ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου 2025

Στό μετρό, μεσάνυχτα παρά κάτι…

Ὁ συρμός τοῦ μετρό σταματᾶ, ἀλλά οἱ πόρτες δέν ἀνοίγουν. Μιά παρέα ἀγοριῶν –γύρω στά δεκαέξι– δυσανασχετεῖ.

«Μήν τρελαίνεστε, θά δοῦμε τί συμβαίνει» τούς λέω. Ἀπό τά ἠχεῖα ἀκούγεται ἡ φωνή τοῦ μηχανοδηγοῦ: «Λόγῳ κάποιου τεχνικοῦ προβλήματος, δέν ἀνοίγουν οἱ πόρτες. Ζητᾶμε συγγνώμη, μπορεῖτε νά κατεβεῖτε στόν ἑπόμενο σταθμό».

Ὁ ἕνας ἀπό τούς νεαρούς, ὅλοι τους ντυμένοι μέ ἀκριβές –σινιέ- φόρμες καί παπούτσια, ἀρχίζει νά κλωτσάει τήν πόρτα! Ὁ διπλανός του ἔχει ἀρχίσει τίς «Χριστοπαναγίες»! Ὁ τρίτος κοιτάζει ἀμήχανα. «Μήν χτυπᾶς τήν πόρτα, γιατί δέν θά ἀνοίγει οὔτε στόν ἑπόμενο σταθμό» τοῦ λέω. «Θά τήν σπάσω μέ τόν παλιοπ… τόν ὁδηγό!» οὐρλιάζει ὁ μικρός. «Μαζέψου, γιατί θέτεις σέ κίνδυνο ὅλους μας μέ τήν συμπεριφορά σου» τοῦ λέω αὐστηρά. Μαζεύεται, ἀλλά συνεχίζει νά βρίζει, βλασφημῶντας …σύμπαντα τά Θεῖα!

Ὁ φίλος του φωνάζει διάφορες ἀρλοῦμπες, ὁ τρίτος, ὁ πιό μαζεμένος, ἁπλῶς παρακολουθεῖ. «Ἐσύ, πού φαίνεσαι σοβαρός, δέν τούς λές νά ἠρεμήσουν;» τοῦ ψιθυρίζω.

«Τί νά τούς πεῖς; Ἔτσι ὅπως εἶναι τώρα, δέν καταλαβαίνουν!» μοῦ λέει. Κι ἐκεῖ ἀντιλαμβάνομαι ὅτι τά δύο νέα παιδιά εἶναι «πιωμένα». Πλησιάζω, ὁ μικρός πού κλωτσοῦσε τήν πόρτα, μυρίζει ἀλκοόλ! Ἡ ὥρα εἶναι δώδεκα παρά πέντε, μεσάνυχτα. Καί ξαφνικά στόν χορό μπαίνει κι ἕνας σαραντάρης, καλοντυμένος, πού ἀρχίζει νά βρίζει τόν μηχανοδηγό… ἐξ ἀποστάσεως! «Τό καθίκι, ὁ δημόσιος ὑπάλληλος! Ἐγώ ἔχω παρκάρει στή στάση πού μόλις περάσαμε καί δέν ἄνοιγαν οἱ πόρτες! Θά μοῦ πληρώσει αὐτός ὁ «μαλ…» τό ταξί;» φωνάζει δυνατά. «Γιατί νά πάρεις ταξί; Θά περάσουμε στήν ἄλλη ὄχθη τῆς γραμμῆς στήν ἑπόμενη στάση καί θά κατέβουμε ἐκεῖ πού δέν ἄνοιγαν οἱ πόρτες! Κι ἐγώ ἐκεῖ ἔχω παρκάρει» τοῦ λέω. Ἐκεῖνος, ὅμως, ἔχει ἐξαγριωθεῖ. «Ὄχι, μέ τό πού θά ἀνοίξουν οἱ πόρτες θά πάω νά… τοῦ τήν πῶ! Δέν μπορεῖ ὁ κάθε ἀλήτης νά παίζει μέ τά νεῦρα μας. Στό κάτω-κάτω ἐμεῖς τούς πληρώνουμε!».

«Καί γιατί νά πάρεις ταξί; Οὔτε πέντε λεπτά δέν θά κάνει νά μᾶς πάει τό τραῖνο πίσω, ἐκεῖ πού ἔχουμε παρκάρει» τοῦ σφυρίζω. «Μπά; Κι ἐσύ δημόσιος ὑπάλληλος εἶσαι καί τόν ὑπερασπίζεσαι τόν ἀλήτη;» μοῦ λέει ἀγριεμένος. «Ὄχι, δέν εἶμαι, ἀλλά νομίζω ὅτι μέ τό νά φωνάζουμε καί νά νευριάζουμε δέν μποροῦμε νά ἀλλάξουμε κάτι» τοῦ ἀπαντῶ. «Καί, βέβαια, μποροῦμε! Ἄν πλακώναμε στόν ξύλο ἕναν ὁδηγό πού δέν ἀνοίγει τίς πόρτες, θά κάνανε καλύτερη συντήρηση καί δέν θά εἴχαμε βλάβες!» μοῦ λέει…

