ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Κυριακή 14 Δεκεμβρίου 2025

Ἡ φυσιολογική πτώση, ἡ φθορά καί ἡ ἀποτυχία…

Ἡ δική μας ἄποψη εἶναι ὅτι ὁ Σύριζα –δηλαδή μιά εὐκαιριακή σύμπραξη διαφόρων τάσεων τῆς Ἀριστερᾶς ἀλλά καί ἄλλων δυνάμεων– ἔχει ὁλοκληρώσει τόν κύκλο του καί ἀπέρχεται.

Τό θέμα εἶναι ἐάν θά ἀπέλθει μέ θόρυβο ἤ ἐάν θά ἀπέλθει ἡσύχως… Ὁ Σύριζα ἦταν ἕνα γέννημα τῆς ἐποχῆς τῶν Μνημονίων. Ἐπωάσθηκε μέσα σέ μιά βαθύτατη οἰκονομική ἀλλά καί κοινωνική κρίση. Βασίσθηκε κυρίως στόν σκληρό, διχαστικό, ὁρισμένες φορές, λόγο, παράλληλα μέ ἄλλες πολιτικές κινήσεις, κάποιες ἀπό τίς ὁποῖες εἶχαν ἀκόμη πιό βίαιη ἔκφραση καί ἀκρότατη συμπεριφορά. Ἡ ἑλληνική κοινωνία, ἐξ ἄλλου, εἶχε δείξει ὅτι μποροῦσε νά προκαλέσει ἐκρήξεις ἀλλά καί νά ὁδηγήσει τήν χώρα πολύ κοντά σέ γενικότερη ἐκτροπή.

Ἄς μήν ξεχνᾶμε τά τραγικά γεγονότα τοῦ 2008 (ἐκεῖ δόθηκε τό ἐναρκτήριο λάκτισμα, μέ τόν φόνο τοῦ νεαροῦ Γρηγορόπουλου ἀπό ἀστυνομικό στό κέντρο τῶν Ἀθηνῶν, ἀλλά καί τόν ἀποτρόπαιο ἐμπρησμό τῆς Μαρφίν, ἐπίσης στό κέντρο τῆς πόλεως, μέ ἀποτέλεσμα τόν τραγικό θάνατο τριῶν συμπολιτῶν μας.) Ἡ ἐκτροπή, δηλαδή, εἶχε πάρει τόν δρόμο της, καί τά Μνημόνια ἔδωσαν τήν ἀπαιτούμενη ἐπιτάχυνση, προκειμένου νά δημιουργηθοῦν φοβερά ἐπεισόδια καί ἄγριες καταστάσεις, τίς ὁποῖες δέν εἶχε ζήσει, ἀπό τά Δεκεμβριανά καί ἔπειτα, ἡ χώρα.

Ἡ οἰκονομική κατάρρευση, ἡ ὁποία συνοδεύθηκε ἀπό τήν ἐπιδρομή τῶν ἑταίρων κατά τῆς ἑλληνικῆς οἰκονομίας καί τῶν Ἑλλήνων πολιτῶν –πῶς νά ξεχάσουμε ὅσα μᾶς ἔσερναν τότε οἱ πολιτισμένοι ἑταῖροι μας στήν Εὐρωπαϊκή Ἕνωση– ἡ ὁποία γέννησε τό κυνηγητό καί τά λιντσαρίσματα πολιτικῶν πέριξ τοῦ Κοινοβουλίου, ἔδωσε στήν ὁμάδα ἐκείνη πού μετασχηματιζόταν σέ κίνημα διαμαρτυρίας, τρεφόμενο ἀπό τήν ζοφερότητα τῆς ἐποχῆς, ὄχι ἁπλῶς τήν ὤθηση νά ἰσχυροποιηθεῖ ἀλλά καί νά καταλάβει τήν ἐξουσία, τήν ὁποία κράτησε γιά πέντε ὁλόκληρα χρόνια, μέ ὅλες τίς δημοκρατικές διαδικασίες.

Ἡ βαθμιαία ἀποκατάσταση τῆς ἠρεμίας καί ἡ σχεδόν κανονικότης πού εἶχε ἀρχίσει νά διαμορφώνεται, ἔφερε τίς ἧττες τοῦ Σύριζα τό 2019. Στίς Δημοτικές-Περιφερειακές ἐκλογές, τίς ὁποῖες τό κίνημα διαμαρτυρίας ἔχασε πανηγυρικά, καθώς δέν κατόρθωσε νά ἀποκτήσει δύναμη στήν Τοπική Αὐτοδιοίκηση, δηλαδή τόν πυρῆνα ἀπό τόν ὁποῖο ἀντλοῦν τήν δύναμή τους τά πολιτικά κόμματα, ἔδειξαν ὅτι τό λάδι στό καντῆλι σωνόταν…

Ἡ νίκη τῆς Ρένας Δούρου στήν Περιφέρεια Ἀττικῆς, πού προῆλθε ἀπό τά τραγικά λάθη τῆς τότε ἡγεσίας τῆς Νέας Δημοκρατίας, ἡ ὁποία ἔκανε ἐντελῶς ἄστοχες ἐπιλογές στά πρόσωπα τά ὁποῖα ἐπέλεξε, δέν εἶχε συνέχεια, καί ἡ ἐξαφάνιση τοῦ Σύριζα ἀπό τήν Αὐτοδιοίκηση ἔδειχνε ὅτι τό τέλος ἐρχόταν μέ ταχύτητα. Ἡ ἧττα τῆς 21ης Μαΐου τοῦ 2023 ἦταν ἡ τρανταχτή ἀπόδειξη τῆς χρεοκοπίας τοῦ ἐγχειρήματος Σύριζα. Οἱ πολῖτες, μέ τήν ψῆφό τους, ἔδειξαν στό καθαρῶς ἀρχηγικό καί χωρίς ρίζες κόμμα-ἀπόπειρα κινήματος, ὅτι δέν τό θεωροῦσαν πλέον ἀπαραίτητο.

