Ο Μαδούρο και η Ελληνική Εμπορική Ναυτιλία

Tέσσερα ελληνικών συμφερόντων δεξαμενόπλοια μπήκαν στην αμερικανική «Μαύρη λίστα» επειδή…

… εμπλέκονται σε υπόθεση μεταφοράς και μεταφορτώσεως φορτίων αργού πετρελαίου από την Βενεζουέλα κατά τους τρεις τελευταίους μήνες.  Τις κυρώσεις στα πλοία και τις εταιρείες στις οποίες ανήκουν. Αλλά και στους διαχειριστές του, επέβαλε το Γραφείο Ελέγχου Ξένων Περιουσιακών Στοιχείων (OFAC) του αμερικανικού Υπουργείου Οικονομικών.

Πρόκειται για δυο μεγάλα πετρελαιοφόρα τύπου VLCC, τα «Sea hero», ναυπηγήσεως του 2006 και «Voyager I», ναυπηγήσεως του 2003, μεταφορικής ικανότητος 2 εκ. «βαρελιών» αργού πετρελαίου, ένα τάνκερ τύπου Suezmax, του 2017, το «Chios I», μεταφορικής ικανότητος 1 εκ. βαρελιών και ένα δεξανεμνόπλοιο τύπου Aframax του 2007, το «Athens Voyager», ικανό να μεταφέρει 750.000 βαρέλια. Όπως αναφέρουν στοιχεία από την πλατφόρμα «Signal Ocean», τα φορτία μεταφέρθηκαν στην Κίνα, αφού προηγήθηκαν μεταφορτώσεις. Κατά δε τις αμερικανικές αρχές, η ταυτότητα των πλοίων που καταχωρίσθηκαν στην αμερικανική «μαύρη λίστα» έχει ως ακολούθως:

Το «Athens Voyager» ανήκει στην « Afranav Maritime» με έδρα τις νήσους Μάρσαλ. Το πλοίο είναι ελληνικών συμφερόντων.

Το «Chios Ι» ανήκει στην «Seacomber Ltd» , με έδρα την Μάλτα, ελληνικών συμφερόντων.

Το «Sea hero» ανήκει στην «Adamant Maritime» με έδρα τις νήσους Μάρσαλ επίσης ελληνικών συμφερόντων.

Το «Voyager Ι» ανήκει στην «Sanibel Shiptrade», με έδρα επίσης τις νήσους Μάρσαλ, και ανήκει σε ελληνικά συμφέροντα.

Οι Αμερικανοί αναφέρουν ότι οι κυρώσεις επιβλήθηκαν στα πλοία και τις εταιρείες βάσει διατάγματος, το οποίο αρχικά αφορούσε στα αποθέματα χρυσού της Βενεζουέλας και εν συνεχεία επεκτάθηκε και στα πετρελαϊκά της προϊόντα και στην κρατική εταιρεία πετρελαίων, η οποία «συνεχίζει να παρέχει οικονομικούς πόρους στο παράνομο καθεστώς Μαδούρο».

Θεωρείται βέβαιο ότι οι Αμερικανοί δεν κυνηγούν (δεν θα μπορούσαν, άλλως τε) όλα τα πλοία που φορτώνουν πετρέλαιο από την Βενεζουέλα ή δέχονται μεταφορτώσεις εν πλω.

Ωστόσο, όποιο πλοίο και όποια διαχειρίστρια εταιρεία εμπίπτει στις διατάξεις για τις αμερικανικές κυρώσεις κατά της Βενεζουέλας, καταχωρίζεται αυτομάτως στην «μαύρη λίστα» («Specially Designated Nationals» SDN) στην οποία εντάσσονται ιδιώτες, ομάδες και ευρύτεροι σχηματισμοί.

Οι αμερικανικές υπηρεσίες «μπλοκάρουν» αμέσως τα περιουσιακά στοιχεία εταιρειών και προσώπων και απαγορεύουν σε Αμερικανούς πολίτες να συναλλάσσονται μαζί τους ενώ τα «σεσημασμένα» πλοία δεν μπορούν να πραγματοποιήσουν οποιαδήποτε εργασία σε αμερικανικά λιμάνια.

Η περίληψη πλοίου ή εταιρείας στην «μαύρη λίστα», προκαλεί δυσμενείς συνέπειες, καθώς όλες σχεδόν οι συναλλαγές των πετρελαϊκών φορτίων γίνονται σε αμερικανικά δολλάρια(!). Έτσι, θεωρείται βέβαιο ότι οι συγκεκριμένες εταιρείες και τα πλοία, δεν θα συνεχίσουν να φορτώνουν πετρελαϊκά προϊόντα από την Βενεζουέλα.

Πηγές από την Aκτή Μιαούλη, ανέφεραν χθες ότι «επειδή τα πλοία τα οποία «κατηγορούνται» ανήκουν διαχειριστικά σε μεγάλες και γνωστές στις αμερικανικές αρχές ελληνικών συμφερόντων εταιρείες, το θέμα αναμένεται να ξεκαθαρίσει σύντομα και μάλλον θα αποδειχθεί ότι δεν υπήρξε κάτι που να αντίκειται στην διεθνή πρακτική και την ελευθερία της διακινήσεως προϊόντων υπό τους όρους του διεθνούς ανταγωνισμού. «Μάλλον δεν θα έχουμε σοβαρές επιπτώσεις. Το θέμα θα λυθεί με την παροχή των απαραίτητων εξηγήσεων» τόνισε η ίδια πηγή.

Απόψεις

Ἡ Εὐρώπη ἀμφισβητεῖ τό δικαίωμα ἐπεκτάσεως τῶν χωρικῶν μας ὑδάτων

Εφημερίς Εστία
Μπορρέλλ: «Eἶναι ἑλληνο-τουρκική διαφορά» – Ἀπειλές Τσαβούσογλου γιά «δράση ἐπί τοῦ πεδίου» καί ἀποστολή μεταναστῶν

Ὁ «ἄξων» Μητσοτάκη – Τσίπρα

Μανώλης Κοττάκης
Η ΝΕΩΤΕΡΗ ἱστορία μας δείχνει πώς ὅσοι πρωθυπουργοί ἐπιχείρησαν νά…

Ἡ Κομμισσιόν προβλέπει ἠπιότερη ὕφεση ἀλλά μικρότερη ἀνάπτυξη

Εφημερίς Εστία
ΟΡΙΑΚΩΣ βελτιωμένη ἔναντι τῆς προηγούμενης προβλέψεως γιά ὕφεση 9,7% …

Παραμένει ἄλυτο, διεθνῶς, τό πρόβλημα τῶν ναυτικῶν

Δημήτρης Καπράνος
Πῶς διακινοῦνται, ἐν μέσω πανδημίας, τά ἀγαθά σέ ὅλο τόν κόσμο;

Παρασκευή, 8 Ἰουνίου 1960

Πρό 60 ἐτῶν
Ο ΚΟΣΜΟΣ