ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Κυριακή 14 Δεκεμβρίου 2025

Ἡ παρωδία τοῦ Πανθεσσαλικοῦ Σταδίου

Σάν καλός φίλαθλος, πού λέτε, στήθηκα προχθές στήν τηλεόρασή μου γιά νά δῶ τρεῖς εὐρωπαϊκούς τελικούς Κυπέλλου σέ Ἀγγλία, Ἑλλάδα καί Γερμανία.

Μαγεία, νά βλέπεις τελικό μεταξύ τῶν δύο μεγάλων ὁμάδων τοῦ Μάντσεστερ Σίτυ ἐναντίον Γιουνάιτεντ. Οἱ Κόκκινοι ἐναντίον τῶν Μπλέ. Ὅπως συμβαίνει σέ ὅλα τά μεγάλα –καί σοβαρά– λιμάνια τοῦ κόσμου. Λίβερπουλ-Ἔβερτον, Σίτυ-Γιουνάιτεντ, Ἐθνικός-Ὀλυμπιακός!

Μεγαλεῖο τό Γουέμπλεϋ! Ἑκατό χιλιάδες θεατές, ἀπό πενῆντα ἡ κάθε ὁμάδα. Ἀτμόσφαιρα πού ἀποπνέει ποδοσφαιρική ὑγεία, ἀθλητικό πολιτισμό, ὁμάδες πού κεντοῦν στό χορτάρι. Τό γήπεδο χαλί ἀπό μετάξι, ὁ ἀγῶνας ὅ,τι καλύτερο μπορεῖς νά φανταστεῖς. Καί στό τέλος, ἡ ἀποθέωση τῶν νικητῶν, ὑπό τό χειροκρότημα τῶν ἡττηθέντων. Πολιτισμός καί ἀποθέωση τῆς ἀγγλικῆς πεποιθήσεως ὅτι «football it’s only a game», ἤτοι «τό ποδόσφαιρο εἶναι ἁπλῶς, ἕνα παιγνίδι.»

Βεβαίως χάρηκα πού κέρδισε ἡ Γιουνάιτεντ, κι ἄς εἶναι Κόκκινη, ἐνῷ στήν Ἑλλάδα εἶμαι Μπλέ, μέ τόν Ἐθνικό, δηλαδή. Κι ὕστερα, γυρίζεις τό κουμπί στό Βερολῖνο, στό Ὀλυμπιακό Στάδιο. Κι ἐκεῖ κατάμεστες οἱ κερκίδες. Μιά ὁμάδα πρωταθλήτρια τῆς Α΄ Κατηγορίας, ἐναντίον μιᾶς μέσης ὁμάδας τῆς Δευτέρας Κατηγορίας. Λεβερκοῦζεν ἐναντίον Κάιζερσλάουτερν. Φυσικά, ὑποστηρίζαμε τούς μικρούς, οἱ ὁποῖοι τελικῶς ὑπέκυψαν, ἀλλά πάλαιψαν ὅσο μποροῦσαν. Ἀλήθεια, πότε εἴδαμε ὁμάδα τῆς Β΄ Κατηγορίας νά ἀγωνίζεται σέ τελικό Κυπέλλου στήν Ἑλλάδα;

Πᾶμε τώρα στόν δικό μας τελικό. Κατ’ ἀρχάς, τό Πανθεσσαλικό Στάδιο ἄδειο! Κάποιες προσκλήσεις καί κάποιες διαπιστεύσεις μόνο στίς κερκίδες. Θέαμα παγερό καί ἄρρωστο. Ἀνάλογο καί τό θέαμα τῶν δύο ὁμάδων, πού ἐκλήθησαν νά παίξουν σέ ἕναν τρισάθλιο (σχεδόν τσιμεντένιο) ἀγωνιστικό χῶρο! Τόν ἀγῶνα διαιτήτευσε γιά πρώτη φορά –στά ἑλληνικά χρονικά– γυναῖκα, ἡ περίφημη μαντάμ Φραπάρ, ἀπό τήν Γαλλία. Μιά ἐξαιρετική κυρία, ἡ ὁποία δέν δίστασε νά ἀποβάλει τρεῖς παῖκτες, οἱ ὁποῖοι ὑπερέβησαν τά (κυριολεκτικῶς) ἐσκαμμένα!

Ἄθλιο τό θέαμα, ἄθλιο τό γήπεδο, ἄθλιος καί ὁ πρόεδρος τῶν ἡττημένων, ὁ ὁποῖος, ἐπειδή ἡ ὁμάδα του ἔχασε στό τελευταῖο λεπτό τό μάτς μέ ἕνα ἀπολύτως κανονικό γκόλ, ἔτρεξε νά ἐπιτεθεῖ σέ μιά γυναῖκα (!), καί μάλιστα ἀπό τήν Γαλλία, διαιτητή! Καί μόνο γιά αὐτήν του τήν ἐνέργεια, ἔπρεπε νά ἔχει ἤδη ἀποβληθεῖ ἐφ’ ὅρου ζωῆς ἀπό αὐτό πού ἀποκαλεῖται «ἑλληνικό ποδόσφαιρο». Ἤδη ἡ μεγάλη γαλλική ἀθλητική ἐφημερίδα «L’ Équipe» ἀνέφερε τό περιστατικό στήν χθεσινή της ἔκδοση! Ρεζιλίκια, δηλαδή, διεθνῶς, ἐπειδή μιά ὁμάδα πού ἔπαιξε «κλωτοσκούφι» (ὄχι ὅτι οἱ ἄλλοι ἔπαιξαν πολύ καλύτερα, ἀλλά πάντως, καλύτερα) ἔχασε τόν ἀγῶνα ἀπό ἕνα κραυγαλέο λάθος τῶν ἀμυντικῶν της!

