ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου 2025

Εὐτυχῶς πού δέν σηκώθηκαν οἱ Ἀτρεῖδες

Δέν θά ἀσχοληθῶ μέ ὅσα διεπίστωσε ἡ ὑπουργός Πολιτισμοῦ κατά τήν ἐπίσκεψή της στόν ἀρχαιολογικό χῶρο τῶν Μυκηνῶν

Δέν θά μπῶ ἐπίσης στόν πειρασμό νά ἀναλωθῶ σέ σχόλια εἰς βάρος της καί εἰς βάρος ἐκείνων οἱ ὁποῖοι ὀφείλουν νά προστετεύουν τήν μοναδική μας ἀκίνητη περιουσία. Ἀσφαλῶς, δέν ἔβαλε ἡ ὑπουργός τήν φωτιά καί εἶναι βέβαιο ὅτι δέν ἦσαν ἁρμόδιες οἱ ὑπηρεσίες τοῦ Ὑπουργείου Πολιτισμοῦ γιά νά τήν κατασβέσουν. Τίθεται, ὅμως, μέ ἕνα ἁπλό ἐρώτημα «ἄν δέν εἴμαστε σέ θές –ὡς κράτος– νά διαφυλάξουμε τούς ἀρχαιολογικούς μας θησαυρούς, τότε τί στήν εὐχή μποροῦμε νά διαφυλάξουμε;»

Καί μήν μοῦ πεῖτε –ὅπως ὁ φίλος μου ὁ Μανώλης– ὅτι «ἐδῶ κάηκε ὁλόκληρη «Νότρ Ντάμ» διότι ἡ Παναγία τῶν Παρισίων εἶναι ἕνας ναός μέ ξύλινη ὑποδομή καί βρίσκεται στό κέντρο τῶν Παρισίων. Ὁ ἀρχαιολογικός χῶρος τῶν Μυκηνῶν ἔπρεπε νά ἔχει πλῆρες καί ἀποτελεσματικό ἀντιπυρικό σύστημα, νά ὑπάρχει κοντά πυροσβεστικός σταθμός νά…νά…νά, νά ἔχει γίνει, τέλος πάντων, τό πᾶν γιά νά ἀποφευχθεῖ τό κακό πού ἔγινε καί πού –δυστυχῶς– δέν ἦταν τό πρῶτο τοῦ εἴδους, ἀφοῦ ἔχει προηγηθεῖ ἡ τραγωδία τῆς Ὀλυμπίας! «Καί θά τά βάλεις μέ μιά κυβέρνηση πού ἔχει βρεθεῖ μεταξύ Ἐρντογάν καί κορωνοϊοῦ, μεταξύ οἰκονομικῆς κρίσεως καί “ἀναδρομικῶν”;» μοῦ πετάει ὁ πάντοτε πρόξενος ἐκρήξεων (δικῶν μου) Μανώλης. Ὄχι, δέν θά τά βάλω μέ τήν κυβέρνηση, ἀλλά μέ ὅλους ἐμᾶς, μέ ὅλο τόν ἑλληνικό λαό καί μέ τόν καθένα μας χωριστά. Μέ ἐμᾶς, πού χθές τό πρωί σηκωθήκαμε καί στίς τηλεοράσεις μας «ἔπαιζε» πάλι τό θέμα τῶν «ἀναδρομικῶν», τό «πῶς σκέπτεται νά μᾶς φάει (πού τό σκέπτεται, δηλαδή) τά λεφτά ὁ Βρούτσης», τό «ἄν θά πάρουμε τά ἀναδρομικά σέ μιά ἤ σέ περισσότερες δόσεις» καί πού ἡ εἴδηση γιά τήν φωτιά στίς Μυκῆνες (ἡ ὁποία κάνει τόν γῦρο τοῦ κόσμου ἀπό χθές) νά «παίζει» στά ψιλά…

Μέσα στόν ὕπνο μου, πρωί-πρωί, ἄκουγα ἕναν ἀπό ἐκείνους τούς πρωινούς «ντελάληδες» νά λέει «ἀκοῦστε, κύριε Βρούτση, ἐμεῖς θά εἴμαστε ἐδῶ! Καί μήν τολμήσετε!…» καί κάτι τέτοιες ἠλιθιότητες, μέ τίς ὁποῖες ἔχουν δημιουργήσει τόν «χόμο ζήτουλους», ὁ ὁποῖος δέν ἐνδιαφέρεται πλέον γιά ὁτιδήποτε ἄλλο παρά γιά τήν τσέπη του! Βεβαίως, μᾶς ἔχουν «ἀρμέξει» γιά τά καλά οἱ κυβερνήσεις τῆς τελευταία δεκαετίας, ἀλλά εἶναι δυνατόν νά ἀδιαφοροῦμε γιά ὁτιδήποτε ἄλλο; Κι ἐκεῖ πού πάω νά ἠρεμήσω, νἄτος πάλι ὁ Μανώλης!

«Γιά ρώτησε τούς περισσότερους τῶν συναδέλφων σου, πού ἐνημερώνουν –ἔτσι λένε– καθημερινά τόν ἑλληνικό λαό, ἔχουν πάει στίς Μυκῆνες ἐκτός ἀπό μιά σχολική ἐκδρομή στά μαθητικά τους χρόνια; Γιά ρώτησε πόσοι Ἕλληνες καί πόσοι ξένοι ἐπισκέπτονται τούς ἀρχαιολογικούς χώρους! Γιά ρώτησε πόσοι ἀπό τούς συναδέλφους σου ἔχουν πάει στό Δῖον, στήν Βεργίνα, στόν ναό τοῦ ἐπικουρείου Ἀπόλλωνος, στόν ναό τῆς Ἀφαίας Ἀθηνᾶς, στόν Παρθενῶνα; Ρώτησέ τους ποῦ βρίσκεται τό θέατρο τοῦ Διονύσου, ρώτησε νά σοῦ ποῦν ἄν πηγαίνοντας γιά τά μπάνια τους τά καλοκαίρια στίς ἀκτές τῆς Μεσσηνίας, πέρασαν νά δοῦν τό θαῦμα τῆς ἀρχαίας Μεσσήνης!»… Τοῦ ὑποσχέθηκα ὅτι θά ἀρχίσω νά τούς ἐρωτῶ.

Απόψεις

Νίκος Βισκαδουράκης: «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ» τελευταία μέρα της έκθεσης στη Roma Gallery

Εφημερίς Εστία
Η Roma Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Βισκαδουράκη με τίτλο «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης καθηγητή Μάνου Στεφανίδη.

ΠΟΙΗΣΗ και ΧΡΩΜΑ από τον Κωνσταντίνο Σιδηρόπουλο στο χώρο τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος

Εφημερίς Εστία
Μια συνεργασία –έκπληξη επιφύλαξαν για το φιλότεχνο κοινό ο διδάκτορας Βιολογίας, εικαστικός και λογοτέχνης -στιχουργός Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος και ο γκαλερίστας Γιώργος Καρτάλος. Την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 στις 19:00, παρουσίασαν μια βραδιά ζωγραφικής και ποίησης στην αίθουσα τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος, Μηθύμνης 12 και Επτανήσου με έργα ζωγραφικής του καλλιτέχνη. Παράλληλα με το ποιητικό έργο του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου, ασχολήθηκαν ο Χάρης Ρώμας, ο Γιώργος Χρανιώτης, ο Χρήστος Φερεντίνος, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ένα πολυδιάστατο πολιτιστικό γεγονός. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν: Οι σκηνοθέτες Δημήτρης Αρβανίτης και Γιώργος Παπαθεοδώρου, ο Κωνσταντίνος -Κάρολος Αρμένης ,διευθυντής του Νέου Ελληνικού Θεάτρου, οι ηθοποιοί Δημήτρης Μαυρόπουλος, Χάρης Σώζος, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Πέτρος Ιωάννου, η ηθοποιός και τραγουδίστρια Αγγέλα Σιδηροπούλου, η τραγουδίστρια Νάντια Καραγιάννη, η πρωταθλήτρια Ελλάδος στο βάδην Ελευθερία Ζαπαντιώτη, ο ηθοποιός και εικαστικός Γιάννης Γούνας, οι εικαστικοί Ολυμπία Μπουχλαριώτου, Αφροδίτη Δρακοπούλου Σάρδη και Κατερίνα Μωυσή. Φυσικα δεν έλειπε η πρώην Βουλευτής και Υπουργός Κατερίνα Παπακώστα, μητέρα του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου.

Ν. Φιλαδέλφεια: Τα παιδιά πρωταγωνιστές στο άναμμα του δέντρου

Εφημερίς Εστία
Με βασικούς πρωταγωνιστές τα παιδιά θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου (στις 19.00) το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας στο πάρκο Μνημείου Μικρασιατών και Αλησμόνητων Πατρίδων!

«Ἄν ποῦμε στά μπλόκα ὅσα μᾶς λές, δέν θά προλάβουμε νά ἀρθρώσουμε λέξη!»

Εφημερίς Εστία
Ἐξέγερσις τῆς Κοινοβουλευτικῆς Ὁμάδoς κατά τοῦ ὑπουργοῦ Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως – «Ἄν ἴσχυαν ὅσα ὑποστήριξες γιά τήν τεχνική λύση, ὁ Βορίδης θά εἶχε παραπεμφθεῖ στήν Προανακριτική» – «Πότε θά ἔρθει νά μᾶς ἐνημερώσει ὁ Πρόεδρος τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ;» – «Δέν ἔχουμε στρατηγική ἐκτόνωσης» – Σέ ὑποχώρηση τό Μαξίμου

«Ἀκυρώνονται τά Χριστούγεννα!»…

Μανώλης Κοττάκης
ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ κλισέ, τό ὁποῖο εἴθισται νά χρησιμοποιεῖται καμμιά φορά καθ’ ὑπερβολήν γιά νά δοθεῖ ἔμφαση σέ ἕνα θέμα, ἀλλά ἐδῶ, στήν προκειμένη περίπτωση, ἰσχύει κυριολεκτικῶς: ἡ Κυβέρνηση εἶναι σέ πραγματικό πανικό ἀπό τήν ἔκταση πού ἔχουν λάβει στήν ἐπικράτεια οἱ πανελλαδικές κινητοποιήσεις τῶν ἀγροτῶν, φοβᾶται τήν μετεξέλιξή τους σέ παλλαϊκά συλλαλητήρια τύπου Τεμπῶν καί κάνει σπασμωδικές κινήσεις γιά νά τίς περιορίσει.