Ἕνα προαναγγελθέν θανατηφόρο τροχαῖο

Προχθές, στήν γειτονιά μας, ἕνα αὐτοκίνητο πού ὁδηγοῦσε μιά κυρία 77 ἐτῶν παρέσυρε καί τραυμάτισε θανάσιμα μίαν καλή μας γειτόνισσα, 65 ἐτῶν.

Σέ πολύ λίγη ὥρα εἶχαν μαζευτεῖ στήν μικρή πλατεῖα τῆς Καστέλας (στήν στάση «Καθρέφτες») συνεργεῖα ἀπό τά κανάλια γιά τό σχετικό ρεπορτάζ.

Βεβαίως, ἄν ἤθελαν νά κάνουν ρεπορτάζ, ἄν τά κανάλια ἐνδιαφέρονταν γιά τήν περιοχή, θά μποροῦσαν νά ἔχουν διαβάσει μία σειρά δημοσιευμάτων πού ἀναφέρονταν στήν ἐπικινδυνότητα τῆς συγκεκριμένης στροφῆς στήν Καστέλα. Στήν πιό ἀκριβῆ περιοχή τοῦ Πειραιῶς καί πιό «γραφική» κατά πολλούς, ὑπάρχει ἕνας μόνο δρόμος πού τήν συνδέει μέ τό κέντρο καί τήν παραλιακή, ἡ ὁδός Παπαναστασίου (πρώην Βασιλέως Παύλου). Ἕνας δρόμος κακοφτιαγμένος, γεμᾶτος λακκοῦβες καί φρεάτια (ὅπως ὅλοι σχεδόν οἱ δρόμοι τοῦ Πειραιῶς, καθώς ἡ πόλη ἀσφυκτιᾶ ἀπό τροχοφόρα), στενός, μέ αὐτοκίνητα, νά σταθμεύουν στήν μιά πλευρά ἀλλά καί κάποια ἄλλα νά σταθμεύουν «ὅπου γουστάρουν», καθώς στόν Πειραιᾶ ἡ Τροχαία εἶναι τόσο «μυστική», πού δέν τήν βλέπει κανείς! Καί ὅμως, ὅπως ἀναφέρει ἀνακοίνωση τῆς μειοψηφίας στό Δημοτικό Συμβούλιο, γιά τό σημεῖο ὅπου συνέβη τό συγκεκριμένο δυστύχημα, ὁ Σύλλογος Ἀπογόνων Μικρασιατῶν Προσφύγων Μικρολίμανου εἶχε ζητήσει ἀπό τό 2015 μέ αἴτησή του νά τοποθετηθοῦν σηματοδότες (φανάρια) κυκλοφορίας λόγῳ τῆς ἐπικινδυνότητας πού ὑπῆρχε γιά τούς πεζούς…

«Γιά τέσσερα ὁλόκληρα χρόνια (!), ἀπό τό 2015 μέχρι τό 2019, ἐξεταζόταν τό αἴτημά τους ἀπό διαφορετικά ὑπουργεῖα καί ὑπηρεσίες, καί στό τέλος τοῦ 2019 ἄρχισαν οἱ ἐργασίες ἐγκατάστασης τῶν φαναριῶν.

Ὡστόσο, ἡ ἔνσταση ἰδιοκτήτη ἑνός ἀκινήτου, πού σημειωτέων εἶναι ἀκατοίκητο ἀπό τό 2007, ὁδήγησε σέ διακοπή τῶν ἐργασιῶν μέ ἀποτέλεσμα στή μιά πλευρά τοῦ δρόμου νά μείνουν μόνο οἱ δοκοί στήριξης τῶν φαναριῶν!

»Ἡ συνέχεια ἔκανε τά πράγματα ἀκόμα δυσκολότερα γιά νά δοθεῖ λύση καί νά γίνει ἀσφαλής ὁ δρόμος. Ὅμως, πρίν θρηνήσουμε τό ἑπόμενο θῦμα τροχαίου πρέπει νά νικήσουμε τήν ἀδράνεια καί τήν γραφειοκρατία καί νά τοποθετηθοῦν σηματοδότες ὅπως εἶχε ἐγκριθεῖ, μέ ὅποια τροποποίηση καί ἐάν χρειαστεῖ…» ἀναφέρει ἡ ἀνακοίνωση.