Καί ἡ τραγωδία συνεχίσθηκε μέ τήν παρωδία τῆς «τελετῆς ἀπονομῆς» τοῦ Κυπέλλου στόν νικητή. Ἀπεῖχε τῆς τελετῆς ἡ ἡττηθεῖσα ὁμάδα! Δηλαδή ἐπειδή ἔχασε ὁ Ἄρης, ἔπρεπε οἱ ἀθλητές του νά στερηθοῦν τήν χαρά τῆς ἀπονομῆς τοῦ μεταλλίου τους; Τί σόι ἄνθρωποι εἶναι τελικῶς αὐτοί πού διαχειρίζονται τό ἑλληνικό ποδόσφαιρο; Ὅ,τι καί νά ποῦμε, δικαιώνεται ἡ ΕΠΟ, ἡ ὁποία ἐπέμεινε στό νά γίνει τό μάτς κεκλεισμένων τῶν θυρῶν.

Φαντάζεστε νά εἴχαμε καί φιλάθλους; Ντροπή, ντροπή σέ ὅλους μας, δηλαδή!

Απόψεις

Νίκος Βισκαδουράκης: «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ» τελευταία μέρα της έκθεσης στη Roma Gallery

Εφημερίς Εστία
Η Roma Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Βισκαδουράκη με τίτλο «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης καθηγητή Μάνου Στεφανίδη.

ΠΟΙΗΣΗ και ΧΡΩΜΑ από τον Κωνσταντίνο Σιδηρόπουλο στο χώρο τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος

Εφημερίς Εστία
Μια συνεργασία –έκπληξη επιφύλαξαν για το φιλότεχνο κοινό ο διδάκτορας Βιολογίας, εικαστικός και λογοτέχνης -στιχουργός Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος και ο γκαλερίστας Γιώργος Καρτάλος. Την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 στις 19:00, παρουσίασαν μια βραδιά ζωγραφικής και ποίησης στην αίθουσα τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος, Μηθύμνης 12 και Επτανήσου με έργα ζωγραφικής του καλλιτέχνη. Παράλληλα με το ποιητικό έργο του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου, ασχολήθηκαν ο Χάρης Ρώμας, ο Γιώργος Χρανιώτης, ο Χρήστος Φερεντίνος, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ένα πολυδιάστατο πολιτιστικό γεγονός. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν: Οι σκηνοθέτες Δημήτρης Αρβανίτης και Γιώργος Παπαθεοδώρου, ο Κωνσταντίνος -Κάρολος Αρμένης ,διευθυντής του Νέου Ελληνικού Θεάτρου, οι ηθοποιοί Δημήτρης Μαυρόπουλος, Χάρης Σώζος, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Πέτρος Ιωάννου, η ηθοποιός και τραγουδίστρια Αγγέλα Σιδηροπούλου, η τραγουδίστρια Νάντια Καραγιάννη, η πρωταθλήτρια Ελλάδος στο βάδην Ελευθερία Ζαπαντιώτη, ο ηθοποιός και εικαστικός Γιάννης Γούνας, οι εικαστικοί Ολυμπία Μπουχλαριώτου, Αφροδίτη Δρακοπούλου Σάρδη και Κατερίνα Μωυσή. Φυσικα δεν έλειπε η πρώην Βουλευτής και Υπουργός Κατερίνα Παπακώστα, μητέρα του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου.

Ν. Φιλαδέλφεια: Τα παιδιά πρωταγωνιστές στο άναμμα του δέντρου

Εφημερίς Εστία
Με βασικούς πρωταγωνιστές τα παιδιά θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου (στις 19.00) το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας στο πάρκο Μνημείου Μικρασιατών και Αλησμόνητων Πατρίδων!

«Ἄν ποῦμε στά μπλόκα ὅσα μᾶς λές, δέν θά προλάβουμε νά ἀρθρώσουμε λέξη!»

Εφημερίς Εστία
Ἐξέγερσις τῆς Κοινοβουλευτικῆς Ὁμάδoς κατά τοῦ ὑπουργοῦ Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως – «Ἄν ἴσχυαν ὅσα ὑποστήριξες γιά τήν τεχνική λύση, ὁ Βορίδης θά εἶχε παραπεμφθεῖ στήν Προανακριτική» – «Πότε θά ἔρθει νά μᾶς ἐνημερώσει ὁ Πρόεδρος τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ;» – «Δέν ἔχουμε στρατηγική ἐκτόνωσης» – Σέ ὑποχώρηση τό Μαξίμου

«Ἀκυρώνονται τά Χριστούγεννα!»…

Μανώλης Κοττάκης
ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ κλισέ, τό ὁποῖο εἴθισται νά χρησιμοποιεῖται καμμιά φορά καθ’ ὑπερβολήν γιά νά δοθεῖ ἔμφαση σέ ἕνα θέμα, ἀλλά ἐδῶ, στήν προκειμένη περίπτωση, ἰσχύει κυριολεκτικῶς: ἡ Κυβέρνηση εἶναι σέ πραγματικό πανικό ἀπό τήν ἔκταση πού ἔχουν λάβει στήν ἐπικράτεια οἱ πανελλαδικές κινητοποιήσεις τῶν ἀγροτῶν, φοβᾶται τήν μετεξέλιξή τους σέ παλλαϊκά συλλαλητήρια τύπου Τεμπῶν καί κάνει σπασμωδικές κινήσεις γιά νά τίς περιορίσει.