ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Σάββατο 13 Δεκεμβρίου 2025

Μεγάλη και ζωογόνος η δύναμη του εντύπου

Ζήλεψα τους «Times» της Νέας Υόρκης!

Απέδειξαν ότι η καλή εφημερίδα δεν φοβάται το απρόσωπο και ανεύθυνο διαδίκτυο, την πομπώδη τηλεόραση, το «verba volant» ραδιόφωνο…

Βγήκαν, λοιπόν, οι New York Times με έναν χείμαρρο ονομάτων στο πρωτοσέλιδο! Ονομάτων που το καθένα τους είχε την δική του ιστορία. Ονομάτων τα οποία ανήκαν σε θύματα του «κορωνοϊού»! Πρωτοσέλιδο που δείχνει ότι το καλό έντυπο δεν μπορεί να πεθάνει! Με είδε η εγγονή μου εκστασιασμένο και ζήτησε εξηγήσεις! Της εξήγησα πόσο σημαντικό είναι να δείχνει μια εφημερίδα ότι οι νεκροί της πανδημίας δεν είναι μόνον αριθμοί.

«Είναι άνθρωποι σαν κι εμάς, σαν εμένα και την γιαγιά σου, άνθρωποι που είχαν οικογένειες και από τις οποίες λείπουν!»… Αμείλικτη, όμως, η μικρή -όπως κάθε παιδί- προχώρησε στην ερώτηση-μαχαιριά: «Γιατί δεν έκανε το ίδιο και μια ελληνική εφημερίδα;»… Εδώ, υπεισήλθε το ένστικτο τη αυτοσυντηρήσεως, της αυτοπροστασίας, όπως θέλετε πέστε το. Πάντως, αλήθεια δεν της είπα! «Ξέρεις, μικρή μου, εδώ -ευτυχώς- είχαμε ελάχιστες απώλειες και ίσως κρίθηκε ότι ήταν πιο σημαντικό θέμα το να προστατεύσουμε τους πολλούς»…

Δεν γνωρίζω αν την έπεισα, δεν το πιστεύω. Αλλά, όταν έφυγε για να διαβάσει, άρχισε η περισυλλογή… Ναι, θα μπορούσαμε κι εμείς, στον ελληνικό δημοσιογραφικό χώρο, να είχαμε σκεφθεί ένα τέτοιο πρωτοσέλιδο! Μας το είχε υποδείξει δεκάδες φορές ο καθηγητής Τσιόδρας! Κάθε τόσο μας έλεγε ότι «οι άνθρωποι αυτοί είναι όπως εμείς, είχαν οικογένειες, είναι οι παππούδες και οι γιαγιάδες μας, οι πατεράδες και οι μανάδες μας». Μια φορά, μάλιστα, μας είπε ότι «δεν θα είχαμε ταυτότητα χωρίς αυτούς»! Γιατί δεν σκέφθηκαν οι Έλληνες δημοσιογράφοι ένα παρόμοιο πρωτοσέλιδο; Γιατί, αντί να δούμε την πραγματικά ανθρώπινη πλευρά της πανδημίας, αναλωθήκαμε -και αναλωνόμαστε- στο πώς «να βγάλει ο, ένας το μάτι του άλλου»; Δεν είναι τόσο πολύπλοκα τα πράγματα. Ο ελληνικός Τύπος περνά την μεγαλύτερη κρίση από την γέννησή του!

Όταν ενέσκηψε «η νέα τεχνολογία», όταν αποστρατεύθηκαν με τιμή και δόξα οι λινοτύπες, όταν η βούρτσα έπαψε να χτυπά το νοτισμένο χαρτί για να βγει η «διόρθωση», είπαμε ότι «το τέλος πλησιάζει»! Τότε, όμως, στις εφημερίδες κρατούσαν τα ηνία άνθρωποι σαν τον Χρίστο Λαμπράκη, την Ελένη Βλάχου, τον Νάσο Μπότση, τον Χρίστο Τεγόπουλο. Άνθρωποι, δηλαδή, που είχαν γνώση και επίγνωση του χώρου, που ήταν «ζυμωμένοι» μαζί του και -κυρίως- άνθρωποι οι οποίοι σέβονταν τους δημοσιογράφους! Και ο σεβασμός ήταν αμοιβαίος! Με το πέρασμα του χρόνου, οι ελληνικές εφημερίδες, αντί να υψώνουν τείχη απέναντι στην κάθε εξουσία, έτρεχαν να την εναγκαλισθούν. Και φθάσαμε σε εκείνα τα εφιαλτικά χρόνια των μνημονίων, όπου ο εναγκαλισμός έγινε ασφυκτικός. Και ο κόσμος, γύρισε την πλάτη!

