ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Σάββατο 13 Δεκεμβρίου 2025

Ὅταν ὁ ἡγέτης ἐνεργεῖ ὡς ἁπλός ἄνθρωπος

Πολύ τόν χάρηκα τόν Ἐμμανουέλ Μακρόν, ὁ ὁποῖος πανηγύρισε τά γκόλ τῆς ἐθνικῆς Γαλλίας ἀπό τήν κερκίδα, ἐν συνεχείᾳ κατέβηκε στόν ἀγωνιστικό χῶρο γιά νά παρηγορήσει τούς παῖκτες τῆς ὁμάδας του, καί ἀργότερα βρέθηκε στά ἀποδυτήρια γιά νά τούς ἐκφράσει τίς εὐχαριστίες του γιά τήν προσπάθεια τήν ὁποία κατέβαλλαν.

Ἦταν ἕνας ἀνθρώπινος καί καθημερινός Πρόεδρος, ὁ ὁποῖος, λίγο ἀργότερα, ἔλαβε μέρος στήν ἀπονομή τῶν ἐπάθλων καί συνεχάρη τούς νικητές. Ἔτσι πρέπει νά ἐνεργεῖ ἕνας σωστός ἡγέτης μιᾶς χώρας. Νά συμμετέχει στίς χαρές καί τίς ἀπογοητεύσεις, νά ἔρχεται σέ ἐπαφή μέ τούς πολῖτες, νά μετέχει τῶν πραγμάτων, ὅπως ἔλεγαν οἱ ἀρχαῖοι μας πρόγονοι.

Θυμήθηκα καί τόν Κώστα Καραμανλῆ, πρωθυπουργό τό 2004, ὁ ὁποῖος πανηγύριζε στήν κερκίδα μέ τήν σύζυγό του, καί ἀργότερα πῆγε ἐπίσης στά ἀποδυτήρια, γιά νά συγχαρεῖ τούς ἀθλητές μας, οἱ ὁποῖοι εἶχαν κερδίσει τό Κύπελλο Εὐρώπης στήν Λισσαβῶνα.

Ἔτσι πρέπει νά λειτουργοῦν οἱ δημόσιοι ἄνδρες (καί γυναῖκες). Τό νά κλειστεῖς σέ ἕνα γραφεῖο καί νά «ἀποστειρώνεσαι», ὅπως κάνουν πολλοί (εἴχαμε καί ἐμεῖς τέτοιους ἡγέτες), εἶναι ὅ,τι χειρότερο. Ἔχω γνωρίσει δημάρχους οἱ ὁποῖοι δέν ξεμυτίζουν ἀπό τό γραφεῖό τους, δέν γνωρίζουν κἄν τοῦ δρόμους καί τίς πλατεῖες τοῦ Δήμου τους, ἀλλά ἐμφανίζονται μόνο «εἰς ἑορτάς καί πανηγύρεις» καί ἀφήνουν τήν «λάτρα» γιά τούς ἀντιδημάρχους καί τούς «ἐντεταλμένους». Εἴχαμε κι ἐμεῖς πρωθυπουργό πού κυβερνοῦσε σχεδόν «ἀφανῶς», τόν Κώστα Σημίτη, ὁ ὁποῖος ἀπέφευγε τίς πολλές ἐμφανίσεις καί ἐργαζόταν «ἀπό τό γραφεῖο». Εἶναι καί αὐτός ἕνα τρόπος διακυβερνήσεως, ἀλλά ἐμένα «δέν μοῦ ταιριάζει». Προτιμῶ τούς ἡγέτες τύπου Μακρόν, οἱ ὁποῖοι δέν ἔχουν πρόβλημα νά φερθοῦν ὡς ἁπλοί, καθημερινοί, πολῖτες. Ἴσως εἶναι καί θέμα πολιτισμοῦ, τό νά φέρεσαι καί νά ἐνεργεῖς στό πλαίσιο μιᾶς δημοκρατικῆς κοινωνίας. Ὁ Πύργος τοῦ Ἄιφφελ φωταγωγήθηκε στά χρώματα τῆς Ἀργεντινῆς τήν νύχτα τοῦ τελικοῦ, κι ἄς ἦταν ἡ Γαλλία ἐκείνη πού ἡττήθηκε. Εἶναι «θέμα πολιτισμοῦ», ἀφοῦ θεωρεῖται μᾶλλον βέβαιο ὅτι δέν θά γινόταν τό ἴδιο μέ τόν «Ὀβελίσκο» τοῦ Μπουένος Ἄιρες ἄν κέρδιζε ἡ Γαλλία!

Γενικῶς, ἡ διαγωγή τῶν Ἀργεντινῶν δέν ἦταν καί ὅ,τι τό καλύτερο κατά τήν διάρκεια τῶν πανηγυρισμῶν. Ἄν δοῦμε πῶς δέχθηκαν τόν ἀποκλεισμό τους οἱ Ἄγγλοι, οἱ Γερμανοί, οἱ Βέλγοι, οἱ Ὁλλανδοί καί πῶς πανηγύρισαν τίς νῖκες τους οἱ τελικοί νικητές, μποροῦμε νά ἀπονείμουμε κάποια εὔσημα καί στούς Εὐρωπαίους. Εὐτυχῶς, τό ποδόσφαιρο στήν Εὐρώπη ἔχει ἀλλάξει καί ἡ συμπεριφορά ἀλλά καί τό ἐπίπεδο τῶν ποδοσφαιριστῶν ἔχει ἐμφανῶς βελτιωθεῖ. Θυμᾶμαι ὅτι δέν τολμοῦσα νά πῶ στόν πατέρα μου ὅτι εἶχα ὑπογράψει «δελτίο» στήν «Δόξα Πειραιῶς». Δέν ἤθελε οὔτε νά ἀκούει γιά ποδόσφαιρο καί ἄς εἶχε διατελέσει πρόεδρος στήν ἴδια ὁμάδα! Ἔτσι, πήγαινα κρυφά στίς προπονήσεις καί ὁ προπονητής, ὁ ἀξέχαστος Μεσολογγίτης, ὅλο μέ ρωτοῦσε: «Τί ἔγινε, μικρέ; Τό εἶπες στόν γιατρό;»…

