Στήν Ἑλλάδα τῆς θάλασσας, ἀγνοοῦν τήν ναυτιλία

Kι ὅμως! Στήν Ἑλλάδα, χώρα τῆς ὁποίας οἱ μεγαλύτεροι τηλεοπτικοί δίαυλοι ἀνήκουν σέ ἐπιφανεῖς Ἕλληνες πλοιοκτῆτες, μόλις τό 13% τῶν πολιτῶν γνωρίζει ὅτι ἡ χώρα μας εἶναι πρώτη στόν πίνακα τῆς παγκοσμίου ναυτιλίας.

Αὐτό τά ἄσχημα μαντᾶτα φέρνει ἡ ἔρευνα τῆς Focus Bari μέ θέμα «Οἱ ἀντιλήψεις τῶν Ἑλλήνων καί οἱ προκλήσεις στήν ναυτιλία» σέ ἀντιπροσωπευτικό δεῖγμα 1.005 ἀτόμων.

Αὐτά συμβαίνουν σέ μιά χώρα ὅπου ὁ πλοιοκτῆτες διαχειρίζονται ἀπό τήν Ἑλλάδα τόν μεγαλύτερο ἐμπορικό στόλο στόν κόσμο, προσφέροντας πολύ καλές ἀμοιβές τόσο γιά τά στελέχη στά γραφεῖα ὅσο καί γιά τούς ἀξιωματικούς στά πλοῖα.

Στήν Ἑλλάδα, ὅπου οἱ πλοιοκτῆτες ἐπενδύουν διαρκῶς σέ ἐπιχειρήσεις στήν ἠπειρωτική Ἑλλάδα καί παράλληλα ἐπιτελοῦν, σχεδόν ἀθόρυβα, σημαντικό κοινωφελές ἔργο, εἴτε μέσω τῆς Ἑνώσεώς τους εἴτε μέσῳ τῶν Ἱδρυμάτων τους ἀλλά καί κατ’ ἰδίαν.

Προχθές, ἐξ ἄλλου, ἡ Ἕνωση Ἑλλήνων Ἐφοπλιστῶν χορήγησε σημαντικές ὑποτροφίες σέ ἑκατόν ἕνδεκα νέες καί νέους γιά μεταπτυχιακές σπουδές στό ἐξωτερικό, συνολικῆς ἀξίας 1.500.000 ἑκατ. εὐρώ, καί διέθεσε 50.000.000 εὐρώ γιά ἔργα στήν Θεσσαλία, πού ἐπλήγη ἀπό τίς πλημύρες.

Καί ὅμως, μόνο τό 13% τῶν Ἑλλήνων γνωρίζει τήν παγκόσμια πρωτιά τῆς ἑλληνικῆς ναυτιλίας, ἐνῶ οἱ νέοι ἀγνοοῦν ἐντελῶς τό γεγονός (1%). Θέλετε κι ἄλλα; Τό αἴσθημα τῆς ναυτοσύνης δέν εἶναι ἀναπτυγμένο στά Ἑλληνόπουλα, μέ δύο στούς τρεῖς Ἕλληνες νά δηλώνουν ὅτι δέν καλλιεργεῖται καθόλου. Ἄν καί τό 45% τῶν ἐρωτηθέντων θεωροῦν τήν ἑλληνική ἐμπορική ναυτιλία ὡς πολύ ἀναπτυγμένη, οἱ νέοι ἔχουν ἀντίθετη ἄποψη.

Τό 53% τῶν Ἑλλήνων δέν θά ἐπέλεγαν ἤ δέν θά πρότειναν σέ κάποιον δικό τους τήν ἐνασχόληση μέ τήν ναυτιλία.

Ἡ ποντοπόρος ναυτιλία στό μυαλό τῶν Ἑλλήνων: Σχεδόν 9 στούς 10 τήν ταυτίζουν μέ τήν ἀκτοπλοΐα.

Σχεδόν ἕνας στούς δύο Ἕλληνες ἀξιολογεῖ τήν ἑλληνική ἐμπορική ναυτιλία «πολύ ἀνεπτυγμένη». Ἡ ἄποψη αὐτή ἐκφράζεται κυρίως ἀπό ἄνδρες, ἄτομα μεγαλύτερης ἡλικίας καί κατοίκους κυρίως Ἀθήνας, ἀλλά καί Θεσσαλονίκης, ἐνῶ οἱ ἡλικίες 18-24 δέν τήν θεωροῦν… τόσο ἀνεπτυγμένη.

