Ἡ κ. Μενδώνη παραδέχεται τίς ἀνακρίβειες Netflix γιά τόν Μ. Ἀλέξανδρο, ἀλλά …δέν λογοκρίνει

Τί ἀπάντησε στόν Πρόεδρο τῆς «Νίκης»

ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ἀνακριβειῶν βρίθει ἡ σειρά τοῦ Netflix «Μέγας Ἀλέξανδρος-ἡ γέννηση ἑνός Θεοῦ», ἐνῷ παραλείπει σημαντικά γεγονότα καί πληροφορίες, ὅπως τόνισε ἡ ὑπουργός Πολιτισμοῦ Λίνα Μενδώνη ἀπαντῶντας στήν ἐρώτηση τοῦ Προέδρου τῆς «Νίκης» Δ. Νατσιοῦ μέ τίτλο «Ἀπαράδεκτη ἡ σειρά τοῦ Νetflix γιά τόν Μ. Ἀλέξανδρο». Ἐπίσης, τήν χαρακτήρισε «κακῆς ποιότητας μυθοπλασία, εὐτελοῦς περιεχομένου» καί ξεκαθάρισε ὅτι δέν παρεμβαίνει καθώς τό «Ὑπουργεῖο Πολιτισμοῦ δέν ἀσκεῖ λογοκρισία στήν τέχνη, οὔτε προχωρᾶ σέ κινήσεις πού ἔχουν ὡς ἀποτέλεσμα τή δίωξή της.»

Συγκεκριμένα, ἡ ὑπουργός Πολιτισμοῦ ἀνέφερε ὅτί «ὅταν ὁ Ἀλέξανδρος νίκησε τά στρατεύματα τοῦ Δαρείου στόν Ἰσσό ποταμό (τό 333 π.Χ.), ὁ τελευταῖος ἐγκαταλείπει τήν οἰκογένειά του καί τρέπεται σέ φυγή. Ὅταν ὁ Ἀλέξανδρος ἐμφανίζεται στή βασιλική σκηνή μαζί μέ τόν Ἡφαιστίωνα, σύμφωνα μέ τίς ἀρχαῖες πηγές, εἶναι ἡ μητέρα τοῦ Δαρείου, ἡ ὁποία πέφτει στά πόδια του, καί ὄχι ἡ γυναῖκα του, ὅπως ἐσφαλμένα παρουσιάζεται στή σκηνή τῆς σειρᾶς. Καμμία πηγή δέν μαρτυρεῖ ὅτι ἡ Στάτειρα Β΄ γέννησε τό παιδί τοῦ Ἀλεξάνδρου. Αὐτή ἦταν ἡ κόρη τοῦ Δαρείου, Στάτειρα Γ΄, τήν ὁποία ὁ Ἀλέξανδρος νυμφεύθηκε στό πλαίσιο τῶν πολιτικῶν γάμων, πού τέλεσε μέ σκοπό τήν νομιμοποίηση τῶν κατακτήσεων στά μάτια τῶν γηγενῶν πληθυσμῶν.»

Ἐπίσης, μετά τήν κατάληψη τῆς Αἰγύπτου, ὁ Ἀλέξανδρος παρουσιάζεται στήν σειρά νά πολεμᾶ μέ αἰγυπτιακή ἐνδυμασία, κάτι πού δέν συνέβη ποτέ καθώς ὁ Ἀλέξανδρος πολεμοῦσε πάντα ὡς Μακεδόνας, μέ τόν ὁπλισμό τῶν Μακεδόνων· στήν σειρά ὑποβαθμίζεται τό ἐπεισόδιο μέ τόν Γόρδιο δεσμό· δέν γίνεται οὔτε στοιχειώδης μνεία στίς σπουδές τοῦ Ἀλεξάνδρου δίπλα στόν Ἀριστοτέλη, στήν διδασκαλία τοῦ φιλοσόφου καί στήν ἔννοια τῆς παροιμιώδους ἀριστοτελικῆς φιλίας· δέν ὑπάρχει καμμία ἀναφορά γιά τόν ἑλληνικό πολιτισμό, γιά τίς θεμελιώδεις ἀξίες του, τήν δημοκρατία καί τήν φιλοσοφία· ἡ σχέσις τοῦ Ἀνακτόρου τῶν Αἰγῶν, ὅπως παρουσιάζεται στήν σειρά, δέν ἔχει καμμία ἀπολύτως σχέση μέ τήν μορφή καί τήν ἀρχιτεκτονική τοῦ ἀνακτορικοῦ συγκροτήματος πού ἔχει ἀνασκάψει καί ἀναστηλώσει ἡ ἁρμόδια ὑπηρεσία τοῦ ΥΠΠΟ.

Ειδήσεις / Άρθρα

«Βόμβα» ἀπό τόν Πρόεδρο Βουλῆς Λιβύης: Δέν ἀναγνωρίζουμε ΑΟΖ στήν Κρήτη!

Εφημερίς Εστία
Δῶρον ἄδωρον ἡ διακήρυξις τοῦ Ἀκίλα Σάλεχ ὅτι εἶναι ἄκυρο τό τουρκολιβυκό μνημόνιο ἐπειδή ἡ κυβέρνηση δέν εἶχε λάβει ψῆφο ἐμπιστοσύνης – Υἱοθετεῖ πλήρως τήν τουρκική θέση ὅτι ἡ μέση γραμμή χαράσσεται ἀπό τήν ἠπειρωτική Ἑλλάδα καί ὄχι τά νησιά

Δέν εἶναι ταινία, εἶναι Ἱστορία γιά νά τήν κρατᾶς φυλακτό!

Μανώλης Κοττάκης
Παρακολούθησα τήν πρώτη προβολή τῆς ταινίας «Καποδίστριας» τοῦ Γιάννη Σμαραγδῆ μαζί μέ τόν διευθυντή φωτογραφίας τοῦ φίλμ Δημήτρη Σταύρου ἀπό τά ὀρεινά τοῦ «Ἑλληνικοῦ Κόσμου».

Μέτρα Μητσοτάκη γιά δανειολῆπτες σέ ἑλβετικό φράγκο, ἀγρότες καί στεγαστικό

Εφημερίς Εστία
Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στήν ὁμιλία του στήν Βουλή, πρό τῆς ἐγκρίσεως τοῦ προϋπολογισμοῦ τοῦ 2026 μέ ὀνομαστική ψηφοφορία (ἐνεκρίθη μέ 159 ψήφους «ναί», ἔναντι 136 «ὄχι» σέ σύνολο 295 ψηφισάντων), ἀνεφέρθη σέ μιά σειρά μέτρων, μεταξύ τῶν ὁποίων μέτρα γιά τούς δανειολῆπτες σέ ἑλβετικό φράγκο, τόν ΟΠΕΚΕΠΕ, τούς ἀγρότες καί τό στεγαστικό τῶν δημοσίων ὑπαλλήλων.

Μνήμη Μπόστ, μνήμη ἑνός ἄλλου πολιτισμοῦ

Δημήτρης Καπράνος
Πέρασαν τριάντα χρόνια ἀπό τό 1995, ὁπότε μᾶς ἄφησε γιά πάντα ὁ Μέντης Μποσταντζόγλου (Μπόστ), ὁ ἄνθρωπος πού ἐπέβαλε τό δικό του, μοναδικό, ὕφος στόν χῶρο τοῦ Πολιτισμοῦ.

Παρασκευή 17 Δεκεμβρίου 1965

Πρό 60 ἐτῶν
Ο ΚΟΣΜΟΣ Η ΚΙΝΕΖΙΚΗ ΑΠΕΙΛΗ