Εἶναι βέβαιο ὅτι σήμερα δέν θά μοῦ ἔφερνε ἀντίρρηση. Ἴσως, μάλιστα, ἄν εἶχα τό ταλέντο, νά ἐνίσχυε τήν προσπάθειά μου. Βρέ, πῶς ἀλλάζουν οἱ καιροί…

Απόψεις

Νίκος Βισκαδουράκης: «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ» τελευταία μέρα της έκθεσης στη Roma Gallery

Εφημερίς Εστία
Η Roma Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Βισκαδουράκη με τίτλο «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης καθηγητή Μάνου Στεφανίδη.

ΠΟΙΗΣΗ και ΧΡΩΜΑ από τον Κωνσταντίνο Σιδηρόπουλο στο χώρο τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος

Εφημερίς Εστία
Μια συνεργασία –έκπληξη επιφύλαξαν για το φιλότεχνο κοινό ο διδάκτορας Βιολογίας, εικαστικός και λογοτέχνης -στιχουργός Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος και ο γκαλερίστας Γιώργος Καρτάλος. Την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 στις 19:00, παρουσίασαν μια βραδιά ζωγραφικής και ποίησης στην αίθουσα τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος, Μηθύμνης 12 και Επτανήσου με έργα ζωγραφικής του καλλιτέχνη. Παράλληλα με το ποιητικό έργο του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου, ασχολήθηκαν ο Χάρης Ρώμας, ο Γιώργος Χρανιώτης, ο Χρήστος Φερεντίνος, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ένα πολυδιάστατο πολιτιστικό γεγονός. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν: Οι σκηνοθέτες Δημήτρης Αρβανίτης και Γιώργος Παπαθεοδώρου, ο Κωνσταντίνος -Κάρολος Αρμένης ,διευθυντής του Νέου Ελληνικού Θεάτρου, οι ηθοποιοί Δημήτρης Μαυρόπουλος, Χάρης Σώζος, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Πέτρος Ιωάννου, η ηθοποιός και τραγουδίστρια Αγγέλα Σιδηροπούλου, η τραγουδίστρια Νάντια Καραγιάννη, η πρωταθλήτρια Ελλάδος στο βάδην Ελευθερία Ζαπαντιώτη, ο ηθοποιός και εικαστικός Γιάννης Γούνας, οι εικαστικοί Ολυμπία Μπουχλαριώτου, Αφροδίτη Δρακοπούλου Σάρδη και Κατερίνα Μωυσή. Φυσικα δεν έλειπε η πρώην Βουλευτής και Υπουργός Κατερίνα Παπακώστα, μητέρα του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου.

Ν. Φιλαδέλφεια: Τα παιδιά πρωταγωνιστές στο άναμμα του δέντρου

Εφημερίς Εστία
Με βασικούς πρωταγωνιστές τα παιδιά θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου (στις 19.00) το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας στο πάρκο Μνημείου Μικρασιατών και Αλησμόνητων Πατρίδων!

«Ἄν ποῦμε στά μπλόκα ὅσα μᾶς λές, δέν θά προλάβουμε νά ἀρθρώσουμε λέξη!»

Εφημερίς Εστία
Ἐξέγερσις τῆς Κοινοβουλευτικῆς Ὁμάδoς κατά τοῦ ὑπουργοῦ Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως – «Ἄν ἴσχυαν ὅσα ὑποστήριξες γιά τήν τεχνική λύση, ὁ Βορίδης θά εἶχε παραπεμφθεῖ στήν Προανακριτική» – «Πότε θά ἔρθει νά μᾶς ἐνημερώσει ὁ Πρόεδρος τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ;» – «Δέν ἔχουμε στρατηγική ἐκτόνωσης» – Σέ ὑποχώρηση τό Μαξίμου

«Ἀκυρώνονται τά Χριστούγεννα!»…

Μανώλης Κοττάκης
ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ κλισέ, τό ὁποῖο εἴθισται νά χρησιμοποιεῖται καμμιά φορά καθ’ ὑπερβολήν γιά νά δοθεῖ ἔμφαση σέ ἕνα θέμα, ἀλλά ἐδῶ, στήν προκειμένη περίπτωση, ἰσχύει κυριολεκτικῶς: ἡ Κυβέρνηση εἶναι σέ πραγματικό πανικό ἀπό τήν ἔκταση πού ἔχουν λάβει στήν ἐπικράτεια οἱ πανελλαδικές κινητοποιήσεις τῶν ἀγροτῶν, φοβᾶται τήν μετεξέλιξή τους σέ παλλαϊκά συλλαλητήρια τύπου Τεμπῶν καί κάνει σπασμωδικές κινήσεις γιά νά τίς περιορίσει.