ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Σάββατο 13 Δεκεμβρίου 2025

Ἔφυγε ὁ τελευταῖος Ἕλληνας «παπαράτσο»…

Πάει καί ὁ τελευταῖος Ἕλληνας «παπαράτσο» (τό «παπαράτσι» εἶναι πληθυντικός), ὁ Δημήτρης Λιμπερόπουλος.

«Τό «Λί» μέ «ἰῶτα» ἔλεγε πάντα. «Γιατί αὐτό;» τόν εἶχα ρωτήσει. «Τόν Χατζιδάκι» πού γράφει τό “-κις” μέ “ἰῶτα” τόν ρώτησες γιατί;» μοῦ ἀπάντησε.Γνωριστήκαμε στό «Ἔθνος» ὅταν ὁ Ἀλέκος Φιλιππόπουλος ἐξέδωσε τίς «Εἰκόνες».

«Πρόσεχε, μπορεῖ νά σοῦ μάθει πολλά, ἀλλά μπορεῖ νά σοῦ κάνει καί ζημιές» μοῦ εἶχε πεῖ.

«Παίζεις;» μέ ρώτησε. «Παίζω!» τοῦ ἀπάντησα. «Τί παίζεις;» μέ ρωτάει. «Πιάνο, κιθάρα» τοῦ λέω καί σκάει στά γέλια.

– Ρέ σύ, γιά τζόγο μιλᾶμε. Γιά ἀδρεναλίνη. Πῶς τήν ἀνεβάζεις;

– Καλό εἶναι καί τό ρόκ! τοῦ λέω καί ξύνισε τά μοῦτρα…

Μόλις ἡ τεχνολογία εἰσέβαλε στά μέρη μας, ἀπέκτησε «μόνιτορ» στό σπίτι του γιά νά ἔχει ἀπ’ εὐθείας σύνδεση μέ τίς Ἱπποδρομίες σέ Ἀγγλία, Γαλλία.

– Ἔχεις πάει στό Ἄσκοτ;

– Ἔχω πάει, μέ τόν Γιάννη Χατζηπατέρα.

– Καί δέν ἔπαιξες; Πῆγες στό Ἄσκοτ καί δέν ἔπαιξες; Ρέ, ποῦ σέ βρῆκε ἐσένανε ὁ Ἀλέκος!

Μέ συμπάθησε, ὅμως. Καί μιλήσαμε ὧρες πολλές, ἐκεῖνος μέ τό ποτάκι καί τά ἄλογά του κι ἐγώ μέ τό μπλοκάκι καί τό στυλό μου. Καί μοῦ ἔλεγε. Πολλά καί διάφορα, ἄλλα πιστευτά ἄλλα ὑπερβολικά, ἀλλά ὅλα ἀληθινά, ὅπως ἀποδείκνυε ἡ –ἀπαραίτητη– διασταύρωση. «Νά δῶ τί θά τά κάνεις τά λεφτά! εἶχα πεῖ στόν Ὠνάση. Μέ κοίταξε μέ ἐκεῖνο τό “δολοφονικό” βλέμμα γεμᾶτο πικρό χιοῦμορ καί μοῦ εἶπε: “Ρέ, παραπάνω λεφτά ἔχεις ἐσύ ἀπό ἐμένα. Τά δικά μου λεφτά τά ἔχουνε οἱ Τράπεζες! Ὅ,τι εἶναι δικό μου, εἶναι πάνω ἀπό τίς τσιμινιέρες!” μοῦ ἀπάντησε. Βλέπεις πόσο δίκιο εἶχε πρίν ἀπό σαράντα χρόνια;»…

Ὁ Λιμπερόπουλος ἔζησε μέχρι τά 96 του. Δέκα ζωές νά κάνουμε, δέν θά γνωρίσουμε ὅσα γνώρισε ἐκεῖνος ὡς ρεπόρτερ. Κυνηγώντας τόν Ὠνάση, τήν Κάλλας, τήν Τζάκι, τόν Μενεγκίνι, τόν Νιάρχο, τήν Τίνα, τήν Χριστίνα, τόν Ἀλέξανδρο. Κι ὄχι γιά «κίτρινα» ρεπορτάζ.

Γιά μιά δήλωση, μιά φωτογραφία, πού τήν περίμενε σάν δῶρο Θεοῦ ὁ παγκόσμιος Τύπος, τότε, πρίν ἀπό τήν σημερινή ἀστρική καταιγίδα τῆς πληροφορίας. Ὅταν ἦταν νά ἐκδώσω τό περιοδικό «Yesterday», τόν συμβουλεύτηκα.

«Θά βάλουν ἄλλοι λεφτά;» μοῦ λέει.

«Ναί, ἐγώ θά βάλω στήν ἀρχή κι ὕστερα οἱ τρεῖς συνεργάτες μου» ἀπάντησα.

«Καλά, ἅμα βάλει ἄλλος, ἐμένα νά μοῦ γράψεις!» μοῦ εἶπε καί ἀπεδείχθη σωστός.

«Καί τώρα τί κάνω;» τόν ρώτησα, ἀφοῦ τοῦ κατέβαλα τήν ἀμοιβή γιά τήν συνεργασία του.

«Παράτα το, κάνε κάτι ἄλλο ἀργότερα» μοῦ εἶπε…

Ὅταν ἑτοιμάζαμε, τό καλοκαίρι τοῦ 2006, νά ἐκδώσουμε «Τό Φύλλο», μιά Σαββατιάτικη πολυτελῆ ἔκδοση, ἦταν ἀπό τούς πρώτους στήν ὁμάδα.

«Θέλουμε τό ἀρχεῖο σου» τοῦ εἶπα, καί τά συμφωνήσαμε. Ἡ ἔκδοση δέν ἔγινε, μᾶς ἐπετέθη τό τότε «κατεστημένο» τῶν ΜΜΕ, πού διαλύθηκε τελικά ἀπό τούς δανειστές καί τά μνημόνια.

«Ρέ, μέ ποιούς πῆγες νά τά βάλεις; Ἀπό ποιόν πλανήτη ἦρθες;» μοῦ εἶπε στό τηλέφωνο.

«Ἀπό κεῖ πού ἦρθες κι ἐσύ!» τοῦ εἶπα, καί γελάσαμε πικρά. Δέκα ζωές, φίλε, ἔζησες. Κι ἔζησες ὅπως ἤθελες…

Απόψεις

Νίκος Βισκαδουράκης: «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ» τελευταία μέρα της έκθεσης στη Roma Gallery

Εφημερίς Εστία
Η Roma Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Βισκαδουράκη με τίτλο «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης καθηγητή Μάνου Στεφανίδη.

ΠΟΙΗΣΗ και ΧΡΩΜΑ από τον Κωνσταντίνο Σιδηρόπουλο στο χώρο τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος

Εφημερίς Εστία
Μια συνεργασία –έκπληξη επιφύλαξαν για το φιλότεχνο κοινό ο διδάκτορας Βιολογίας, εικαστικός και λογοτέχνης -στιχουργός Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος και ο γκαλερίστας Γιώργος Καρτάλος. Την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 στις 19:00, παρουσίασαν μια βραδιά ζωγραφικής και ποίησης στην αίθουσα τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος, Μηθύμνης 12 και Επτανήσου με έργα ζωγραφικής του καλλιτέχνη. Παράλληλα με το ποιητικό έργο του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου, ασχολήθηκαν ο Χάρης Ρώμας, ο Γιώργος Χρανιώτης, ο Χρήστος Φερεντίνος, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ένα πολυδιάστατο πολιτιστικό γεγονός. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν: Οι σκηνοθέτες Δημήτρης Αρβανίτης και Γιώργος Παπαθεοδώρου, ο Κωνσταντίνος -Κάρολος Αρμένης ,διευθυντής του Νέου Ελληνικού Θεάτρου, οι ηθοποιοί Δημήτρης Μαυρόπουλος, Χάρης Σώζος, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Πέτρος Ιωάννου, η ηθοποιός και τραγουδίστρια Αγγέλα Σιδηροπούλου, η τραγουδίστρια Νάντια Καραγιάννη, η πρωταθλήτρια Ελλάδος στο βάδην Ελευθερία Ζαπαντιώτη, ο ηθοποιός και εικαστικός Γιάννης Γούνας, οι εικαστικοί Ολυμπία Μπουχλαριώτου, Αφροδίτη Δρακοπούλου Σάρδη και Κατερίνα Μωυσή. Φυσικα δεν έλειπε η πρώην Βουλευτής και Υπουργός Κατερίνα Παπακώστα, μητέρα του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου.

Ν. Φιλαδέλφεια: Τα παιδιά πρωταγωνιστές στο άναμμα του δέντρου

Εφημερίς Εστία
Με βασικούς πρωταγωνιστές τα παιδιά θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου (στις 19.00) το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας στο πάρκο Μνημείου Μικρασιατών και Αλησμόνητων Πατρίδων!

«Ἄν ποῦμε στά μπλόκα ὅσα μᾶς λές, δέν θά προλάβουμε νά ἀρθρώσουμε λέξη!»

Εφημερίς Εστία
Ἐξέγερσις τῆς Κοινοβουλευτικῆς Ὁμάδoς κατά τοῦ ὑπουργοῦ Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως – «Ἄν ἴσχυαν ὅσα ὑποστήριξες γιά τήν τεχνική λύση, ὁ Βορίδης θά εἶχε παραπεμφθεῖ στήν Προανακριτική» – «Πότε θά ἔρθει νά μᾶς ἐνημερώσει ὁ Πρόεδρος τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ;» – «Δέν ἔχουμε στρατηγική ἐκτόνωσης» – Σέ ὑποχώρηση τό Μαξίμου

«Ἀκυρώνονται τά Χριστούγεννα!»…

Μανώλης Κοττάκης
ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ κλισέ, τό ὁποῖο εἴθισται νά χρησιμοποιεῖται καμμιά φορά καθ’ ὑπερβολήν γιά νά δοθεῖ ἔμφαση σέ ἕνα θέμα, ἀλλά ἐδῶ, στήν προκειμένη περίπτωση, ἰσχύει κυριολεκτικῶς: ἡ Κυβέρνηση εἶναι σέ πραγματικό πανικό ἀπό τήν ἔκταση πού ἔχουν λάβει στήν ἐπικράτεια οἱ πανελλαδικές κινητοποιήσεις τῶν ἀγροτῶν, φοβᾶται τήν μετεξέλιξή τους σέ παλλαϊκά συλλαλητήρια τύπου Τεμπῶν καί κάνει σπασμωδικές κινήσεις γιά νά τίς περιορίσει.