Στόχος ὁ εὐρωπαϊκός χριστιανικός πολιτισμός

«Χριστέ μου!» φώναξα μόλις ἀντίκρυσα τήν εἰκόνα στήν ὀθόνη μου! Κι ὁ νοῦς μου πῆγε ἀμέσως στούς «Δίδυμους Πύργους»…

Θά πρέπει νά εἶσαι πολύ «στόκος» γιά νά μήν ἀντιληφθεῖς τό μέγεθος τῆς εἰδήσεως καί νά μήν διακόψεις τό πρόγραμμά σου γιά νά μεταδίδεις ἀπ’ εὐθείας εἰκόνα καί σχόλια γιά τήν τεράστια πολιτισμική καταστροφή. Εἶναι βασικός κανόνας τῆς δημοσιογραφίας. Μιά τέτοια εἴδηση, ἕνα τέτοιο κολοσσιαῖο γεγονός, καταργεῖ καί τά «Μaster chef» καί τά «Survivor» καί κάθε ἄλλο εὔπεπτο καί εὐτελές κατασκεύασμα, μέ τά ὁποῖα ἔχει ἡ ἰδιωτική τηλεόραση (καί ἡ κρατική δέν ἔκανε ἐκεῖνο πού ὤφειλε) ἀποφασίσει νά «ψυχαγωγεῖ» τό ζαλισμένο ἀπό τά χρέη καί τήν ἀνεργία ἑλληνικό τηλεοπτικό κοινό. Φυσικά, γυρίσαμε τήν τηλεόραση στό BBC καί παρακολουθούσαμε μέ ὀδύνη ὅσα διαδραματίζονταν ἐκείνη τήν ὥρα στό Παρίσι πού θρηνοῦσε.

Καί ὁ νοῦς πῆγε ἀμέσως σέ ἐκείνη τήν ὑπέροχη ταινία «Ἡ Παναγία τῶν Παρισίων» πού εἴχαμε δεῖ στά τέλη τοῦ ’50 μέ τήν Τζίνα Λολομπρίντζιτα στόν ρόλο τῆς Ἐσμεράλδας καί τόν Ἄντονυ Κουήν στόν ρόλο τοῦ Κουασιμόδου.

Στό μυαλό μας σχηματίσθηκαν ἐκεῖνες οἱ καταπληκτικές σκηνές τῆς πυρκαϊᾶς, μέ τό δύσμορφο «στοιχειό» τῆς Νότρ Ντάμ νά πηδάει σάν ἀγρίμι, μέ τά σχοινιά τοῦ καμπαναριοῦ, γιά νά σώσει τήν ἀγαπημένη του!

Γιά σκέψου! Ὁ Βικτόρ Οὑγκώ εἶχε περιγράψει τό 1831 μέ τρομερές λεπτομέρειες τήν καταστροφική φωτιά στό ναό-σύμβολο τῆς Γαλλίας.

«Ὅλα τά βλέμματα στράφηκαν στό πιό ψηλό μέρος τῆς ἐκκλησίας. Αὐτό πού ἔβλεπαν ἦταν κάτι συγκλονιστικό. Μιά μεγάλη φλόγα ὑψωνόταν ἀνάμεσα στούς δύο πύργους μέ ἀνεμοστρόβιλους καί σπινθῆρες, μιά τεράστια καί ἀνεξέλεγκτη φλόγα ἡ ὁποία πότε φαινόταν καί πότε χανόταν ἀπό τόν πυκνό καπνό» ἔγραφε ὁ Οὑγκώ.

Τί ἄνθρωποι ἦταν ἐκεῖνοι οἱ φωτισμένοι συγγραφεῖς; Ὁ Ἰούλιος Βέρν εἶχε προβλέψει τήν κατασκευή τῶν ὑποβρυχίων, μέ τόν περίφημο «Ναυτίλο» τοῦ πλοιάρχου Νέμο καί τήν κατάκτηση τῆς Σελήνης, μέ τήν ρουκέττα τοῦ Μπαρμπικαίην, καί ὁ Οὑγκώ εἶχε περιγράψει τήν καταστροφική πυρκαϊά στόν ἐπιβλητικό ναό!