Ὁ συρμός σταματᾶ, οἱ πόρτες ἀνοίγουν, βγαίνουμε…

Ἀγαπητοί, ἡ βία ἔγινε πλέον καθημερινότητα! Μέσα σέ πέντε λεπτά, συναντήθηκα μέ τήν βία τῶν νέων, ἀλλά καί τῶν μεγαλύτερων. Ὁ κόσμος εἶναι «στήν τσίτα». Δέν ξέρω ἄν φταίει ὁ ἐγκλεισμός μας λόγῳ τοῦ κορωνοϊοῦ, ἄν φταίει ἡ οἰκονομική κρίση, πού μᾶς γέμισε ἀγωνία καί ἀβεβαιότητα. Καταλαβαίνω, ὅμως, ὅτι δέν θά ἔχουμε καλά ξεμπερδέματα. Χθές ἄφησε τήν τελευταία του πνοή ὁ ἀστυνομικός πού σκότωσε μέ τήν φωτοβολίδα ἕνα ἀπό τά ἐκπαιδευμένα «καλόπαιδα» τῶν «ὁμάδων κρούσης» τῆς ποδοσφαιρικῆς ἀλητείας. Ἄς λάβει ἡ κυβέρνηση τά μέτρα της. Κι ἄς ἀρχίσει ἀπό τά σχολεῖα! Ἐκεῖ ἐπωάζεται καί γεννοβολᾶ ἡ βία! Προσοχή!

Απόψεις

Νίκος Βισκαδουράκης: «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ» τελευταία μέρα της έκθεσης στη Roma Gallery

Εφημερίς Εστία
Η Roma Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Βισκαδουράκη με τίτλο «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης καθηγητή Μάνου Στεφανίδη.

ΠΟΙΗΣΗ και ΧΡΩΜΑ από τον Κωνσταντίνο Σιδηρόπουλο στο χώρο τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος

Εφημερίς Εστία
Μια συνεργασία –έκπληξη επιφύλαξαν για το φιλότεχνο κοινό ο διδάκτορας Βιολογίας, εικαστικός και λογοτέχνης -στιχουργός Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος και ο γκαλερίστας Γιώργος Καρτάλος. Την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 στις 19:00, παρουσίασαν μια βραδιά ζωγραφικής και ποίησης στην αίθουσα τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος, Μηθύμνης 12 και Επτανήσου με έργα ζωγραφικής του καλλιτέχνη. Παράλληλα με το ποιητικό έργο του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου, ασχολήθηκαν ο Χάρης Ρώμας, ο Γιώργος Χρανιώτης, ο Χρήστος Φερεντίνος, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ένα πολυδιάστατο πολιτιστικό γεγονός. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν: Οι σκηνοθέτες Δημήτρης Αρβανίτης και Γιώργος Παπαθεοδώρου, ο Κωνσταντίνος -Κάρολος Αρμένης ,διευθυντής του Νέου Ελληνικού Θεάτρου, οι ηθοποιοί Δημήτρης Μαυρόπουλος, Χάρης Σώζος, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Πέτρος Ιωάννου, η ηθοποιός και τραγουδίστρια Αγγέλα Σιδηροπούλου, η τραγουδίστρια Νάντια Καραγιάννη, η πρωταθλήτρια Ελλάδος στο βάδην Ελευθερία Ζαπαντιώτη, ο ηθοποιός και εικαστικός Γιάννης Γούνας, οι εικαστικοί Ολυμπία Μπουχλαριώτου, Αφροδίτη Δρακοπούλου Σάρδη και Κατερίνα Μωυσή. Φυσικα δεν έλειπε η πρώην Βουλευτής και Υπουργός Κατερίνα Παπακώστα, μητέρα του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου.

Ν. Φιλαδέλφεια: Τα παιδιά πρωταγωνιστές στο άναμμα του δέντρου

Εφημερίς Εστία
Με βασικούς πρωταγωνιστές τα παιδιά θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου (στις 19.00) το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας στο πάρκο Μνημείου Μικρασιατών και Αλησμόνητων Πατρίδων!

«Ἄν ποῦμε στά μπλόκα ὅσα μᾶς λές, δέν θά προλάβουμε νά ἀρθρώσουμε λέξη!»

Εφημερίς Εστία
Ἐξέγερσις τῆς Κοινοβουλευτικῆς Ὁμάδoς κατά τοῦ ὑπουργοῦ Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως – «Ἄν ἴσχυαν ὅσα ὑποστήριξες γιά τήν τεχνική λύση, ὁ Βορίδης θά εἶχε παραπεμφθεῖ στήν Προανακριτική» – «Πότε θά ἔρθει νά μᾶς ἐνημερώσει ὁ Πρόεδρος τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ;» – «Δέν ἔχουμε στρατηγική ἐκτόνωσης» – Σέ ὑποχώρηση τό Μαξίμου

«Ἀκυρώνονται τά Χριστούγεννα!»…

Μανώλης Κοττάκης
ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ κλισέ, τό ὁποῖο εἴθισται νά χρησιμοποιεῖται καμμιά φορά καθ’ ὑπερβολήν γιά νά δοθεῖ ἔμφαση σέ ἕνα θέμα, ἀλλά ἐδῶ, στήν προκειμένη περίπτωση, ἰσχύει κυριολεκτικῶς: ἡ Κυβέρνηση εἶναι σέ πραγματικό πανικό ἀπό τήν ἔκταση πού ἔχουν λάβει στήν ἐπικράτεια οἱ πανελλαδικές κινητοποιήσεις τῶν ἀγροτῶν, φοβᾶται τήν μετεξέλιξή τους σέ παλλαϊκά συλλαλητήρια τύπου Τεμπῶν καί κάνει σπασμωδικές κινήσεις γιά νά τίς περιορίσει.