Στόν πηγαιμό γιά τήν Σαλαμῖνα…

Σάββατο πρωί, μέ τόν καλό μου φίλο τόν Διονύση…

… φεύγουμε ἀπό τόν Πειραιᾶ μέ κατεύθυνση τήν Σαλαμῖνα. Κάθε Σάββατο –ἐκτός σοβαροῦ ἀπροόπτου– θά ὁδηγήσει ὁ Διονύσης τό αὐτοκίνητό του, θά φθάσουμε στό Πέραμα, θά σταματήσουμε στό περίπτερο γιά νά ἀγοράσουμε ἐφημερίδες, θά ἐπιβιβασθοῦμε στό φέρρυ-μπώτ καί θά ταξιδέψουμε μέχρι τά Παλούκια. Ἀπό ἐκεῖ, σέ δέκα λεπτά, βρισκόμαστε στό Ἀμπελάκι, στόν συνοικισμό Ἁγίας Τριάδος, ὅπου καί τό κτῆμα τοῦ παπποῦ μας, τό ὁποῖο περιποιούμεθα ὅσο μᾶς ἐπιτρέπουν τά –συνεχῶς συρρικνούμενα– οἰκονομικά μας.

Μπαίνουμε, λοιπόν, σέ ἕνα ἐπιβατηγό-ὀχηματαγωγό ro/ro, (ἡ ὀνομασία τοῦ σκάφους στή διάθεση κάθε ἁρμοδίου) καί ἕνας νεαρός, μέ πράσινο μπλουζάκι –ὅπως ὅλο τό πλήρωμα– σωματώδης, ὅπως τά «παιδιά» πού «φυλᾶνε» τίς πόρτες στά «μαγαζιά» ἤ συνοδεύουν «ἐπωνύμους», μᾶς κάνει νόημα νά πᾶμε νά «στριμωχτοῦμε» στό ἀριστερό ἄκρο τοῦ πλοίου, ἐνῶ ἡ ἀμέσως ἑπομένη λωρίδα εἶναι σχεδόν ἄδεια. «Καλύτερα νά πᾶμε στήν μέση» τοῦ λέει ὁ
Διονύσης. «Θά πᾶς ἐκεῖ πού σοῦ δείχνω ἐγώ!» τοῦ λέει ὁ «φουσκωτός», μέ ὕφος πού δέν σηκώνει ἀντίρρηση. «Ἔτσι πού μᾶς στριμώχνετε καί βάζετε στό πλοῖο πέντε ἤ ἕξι σειρές ὀχημάτων, παραβαίνετε τόν Νόμο. Ἡ νομοθεσία εἶναι σαφής, πρέπει τά αὐτοκίνητα νά ἔχουν μεταξύ τους ἀπόσταση ἑνός ὀχήματος» τοῦ λέω, ἔχοντας ὑπ’ ὄψιν μου καί τόν κανονισμό ἀλλά καί τήν κοινή λογική «γιά νά μήν μᾶς βρεῖ κανένα κακό.» Ὁ «φουσκωτός» μοῦ λέει ἀναιδέστατα. «Καλά, ἅμα δέ σ’ ἀρέσει, κάνε μας καταγγελία στό Λιμεναρχεῖο!». «Καί φυσικά θά τούς ἐνημερώσω» τοῦ λέω. Καί τότε ὁ «μάγκας» σηκώνει τό τηλέφωνό του καί ἐκτοξεύει τήν ἔμμεση τήν ἀπειλή: «Κάτσε νά φωτογραφήσω τό ἁμάξι νά τό ἔχουμε ὑπ’ ὄψη μας!»… Ποιός εἶδε τόν θεό καί δέν τόν φοβήθηκε! Διότι μπορεῖ νά κάνεις «τόν κουτό», ἀλλά ὅταν ἀπειλεῖσαι, ὀφείλεις νά ξεκαθαρίσεις τά πράγματα. Πετάγομαι ἔξω ἀπό τό αὐτοκίνητο καί ἀρχίζω τήν ἐπίθεση, πού εἶναι ἡ καλύτερη ἄμυνα. Φωνάζοντας δυνατά, τοῦ λέω ὅτι αὐτό ἀποτελεῖ ἀπειλή, ὅτι εἶναι τραμπουκισμός, ὅτι εἶναι παραβάτες τοῦ κανονισμοῦ, ὅτι, ὅτι, ὅτι. Τρέχουν τά ἄλλα μέλη τοῦ πληρώματος, τά περισσότερα «ψωμωμένα» ἐπίσης, ἀλλά ἔχουν πάρει χαμπάρι τί ἔχει συμβεῖ καί οἱ ἄλλοι ὁδηγοί, καί ἀπειλεῖται σύρραξη! «Ἔλα, πᾶμε νά ἠρεμήσεις» τοῦ λένε οἱ συνάδελφοί του καί τόν ἀπομακρύνουν.

