Ἡ προσφορά τῶν ναυλομεσιτῶν στήν Ναυτιλία

Δέν εἶναι εὔκολη ἡ δουλειά τοῦ ναυλομεσίτη. Τοῦ «broker», ὅπως ἀποκαλεῖται ὁ ναυλομεσίτης στήν διεθνῆ ναυτιλιακή γλῶσσα.

Μιά γλῶσσα πού, εὐτυχῶς, δέν ἔχει ξεχαστεῖ καί ἀκόμη χρησιμοποιεῖται ἀπό τούς (ὅσους ἔχουν ἀπομείνει) Ἕλληνες ναυτικούς.

Ποιός ξέρει, ἄραγε, ὅτι ἡ λέξη «ἀπίκο» σημαίνει τήν γωνία τῶν 90 μοιρῶν πού σχηματίζει ἡ ἄγκυρα μέ τήν ἐπιφάνεια τῆς θάλασσας; Ποιός ξέρει ὅτι «ἀρόδου» σημαίνει τό βαπόρι μέ σβηστές μηχανές καί σέ ἐλεύθερη πλεύση; Ποιός θυμᾶται ὅτι τό «κουμπάσο» εἶναι ναυτικός διαβήτης γιά τόν ὑπολογισμό τῆς ἀπόστασης πάνω στό ναυτικό χάρτη ἤ ὅτι ἡ «μπίντα» εἶναι τό «κολωνάκι» στό ὁποῖο δένεται ὁ κάβος (δέστρα);

Ἄς θυμηθοῦμε μερικές ἀκόμη λέξεις, πού ἀκούγονται συχνά στά βαπόρια τώρα τό καλοκαίρι, πού πολλοί ταξιδεύουμε πρός τά νησιά. «Ράδα» εἶναι τό ἀγκυροβόλιο, «ρέλια» τά κάγκελα, «σταβέντο» εἶναι ἡ ἀντίθετη ἀπό τόν ἄνεμο πλευρά τοῦ σκάφους.

Τά συζητούσαμε ὅλα αὐτά μέ τόν πλοιοκτήτη Ἀλέξη Ἀγγελόπουλο, στήν ἐπιτυχημένη ἡμερίδα «Pireas 2019» πού πραγματοποίησε ἡ Ἕνωση τῶν Ἑλλήνων Ναυλομεσιτῶν, μιά ἡμερίδα μέ ἐνδιαφέροντα «πάνελ» καί θέματα ἀλλά καί μέ ἕνα ἐπιτυχημένο «γκαλά», πού ἔφερε σέ ἐπαφή Ἕλληνες καί ξένους διακεκριμένους ναυλομεσῖτες μέ κορυφαίους ἐκπροσώπους τῆς Ἑλληνικῆς Ἐμπορικῆς Ναυτιλίας!

Συζητώντας, μοῦ εἶπε ὅτι δύο ἀκόμη πλοῖα πού διαχειρίζεται ἡ ἑταιρεία του πραγματοποιοῦν στήν Δραπετσώνα προγραμματισμένες ἐπισκευές, καί θά ἀκολουθήσει ὁ δεξαμενισμός στίς ἐγκαταστάσεις τοῦ ΟΛΠ. «Ἐπιλέγω Πειραιᾶ. Ἔφερα μέσα στό πρῶτο ἑξάμηνο τοῦ 2019 τέσσερα πλοῖα γιά ἐπισκευή ἐδῶ» μοῦ εἶπε.

Γιατί, ἀλήθεια, νά μήν ἐπιλέγουν Πειραιᾶ ὅλοι οἱ Ἕλληνες πλοιοκτῆτες; Τούς καλύτερους μαστόρους καί τά καλύτερα συνεργεῖα ἔχουμε στό Πέραμα καί τήν Δραπετσώνα. Πηγή χρυσοφόρο γιά τήν οἰκονομία ἀποτελεῖ ἡ Ναυπηγοεπισκευή. Ἄς τήν προσέξουμε!

Ἀρκετά τήν τραυμάτισαν οἱ «μάχες» μεταξύ τῶν κομματικῶν συνδικάτων γιά τό ποιός θά ἔχει τόν ἔλεγχο τῆς «Ζώνης». Τά ἀποτελέσματα φάνηκαν καθαρά, μέ τόν σχεδόν ὁλοκληρωτικό ἀφανισμό τῆς Ζώνης ἐπί σειρά ἐτῶν.

