ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Κυριακή 14 Δεκεμβρίου 2025

Ὁ ἐπικείμενος διάλογος μέ τούς «ἀπέναντι»…

Θά συμφωνήσουμε ἀπολύτως ὅτι ὁ διάλογος μέ τούς «ἀπέναντι» πρέπει νά εἶναι διαρκής καί ἀποδοτικός.

Στήν καθημερινή γλῶσσα (ἀλλά καί στήν ψυχοθεραπεία) διάλογος θεωρεῖται ἡ πρόσωπο μέ πρόσωπο συζήτηση, ἡ ἀμοιβαία ἀνταλλαγή, πού χαρακτηρίζεται ἀπό συμμετρία καί ἰσότητα.

Πιστεύουμε, λοιπόν, ὅτι ὁ πρωθυπουργός γνωρίζει καλά τό νόημα καί τό βάθος τῆς ἐννοίας τοῦ διαλόγου καί δέν θά ἔχει πρόβλημα νά θέσει στόν πρόεδρο τῆς γείτονος χώρας καί ὁμοτίμου μέλους τοῦ ΝΑΤΟ ὅλα τά ζητήματα τά ὁποῖα μᾶς ἀπασχολοῦν. Μέ δύο λόγια, οὐδείς μᾶς ἐμποδίζει νά ἐκφράσουμε τήν λύπη καί τήν ἀποδοκιμασία μας στίς ἐνέργειες οἱ ὁποῖες ἀντίκεινται στίς ἀντιλήψεις τοῦ πολιτισμένου κόσμου, τίς σχετικές μέ τόν σεβασμό τῶν μνημείων τοῦ πολιτισμοῦ.

Δέν μποροῦμε νά μήν θέσουμε στό τραπέζι τοῦ διαλόγου τήν ἐκτός πάσης πολιτισμικῆς λογικῆς μετατροπή τοῦ ναοῦ τῆς Ἁγίας Σοφίας καί τῆς Μονῆς τῆς Χώρας σέ τεμένη. Μέ τόν τρόπο μας, ὀφείλουμε νά δείξουμε ὅτι παραβιάζονται διεθνεῖς γραπτοί καί ἄγραφοι κανόνες, ἀσχέτως τοῦ ἄν γνωρίζουμε ὅτι ἐκεῖνος ἀδιαφορεῖ γιά τίς ὅποιες ἀντιδράσεις τῶν ἐνεργειῶν του. Ὀφείλουμε ἐπίσης νά τοῦ θυμίσουμε ὅτι δέν ὑπάρχει «Turkaegean» καί ὅτι ἡ χρήση τῆς ὡς ἄνω πλαστῆς ὀνομασίας μᾶς δυσαρεστεῖ ἰδιαιτέρως. Καί ἀκόμη νά τοῦ τονίσουμε ὅτι ἡ συμμετοχή τῶν Κατεχομένων σέ διεθνεῖς τουριστικές ἐκθέσεις ὑπό τό ψευδεπίγραφο ὄνομα «North Cyprus» συνιστᾶ (μία ἀκόμη) παραβίαση τῶν ἀποφάσεων καί τῶν ψηφισμάτων τοῦ Ὀργανισμοῦ Ἡνωμένων Ἐθνῶν. Ὄχι, δηλαδή, ὅτι, κατά τό κοινῶς λεγόμενον, θά «τοῦ τρίψουμε τήν μούρη», ἀφοῦ γνωρίζουμε ὅτι ὁ ἐν λόγῳ γράφει τούς διεθνεῖς κανόνες στά παλαιότερα τῶν «γεμενιῶν» του. Θά ἔχουμε, ὅμως, πράξει, τοὐλάχιστον, τά δέοντα καί θά ἔχουν καταγραφεῖ οἱ ἀπόψεις καί οἱ θέσεις μας. Διότι, ὡς εἶναι γνωστόν, «σφαῖρα εἶναι καί γυρίζει.»

Ἀκόμη δέν πρέπει, σέ καμμία περίπτωση, νά παραγνωρίζουμε ὅτι ἡ «ψυχολογία» τῶν Τούρκων οἱ ὁποῖοι σκέπτονται ὅπως ὁ κατά φαντασίαν σουλτᾶνος, πηγάζει ἀπό τό γεγονός ὅτι γνωρίζουν πολύ καλά ὅτι ὁ τόπος, τό ἔδαφος, τό χῶμα στό ὁποῖο πατοῦν, δέν εἶναι δικός τους! Γνωρίζουν πολύ καλά ὅτι κατέχουν αὐτά τά ἐδάφη, ὅτι τά ἔχουν κατακτήσει μέ πολέμους καί σφαγές, ὅτι δέν εἶναι «τό χῶμα τους».

Ἀπό ἐκεῖ καί πέρα, ἐκεῖνος θά πεῖ τά δικά του περί «γαλάζιας πατρίδας» καί περί τῆς «ἀποστρατικοποιήσεως» τῶν νησιῶν τοῦ Αἰγαίου. Ἐμεῖς, δέν ἔχουμε παρά νά τόν ἀκούσουμε, νά τοῦ ποῦμε ὅτι δέν συμφωνοῦμε μέ ὅλα αὐτά καί ὅτι οἱ ἀπόψεις του ἀντιτίθενται στά κείμενα καί τήν ἑρμηνεία τῶν διεθνῶν συμφωνιῶν καί συμβάσεων.

