ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Σάββατο 7 Δεκεμβρίου 2024

Αν σας αντέξει το σχοινί θα φανεί στο χειροκρότημα…

Οικουμενικό Πατριαρχείο και Εκκλησία διαμαρτύρονται για τις διακρίσεις και βλέπουν ”σχέδιο ταπεινώσεως”

ΑΛΛΟ κοινωνία και άλλο επι-κοινωνία. Είναι βέβαιον πως όταν ο Δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης και η Άλκηστις Πρωτοψάλτη σχεδίασαν την δράση ”με Αγάπη από τον Δρόμο” που προέβλεπε ότι η δημοφιλής αοιδός θα επιβιβάζετο σε ένα φορτηγό και θα ερμήνευε επιτυχίες της διατρέχοντας τους δρόμους των Αθηνών είχαν τις καλύτερες των προθέσεων. Είναι βέβαιον επίσης ότι και ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης θεωρούσε ότι δεν διέπραττε έγκλημα πολιτικής καθοσιώσεως υποδεχόμενος έξω από το Μέγαρο Μαξίμου το …τρελό φορτηγό που εκινείτο ασκόπως στους δρόμους των Αθηνών. Και γι αυτό ίσως αιφνιδιάσθηκε από την έκταση των αντιδράσεων που κατεγράφησαν αρχικώς στα social media από απλούς Ορθόδοξους Χριστιανούς και έπειτα επισήμως από το Οικουμενικό Πατριαρχείο, την Εκκλησία της Ελλάδος και την Εκκλησία της Κρήτης. Στο Μαξίμου πίστεψαν ότι το πολιτικό θέμα που προέκυψε ήταν ένας παγκοσμίως άγνωστος συριζαίος δυστυχής που μέσα στο παραλήρημά του για τον συνωστισμό έξω από το Μαξίμου καθύβρισε απαραδέκτως στο Twitter τον Πρωθυπουργό τον υφυπουργό Προστασίας του Πολίτη Νίκο Χαρδαλιά και τον καθηγητή Τσιόδρα. Ή νόμισαν ότι το πολιτικό ζήτημα ήταν πως ο συνθέτης Σταμάτης Κραουνάκης ζήτησε τον λόγο από την συμπαθή ΄Αλκηστι γιατί επί..δεξιάς Κυβερνήσεως τόλμησε και πήγε έξω από το Μαξίμου άνευ αδείας του και ερμήνευσε την σύνθεσή του σε στίχους Νικολακοπούλου ”Τα πιο ωραία λαϊκά” (άλλος κομπλεξικός και αυτός! Αν ήταν αριστερή η κυβέρνηση θα έδιδε την άδεια στην Άλκηστι!). Το ζήτημα όμως δεν είναι ούτε το ένα ούτε το άλλο. Ούτε ο πολιτευτής του ΣΥΡΙΖΑ Γρηγόρης ο οποίος ξεπέρασε κάθε όριο και υποχρεώθηκε σε παραίτηση από τον ΣΥΡΙΖΑ είναι το θέμα, ούτε οι παραξενιές του κ. Σταμάτη Κρανουνάκη που με κάτι τέτοια ρατσιστικά πέφτει δραματικά στην εκτίμησή μας.

Δυστυχώς για την Κυβέρνηση η περιοδεία της ΄Αλκηστις (η οποία μάλιστα στην εργογραφία της έχει να επιδείξει το ”Ανθρώπων Έργα” στο οποίο μιλά για τον Ιησούν ή τον Βαρραβάν ή μία άλλη σύνθεση για την Παναγία ) ξύπνησε από το λήθαργό της το σύνολο της Εκκλησίας! Είδε στην πράξη αυτή μια τεράστια προσβολή στο πρόσωπό της. Στην ίδια την Εκκλησία απηγορεύθησαν μέσα στην Μεγάλη Εβδομάδα τα πάντα: Τα μεγάφωνα, οι κωδονοκρουσίες, η περιφορά του Επιταφίου, το προσκύνημα η ίδια η Ανάστασις. Τα νεκροταφεία έμειναν κλειστά την Μεγάλη Παρασκευή και όποιος τα επεσκέφθη να ανάψει κερί στην μνήμη του οικείου του εισέπραξε πρόστιμο, ενώ πάνω από τους ναούς πετούσαν drones μη τυχόν και εισέλθουν εγκληματίες. Περιττεύει να σημειώσουμε τι έπραξε η Αστυνομία. Συνέλαβε τον Μητροπολίτη Κερκύρας Νεκτάριο επειδή προσπάθησε να τηρήσει έθιμο 500 ετών με το σκήνωμα του Αγίου Σπυρίδωνος, άσκησε ποινική δίωξη σε ιερείς που κοινώνησαν έναν πιστό ή άνοιξαν την Εκκλησία να προσκυνήσει ο κόσμος τον Επιτάφιο για λίγο, έβαλαν πρόστιμο σε αγροτικό που περιέφερε την εικόνα της Παναγίας της Τρυπητής στο Αίγιο με τον ίδιο τρόπο που περιέφερε το φορτηγό την Πρωτοψάλτη (η θαυματουργή εικόνα θεωρήθηκε ”ξένο φορτίο” από τον αστυνομικό διευθυντή Αιγιαλείας !), απαγόρευσε στον Μητροπολίτη Δράμας να κάνει την περιφορά της εικόνος του Αγίου Γεωργίου. Ιερεύς οργισθείς τοποθέτησε τον Εσταυρωμένο Κύριο στην πλατεία των Νέων Μουδανιών για να προσκυνήσει ο κόσμος ενώ ο ίδιος το… έσκασε για να μην συλληφθεί! Γενικώς η ΕΛΑΣ καταδίωκε με μανία την Εκκλησία και το πλήρωμα της καθ’ όλη την διάρκεια της Τεσσαρακοστής εκμετταλευόμενο την αφασία της ηγεσίας της.