Εν τω μεταξύ, οι εφημερίδες είχαν περάσει σε χέρια ακατάλληλα και η ζημιά επιταχύνθηκε. Τώρα, χρειάζεται δουλειά. Και, κυρίως, νηφαλιότητα και ειλικρίνεια. Αν παραμείνουμε αποκλεισμένοι και βολεμένοι στα «μαγαζάκια» θα σβήσουμε. Αν λέμε μόνο την αλήθεια, μπορεί, κάποια στιγμή, να εμπνευσθούμε πρωτοσέλιδα όπως το χθεσινό των Ν.Υ.Τ!

Απόψεις

Νίκος Βισκαδουράκης: «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ» τελευταία μέρα της έκθεσης στη Roma Gallery

Εφημερίς Εστία
Η Roma Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Βισκαδουράκη με τίτλο «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης καθηγητή Μάνου Στεφανίδη.

ΠΟΙΗΣΗ και ΧΡΩΜΑ από τον Κωνσταντίνο Σιδηρόπουλο στο χώρο τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος

Εφημερίς Εστία
Μια συνεργασία –έκπληξη επιφύλαξαν για το φιλότεχνο κοινό ο διδάκτορας Βιολογίας, εικαστικός και λογοτέχνης -στιχουργός Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος και ο γκαλερίστας Γιώργος Καρτάλος. Την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 στις 19:00, παρουσίασαν μια βραδιά ζωγραφικής και ποίησης στην αίθουσα τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος, Μηθύμνης 12 και Επτανήσου με έργα ζωγραφικής του καλλιτέχνη. Παράλληλα με το ποιητικό έργο του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου, ασχολήθηκαν ο Χάρης Ρώμας, ο Γιώργος Χρανιώτης, ο Χρήστος Φερεντίνος, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ένα πολυδιάστατο πολιτιστικό γεγονός. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν: Οι σκηνοθέτες Δημήτρης Αρβανίτης και Γιώργος Παπαθεοδώρου, ο Κωνσταντίνος -Κάρολος Αρμένης ,διευθυντής του Νέου Ελληνικού Θεάτρου, οι ηθοποιοί Δημήτρης Μαυρόπουλος, Χάρης Σώζος, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Πέτρος Ιωάννου, η ηθοποιός και τραγουδίστρια Αγγέλα Σιδηροπούλου, η τραγουδίστρια Νάντια Καραγιάννη, η πρωταθλήτρια Ελλάδος στο βάδην Ελευθερία Ζαπαντιώτη, ο ηθοποιός και εικαστικός Γιάννης Γούνας, οι εικαστικοί Ολυμπία Μπουχλαριώτου, Αφροδίτη Δρακοπούλου Σάρδη και Κατερίνα Μωυσή. Φυσικα δεν έλειπε η πρώην Βουλευτής και Υπουργός Κατερίνα Παπακώστα, μητέρα του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου.

Ν. Φιλαδέλφεια: Τα παιδιά πρωταγωνιστές στο άναμμα του δέντρου

Εφημερίς Εστία
Με βασικούς πρωταγωνιστές τα παιδιά θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου (στις 19.00) το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας στο πάρκο Μνημείου Μικρασιατών και Αλησμόνητων Πατρίδων!

«Ἄν ποῦμε στά μπλόκα ὅσα μᾶς λές, δέν θά προλάβουμε νά ἀρθρώσουμε λέξη!»

Εφημερίς Εστία
Ἐξέγερσις τῆς Κοινοβουλευτικῆς Ὁμάδoς κατά τοῦ ὑπουργοῦ Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως – «Ἄν ἴσχυαν ὅσα ὑποστήριξες γιά τήν τεχνική λύση, ὁ Βορίδης θά εἶχε παραπεμφθεῖ στήν Προανακριτική» – «Πότε θά ἔρθει νά μᾶς ἐνημερώσει ὁ Πρόεδρος τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ;» – «Δέν ἔχουμε στρατηγική ἐκτόνωσης» – Σέ ὑποχώρηση τό Μαξίμου

«Ἀκυρώνονται τά Χριστούγεννα!»…

Μανώλης Κοττάκης
ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ κλισέ, τό ὁποῖο εἴθισται νά χρησιμοποιεῖται καμμιά φορά καθ’ ὑπερβολήν γιά νά δοθεῖ ἔμφαση σέ ἕνα θέμα, ἀλλά ἐδῶ, στήν προκειμένη περίπτωση, ἰσχύει κυριολεκτικῶς: ἡ Κυβέρνηση εἶναι σέ πραγματικό πανικό ἀπό τήν ἔκταση πού ἔχουν λάβει στήν ἐπικράτεια οἱ πανελλαδικές κινητοποιήσεις τῶν ἀγροτῶν, φοβᾶται τήν μετεξέλιξή τους σέ παλλαϊκά συλλαλητήρια τύπου Τεμπῶν καί κάνει σπασμωδικές κινήσεις γιά νά τίς περιορίσει.