Τά Δερβενάκια στό Πολεμικό Μουσεῖο

ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ἀναζητοῦμε τήν ἑνότητα. Ἡ ἑνότης ὅμως προϋποθέτει ἕναν ἡγέτη πού θά ἐμπνεύσει καί θά συσπειρώσει τό Ἔθνος. Πρῶτον ἕναν πυρῆνα ἀποφασισμένων πού… 

… θά δώσουν τό παράδειγμα καί ἐν συνεχεία σέ ὅλους. Τέτοιος ἡγέτης ἦταν ὁ Κολοκοτρώνης. Καί τό ἔδειξε στά Δερβενάκια, ὅπου μέ τούς λίγους ἀποφασισμένους κράτησε ζωντανή τήν Ἐπανάσταση διαλύοντας τό «ἀσκέρι» τοῦ Μαχμούτ πασᾶ Δράμαλη. Ὁ τρόμος στά μάτια τοῦ τελευταίου ἔχει ἀναπαραχθεῖ ζωντανά στόν πίνακα τοῦ Ὁλλανδοῦ ζωγράφου Μπάρεντ Κορνέλις Κόεκ Κόεκ (1803-1862) πού περιῆλθε στό Πολεμικό Μουσεῖο τῆς Ἑλλάδος καί ἐπαρουσιάσθη χθές, σέ ἐκδήλωση τήν ὁποία τίμησε μέ τήν παρουσία του ὁ Πρόεδρος τῆς Δημοκρατίας Προκόπης Παυλόπουλος. Ὁ πίνακας ἐβασίσθη σέ ἕνα σχέδιο τοῦ ἰδίου τοῦ Κολοκοτρώνη. Ἀνήκει σέ Ἕλληνα συλλέκτη, ὁ ὁποῖος τόν παρεχώρησε μέ χρησιδάνειο στό Πολεμικό Μουσεῖο.

Ειδήσεις / Άρθρα

Πολιτική καί ἐθνική κρίσις ἀπό τήν διάβρωση τῶν θεσμῶν

Εφημερίς Εστία
«Ὅταν ἡ κοινωνία πιστεύει ὅτι εὐαίσθητοι θεσμοί χειραγωγοῦνται, οἱ κυβερνήσεις ἀγνοοῦν τίς ἀγωνίες της, οἱ ἰσχυροί δέν ἐλέγχονται καί τήν “πληρώνουν” οἱ ἀδύναμοι, ἔχουμε κρίση ἀπαξίωσης» – «Δύο οἱ κατηγορίες τῶν πολιτικῶν: αὐτοί πού προσπορίζονται ὑλικό ὄφελος καί ἐκεῖνοι πού δέν διαπραγματεύονται τίς ἀρχές τους»

Ἔπρεπε νά ἀπεργήσει Ἀλβανός γιά νά τιμήσουμε τήν ἐθνική μνήμη;

Μανώλης Κοττάκης
Ο ΔΙΑΛΟΓΟΣ γιά τήν ἐθνική μνήμη δέν γίνεται ποτέ ἐπ’ εὐκαιρίᾳ.

Ἀνησυχεῖ ἡ Κυβέρνησις γιά κινητοποιήσεις στίς παρελάσεις

Εφημερίς Εστία
ΔΥΟ μεγάλες προκλήσεις ἔχει νά ἀντιμετωπίσει τίς ἑπόμενες ἡμέρες ἡ Κυβέρνησις.

Κερδίζει, ἀλλά καί χάνει στήν Γάζα ἡ Τουρκία

Δημήτρης Καπράνος
Ἡ κρίση στήν Γάζα, ἰδιαίτερα ἡ ἔνταση μεταξύ Ἰσραήλ καί Χαμάς, ἀποτελεῖ ἕνα ἀπό τά πιό κρίσιμα θέματα τῆς ἐξωτερικῆς πολιτικῆς τῆς Τουρκίας τά τελευταῖα χρόνια.

Σάββατον, 16 Ὀκτωβρίου 1965

Πρό 60 ἐτῶν
O ΚΟΣΜΟΣ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΚΤΗΝΩΝ