Ἡ κρουαζιέρα, ὁ κόσμος καί ἡ (σκληρή) πραγματικότης

Ἄποψή μας –ἐντελῶς προσωπική…

… ἀλλά μέ βάση μιά πεῖρα περίπου 50 ἐτῶν στόν χῶρο– εἶναι ὅτι κακῶς ἔχουμε ἐπενδύσει ὅλες μας τίς ἐλπίδες στόν Τουρισμό καί μάλιστα τόν ἀποκαλοῦμε «βαρειά βιομηχανία». Καί βέβαια ὁ Τουρισμός μπορεῖ καί πρέπει νά εἶναι ἐκ τῶν βασικῶν πυλώνων τῆς οἰκονομίας μας, ἀλλά –βρέ ἀδελφέ– ἔχουμε τόσες ὀμορφιές, πού εἶναι κρῖμα νά τίς χαίρονται οἱ διάφοροι «βραχιολάκηδες», πού ἔρχονται (πολλοί ἐξ αὐτῶν γιά νά μήν ποῦμε ὅλοι) στά νησιά γιά νά μεθύσουν καί «νά τά σπάσουν»…

Ἡ χώρα μας θά μποροῦσε (καί πρέπει) νά ἀπευθυνθεῖ στόν ὑψηλό καί ἀκριβό τουρισμό. Νά συνδέσει τίς τοποθεσίες μέ τήν Ἱστορία καί τόν Πολιτισμό της, νά προβάλλει σωστά τίς ὀμορφιές της κι ὄχι μόνο «ζῆσε τόν μῦθο σου» καί ἄλλες ἐλαφρότητες.

Καί κάποια στιγμή, ἄς βλέπουμε τήν (σκληρή) πραγματικότητα. Τά πράγματα στόν κόσμο μας ἀλλάζουν συνεχῶς. Οἱ διαφορές μεταξύ τῶν τάξεων μεγαλώνουν καί ἄν θές νά «πιάσεις» τόν (πλούσιο) τουρισμό τοῦ μέλλοντος, ἑτοιμάσου ἀπό τώρα. Μειδιάματα εἰρωνικά προκαλοῦν στούς γνωρίζοντες τά ἀνακριβῆ ἕως ἀφελῆ δημοσιεύματα, πού μιλοῦν γιά ἑκατοντάδες κρουαζιερόπλοια, πού θά ἔλθουν στά ἑλληνικά λιμάνια, καί γιά χιλιάδες ἐπιβάτες, «πού θά κατακλύσουν τά νησιά μας»… Περιττό νά σᾶς ποῦμε ὅτι στούς χίλιους ἐπιβάτες πού ἔφερε πρό ἡμερῶν ἕνα κρουαζιερόπλοιο χωρητικότητος 4.000 ἐπιβατῶν στόν Πειραιᾶ, ἄντε οἱ 300 νά ἦταν ἐπιβάτες. Ὅλοι οἱ ἄλλοι εἶναι προσκεκλημένοι, ἤτοι τουριστικοί πράκτορες, ὑπάλληλοι ταξιδιωτικῶν φορέων, δημοσιογράφοι, συγγενεῖς καί φίλοι… Ὑπάρχει μεγάλη ἑταιρεία, ἡ ὁποία ἔχει ἐξαγγείλει ὅτι ἀρχίζει κρουαζιέρες τόν ἑπόμενο μῆνα καί ἔχει μέχρι στιγμῆς (γιά ὅλη τήν σαιζόν) μόλις 300 κρατήσεις! Καλά εἶναι τά λόγια καί οἱ συνεντεύξεις τῶν διαφόρων «φορέων» τῆς κρουαζιέρας, ἀλλά εἴμαστε ἡ μοναδική χώρα στόν κόσμο, πού ἐνῶ δέν ἔχει οὔτε ἕνα κρουαζιερόπλοιο ὑπό ἑλληνική σημαία, ἔχει …δύο (!) Ἑνώσεις Ἐφοπλιστῶν- ἐπιχειρηματιῶν (καί …φορέων) κρουαζιέρας! Ἐν ὀλίγοις, δέν εἴμαστε σοβαροί… Βεβαίως, ἡ πολιτεία ὀφείλει νά πράξει τό καθῆκον της καί νά φροντίσει γιά τήν παροχή ὅλων τῶν διευκολύνσεων στίς ἐπιχειρήσεις τῶν ὁποίων τά πλοῖα θά πιάσουν σέ ἑλληνικά λιμάνια. Καί παράλληλα θά πρέπει νά φροντίσει γιά τόν ἐμβολιασμό τῶν Ἑλλήνων ναυτικῶν (ὅπου ὑπάρχουν αὐτοί) ὥστε νά ἀποκτήσει ἀνοσία καί αὐτός ὁ πολύτιμος καί ἱστορικός γιά τήν χώρα κλάδος. Ἀλλά τό νά πλάθουμε ἱστορίες γιά τόν «κατακλυσμό ἐπιβατῶν» πού θά μᾶς φέρουν οἱ κρουαζιέρες ἤ νά μιλᾶμε γιά «μεγάλα κρουαζιερόπλοια πού εἶναι δεμένα στόν Πειραιᾶ καί ἑτοιμάζονται νά σαλπάρουν», ὅταν ὅσοι ἔχουν σχέση μέ τόν χῶρο γνωρίζουν ὅτι πολλά ἀπό τά βαπόρια πού «ἔδεσαν» λόγω κορωνοϊοῦ (κάποια καί στόν Πειραιᾶ) τό πιό πιθανό εἶναι νά πᾶνε σέ ἕνα λιμάνι τοῦ ἐξωτερικοῦ, νά ἀλλάξουν σημαία καί νά σαλπάρουν γιά νά γίνουν …καρφίτσες (δηλαδή γιά «σκράπ») καί βελόνες!

Μήν τρελαινόμαστε, λοιπόν. Ἡ κρουαζιέρα θέλει χρόνια γιά νά «πάρει μπροστά», καί ἴσως ὁ κορωνοϊός εἶναι μία εὐκαιρία γιά τήν Ἑλλάδα νά κοιτάξει πρός τόν ποιοτικό καί ἀκριβό τουρισμό. Ἡ εὐκαιρία εἶναι ἐμπρός μας καί δύσκολα θά ξαναβρεθεῖ…

Απόψεις

Μάριος Ηλιόπουλος και SEAJETS βραβεύτηκαν για τη συμβολή τους στις επιχειρήσεις κατάσβεσης πυρκαγιών μεγάλης έκτασης

Εφημερίς Εστία
ο κ. Μάριος Ηλιόπουλος και η SEAJETS βραβεύθηκαν από τον Υπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας κ. Γιάννη Κεφαλογιάννη για τη σημαντική εν γένει συμβολή τους στις φετινές επιχειρήσεις κατάσβεσης πυρκαγιών και την αποφασιστική συνδρομή της SEAJETS στις πυρκαγιές της Χίου, όπου διέθεσε δύο πλοία αποκλειστικά για τις επιχειρήσεις κατάσβεσης και δύο επιπλέον διερχόμενα πλοία, τα οποία μετέφεραν πυροσβεστικά οχήματα και ισχυρές δυνάμεις στο νησί.

Ἡ Οὐκρανία συνθηκολόγησε: Καί τώρα τί κάνουμε, κύριε Πρωθυπουργέ;

Εφημερίς Εστία
Θά μᾶς σώσουν τά τετράμηνα συμβόλαια ἐφοδιασμοῦ τῆς Οὐκρανίας καί τό λιμάνι τῆς Ἐλευσῖνος; – Χαμένη ἡ Ἑλλάς στήν ἀνακατανομή ἐπιρροῶν – Ἡ μονόπλευρη στήριξις καί ἡ ὑποταγή στούς ἱέρακες τῶν Δημοκρατικῶν θά ἔχει τίμημα

Ἁπλῶς πυροκροτητής

Μανώλης Κοττάκης
Στήν σελίδα 232 τῆς «Ἰθάκης» τοῦ Τσίπρα μπορεῖ νά ἐντοπίσει κανείς μία ἀπό τίς πλέον ἐνδιαφέρουσες μαρτυρίες τοῦ πρώην Πρωθυπουργοῦ γιά τήν χώρα μας, ἀλλά καί γιά τήν εὐρύτερη γεωπολιτική περιοχή ἐντός τῆς ὁποίας κινεῖται.

5% χαμηλότερο ἀπό τό 2004 τό κατά κεφαλήν εἰσόδημα τῶν Ἑλλήνων

Εφημερίς Εστία
Η Ελλάς καί ἡ Ἰταλία εἶναι οἱ μόνες χῶρες ὅπου τό πραγματικό κατά κεφαλήν εἰσόδημα τό 2024 ἦταν χαμηλότερο ἀπό τό 2004, μέ μείωση 5% γιά τήν Ἑλλάδα καί 4% γιά τήν Ἰταλία, συμφώνως πρός τά στοιχεῖα τῆς Eurostat.

Ἡ καμήλα, τό λιοντάρι καί στό βάθος μιά «Ἰθάκη»…

Δημήτρης Καπράνος
Ἄν σκεφθοῦμε ἤρεμα, χωρίς νά ἀφήσουμε τό θυμικό νά μᾶς παρασύρει (ἄν καί δέν εἶναι εὔκολο σέ παρόμοιες περιπτώσεις), ὁ Ἀλέξης Τσίπρας, μέχρι στιγμῆς, ἔχει πετύχει τόν κύριο στόχο του.