Μυστήριο μέ τήν πολύνεκρη σύγκρουση ἀεροσκαφῶν στήν Οὐάσιγκτων

Οὐάσιγκτων.– Ἐπιβατικό ἀεροσκάφος μέ 64 ἐπιβαίνοντες συνεκρούσθη μέ στρατιωτικό ἑλικόπτερο κατά τήν προσγείωσή του στό ἐθνικό ἀεροδρόμιο Ρόναλντ Ρήγκαν κοντά στήν Οὐάσιγκτων.

Τό ἀεροσκάφος μέ τούς 60 ἐπιβάτες (μεταξύ αὐτῶν καί ζευγάρι Ρώσσων παγκόσμιων πρωταθλητῶν τοῦ καλλιτεχνικοῦ πατινάζ) καί τά τέσσερα μέλη τοῦ πληρώματος συνετρίβη στόν ποταμό Ποτόμακ. Στό μοιραῖο ἑλικόπτερο ἐπέβαιναν τρία ἄτομα. Σύμφωνα μέ τά πρῶτα στοιχεῖα τῆς Ὁμοσπονδιακῆς Ὑπηρεσίας Πολιτικῆς Ἀεροπορίας (FAA), τό δικινητήριο ἀεροσκάφος τύπου CRJ700 τῆς ἀεροπορικῆς ἑταιρείας PSA συνεκρούσθη καθώς προσέγγιζε τό ἀεροδρόμιο μέ στρατιωτικό ἑλικόπτερο Sikorsky H-60 Black Hawk, στά ὅρια τῆς πρωτευούσης. Ὡστόσο δημιουργοῦνται πολλά ἐρωτήματα, διότι τό ἀεροσκάφος ἀκολουθοῦσε πορεία προσεγγίσεως μέ ταχύτητα προσγειώσεως δηλαδή 228 χλμ./ὥρα σέ ὕψος 120 μέτρων πάνω ἀπό τόν Πότομακ, τήν στιγμή τῆς συγκρούσεως. Τό ἑλικόπτερο πετοῦσε στήν πορεία τοῦ ἀεροπλάνου μέ χαμηλότερη ταχύτητα πλεύσεως, τό ὁποῖο σημαίνει ὅτι θά ἔπρεπε τά δύο ἀεροσκάφη νά εἶχαν καί ὀπτική ἀναγνώριση.

Οἱ ὁμάδες διασώσεως ἀνέσυραν πάνω ἀπό 30 πτώματα ἐνῷ ὁμάς δυτῶν ἐνετόπισε καί τόν ἕναν ἀπό τούς δύο καταγραφεῖς δεδομένων –τά λεγόμενα μαῦρα κουτιά– τοῦ ἐπιβατικοῦ ἀεροσκάφους. Οἱ ἐλπίδες γιά ἐπιζῶντες εἶναι ἀπειροελάχιστες μέ τούς νεκρούς νά ἀνέρχονται οὐσιαστικά στά 67 ἄτομα. Οἱ ἐρευνητές ἀναμένουν ἐναγωνίως κάποιο στοιχεῖο ἀπό τόν καταγραφέα τοῦ μαύρου κουτιοῦ τό ὁποῖο θά τούς ὁδηγήσει στά αἴτια τῆς τραγωδίας.

