ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Παρασκευή 24 Οκτωβρίου 2025

Γιώργος Ανδρούτσος: Ο πολυβραβευμένος διεθνούς φήμης ζωγράφος παρουσιάζει στην Ιαπωνία την πέμπτη ατομική του έκθεση

​Ο Γιώργος Ανδρούτσος, διακεκριμένος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης, παρουσιάζει την πέμπτη ατομική του έκθεση με τίτλο «George Androutsos Exhibition» τον Μάιο του 2025 στην γκαλερί SZK, στην Τσιγκασάκι της Καναγκάουα, Ιαπωνία. Η έκθεση αυτή σηματοδοτεί μια σημαντική στιγμή στην καλλιτεχνική του πορεία, καθώς επιστρέφει στην Ιαπωνία μετά τη συμμετοχή του στην ομαδική έκθεση Shonan International Fine Art Exhibition το 2019.

Ο Ανδρούτσος είναι γνωστός για τα ασπρόμαυρα έργα του, τα οποία δημιουργεί με κάρβουνο, μολύβι και κιμωλία. Οι προσωπογραφίες του χαρακτηρίζονται από έντονη εκφραστικότητα και ψυχογραφική διάσταση, αποτυπώνοντας την εσωτερική κατάσταση των υποκειμένων του. Ο ίδιος αναφέρει: «Το μαύρο και το άσπρο αρκούν για να εκφράσουν το ψυχικό βάθος των ανθρώπων μου».

Η Έκθεση στην Ιαπωνία

Η έκθεση στην Ιαπωνία παρουσιάζει νέα έργα του Ανδρούτσου, που συνεχίζουν την εξερεύνηση των θεμάτων της ταυτότητας, της αποξένωσης και της εσωτερικής αναζήτησης. Η επιλογή της Ιαπωνίας ως τόπος παρουσίασης δεν είναι τυχαία, καθώς ο καλλιτέχνης έχει επηρεαστεί από την ιαπωνική αισθητική και φιλοσοφία, ενσωματώνοντας στοιχεία όπως η απλότητα και η εσωτερικότητα στα έργα του.​

Εκπαιδευτικό και Φιλοσοφικό υπόβαθρο

Ο Ανδρούτσος διαθέτει πλούσιο ακαδημαϊκό υπόβαθρο, έχοντας σπουδάσει Ζωγραφική στη Σχολή Καλών Τεχνών του ΑΠΘ, Φυσική στο ίδιο πανεπιστήμιο, και κατέχει μεταπτυχιακό δίπλωμα στην Ιστορία της Φιλοσοφίας, καθώς και διδακτορικό στη Φιλοσοφία της Τέχνης από το ΕΜΠ. Αυτό το υπόβαθρο επηρεάζει βαθιά την καλλιτεχνική του προσέγγιση, με τα έργα του να ενσωματώνουν φιλοσοφικές έννοιες και προβληματισμούς.​

Έχει συμμετάσχει σε πολυάριθμες διεθνείς εκθέσεις και έχει τιμηθεί με βραβεία όπως το Premier Artist Prize 2024 από το Contemporary Art Station. Η δουλειά του έχει παρουσιαστεί σε σημαντικές διοργανώσεις, όπως η Biennale Σχεδίου στην Πίλζεν της Τσεχίας και η Osten Biennial of Drawing στα Σκόπια.

Το 2024 ο Γιώργος Ανδρούτσος παρουσίασε την ατομική του έκθεση με τίτλο «George Androutsos Solo Exhibition» στην γκαλερί Arteria Art Gallery στη Βαρκελώνη, προσελκύοντας το ενδιαφέρον τόσο του τοπικού κοινού όσο και της ελληνικής κοινότητας στη Βαρκελώνης.

Η έκθεση «George Androutsos Exhibition» στην Ιαπωνία αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο στην καλλιτεχνική διαδρομή του Ανδρούτσου, προσφέροντας στο ιαπωνικό κοινό την ευκαιρία να γνωρίσει το βαθύ και στοχαστικό έργο του. Η συνάντηση της ελληνικής καλλιτεχνικής παράδοσης με την ιαπωνική κουλτούρα υπόσχεται μια μοναδική εμπειρία για τους επισκέπτες της έκθεσης.

Πληροφορίες για την έκθεση

Η ατομική έκθεση του Γιώργου Ανδρούτσου θα πραγματοποιηθεί από τις 17 Μαΐου (Σάββατο) έως την 1η Ιουνίου (Κυριακή) 2025 στη γκαλερί SZK στην Τσιγκασάκι, Καναγκάουα, Ιαπωνία.

Η έκθεση θα είναι ανοιχτή καθημερινά από τις 11:30 έως τις 18:00, εκτός από τις Δευτέρες, που η γκαλερί παραμένει κλειστή. ​

Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επισκεφθείτε τον επίσημο ιστότοπο της γκαλερί SZK.

Ειδήσεις / Άρθρα

Ὁ κύριος Πρωθυπουργός ἐνοχλεῖται ἀπό τίς ὑποδείξεις τοῦ Προέδρου

Εφημερίς Εστία
Αἰχμές πρός τόν ὑπουργό Ἐθνικῆς Ἀμύνης: «Καλό εἶναι νά μένει ἔξω ἀπό τίς πολιτικές συζητήσεις τό ὄνομά του» – Παράπονα Μητσοτάκη γιά τίς δημοσκοπήσεις γιατί «μετροῦν κόμματα πού δέν ὑπάρχουν» – Στό στόχαστρό του καί ὁ Εὐ. Βενιζέλος γιά τήν «μή κυβερνήσιμη χώρα»

Ὁ πλησίον

Μανώλης Κοττάκης
Μέ Αφορμή τόν θάνατο τοῦ Διονύση Σαββόπουλου εἰσηγοῦμαι μιά ἄσκηση πρός ἐπίλυση μέ τήν βοήθεια μιᾶς ἐκπληκτικῆς ἀνθρώπινης αἴσθησης πού δέν ἔχει ἡ ΑΙ: τῆς φαντασίας! Ἄν θέλαμε νά περιγράψουμε τήν μουσική ὅλων τῶν μεγάλων συνθετῶν τῆς ἐποχῆς μας, ποιά ἀνθρώπινη χειρονομία θά ἐπιλέγαμε γιά νά τήν συμβολίσουμε; Ἐναλλακτικά, μέ ποιά εἰκόνα θά τήν ταυτίζαμε; Γιά ὅσο σκέπτεστε τίς ἀπαντήσεις σας, εἰσφέρω ὡς τροφή γιά σκέψη τίς δικές μου. Θά ταύτιζα τόν Μίκη μέ μιά ὑψωμένη γροθιά. Αὐτός ἦταν ὁ Θεοδωράκης, αὐτή καί ἡ Μεταπολίτευση. Ἀνεκπλήρωτοι πόθοι. Τόν Μάνο μέ μιά μεγάλη ἀγκαλιά. Τῆς συμφιλιώσεως, τῆς ἀνοχῆς καί τῆς πολιτικῆς συμπεριλήψεως. Τόν Μαρκόπουλο μέ τίς ρίζες. Ἦταν ὁ σκαπανεύς τους. Τόν Ξαρχάκο μέ τό σῆμα τῆς νίκης ἀπέναντι στό ἄδικο. Καί τόν Νιόνιο μέ ἕναν κύκλο. Τόν κύκλο τοῦ «ὅλοι μαζί». Πῶς ἀγκαλιάζονται καί χορεύουν οἱ παῖκτες τῆς Ἐθνικῆς μπάσκετ μετά ἀπό κάθε νίκη; Αὐτό. Αὐτός ἦταν ὁ Σαββόπουλος. Ἡ ἑλληνική χαρά κλεισμένη σέ κύκλο. Ὅλους ὅμως τούς μεγάλους μας τούς ἑνώνει μιά λεπτή νοητή γραμμή, ἡ ὁποία λείπει σήμερα κατά βάση ἀπό τόν δημόσιο βίο. Ἡ γραμμή τῆς Ἑλληνικότητας. Πολλούς ἐξ αὐτῶν τούς ἑνώνει καί τό πνεῦμα τῆς Ὀρθοδοξίας πού ἐπηρέασε τό ἔργο τους. Ὁ ἀριστερός Θεοδωράκης ἐκτόξευσε τό […]