Με την Πρωτοψάλτη το ποτήρι ξεχείλισε. Είχαν κάνει που είχαν κάνει ήδη την εμφάνιση τους οι πληροφορίες -η ”Εστία” έγραψε πρώτη– ότι οι ναοί θα ανοίξουν τελευταίοι τον Ιούνιο, δεν ήθελε και πολύ. Το πλήρωμα για τα αισθήματα του οποίου γράφουμε διαρκώς ένα μήνα τώρα πήρε πρώτο πυρκαϊά. Η Άλκηστις λειτούργησε άθελά της ως εμπρηστής. Πρώτοι λοιπόν άρχισαν οι λαϊκοί. ”Ποιο είναι το μήνυμα που μας στέλνει ο Πρωθυπουργός Πως αν τα ηχεία παίζουν Πρωτοψάλτη και όχι ιεροψάλτη είναι επιτρεπόμενα; Πως αν στην καρότσα έχει συγκρότημα και όχι εικόνα οι μετακινήσεις επιτρέπονται;” έγραψε το site Orthodoxia info. Έπειτα ακολούθησαν ένας-ένας οι μετριοπαθείς Μητροπολίτες όπως ο Σταγών-Μετεώρων στα Τρίκαλα , ο Αχαϊας Αθανάσιος και τέλος σφράγισε την αντίδραση η αυστηρότατη επιστολή διαμαρτυρίας του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου στον Πρωθυπουργό. Και το χειρότερο; Ακολουθεί ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος ο οποίος μαζί με τον κ. Ιερώνυμο έχουν βαρύτατες ευθύνες για τον μαλθακό τρόπο που εδέχθη η Εκκλησία όλες τις προσβολές. Το καθολικό αίσθημα που επικρατεί σήμερα σε 96 ιεράρχες, 9.000 ιερείς και δέκα εκατομμύρια πιστούς -και εξέφρασε με επιστολή του στην Υπουργό Παιδείας ο Κερκύρας Νεκτάριος- δεν είναι βεβαίως μόνο η άδικη μεταχείρισις που υπέστη η Εκκλησία. Το κυρίαρχο αίσθημα είναι πως με αφορμή τον κορωνοιό εφαρμόσθηκε σχέδιο ταπεινώσεως της Εκκλησίας. Η ”ποινικοποίηση της πίστεως” όπως έγραψε ο Μητροπολίτης Κερκύρας. Αίσθημα που επιτείνεται από την ατιμωρησία των μουσουλμάνων στην Θράκη. Αν και μετά το πρωτοσέλιδο δημοσίευμα της ”Εστίας” το Σάββατο για ραμαζάνι με νταούλια και παράνομες βεβαιώσεις, τα όργανα που θα προκαλούσαν το αίσθημα του χριστιανικού πληθυσμού εσίγησαν, τελικώς διώξεις εναντίον εκείνων που εξέδωσαν τις παράνομες βεβαιώσεις μετακινήσεως δεν ασκήθησαν. Ούτε εναντίον του πρώην βουλευτού Φαϊκογλου ο οποίος εγκατέστησε στο τζαμί της συνοικίας Πούρναλικ στην Ξάνθη ηχηρά μεγάφωνα για το Εζάν ασκήθηκε δίωξις.

Τώρα ο Πρωθυπουργός καλείται να συνειδητοποιήσει το πρόβλημα που στο γραφείο της Νίκης Κεραμέως είναι πλέον αντιληπτό. Έχει απέναντι του μια Εκκλησία ψυχικά πληγωμένη και οικονομικώς καταρρακωμένη. Στα όρια της χρεωκοπίας. Και όπως λέει ένα τραγούδι της Πρωτοψάλτη “κι αν μας αντέξη το σκοινί θα φανεί στο χειροκρότημα”…


Κεντρικό θέμα