Η πρέσβειρα τῶν ΗΠΑ στήν Ἀθήνα κα Κίμπερλι Γκίλφοϊλ ὑπέπεσε σ’ ἕνα λάθος: ἀπεκάλυψε ὅτι βασική ἀποστολή της στήν Ἑλλάδα εἶναι νά παρεμποδίσει τήν διείσδυση τῶν ρωσσικῶν καί κινεζικῶν συμφερόντων, πού σημαίνει ὅτι τίθεται στό στόχαστρο ἡ παρουσία τῆς κινεζικῆς COSCO στόν Πειραιᾶ, πού «μπορεῖ νά πωληθῆ».
Δηλ. νά φύγει.
Στήν πολιτική πολλά γίνονται, ἀλλά δέν λέγονται, ὅπως ὁ βασικός λόγος παραμονῆς τῆς Ἑλλάδος στό ΝΑΤΟ εἶναι ἡ παρεμπόδισις τῆς ἡγεμονικῆς στάσεως τῆς Τουρκίας.
- Τοῦ Κώστα Κόλμερ
Στήν διπλωματία ὅμως, πολλά δέν γίνονται ὅπως λέγονται. Εἶναι ἡ περίπτωσις τῆς κινεζικῆς ἐπενδύσεως, πού ἀνέδειξε τόν Πειραιᾶ σέ δεύτερο λιμάνι τῆς Μεσογείου.
Ἡ ἐγκατάστασις τῆς COSCO ἔγινε κατόπιν διεθνοῦς διαγωνισμοῦ στόν ὁποῖον ἐπλειοδότησε, ἐβασίσθη σέ νόμο πού ἐψηφίσθη ἀπό τήν Βουλή καί ἀπήλλαξε τόν Πειραιᾶ ἀπό πολλές παθογένειες, ὅπως τήν ἐκμετάλλευση τοῦ πρώτου λιμανιοῦ τῆς χώρας ἀπό τούς ἐργατοπατέρες ἐπί ζημίᾳ τῆς ἐθνικῆς οἰκονομίας.
Σήμερα, ὁ ἐκτελωνισμός στό Ἰκόνιο ἑνός ἐμπορευματοκιβωτίου γίνεται τό πολύ σέ 48 ὧρες. Προηγουμένως ἐχρειάζετο μία ἑβδομάδα, ἄν ὄχι περισσότερο. Τό ὅτι συμβαίνουν καί τώρα λαθρεμπορίες οὐσιῶν καί πολυτελῶν μεταχειρισμένων αὐτοκινήτων ἀφορᾶ τούς ναυλωτές κι ὄχι τόν μεταφορέα, πού πρέπει πάντως νά ἐλέγχεται στενά ἀπό τίς ἑλληνικές Ἀρχές.
Αὐτός δέν εἶναι λόγος γιά τόν ὁποῖον πρέπει νά φύγει. Πρῶτον, διότι «αἱ συμφωνίαι εἰσίν τηρητέαι», κατά τό ρωμαϊκό δίκαιο (*). Δεύτερον, ἡ Ἑλλάς εἶναι ἀνεξάρτητη καί κυρίαρχος χώρα.
Ἐδῶ, μερικοί ὑπομειδιοῦν ἀπό τῆς ἐποχῆς τῶν Σκιαδικῶν (**), ἀλλ’ ἔκτοτε πολύ νερό κύλησε κάτω ἀπό τό γεφύρι τῆς ἐθνικῆς μας ἀνεξαρτησίας. Μελλοντικῶς, ἡ Ἑλλάς μπορεῖ, ἄν θέλουν οἱ πολιτικοί, νά γίνει ἀνεξάρτητη χώρα.
Οἱ Ἀμερικανοί, πού τό 2005 σνομπάριζαν τήν Ἑλλάδα γιά ἐπενδύσεις, ἀνέκτησαν τό ἐνδιαφέρον γιά τήν γεωπολιτική ὑπεραξία της ἀπ’ τόν ἀντιαμερικανισμό στήν Τουρκία. Περί τά 400 στρέμματα περιμένουν στήν Ἐλευσῖνα γιά τήν δημιουργία «ἀμερικανικοῦ» λιμένος, ἐάν ὁ Πειραιᾶς εἶναι «κινεζικός» – πού δέν εἶναι: «Οὔτε φιλέλλην, μήτε ἑλληνίζων, ἀλλά ἑλληνικός», ὅπως θά ἔλεγε ὁ ποιητής Φίλιππος Σέραρντ.
Ἡ Ἑλλάς εἶναι «μικρά μέν χώρα, ἀλλ’ ὄχι γιά μεγάλες ἀτιμίες» (ὁ Ἰωάννης Μεταξᾶς, τό 1940, γιά τόν προσανατολισμό της μέ τίς θαλάσσιες δυνάμεις).
Χρειάζεται τήν Ἀμερική γιά προστασία ἀπό τούς Οὔννους, ἀλλά καί τήν Ρωσσία γιά λόγους ἱστορικούς καί θρησκευτικούς καί τήν Κίνα γιά οἰκονομικούς .
Ἀποτελεῖ ἀνιστόρητο λάθος τοῦ Κυρ. Μητσοτάκη πού κήρυξε τόν «πόλεμο» στόν Πούτιν, ἀλλ’ αὐτό μπορεῖ νά διορθωθεῖ χωρίς νά κάνουμε κι ἄλλον ἕναν ἐχθρό, τήν Κίνα.
Ὁ ἑλληνικός ἐμπορικός στόλος, ὁ μεγαλύτερος τοῦ κόσμου (οἱ Οἰνοῦσες μόνες διαχειρίζονται περισσότερα ὑπερπόντια σκάφη ἀπ’ τήν Τουρκία), κυκλοφορεῖ ἐλεύθερα σ’ ὅλες τίς θάλασσες κι ὠκεανούς, ἀλλά τά καράβια χρειάζονται λιμένες, ἄνευ τῶν ὁποίων δέν εὑρίσκουν φορτία. Μήν κάνουμε τό λάθος νά περιορίσουμε τήν διαθεσιμότητα τῶν πελατῶν τῆς ἑλληνικῆς ὑπερποντίου ναυτιλίας.
Ἡ COSCO μᾶς χρειάζεται γιά νά μήν πάει στήν Τεργέστη, ὅπως κι ἡ Ἀμερική γιά νά μήν πάρουν οἱ Τοῦρκοι τά F-35, πού ὅμως δέν ἀπέκλεισε ἡ μίσες Κίμπερλυ στήν πρώτη της τηλεοπτική συνέντευξη στόν ΑΝΤ1.
* Pacta sund servanta.
** Ὁ ἀγγλικός στόλος ἀπέκλεισε τόν Πειραιᾶ τό 1864 γιά νά ἐκθρονισθῇ ὁ Ὄθων ὡς φιλορῶσσος στόν πόλεμο τῆς Κριμαίας.