Παρ’ ὅλη τήν ἀναγνώριση τῆς συμβολῆς τῆς ναυτιλίας στήν ἐθνική οἰκονομία, περίπου ἕνας στούς δύο Ἕλληνες τῶν κεντρικῶν ἡλικιῶν δηλώνει ὅτι δέν συνεισφέρει καθόλου!

Σχετικά μέ τίς προοπτικές καριέρας πού προσφέρει ἡ ναυτιλία, καί πάλι πιό θετικές εἶναι οἱ μεγάλες ἡλικίες. Ὅσον ἀφορᾶ στήν προοπτική ἐπαγγελματικῆς ἐνασχόλησης, μόνο ἕνας στούς ἕξι θά ἐπέλεγε ἤ θά πρότεινε θερμά σέ κάποιον νά κάνει καριέρα στήν ναυτιλία

Ἰδιαίτερα ἀρνητικοί εἶναι οἱ νέοι καί εἰδικά οἱ Θεσσαλονικεῖς στήν πρόταση καριέρας στήν ναυτιλία: Δύο στούς τρεῖς νέους δέν θά τό ἐπέλεγαν ἤ θά τό πρότειναν καθόλου!

Μέ τίς ὑγεῖες μας, ἀγαπητοί. Ἕναν τομέα τῆς οἰκονομίας ἔχουμε πού κατέχει πρωτεῖα παγκοσμίως καί τόν κρύβουμε, λές καί ντρεπόμαστε γι’ αὐτό. Καί γιά νά μήν τό ξεχάσουμε: Τά μεγαλύτερα ἑλληνικά τηλεοπτικά κανάλια ἀνήκουν σέ Ἕλληνες πλοιοκτῆτες. Καί κανένα δέν ἀναφέρεται στήν ναυτιλία! Δέν εἴμαστε τελικά «μιά ὡραία ἀτμόσφαιρα»;

Απόψεις

Πῶς διεσώθησαν ἀπό «κατάσχεση» οἱ γαῖες καί τό κτίριο τῆς Μονῆς Σινᾶ!

Μανώλης Κοττάκης
Τό Αἰγυπτιακό Δημόσιο διεκδικοῦσε 71 ἀκίνητα τῆς Μονῆς Ἁγίας Αἰκατερίνης μέ ἀντάλλαγμα παραχώρηση καθεστῶτoς ἐνοικιαστοῦ – Θά χάναμε σύμβολο τοῦ Χριστιανισμοῦ πού ἔκτισε ὁ Ἰουστινιανός τόν 6ο αἰῶνα – Ἡ Αἴγυπτος ἀναγνωρίζει τήν κυριότητα τῶν γαιῶν καί τόν ναό τῆς Ἁγίας Αἰκατερίνης

Πύρρειος ἐκλογή

Εφημερίς Εστία
Η ΕΚΛΟΓΗ τοῦ Φρειδερίκου Μέρτς (ΦΜ) στό ἀξίωμα τοῦ Καγκελλαρίου τῆς Ὁμοσπονδιακῆς Γερμανίας, μέ 325 ψήφους στήν Κάτω Βουλή, εἶναι μία Πύρρειος νίκη πού δέν ἀντέχει σέ ἄλλη δοκιμασία.

Παροχές οἱ τόκοι πού θά πληρώναμε γιά τό μνημόνιο 1

Εφημερίς Εστία
Δέν ὑφίσταται κίνδυνος γιά τό χρέος μετά τό 2032

Ὅταν τό ξενύχτι ἀξίζει τόν κόπο…

Δημήτρης Καπράνος
Ὅταν χάνεις τόν ὕπνο σου γιά νά παρακολουθήσεις ἕναν ποδοσφαιρικό ἀγῶνα-πανδαισία, ὅπως ὁ προχθεσινός μεταξύ τῆς «Ἴντερ» τοῦ Μιλάνου καί τῆς «Μπαρτσελόνα», δέν μπορεῖς νά παραπονεθεῖς ἐπειδή πρέπει σέ πολύ λίγες ὧρες νά ἀφήσεις τό κρεβάτι.

Σάββατον, 8 Μαΐου 1965

Πρό 60 ἐτῶν
O ΚΟΣΜΟΣ ΔΙΚΑΙΟΣ ΕΠΑΙΝΟΣ