Ὡς κάτοικος τῆς περιοχῆς, φοβᾶμαι ὅτι τὁ ἑπόμενο σοβαρό τροχαῖο θά συμβεῖ στήν ὁδό Σχιστῆς. Εἶναι –ἔτσι δείχνει τό σχετικό σῆμα– πεζόδρομος, πού δέν ἔχει πεζοδρόμια καί γιά τήν Τροχαία εἶναι «δρόμος διπλῆς κατεύθυνσης», ἀπό τόν ὁποῖο διέρχονται αὐτοκίνητα μέ 60 καί 70 χλμ. γιά νά «κόψουν δρόμο». Τά δέ Σαββατοκύριακα παρκάρουν οἱ ξενύχτηδες τοῦ ἐκκωφαντικά θορυβώδους Τουρκολίμανου καί κλείνουν μέχρι καί τίς πόρτες τῶν σπιτιῶν μας! Τηλεφωνοῦμε στό «100» καί μᾶς λένε ὅτι «δέν ἀπαγορεύεται ἡ στάθμευση».

Εἶχα καλέσει τήν Τροχαία, ἕνα Σαββατόβραδο, ἀποκλεισμένος στό ἴδιο μου τό σπίτι ἀπό ἕνα «βάν», πού μοῦ εἶχε κλείσει τήν πόρτα καί ὁ ἀστυνομικός τοῦ περιπολικοῦ μοῦ εἶπε: «Τί νά σᾶς κάνω, κύριε; Γιά ἐμᾶς δέν εἶναι πεζόδρομος, ἀλλά ὁδός διπλῆς κατεύθυνσης. Τά παράπονά σας στό ὑπουργεῖο». Δέν γνωρίζω ἄν εἶναι θέμα ὑπουργείου ἤ ἄλλου κρατικοῦ φορέως. Γνωρίζω ὅμως ὅτι πάλι θά ἔλθουν τά κανάλια καί πάλι δέν θά γίνει τίποτε! Λεπτομέρεια: Στήν Σχιστῆς ὑπάρχει καί λειτουργεῖ Παιδικός Σταθμός!

Απόψεις

Γιώργος Ανδρούτσος: Ο πολυβραβευμένος διεθνούς φήμης ζωγράφος παρουσιάζει στην Ιαπωνία την πέμπτη ατομική του έκθεση

Εφημερίς Εστία
​Ο Γιώργος Ανδρούτσος, διακεκριμένος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης, παρουσιάζει την πέμπτη ατομική του έκθεση με τίτλο «George Androutsos Exhibition» τον Μάιο του 2025 στην γκαλερί SZK, στην Τσιγκασάκι της Καναγκάουα, Ιαπωνία.

Ἡ ἀπάθεια στό Αἰγαῖο πληρώνεται: «Τετελεσμένα» δημιούργησε τό «Ὀρούτς Ρεΐς»

Εφημερίς Εστία
Ὁ Χακάν Φιντάν ὑποστηρίζει ὅτι ἡ Τουρκία χάραξε στήν κρίση τοῦ 2020 τά ἐξωτερικά ὅρια τῆς ὑφαλοκρηπῖδος της

Οἱ Βρυξέλλες δέν εἶναι τό κέντρο τοῦ κόσμου

Εφημερίς Εστία
ΜΕ ΜΕΓΑΛΟ σκεπτικισμό ἀντιμετωπίζουμε τίς ἐξαγγελίες καί τά προγράμματα φορέων τῆς Εὐρωπαϊκῆς Ἑνώσεως περί ἀμυντικῆς βιομηχανίας καί στρατηγικῆς αὐτονομίας.

Ὁ Μάκης Βορίδης προειδοποιεῖ τήν Γερμανία γιά τούς μετανάστες

Εφημερίς Εστία
Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΙΣ δέν πρόκειται νά ἀποδεχθεῖ εὔκολα ὁποιοδήποτε αἴτημα τῆς Γερμανίας νά ἐπιστραφοῦν στήν Ἑλλάδα μετανάστες πού ἔχουν λάβει πρῶτο ἄσυλο στήν χώρα μας.

Ἕνας ἁγνός, ἄδολος ὀπαδός τῆς Τέχνης τῶν Μουσῶν

Δημήτρης Καπράνος
Ὁ Γιῶργος Χαρωνίτης, πού ἔφυγε ἀπό κοντά μας ἥσυχα, ὅπως ἔζησε, στά μόλις ἑβδομήντα του χρόνια, ἦταν ἕνας ἐξαιρετικός δημοσιογράφος, ἕνας συνεπής στίς ἀρχές του ἄνθρωπος, μία ἤρεμη ‒ἄν καί Κρητικός‒ μορφή, ἕνα παιδί πού ἀσπάσθηκε τήν θρησκεία τῶν Μουσῶν ἀπό μικρός καί προσπάθησε νά μᾶς μεταδώσει ἐκείνη τήν πολύπλοκη μορφή πού ἔχει ἡ ἄδολη ἀγάπη γιά τήν Μουσική.