Ἀνήκουμε στούς ἐλάχιστους, πού προέβλεπαν τήν ἄνετη (ὄχι βεβαίως μέ εἴκοσι μονάδες διαφορά, ἀλλά μέ ἀρκετά μεγάλη) τῆς Νέας Δημοκρατίας. Καί, ἀπό τόν τρόπο μέ τόν ὁποῖο μᾶς ἀντιμετώπιζαν οἱ αἰθεροβάμονες τῆς Πρώτη φορά Ἀριστερᾶς, εἴχαμε ἀντιληφθεῖ ὅτι ἡ πτώση τοῦ Σύριζα θά προκαλοῦσε πάταγο.

Ἄς μᾶς ἐπιτραπεῖ νά πιστεύουμε ὅτι τό γνώριζαν καί τά στελέχη. Ἀλλά πῶς νά ἔλεγες στούς πιστούς ὅτι τά θαύματα μᾶς εἶχαν τελειώσει;

Απόψεις

Νίκος Βισκαδουράκης: «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ» τελευταία μέρα της έκθεσης στη Roma Gallery

Εφημερίς Εστία
Η Roma Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Βισκαδουράκη με τίτλο «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης καθηγητή Μάνου Στεφανίδη.

ΠΟΙΗΣΗ και ΧΡΩΜΑ από τον Κωνσταντίνο Σιδηρόπουλο στο χώρο τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος

Εφημερίς Εστία
Μια συνεργασία –έκπληξη επιφύλαξαν για το φιλότεχνο κοινό ο διδάκτορας Βιολογίας, εικαστικός και λογοτέχνης -στιχουργός Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος και ο γκαλερίστας Γιώργος Καρτάλος. Την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 στις 19:00, παρουσίασαν μια βραδιά ζωγραφικής και ποίησης στην αίθουσα τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος, Μηθύμνης 12 και Επτανήσου με έργα ζωγραφικής του καλλιτέχνη. Παράλληλα με το ποιητικό έργο του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου, ασχολήθηκαν ο Χάρης Ρώμας, ο Γιώργος Χρανιώτης, ο Χρήστος Φερεντίνος, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ένα πολυδιάστατο πολιτιστικό γεγονός. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν: Οι σκηνοθέτες Δημήτρης Αρβανίτης και Γιώργος Παπαθεοδώρου, ο Κωνσταντίνος -Κάρολος Αρμένης ,διευθυντής του Νέου Ελληνικού Θεάτρου, οι ηθοποιοί Δημήτρης Μαυρόπουλος, Χάρης Σώζος, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Πέτρος Ιωάννου, η ηθοποιός και τραγουδίστρια Αγγέλα Σιδηροπούλου, η τραγουδίστρια Νάντια Καραγιάννη, η πρωταθλήτρια Ελλάδος στο βάδην Ελευθερία Ζαπαντιώτη, ο ηθοποιός και εικαστικός Γιάννης Γούνας, οι εικαστικοί Ολυμπία Μπουχλαριώτου, Αφροδίτη Δρακοπούλου Σάρδη και Κατερίνα Μωυσή. Φυσικα δεν έλειπε η πρώην Βουλευτής και Υπουργός Κατερίνα Παπακώστα, μητέρα του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου.

Ν. Φιλαδέλφεια: Τα παιδιά πρωταγωνιστές στο άναμμα του δέντρου

Εφημερίς Εστία
Με βασικούς πρωταγωνιστές τα παιδιά θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου (στις 19.00) το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας στο πάρκο Μνημείου Μικρασιατών και Αλησμόνητων Πατρίδων!

«Ἄν ποῦμε στά μπλόκα ὅσα μᾶς λές, δέν θά προλάβουμε νά ἀρθρώσουμε λέξη!»

Εφημερίς Εστία
Ἐξέγερσις τῆς Κοινοβουλευτικῆς Ὁμάδoς κατά τοῦ ὑπουργοῦ Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως – «Ἄν ἴσχυαν ὅσα ὑποστήριξες γιά τήν τεχνική λύση, ὁ Βορίδης θά εἶχε παραπεμφθεῖ στήν Προανακριτική» – «Πότε θά ἔρθει νά μᾶς ἐνημερώσει ὁ Πρόεδρος τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ;» – «Δέν ἔχουμε στρατηγική ἐκτόνωσης» – Σέ ὑποχώρηση τό Μαξίμου

«Ἀκυρώνονται τά Χριστούγεννα!»…

Μανώλης Κοττάκης
ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ κλισέ, τό ὁποῖο εἴθισται νά χρησιμοποιεῖται καμμιά φορά καθ’ ὑπερβολήν γιά νά δοθεῖ ἔμφαση σέ ἕνα θέμα, ἀλλά ἐδῶ, στήν προκειμένη περίπτωση, ἰσχύει κυριολεκτικῶς: ἡ Κυβέρνηση εἶναι σέ πραγματικό πανικό ἀπό τήν ἔκταση πού ἔχουν λάβει στήν ἐπικράτεια οἱ πανελλαδικές κινητοποιήσεις τῶν ἀγροτῶν, φοβᾶται τήν μετεξέλιξή τους σέ παλλαϊκά συλλαλητήρια τύπου Τεμπῶν καί κάνει σπασμωδικές κινήσεις γιά νά τίς περιορίσει.