Η Λεώνη Γιαγδζόγλου παρουσιάζει μεγάλη επιλογή έργων της με τίτλο «Ceramystique»

Στο πωλητήριο της Πινακοθήκης Γκίκα του Μουσείου Μπενακη

CERAMYSTIQUE – Με αυτόν τον τίτλο παρουσιάζει η Λεώνη Γιαγδζόγλου στο πωλητήριο της Πινακοθήκης Γκίκα του Μουσείου Μπενακη μια μεγάλη επιλογή έργων της, ανάμεσα στα οποία και τελευταίες της δημιουργίες.

Τα εγκαίνια θα γίνουν την Τρίτη 21 Μαρτίου, ώρα 19:00 με ελεύθερη είσοδο. Η παρουσίαση θα διαρκέσει έως τις 4 Απριλίου. Κεραμικά έργα αλλά και αριθμημένα σχέδια σε εκτύπωση Giclée θα είναι προς πώληση.

Η Λεώνη έδωσε τον τίτλο CΕRAMYSTIQUE γιατί κάθε έργο περιέχει δικούς του κώδικες και συμβολισμούς, συχνά και με αναφορές σε άλλους πολιτισμούς. Ο τίτλος CERAMYSTIQUE είναι το αόρατο μυστικό νήμα που συνδέει όλα τα έργα μεταξύ τους.

Οι κώδικες και οι συμβολισμοί αυτοί πηγάζουν τόσο μέσα από την επιλογή των χρωμάτων και τον συνδυασμό τους αλλά και μέσα από τα αρθρωτά στοιχεία που συνθέτουν ένα γλυπτό όπως το τοτέμ “I am all ears” ή ακόμα ένα χρηστικό αντικείμενο όπως τα κηροπήγια “Lavalamp23”. Η δυνατότητα που έχει κάποιος να αποδομήσει και να συνθέσει το αντικείμενο είναι χαρακτηριστικό του τελικού σχεδιασμού.

“Ιδανικά τίποτα μόνιμο. Όλα να μπορούν να αλλάζουν σαν παιχνίδι” είναι η φράση που χαρακτηρίζει τη φιλοσοφία της Λεώνης. Κυρίαρχη είναι ακόμη η μαύρη γραμμή που γεννάει το πλήθος με το όνομα Peoplakia, μια από τις αγαπημένες (αλλά και πολύ δημοφιλείς) σειρές της Λεωνής.

Ποιοι είναι όλοι αυτοί, χωμένοι ο ένας μέσα στον άλλο, που συνωστίζονται τη μια στιγμή γύρω από ένα αντικείμενο και την άλλη ξεχειλίζουν από μια επιτοίχια εκτύπωση? Τι λένε μεταξύ τους και ποιοι ακούνε όσα λένε… Ακούει άραγε κανείς?

Η δυσκολία της επικοινωνίας αλλά και της συνύπαρξης είναι πάντα ένα κεντρικό θέμα αναζήτησης για τη Λεώνη. Αυτό όμως αποτελεί και την έμπνευση της. Έτσι γεννήθηκαν τα Peoplakia, μέσα από μια ανάγκη να εκφράσει σαρκάζοντας αυτό που όλοι ζούμε: Την σπάνια έως ανύπαρκτη επικοινωνία της ανθρώπινης φυλής.

Η Λεώνη Γιαγδζόγλου είναι εικαστικός, ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Τα τελευταία δώδεκα χρόνια, έχει αφοσιωθεί στην κεραμική, η οποία συνδυάζει τα δύο βασικά στοιχεία της καλλιτεχνικής της έκφρασης, το design και τη ζωγραφική. Έχει κάνει τέσσερις ατομικές εκθέσεις: “My self as a room” στη DEPAM, Μύκονος το 2017, “Objects born not made” στο KARYBU, Τήνος το 2019, “Narratives from ceramic creations” στην Art Appel Gallery, Αθήνα το 2020 και “The Queen undressed” στην Iris Gallery το 2022.

Έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές εκθέσεις όπως Ceramic Again στο Hermes, Just Art στο Showroom10, When Law goes pop(!)_Project {Just/Art} στο Κέντρο Τεχνών δήμου Αθηναίων, το Εmergency στο Sealed Earth, “The big blue dot”art residency στο Κουφονήσι 2022, το Rebirth στο Sealed Earthκαι το Mirror Project στο Μπενακη. Είναι απόφοιτος της σχολής Βακαλό και του Art Center Europe στο Montreux με εξειδίκευση στον Communication Design.

Για περισσότερες πληροφορίες www.leonieart.gr

ΣΗΜΕΙΩΣΗ:

Επιμελήτρια παρουσίασης: Τατιάνα Σαρλή

Φωτογράφος: Ζωή Γαμπιερακη

Ειδήσεις / Άρθρα

4 στούς 10 Ἕλληνες θεωροῦν ὅτι δωροδοκοῦνται πολιτικοί, δικαστές, ΜΜΕ

Εφημερίς Εστία
Τί ἀποκαλύπτει ἔρευνα τῆς Kapa Research γιά τό Ἵδρυμα Χάινριχ Μπέλ – Μόνον ὁ Στρατός καί ἡ Ἀστυνομία ψηλά στήν ἐκτίμηση τῶν πολιτῶν μέ 64% καί 45% ἀντιστοίχως – Στίς τελευταῖες θέσεις τά κόμματα μέ 12%, οἱ συνδικαλιστικές ὀργανώσεις μέ 11% καί τά Μέσα Ἐνημερώσεως μέ 8%!

Πάλι ὁ ἐκλογικός νόμος: Κυβέρνηση μειοψηφίας χάριν τῆς σταθερότητας

Μανώλης Κοττάκης
Τό θέμα τοῦ ἐκλογικοῦ νόμου δέν ἔχει κλείσει. Παραμένει ἀνοικτό.

Τήν παράδοση τοῦ Ντονέτσκ στήν Ρωσσία φέρεται νά δέχεται ὁ Ντόναλντ Τράμπ

Εφημερίς Εστία
Οὐάσιγκτων.

Προβληματική ἡ «πράσινη ἀνάπτυξη» στήν ναυτιλία

Δημήτρης Καπράνος
Ἡ θέση μας ἦταν, ἀπό τήν πρώτη στιγμή, κατά τῆς σπουδῆς μέ τήν ὁποία ἡ γραφειοκρατία τῆς ΕΕ προσπάθησε νά ἐπιβάλει «φορομπηχτική» πολιτική στήν ναυτιλία, τήν ὁποία, εὐήχως, ὀνόμαζε «τέλος ὑπέρ τῆς μηδενικῆς ρυπάνσεως».

Τετάρτη 20 Ὀκτωβρίου 1965

Πρό 60 ἐτῶν
Ο ΚΟΣΜΟΣ ΚΑΙ Ο ΙΕΡΟΣ ΛΟΧΟΣ