Ὀργισμένος ὁ Πρόεδρος Τράμπ ἔκανε λόγο γιά «φρικτό δυστύχημα» προσθέτοντας ὅτι ἡ σύγκρουσις θά ἔπρεπε νά εἶχε ἀποτραπεῖ. Εἰδικώτερα, τόνισε ὅτι «τό ἀεροπλάνο εὑρίσκετο σέ τέλεια προσέγγιση πρός τό ἀεροδρόμιο. Τό ἑλικόπτερο κατευθύνετο ἀπ’ εὐθείας πάνω στό ἀεροπλάνο γιά παρατεταμένο χρονικό διάστημα. Ἡ νύχτα ἦταν καθαρή, τά φῶτα προσεγγίσεως τοῦ ἀεροπλάνου ἦσαν ὁρατά, γιατί τό ἑλικόπτερο δέν ἔκανε ἄνοδο ἤ κάθοδο ἤ στροφή» διερωτήθη ὁ Πρόεδρος. «Γιατί ὁ πύργος ἐλέγχου δέν εἶπε στό ἑλικόπτερο τί νά κάνει ἀντί νά τό ρωτάει ἄν εἶδε τό ἀεροπλάνο. Αὐτή εἶναι ἄσχημη κατάστασις, ὅπου εἶναι φανερό πώς θά ἔπρεπε νά εἶχε ἀποφευχθεῖ» προσέθεσε. Στό ἠχητικό ὅπου οἱ ἐλεγκτές ἐναέριας κυκλοφορίας στόν πύργο ἐλέγχου ρωτοῦν τό ἑλικόπτερο ἄν διακρίνει τήν πτήση τῆς PSA Airlines ἀκούγονται τά ἑξῆς: «PAT 2-5 (σ.σ. ἑλικόπτερο) βλέπεις τήν CRJ (σ.σ. ἀεροπλάνο)» ρωτᾶ ὁ ἐλεγκτής. Καί στήν συνέχεια ἀναφέρει: «PAT 2-5 πέρασε πίσω ἀπό τήν CRJ». Ἐν συνεχείᾳ ἀκούγονται φωνές κι ἕνα δυνατό «Ὤωωω» τήν στιγμή τῆς συγκρούσεως.

Ειδήσεις / Άρθρα

Γιώργος Ανδρούτσος: Ο πολυβραβευμένος διεθνούς φήμης ζωγράφος παρουσιάζει στην Ιαπωνία την πέμπτη ατομική του έκθεση

Εφημερίς Εστία
​Ο Γιώργος Ανδρούτσος, διακεκριμένος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης, παρουσιάζει την πέμπτη ατομική του έκθεση με τίτλο «George Androutsos Exhibition» τον Μάιο του 2025 στην γκαλερί SZK, στην Τσιγκασάκι της Καναγκάουα, Ιαπωνία.

Ἡ ἀπάθεια στό Αἰγαῖο πληρώνεται: «Τετελεσμένα» δημιούργησε τό «Ὀρούτς Ρεΐς»

Εφημερίς Εστία
Ὁ Χακάν Φιντάν ὑποστηρίζει ὅτι ἡ Τουρκία χάραξε στήν κρίση τοῦ 2020 τά ἐξωτερικά ὅρια τῆς ὑφαλοκρηπῖδος της

Οἱ Βρυξέλλες δέν εἶναι τό κέντρο τοῦ κόσμου

Εφημερίς Εστία
ΜΕ ΜΕΓΑΛΟ σκεπτικισμό ἀντιμετωπίζουμε τίς ἐξαγγελίες καί τά προγράμματα φορέων τῆς Εὐρωπαϊκῆς Ἑνώσεως περί ἀμυντικῆς βιομηχανίας καί στρατηγικῆς αὐτονομίας.

Ὁ Μάκης Βορίδης προειδοποιεῖ τήν Γερμανία γιά τούς μετανάστες

Εφημερίς Εστία
Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΙΣ δέν πρόκειται νά ἀποδεχθεῖ εὔκολα ὁποιοδήποτε αἴτημα τῆς Γερμανίας νά ἐπιστραφοῦν στήν Ἑλλάδα μετανάστες πού ἔχουν λάβει πρῶτο ἄσυλο στήν χώρα μας.

Ἕνας ἁγνός, ἄδολος ὀπαδός τῆς Τέχνης τῶν Μουσῶν

Δημήτρης Καπράνος
Ὁ Γιῶργος Χαρωνίτης, πού ἔφυγε ἀπό κοντά μας ἥσυχα, ὅπως ἔζησε, στά μόλις ἑβδομήντα του χρόνια, ἦταν ἕνας ἐξαιρετικός δημοσιογράφος, ἕνας συνεπής στίς ἀρχές του ἄνθρωπος, μία ἤρεμη ‒ἄν καί Κρητικός‒ μορφή, ἕνα παιδί πού ἀσπάσθηκε τήν θρησκεία τῶν Μουσῶν ἀπό μικρός καί προσπάθησε νά μᾶς μεταδώσει ἐκείνη τήν πολύπλοκη μορφή πού ἔχει ἡ ἄδολη ἀγάπη γιά τήν Μουσική.