Η Ελλάς ἀποσύρει τήν στήριξή της στήν ἐπιβολή παγκοσμίου φόρου ἄνθρακος στήν ναυτιλία καί σχεδιάζει νά ἀπόσχει ἀπό τήν τελική ψηφοφορία γιά τήν πρόταση τοῦ Διεθνοῦς Ναυτιλιακοῦ Ὀργανισμοῦ.
Συμφώνως πρός τό Bloomberg, ἡ Ἀθήνα ἦταν πάντα ἐπιφυλακτική ἔναντι τοῦ πλαισίου μηδενικῶν καθαρῶν ἐκπομπῶν καί τοῦ ἀντικτύπου του στήν ναυτιλιακή βιομηχανία. Τόν Ἀπρίλιο, ὡστόσο, ἡ χώρα ἐψήφισε «ναί» σέ ἕνα προσχέδιο γιά τούς σαρωτικούς νέους κανόνες. Ἡ πρότασις τοῦ Διεθνοῦς Ναυτιλιακοῦ Ὀργανισμοῦ θά ὑποχρεώσει τόν ναυτιλιακό τομέα νά πληρώσει γιά τούς πάνω ἀπό 1 δισ. τόνους ἐκπομπῶν θερμοκηπίου του ἐτησίως. Ἐνῷ ἡ Εὐρωπαϊκή Ἕνωσις πιέζει τά μέλη της νά ὑποστηρίξουν τόν φόρο στήν ναυτιλία, οἱ ΗΠΑ ἀντιτίθενται σθεναρῶς. Ἀφοῦ ἀπείλησε νά ἀπαντήσει μέ μέτρα ὅπως λιμενικά τέλη, περιορισμούς στίς θεωρήσεις καί δασμούς, ἡ Οὐάσιγκτων ἐπρότεινε τήν εἰσαγωγή ἑνός ἀκόμη βήματος στήν υἱοθέτηση τοῦ τέλους, τό ὁποῖο θά προσέθετε ἕνα ἀκόμη ἐμπόδιο γιά νά τεθεῖ σέ ἰσχύ.
Ἡ ἀποχή τῆς Ἑλλάδος θά σηματοδοτήσει τήν ἀποχώρηση τῆς χώρας ἀπό τήν κοινή θέση τῆς Εὐρωπαϊκῆς Ἑνώσεως, ἡ ὁποία ἐπιθυμεῖ νά ἡγηθεῖ τῆς παγκοσμίου μάχης κατά τῆς κλιματικῆς ἀλλαγῆς, σημειώνει τό Bloomberg.
Ἡ Κομμισσιόν ἐζήτησε τήν περασμένη ἑβδομάδα τήν υἱοθέτηση τοῦ πλαισίου μηδενικῶν καθαρῶν ἐκπομπῶν τοῦ ΙΜΟ, τονίζοντας ὅτι εἶναι ἕνα «σημαντικό ὁρόσημο» γιά τήν ἀπαλλαγή τοῦ ναυτιλιακοῦ τομέως ἀπό τόν ἄνθρακα καί τήν διασφάλιση ἰσοτίμων ὅρων ἀνταγωνισμοῦ.
Οἱ ἐπιφυλάξεις τῆς Ἑλλάδος σχετικῶς πρός τόν φόρο ἔχουν ὑποβληθεῖ γραπτῶς στίς εὐρωπαϊκές Ἀρχές πολύ πρίν ἀπό τήν ψηφοφορία.
Τό πλαίσιο μηδενικῶν καθαρῶν ἐκπομπῶν βασίζεται σέ καύσιμα καί τεχνολογίες πού δέν εἶναι διαθέσιμες σέ μεγάλη κλίμακα καί εἰσάγει αὐστηρές κυρώσεις γιά τήν μή χρήση τους, καθώς θά μεγάλωνε τό κόστος, ἀφοῦ οἱ ἑταιρεῖες κυνηγοῦν περιορισμένες προμήθειες.
Ἡ Ἑλλάς εἶναι ἡ δεύτερη μεγαλύτερη ναυτιλιακή δύναμις στόν κόσμο, πίσω μόνο ἀπό τήν Κίνα, συμφώνως πρός τά στοιχεῖα τῆς Clarkson Research Services, τοῦ μεγαλυτέρου ναυλομεσίτου στόν κόσμο.