ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Σάββατο 13 Δεκεμβρίου 2025

Ὁ ἤρεμος Μιλτιάδης τῶν μεγάλων ἐπιδόσεων

«Αὐτό τό μετάλλιο εἶναι γιά ἐμένα» εἶπε ὁ Μιλτιάδης Τεντόγλου, ὁ «χαλαρός» παγκόσμιος πρωταθλητής, χρυσός Ὀλυμπιονίκης, νικητής ὅλων τῶν μεγάλων διοργανώσεων.

Πόσο μ’ ἀρέσει αὐτό τό παιδί! Πόσες ἀλήθειες λέει, καί δέν τίς καταλαβαίνουμε. Ὁ ἀθλητής τοῦ στίβου παλεύει μέ τόν ἑαυτό του πρῶτα κι ἔπειτα μέ τούς ἄλλους. Πρέπει πρῶτα νά ὑπερνικήσει τούς φόβους, τίς ἀμφιβολίες του, τό τράκ καί νά ξορκίσει τήν ἀτυχία.

Ὅταν ἀρχίζεις νά τρέχεις πρό τό σκάμμα, ὅταν πετάγεσαι ἀπό τόν βατῆρα, ὅταν στριφογυρίζεις στήν βαλβῖδα, δέν ἀκοῦς τίποτε! Δέν βλέπεις παρά μόνο τό τέρμα. Καί εἶσαι μόνος! Ὁλομόναχος! Γι’ αὐτό καί ἐμεῖς, οἱ παλαιότεροι, ἐξακολουθοῦμε νά θεωροῦμε τόν Στίβο ὡς τήν κορυφαία ἔκφραση τοῦ Ἀθλητισμοῦ. Ναί, ὑπέροχο, τό ποδόσφαιρο, τό ἴδιο καί τό μπάσκετ, τό πόλο, τό βόλλεϋ, ἀλλά εἶναι ἀθλήματα ὁμαδικά καί φασαριόζικα. Ὁ στίβος, ὅμως, εἶναι ἡ κορυφή, εἶναι ἡ ἀπόλυτη ὀμορφιά.

Ἔβλεπα τό τέλειο σῶμα τῆς Ἀμερικανίδας δισκοβόλου Ὤλμαν καί θαύμαζα τήν πρόοδο πού ἔχει κάνει ὁ ἀθλητισμός. Παλαιότερα, οἱ γυναῖκες-δισκοβόλοι ἦσαν συνήθως «βαρέων βαρῶν», καθώς ἡ δύναμη ἦταν πλήρως ἐξαρτημένη καί ἀπό τήν τεράστια μυϊκή μᾶζα τῶν ἀθλητριῶν. Ἡ Ὤλμαν, πού μπορεῖ νά κάνει σπουδαία καρριέρα ὡς μοντέλο, ἄνοιξε νέους δρόμους στά γυναικεῖα ἀγωνίσματα τῶν ρίψεων.

Θυμᾶμαι πόσο ξεχώριζε ἀπό ὅλες τίς δισκοβόλους ἡ ὄμορφη Ρουμάνα Φάινα Μέλνικ. Ἀρκετά βαρύ ἐπίσης κορμί, ἀλλά βαφόταν ἔντονα. Ἔβαφε τά μάτια καί τά νύχια της, πρᾶγμα σπάνιο –τότε– γιά τίς ἀθλήτριες τῶν ρίψεων. Ἡ Ὤλμαν, ὅμως, ἄνοιξε δρόμους…

Ἐπιστρέφουμε στόν Μιλτιάδη. Φαντάζεται κανείς πόσο δύσκολο εἶναι νά βλέπεις ὅτι μπορεῖ νά χάσεις τό χρυσό μετάλλιο γιά ἕνα ἑκατοστό καί γιά μία ἄκυρη προσπάθεια, νά σοῦ ἔχει ἀπομείνει τό τελευταῖο ἅλμα καί νά πηδᾶς περισσότερο ἀπό τόν πρῶτο;

«Πάει, τούς ἔκοψε τά πόδια» μοῦ εἶπε ὁ φίλος μέ τόν ὁποῖο παρακολουθούσαμε τόν ἀγῶνα, μετά τά 8.50 τοῦ ἀθλητῆ μας στό πρῶτο του ἅλμα. «Περίμενε, γιατί ἔχει κάτι νεαρούς πού δέν ξέρεις ποτέ τί μπορεῖ νά βγάλουν» τοῦ εἶπα καί ἀμέσως ἔκανε τά 8.50μ. ὁ Τζαμαϊκανός ἀθλητής. «Βλέπεις πού δέν πρέπει νά εἶσαι ποτέ σίγουρος στόν στίβο;» τοῦ εἶπα καί τοῦ θύμισα τόν σπουδαῖο ἐπικοντιστή Χρῆστο Παπανικολάου, πού δέν κατάφερε νά διακριθεῖ ἰδιαίτερα στούς μεγάλους ἀγῶνες διότι, πολύ ἁπλά, δέν ἄντεχε τό βάρος πού φορτωνόταν, μέ ὁλόκληρη τήν Ἑλλάδα νά κρέμεται κάθε τόσο ἀπό τό κοντάρι ἑνός πρωταθλητῆ, ὁ οποιός δέν τό ἤθελε, δέν τό ἄντεχε, δέν τό μποροῦσε αὐτό τό βάρος. Γι’ αὐτό καί τό παγκόσμιο ρεκόρ πού πέτυχε, ἔγινε σέ ἡμερίδα, χωρίς πίεση γιά τήν ἐπίδοση.

Ἔ, ὁ Τεντόγλου, εἶναι τό ἴδιο ἱκανός, τό ἴδιο δυνατός, τό ἴδιο εὐφυής, τό ἴδιο ἐκρηκτικός μέ τόν Παπανικολάου, ἀλλά ἔχει καί ἕνα ἐπί πλέον προσόν: Εἶναι ψύχραιμος καί δέν θέλει νά φορτωθεῖ οὔτε νά φορτώσει ὁτιδήποτε. Ἀγωνίζεται γιά τόν ἀγῶνα καί γιά τήν ἐπίδοση πού θά εὐχαριστήσει τόν ἴδιο. Ὅπως πρέπει νά κάνει κάθε σωστός ἀθλητής. Κι ἄς λέει μετά, στά μικρόφωνα, ὅ,τι θέλει…

Απόψεις

Νίκος Βισκαδουράκης: «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ» τελευταία μέρα της έκθεσης στη Roma Gallery

Εφημερίς Εστία
Η Roma Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Βισκαδουράκη με τίτλο «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης καθηγητή Μάνου Στεφανίδη.

ΠΟΙΗΣΗ και ΧΡΩΜΑ από τον Κωνσταντίνο Σιδηρόπουλο στο χώρο τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος

Εφημερίς Εστία
Μια συνεργασία –έκπληξη επιφύλαξαν για το φιλότεχνο κοινό ο διδάκτορας Βιολογίας, εικαστικός και λογοτέχνης -στιχουργός Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος και ο γκαλερίστας Γιώργος Καρτάλος. Την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 στις 19:00, παρουσίασαν μια βραδιά ζωγραφικής και ποίησης στην αίθουσα τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος, Μηθύμνης 12 και Επτανήσου με έργα ζωγραφικής του καλλιτέχνη. Παράλληλα με το ποιητικό έργο του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου, ασχολήθηκαν ο Χάρης Ρώμας, ο Γιώργος Χρανιώτης, ο Χρήστος Φερεντίνος, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ένα πολυδιάστατο πολιτιστικό γεγονός. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν: Οι σκηνοθέτες Δημήτρης Αρβανίτης και Γιώργος Παπαθεοδώρου, ο Κωνσταντίνος -Κάρολος Αρμένης ,διευθυντής του Νέου Ελληνικού Θεάτρου, οι ηθοποιοί Δημήτρης Μαυρόπουλος, Χάρης Σώζος, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Πέτρος Ιωάννου, η ηθοποιός και τραγουδίστρια Αγγέλα Σιδηροπούλου, η τραγουδίστρια Νάντια Καραγιάννη, η πρωταθλήτρια Ελλάδος στο βάδην Ελευθερία Ζαπαντιώτη, ο ηθοποιός και εικαστικός Γιάννης Γούνας, οι εικαστικοί Ολυμπία Μπουχλαριώτου, Αφροδίτη Δρακοπούλου Σάρδη και Κατερίνα Μωυσή. Φυσικα δεν έλειπε η πρώην Βουλευτής και Υπουργός Κατερίνα Παπακώστα, μητέρα του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου.

Ν. Φιλαδέλφεια: Τα παιδιά πρωταγωνιστές στο άναμμα του δέντρου

Εφημερίς Εστία
Με βασικούς πρωταγωνιστές τα παιδιά θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου (στις 19.00) το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας στο πάρκο Μνημείου Μικρασιατών και Αλησμόνητων Πατρίδων!

«Ἄν ποῦμε στά μπλόκα ὅσα μᾶς λές, δέν θά προλάβουμε νά ἀρθρώσουμε λέξη!»

Εφημερίς Εστία
Ἐξέγερσις τῆς Κοινοβουλευτικῆς Ὁμάδoς κατά τοῦ ὑπουργοῦ Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως – «Ἄν ἴσχυαν ὅσα ὑποστήριξες γιά τήν τεχνική λύση, ὁ Βορίδης θά εἶχε παραπεμφθεῖ στήν Προανακριτική» – «Πότε θά ἔρθει νά μᾶς ἐνημερώσει ὁ Πρόεδρος τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ;» – «Δέν ἔχουμε στρατηγική ἐκτόνωσης» – Σέ ὑποχώρηση τό Μαξίμου

«Ἀκυρώνονται τά Χριστούγεννα!»…

Μανώλης Κοττάκης
ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ κλισέ, τό ὁποῖο εἴθισται νά χρησιμοποιεῖται καμμιά φορά καθ’ ὑπερβολήν γιά νά δοθεῖ ἔμφαση σέ ἕνα θέμα, ἀλλά ἐδῶ, στήν προκειμένη περίπτωση, ἰσχύει κυριολεκτικῶς: ἡ Κυβέρνηση εἶναι σέ πραγματικό πανικό ἀπό τήν ἔκταση πού ἔχουν λάβει στήν ἐπικράτεια οἱ πανελλαδικές κινητοποιήσεις τῶν ἀγροτῶν, φοβᾶται τήν μετεξέλιξή τους σέ παλλαϊκά συλλαλητήρια τύπου Τεμπῶν καί κάνει σπασμωδικές κινήσεις γιά νά τίς περιορίσει.