Καί τώρα, ἄς μᾶς πεῖ τό Λιμεναρχεῖο Σαλαμῖνος, πού ἔχει τήν εὐθύνη καί πού –γιά ἕνα τριήμερο– πέρυσι ἔστειλε ἄνδρες τοῦ Σώματος καί ἐπέβλεπαν ἄν τηροῦνται οἱ ἀποστάσεις καί τά φέρρυ-μπώτ, δέν στοίβαζαν τά ὀχήματα σάν καφάσια μέ τομάτες ἀπό τήν Κρήτη πρός τόν Πειραιᾶ. Δύο-τρεῖς ἡμέρες –ἔπειτα ἀπό κάποιο μικροατύχημα– ἔκαναν «ἐλέγχους» καί τά παράτησαν. Καί τώρα, τά φέρρυ-μπώτ ξαναγεμίζουν ἀπό τό Πέραμα γιά Σαλαμῖνα κι ἔτσι καί «κάτσει ἡ στραβή», πού ἔλεγε ἡ κυρία Δούρου, θά γράφουμε γιά «τό τραγικό συμβάν», θά τρέχουμε καί δέν θά φθάνουμε! Ὅσο γιά τούς «ψωμωμένους», καλά θά κάνουν νά μήν συγχέουν τά φέρρυ-μπώτ μέ τά Μαγαζιά τῆς νύχτας κι ἄς μή χρησιμοποιοῦν μεθόδους ἐκφοβισμοῦ τούς ὁποίους λανσάρουν οἱ «μπράβοι»… Ποτέ δέν ξέρεις τί μπορεῖ νά συμβεῖ…

Απόψεις

Ο Όμιλος Φιλιππάκη επεκτείνεται στον ραδιοφωνικό κλάδο με την εξαγορά ραδιοφωνικού σταθμού στη Θεσσαλονίκη

Εφημερίς Εστία
Ο Όμιλος Φιλιππάκη ανακοινώνει την εξαγορά του ραδιοφωνικού σταθμού 107,1 με έδρα τη Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας του στον χώρο των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και διεύρυνσης των δραστηριοτήτων του στον ραδιοφωνικό κλάδο.

Πρόβα συνεκμεταλλεύσεως Ἑλλάδος-Τουρκίας στήν Λιβύη

Εφημερίς Εστία
Ἰδού γιατί ἡ Κυβέρνησις γύρισε τήν πλάτη στόν στρατηγό Χάφταρ καί ἄνοιξε τόν δρόμο στήν Τουρκία νά νομιμοποιήσει τό παράνομο καί ἀνυπόστατο μνημόνιο μέσῳ τῆς ἐπικυρώσεώς του ἀπό τήν Βουλή τῆς Βεγγάζης