Εἶναι γεγονός ὅτι ὁ εὐρωπαϊκός χριστιανικός πολιτισμός ἔχει πλέον δεχθεῖ ἕνα καίριο πλῆγμα. Μακάρι νά ἀποδειχθεῖ ὅτι ἡ προχθεσινή πυρκαϊά στήν Παναγία τῶν Παρισίων ὀφείλεται σέ ἀτύχημα. Οἱ πρῶτες πληροφορίες ἀναφέρουν ὅτι οἱ ἐργασίες εἶχαν τελειώσει πολλές ὧρες πρίν ἐμφανιστεῖ ἡ φωτιά. Ἐπειδή οἱ γαλλικές ἀστυνομικές ἀρχές εἶναι σοβαρές, ἀναμένονται ἐξονυχιστικές ἔρευνες. Δέν εἶναι μικρό πρᾶγμα αὐτό πού συνέβη, καί ἡ Γαλλία εἶναι μιά χώρα πού τά τελευταῖα χρόνια ἔχει δεχθεῖ τρομακτικές ἐπιθέσεις μέ στόχο «τόν δυτικό τρόπο ζωῆς». Τό «Μπατακλάν», τό «Σαρλί Ἐμπό» καί ἄλλες ἔνοπλες φονικές ἐπιθέσεις δέν ἀφήνουν περιθώρια γιά γρήγορα συμπεράσματα σχετικά μέ τήν καταστροφή στόν ναό τῆς «Νότρ Ντάμ».

Εἶναι βέβαιο καί ἐκτός πάσης ἀμφιβολίας ὅτι ἡ Εὐρώπη καί ὁ χριστιανικός πολιτισμός της εἶναι στόχος τῶν φανατικῶν ἀλλοθρήσκων. Καί τά πολλά «συγχαρητήρια» μηνύματα στά μέσα κοινωνικῆς δικτυώσεως εἶναι ἕνα δεῖγμα! Δέν ἔχουμε παρά νά περιμένουμε. Μέ ἀγωνία καί πόνο.

Απόψεις

«Βόμβα» ἀπό τόν Πρόεδρο Βουλῆς Λιβύης: Δέν ἀναγνωρίζουμε ΑΟΖ στήν Κρήτη!

Εφημερίς Εστία
Δῶρον ἄδωρον ἡ διακήρυξις τοῦ Ἀκίλα Σάλεχ ὅτι εἶναι ἄκυρο τό τουρκολιβυκό μνημόνιο ἐπειδή ἡ κυβέρνηση δέν εἶχε λάβει ψῆφο ἐμπιστοσύνης – Υἱοθετεῖ πλήρως τήν τουρκική θέση ὅτι ἡ μέση γραμμή χαράσσεται ἀπό τήν ἠπειρωτική Ἑλλάδα καί ὄχι τά νησιά

Δέν εἶναι ταινία, εἶναι Ἱστορία γιά νά τήν κρατᾶς φυλακτό!

Μανώλης Κοττάκης
Παρακολούθησα τήν πρώτη προβολή τῆς ταινίας «Καποδίστριας» τοῦ Γιάννη Σμαραγδῆ μαζί μέ τόν διευθυντή φωτογραφίας τοῦ φίλμ Δημήτρη Σταύρου ἀπό τά ὀρεινά τοῦ «Ἑλληνικοῦ Κόσμου».

Μέτρα Μητσοτάκη γιά δανειολῆπτες σέ ἑλβετικό φράγκο, ἀγρότες καί στεγαστικό

Εφημερίς Εστία
Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στήν ὁμιλία του στήν Βουλή, πρό τῆς ἐγκρίσεως τοῦ προϋπολογισμοῦ τοῦ 2026 μέ ὀνομαστική ψηφοφορία (ἐνεκρίθη μέ 159 ψήφους «ναί», ἔναντι 136 «ὄχι» σέ σύνολο 295 ψηφισάντων), ἀνεφέρθη σέ μιά σειρά μέτρων, μεταξύ τῶν ὁποίων μέτρα γιά τούς δανειολῆπτες σέ ἑλβετικό φράγκο, τόν ΟΠΕΚΕΠΕ, τούς ἀγρότες καί τό στεγαστικό τῶν δημοσίων ὑπαλλήλων.

Μνήμη Μπόστ, μνήμη ἑνός ἄλλου πολιτισμοῦ

Δημήτρης Καπράνος
Πέρασαν τριάντα χρόνια ἀπό τό 1995, ὁπότε μᾶς ἄφησε γιά πάντα ὁ Μέντης Μποσταντζόγλου (Μπόστ), ὁ ἄνθρωπος πού ἐπέβαλε τό δικό του, μοναδικό, ὕφος στόν χῶρο τοῦ Πολιτισμοῦ.

Παρασκευή 17 Δεκεμβρίου 1965

Πρό 60 ἐτῶν
Ο ΚΟΣΜΟΣ Η ΚΙΝΕΖΙΚΗ ΑΠΕΙΛΗ