Νά τοῦ θυμίσουμε ἀκόμη ὅτι τό ὄνομα «Aegean» εἶναι ἑλληνικότατο. Καλό δέ θά ἦταν νά τοῦ χαρίσουμε ἕνα βιβλίο μέ τήν ἱστορία τοῦ Θησέως καί τῆς μοιραίας ἐπιστροφῆς του ἀπό τήν Κρήτη, ἡ ὁποία στοίχισε τήν ζωή τοῦ πατέρα του Αἰγέως, βασιλέως τῶν Ἀθηνῶν, ἐκ τῆς ὁποίας προῆλθε ἡ ὀνομασία «Αἰγαῖον» πέλαγος. Καλό θά ἦταν ἀκόμη νά τοῦ χαρίσουμε ἕνα βιβλίο μέ τήν Ἱστορία τῆς Κύπρου, ὥστε νά ἀντιληφθεῖ ὅτι ἡ Μεγαλόνησος εἶναι ἑλληνική ἐδῶ καί τρεῖς χιλιάδες χρόνια! Ἁπλά πράγματα, πολιτισμένα καί σαφῆ.

Απόψεις

Νίκος Βισκαδουράκης: «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ» τελευταία μέρα της έκθεσης στη Roma Gallery

Εφημερίς Εστία
Η Roma Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Βισκαδουράκη με τίτλο «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης καθηγητή Μάνου Στεφανίδη.

ΠΟΙΗΣΗ και ΧΡΩΜΑ από τον Κωνσταντίνο Σιδηρόπουλο στο χώρο τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος

Εφημερίς Εστία
Μια συνεργασία –έκπληξη επιφύλαξαν για το φιλότεχνο κοινό ο διδάκτορας Βιολογίας, εικαστικός και λογοτέχνης -στιχουργός Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος και ο γκαλερίστας Γιώργος Καρτάλος. Την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 στις 19:00, παρουσίασαν μια βραδιά ζωγραφικής και ποίησης στην αίθουσα τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος, Μηθύμνης 12 και Επτανήσου με έργα ζωγραφικής του καλλιτέχνη. Παράλληλα με το ποιητικό έργο του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου, ασχολήθηκαν ο Χάρης Ρώμας, ο Γιώργος Χρανιώτης, ο Χρήστος Φερεντίνος, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ένα πολυδιάστατο πολιτιστικό γεγονός. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν: Οι σκηνοθέτες Δημήτρης Αρβανίτης και Γιώργος Παπαθεοδώρου, ο Κωνσταντίνος -Κάρολος Αρμένης ,διευθυντής του Νέου Ελληνικού Θεάτρου, οι ηθοποιοί Δημήτρης Μαυρόπουλος, Χάρης Σώζος, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Πέτρος Ιωάννου, η ηθοποιός και τραγουδίστρια Αγγέλα Σιδηροπούλου, η τραγουδίστρια Νάντια Καραγιάννη, η πρωταθλήτρια Ελλάδος στο βάδην Ελευθερία Ζαπαντιώτη, ο ηθοποιός και εικαστικός Γιάννης Γούνας, οι εικαστικοί Ολυμπία Μπουχλαριώτου, Αφροδίτη Δρακοπούλου Σάρδη και Κατερίνα Μωυσή. Φυσικα δεν έλειπε η πρώην Βουλευτής και Υπουργός Κατερίνα Παπακώστα, μητέρα του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου.

Ν. Φιλαδέλφεια: Τα παιδιά πρωταγωνιστές στο άναμμα του δέντρου

Εφημερίς Εστία
Με βασικούς πρωταγωνιστές τα παιδιά θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου (στις 19.00) το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας στο πάρκο Μνημείου Μικρασιατών και Αλησμόνητων Πατρίδων!

«Ἄν ποῦμε στά μπλόκα ὅσα μᾶς λές, δέν θά προλάβουμε νά ἀρθρώσουμε λέξη!»

Εφημερίς Εστία
Ἐξέγερσις τῆς Κοινοβουλευτικῆς Ὁμάδoς κατά τοῦ ὑπουργοῦ Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως – «Ἄν ἴσχυαν ὅσα ὑποστήριξες γιά τήν τεχνική λύση, ὁ Βορίδης θά εἶχε παραπεμφθεῖ στήν Προανακριτική» – «Πότε θά ἔρθει νά μᾶς ἐνημερώσει ὁ Πρόεδρος τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ;» – «Δέν ἔχουμε στρατηγική ἐκτόνωσης» – Σέ ὑποχώρηση τό Μαξίμου

«Ἀκυρώνονται τά Χριστούγεννα!»…

Μανώλης Κοττάκης
ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ κλισέ, τό ὁποῖο εἴθισται νά χρησιμοποιεῖται καμμιά φορά καθ’ ὑπερβολήν γιά νά δοθεῖ ἔμφαση σέ ἕνα θέμα, ἀλλά ἐδῶ, στήν προκειμένη περίπτωση, ἰσχύει κυριολεκτικῶς: ἡ Κυβέρνηση εἶναι σέ πραγματικό πανικό ἀπό τήν ἔκταση πού ἔχουν λάβει στήν ἐπικράτεια οἱ πανελλαδικές κινητοποιήσεις τῶν ἀγροτῶν, φοβᾶται τήν μετεξέλιξή τους σέ παλλαϊκά συλλαλητήρια τύπου Τεμπῶν καί κάνει σπασμωδικές κινήσεις γιά νά τίς περιορίσει.