Τίποτε δέν γίνεται κατά λάθος

Μανώλης Κοττάκης
H Eλλάδα ἦταν παροῦσα στήν Ἀνατολική Λιβύη μέχρι τόν Ἰούλιο τοῦ 2023. Ἕως τό πέρας τῆς θητείας Δένδια στό Ὑπουργεῖο Ἐξωτερικῶν. Οἱ μυστικές συναντήσεις πού εἶχαν γίνει μέχρι τότε μακριά ἀπό τά φῶτα τῆς δημοσιότητας μέ τόν στρατηγό Χάφταρ καί τόν Πρόεδρο τῆς Βουλῆς εἶναι ἀναρίθμητες. Ἡ ἐποπτεία πού εἶχαν πάνω τους οἱ αἰγυπτιακές μυστικές ὑπηρεσίες μέ ἐντολή τοῦ ὑπουργοῦ Ἐξωτερικῶν καί φίλου τοῦ Δένδια, Σούκρι, ἦταν καταλυτικές. Ἡ χρηματοδότηση τῆς ἀναβαθμίσεως τοῦ λιμένος τῆς Βεγγάζης, στά ἐγκαίνια τοῦ ὁποίου δέν παρέστη ἡ πατρίδα μας ἐπί Γεραπετρίτη, ἦταν ἔργο καθαρά ἑλληνικό. Μέ χρήματα ἀπό τούς φόρους μας. Ἡ στρατηγική αὐτή εἶχε μιά ἁπλή στόχευση. Ὁ ρόλος τῆς λιβυκῆς Βουλῆς ἦταν ἰδιαιτέρως κρίσιμος γιά τήν μή ἀναγνώριση τοῦ τουρκολιβυκοῦ μνημονίου. Ἡ λιβυκή Βουλή εἶχε λάβει ἀπόφαση τότε νά μήν κυρώσει τό τουρκολιβυκό μνημόνιο. Καί αὐτό ἦταν ἐξαιρετικά σημαντικό γιά τόν ἑξῆς ἁπλό λόγο: Σύμφωνα μέ τό Δίκαιο τῶν Συνθηκῶν πού ὑπεγράφη στήν Βιέννη, μιά διεθνής συμφωνία εἶναι ἔγκυρη καί ἰσχύει ἔναντι ὅλων ἄν, πρῶτον, ὑπογραφεῖ μεταξύ νομίμων διεθνῶν παραστατῶν κρατῶν καί ἄν, δεύτερον, κυρωθεῖ ἀπό τά Κοινοβούλιά τους προκειμένου νά καταστεῖ ἐσωτερικό δίκαιο. Τό τουρκολιβυκό μνηνόνιο πού διχοτομεῖ τό Αἰγαῖο καί τήν Μεσόγειο γιά νά ἀναγνωρίζει τήν γαλάζια τουρκική πατρίδα εἶχε […]

«Καμπανάκια» Κομμισσιόν γιά ἐπενδύσεις, ἀνεργία, ἔλλειμμα τρεχουσῶν συναλλαγῶν

Εφημερίς Εστία
Μπορεῖ ἡ Κομμισσιόν νά ἄναψε «πράσινο φῶς» στό μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα, πού περιλαμβάνει καί τήν ἐνεργοποίηση τῶν μέτρων στηρίξεως ὕψους 1,1 δισ. εὐρώ, καί ἡ ἀνάπτυξις νά τρέχει μέ ρυθμούς ἄνω τοῦ εὐρωπαϊκοῦ μέσου ὅρου, ἀλλά στήν ἔκθεσή της γιά τό εὐρωπαϊκό ἑξάμηνο ἀποτυπώνει τά μεγάλα προβλήματα τῆς ἑλληνικῆς οἰκονομία.

Ὑπάρχουν ἄραγε πλέον ροῦχα «ντεμί-σαιζόν»;

Δημήτρης Καπράνος
« Μά, τί τό θές πιά τό “πτί καρώ”; Δῶσε το νά τό φορέσει κάνας φτωχός» μοῦ λέει ἡ κυρία.