Ἡ Ντόρα προτείνει τήν ἐπαναφορά τοῦ Συμβουλίου Δημοκρατίας!

Εφημερίς Εστία
Σέ μιάν ἀπροσδόκητη ἐξέλιξη, ἡ κ. Ντόρα Μπακογιάννη πρότεινε νά καθήσουν στό ἴδιο τραπέζι οἱ πρώην Πρωθυπουργοί, Κώστας Καραμανλῆς, Γιῶργος Παπανδρέου, Ἀλέξης Τσίπρας καί Ἀντώνης Σαμαρᾶς, καθώς καί ὁ Εὐάγγελος Βενιζέλος, προκειμένου νά ὑπάρξει ἐθνική συνεννόησις γιά τά ζητήματα πού ἀφοροῦν στήν ἐξωτερική πολιτικῆς τῆς χώρας σέ σχέση μέ τήν Τουρκία. Καί τοῦτο ἐνῶ κατ’ ἐπανάληψιν ὁ Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ἔχει δηλώσει ὅτι ὁ ἴδιος ἔχει τήν ἀποκλειστική εὐθύνη τῆς διακυβερνήσεως καί τῆς χαράξεως τῆς ἐξωτερικῆς πολιτικῆς. Ἡ πρότασις αὐτή τῆς κ. Μπακογιάννη συνιστᾶ ἐπαναφορά, ἔστω καί ἄτυπη, τοῦ Συμβουλίου τῆς Δημοκρατίας, τό ὁποῖο προεβλέπετο ἀπό τό Σύνταγμα τοῦ 1975 καί κατηργήθη μέ τήν συνταγματική ἀναθεώρηση τοῦ 1986, κατά τήν ὁποία ὁ Πρόεδρος τῆς Δημοκρατίας κατέστη ἀποκλειστικῶς τελετουργικός, μέ τό σύνολον τῶν ἁρμοδιοτήτων νά περιέρχονται στόν Πρωθυπουργό. Στό Συμβούλιο τῆς Δημοκρατίας, τό ὁποῖο συγκαλοῦσε ὁ Πρόεδρος τῆς Δημοκρατίας, μετεῖχαν, πέραν τοῦ ἐν ἐνεργείᾳ Πρωθυπουργοῦ, οἱ διατελέσαντες Πρωθυπουργοί, καθώς καί οἱ διατελέσαντες Πρόεδροι τῆς Δημοκρατίας. Τό Συμβούλιο αὐτό ἐλάχιστες φορές εἶχε συγκληθεῖ καί προεβλέπετο νά λειτουργεῖ συμβουλευτικῶς γιά πράξεις ρυθμίσεως τοῦ πολιτεύματος, μέ πρώτη προτεραιότητα τήν σύγκλιση τῶν ἀπόψεων ὅλων τῶν συμμετεχόντων. Τό πνεῦμα τῆς προτάσεως τώρα εἶναι πολύ διαφορετικό καί φαίνεται ὅτι στήν βάση της ὑπάρχει ὁ φόβος γιά τήν […]

Ἆσμα ἡρωικό καί πένθιμο γιά τόν Διονύσιο μελωδό

Δημήτρης Καπράνος
Ἦταν ἕνα «μουσικό πρωινό» τοῦ Νίκου Μαστοράκη, νομίζω τό ’65.

Σάββατον 23 Ὀκτωβρίου 1965

Πρό 60 ἐτῶν
Ο ΚΟΣΜΟΣ H ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΕΟΤ