ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Δευτέρα 29 Δεκεμβρίου 2025

Ἀστράφτει ὁ Δρομεύς τοῦ Βαρώτσου

Χρειάσθηκαν 15 ὧρες ἀπαιτητικοῦ καθαρισμοῦ γιά νά λαμποκοπήσει καί πάλι τό ὑάλινο γλυπτό τοῦ Κώστα Βαρώτσου…

… ὁ διάσημος «Δρομεύς» πού εὑρίσκεται στήν πλατεῖα τῆς Μεγάλης τοῦ Γένους Σχολῆς, ἀπέναντι ἀπό τό ξενοδοχεῖο Χίλτον. Καί αὐτό διότι ὁ προηγούμενος καθαρισμός εἶχε γίνει τό μακρινό 2014 καί ἀπό τότε ρύποι καί μικροσωματίδια εἶχαν ἐπικαθίσει ἐπάνω στό γυαλί, ἀλλάζοντας κυριολεκτικῶς τό χρῶμα του.

Ὁ ἀντιδήμαρχος Ἀθηναίων, ἁρμόδιος γιά τήν καθαριότητα, Νῖκος Ἀβραμίδης ἐξήγησε ὅτι λόγῳ τῆς θέσεως τοῦ γλυπτοῦ ὑπάρχουν πάνω του ρύποι πού γιά νά καθαρισθοῦν ἀπαιτεῖται εἰδική διαδικασία καθαρισμοῦ. Καί αὐτήν τήν φορά, ὅπως καί τίς προηγούμενες (τό 2003, τό 2012 καί τό 2014), προηγήθηκε ἐργαστηριακός ἔλεγχος γιά νά ἐξασφαλισθεῖ τό καλύτερο δυνατό ἀποτέλεσμα, ἐνῶ ἡ μέθοδος προέκυψε μετά ἀπό μελέτη τοῦ Πανεπιστημίου τῆς Στουττγκάρδης.

«Ὁ “Δρομέας” εἶναι τοπόσημο γιά τήν πόλη. Στό πλαίσιο τῆς ἀλλαγῆς νοοτροπίας τοῦ καθαρισμοῦ τῆς Ἀθήνας συμπεριλαμβάνουμε πλέον τά μνημεῖα, τά ἀγάλματα, πού εἶναι χαρακτηριστικά τῆς πόλης μας, στή διαδικασία τῆς συντήρησης» εἶπε ὁ κ. Ἀβραμίδης. Ἀνεκοίνωσε ὅτι ἀπό ἐδῶ καί εἰς τό ἑξῆς τό γλυπτό θά παραμείνει καθαρό, καθῶς μιά μεγάλη ἰδιωτική ἑταιρεία πού εἰδικεύεται στά συστήματα καθαρισμοῦ «υἱοθέτησε» τόν «Δρομέα».

Στήν ἀρχή τό γλυπτό ψεκάσθηκε μέ ἀφροποιητές γιά περισσότερες ἀπό τέσσερεις ὧρες, κατά τήν διάρκεια τῶν ὁποίων διετηρήθη σέ ὑγρό περιβάλλον ὥστε νά μήν στεγνώσει σέ κανένα σημεῖο. Ἐν συνεχεία πλύθηκε μέ νερό ὑπό πίεσιν σέ θερμοκρασία 60 βαθμῶν Κελσίου καί ἀμέσως μετά μέ ἀπιονισμένο νερό γιά νά ἀποφευχθοῦν τά στίγματα ἀπό ἅλατα πάνω στίς γυάλινες ἐπιφάνειες. Μέ ἐνέργειες τοῦ Δήμου Ἀθηναίων θά γίνουν ἐργασίες ἀποκαταστάσεως τεμαχίων γυαλιοῦ ἀλλά καί ἔλεγχος στατικότητος τοῦ γλυπτοῦ.

Ὁ κ. Βαρῶτσος ζήτησε ὅλα τά ἔργα τέχνης πού εἶναι σέ δημόσιο χῶρο νά φροντίζονται ἐπιμελῶς καί νά συντηροῦνται καταλλήλως, καί ἀναλόγως ὅπου ἀπαιτεῖται νά ἀποκαθίστανται. «Εἶναι ὑποχρέωση τῶν δήμων νά φροντίζουν τά ἔργα τέχνης καί νά κάνουν ὅσα ἀπαιτοῦνται γιά κάθε ἔργο γιατί αὐτό ἐξυπηρετεῖ τήν ὑπόθεση τοῦ δημόσιου χώρου» τόνισε ὁ γλύπτης. Ἐξέφρασε τήν πικρία του γιατί ὑπάρχουν Δῆμοι πού ἔχουν ἐγκαταλείψει αὐτά τά ἔργα γιατί δέν ὑπάρχει ὀργανωμένος τρόπος φροντίδος. «Ὁ “Δρομέας” ἔχει μείνει χωρίς φωτισμό τόσα χρόνια, εἶχε μείνει ἄπλυτος τόσα χρόνια, καί βέβαια πρέπει νά ὑπάρχει ἕνας δομικός ἔλεγχος ὅλων τῶν ἔργων» δήλωσε ὁ ἴδιος.

Ειδήσεις / Άρθρα

Τί συμβαίνει μέ τήν χρυσῆ λίρα

Εφημερίς Εστία
Γιατί οἱ Ἕλληνες τήν ἐπιλέγουν ὡς ἐπένδυση – Ἡ τιμή της ἔχει ἀπογειωθεῖ καί συνεχίζει νά ἀνατιμᾶται – Τί δείχνουν τά στοιχεῖα τῶν ἀγοραπωλησιῶν ἀπό τήν Τράπεζα τῆς Ἑλλάδος

Ὁ Κύριος ἀπουσιάζει

Μανώλης Κοττάκης
Διανύουμε μία περίοδο τοῦ χρόνου πού ἐκπαιδεύουμε τούς ἑαυτούς μας στό ὄνειρο, στήν φιλοδοξία, στήν ἐλπίδα, στήν προοπτική ὅτι τά πράγματα θά ἀλλάξουν.

Κατέπεσε τό ἀεροσκάφος τοῦ Λίβυου Α/ΓΕΕΘΑ κοντά στήν Ἄγκυρα

Εφημερίς Εστία
Iδιωτικό ἀεροσκάφος Falcon 50, στό ὁποῖο ἐπέβαιναν πέντε ἐπιβάτες, συμπεριλαμβανομένου τοῦ Ἀρχηγοῦ τοῦ Ἐπιτελείου τῶν Ἐνόπλων Δυνάμεων τῆς Λιβύης, στρατηγοῦ Μοχάμεντ Ἀλί Ἀχμέντ-ἀλ Χαντάντ, ἐχάθη ἀπό τίς ὀθόνες τῶν ραντάρ μετά τήν ἀπογείωσή του ἀπό τό ἀεροδρόμιο Ἐσένμπογκα τῆς Ἄγκυρας.

Ὁ Μίκης, ὁ Σεφέρης, ὁ Καλδάρας, ὁ Μούτσιος καί ἡ ἄνω τελεία

Δημήτρης Καπράνος
Μέ τόν ἐξαίρετο μουσικό καί ἄνθρωπο Ἀπόστολο Καλδάρα συνεργάσθηκα ἐπί ἕνα χρόνο, στήν ἐκπομπή τῆς δημοσίας τηλεοράσεως «Ἀφετηρίες».

Παρασκευή 24 Δεκεμβρίου 1965

Πρό 60 ἐτῶν
Ο ΚΟΣΜΟΣ Η ΒΑΤΡΑΧΟΣΟΥΠΑ