Ἦταν, πράγματι, μία ἐπιτυχημένη διοργάνωση, πού ἔφερε τήν τάξη τῶν ναυλομεσιτῶν στό προσκήνιο. Μία ξεχωριστή μερίδα τῆς ναυτιλιακῆς κοινωνίας, ἡ ὁποία κινεῖται μέ ἀπόλυτη ἐπιτυχία στόν Πειραιᾶ. «Ὅταν τό λιμάνι προχωρεῖ μπροστά, ἔχουμε καί ἐμεῖς καλύτερες προοπτικές» δήλωσε ὁ πρόεδρος τῶν ναυλομεσιτῶν Ἰω. Κοτζιᾶς, σημειώνοντας ὅτι καί τό λιμάνι τῆς Θεσσαλονίκης, ὑπό τήν νέα διοίκηση, πραγματοποιεῖ θετικά βήματα.

Τιμώμενο πρόσωπο, στό «Γκαλά» τῆς Ἑνώσεως, ὁ καπετάν Παναγιώτης Τσάκος, πού μίλησε ἀπό καρδιᾶς:

«Δέν κουράζομαι νά γράφω, νά φωνάζω γιά τόν κίνδυνο τοῦ ἀφελληνισμοῦ τῆς ναυτιλίας μας καί νά ὑπενθυμίζω ὅτι ἡ ἱστορία θά εἶναι ἀμείλικτη ἀπέναντί μας ἐάν δέν ἀναλογιστοῦμε τίς εὐθύνες μας καί ἐάν δέν ἑνωθοῦμε σέ μιά πανεθνική σταυροφορία νά ἐνθαρρύνουμε τά Ἑλληνόπουλα νά ἀγκαλιάσουν τή θάλασσα καί νά ἀσχοληθοῦν μέ τήν θάλασσα, μέ ἐνθουσιασμό καί ἀποφασιστικότητα. Αὐτά πού κάνουμε δέν εἶναι ἀρκετά, ὅταν ἔχουμε περισσότερα ἀπό 5.000 πλοῖα καί μόνο 15.000 ναυτικούς, οἱ μισοί ἐκ τῶν ὁποίων στήν ἀκτοπλοΐα» τόνισε.

Καί πόσο, ἀλήθεια, δίκιο ἔχει…

Απόψεις

Πύρρειος ἐκλογή

Εφημερίς Εστία
Η ΕΚΛΟΓΗ τοῦ Φρειδερίκου Μέρτς (ΦΜ) στό ἀξίωμα τοῦ Καγκελλαρίου τῆς Ὁμοσπονδιακῆς Γερμανίας, μέ 325 ψήφους στήν Κάτω Βουλή, εἶναι μία Πύρρειος νίκη πού δέν ἀντέχει σέ ἄλλη δοκιμασία.

Παροχές οἱ τόκοι πού θά πληρώναμε γιά τό μνημόνιο 1

Εφημερίς Εστία
Δέν ὑφίσταται κίνδυνος γιά τό χρέος μετά τό 2032

Ὅταν τό ξενύχτι ἀξίζει τόν κόπο…

Δημήτρης Καπράνος
Ὅταν χάνεις τόν ὕπνο σου γιά νά παρακολουθήσεις ἕναν ποδοσφαιρικό ἀγῶνα-πανδαισία, ὅπως ὁ προχθεσινός μεταξύ τῆς «Ἴντερ» τοῦ Μιλάνου καί τῆς «Μπαρτσελόνα», δέν μπορεῖς νά παραπονεθεῖς ἐπειδή πρέπει σέ πολύ λίγες ὧρες νά ἀφήσεις τό κρεβάτι.

Σάββατον, 8 Μαΐου 1965

Πρό 60 ἐτῶν
O ΚΟΣΜΟΣ ΔΙΚΑΙΟΣ ΕΠΑΙΝΟΣ

Πέτρος Γαϊτάνος: «Χαίρε Νίκαια – Κλέος Ορθοδοξίας»

Εφημερίς Εστία
Ένας Ύμνος στην Πίστη, την Ιστορία και τη Μουσική