Σέ πτωτική τροχιά τό ἑλληνικό νηολόγιο

Τό ἑλληνικό νηολόγιο περιλαμβάνεται στά τέσσερα τά ὁποῖα ἐμφάνισαν πτώση, ὅπως ἀναφέρει ἡ ἔρευνα τοῦ Lloyd’s List Intelligence.

Τό ἑλληνικό νηολόγιο καταγράφει τήν πτώση (9,75%), βάσει τῆς μεταφορικῆς του ἱκανότητος, ἐνῷ ἀπό τά 83.850.000 τόνους τοῦ 2017 ἔπεσε τό 2018 στούς 75.670.000 τόνους. Ἡ πτώση αὐτή –κατά τήν ἔρευνα– ὑποδηλώνει τήν συνεχῆ μείωση τῆς ἀνταγωνιστικότητος τοῦ ἑλληνικοῦ ἔναντι τῶν ἄλλων νηολογίων.

Τό ἐθνικό μας νηολόγιο, παρ’ ὅλα αὐτά, διατηρεῖ τήν ἔνατη θέση στόν κατάλογο τῶν δέκα ἰσχυροτέρων νηολογίων τοῦ κόσμου καί διαθέτει τόν δεύτερο σέ μέγεθος (μερίδιο ἀγορᾶς) ἐπιβατηγό στόλο στόν κόσμο καί τόν τέταρτο μεγαλύτερο στόλο δεξαμενοπλοίων, πίσω ἀπό τά νηολόγια τῶν Νήσων Μάρσαλ, τοῦ Παναμᾶ καί τῆς Λιβερίας.

Ὅπως ἀναφέρει ἡ ἔρευνα, τέσσερα ἀκόμη νηολόγια κατέγραψαν πτώση. Τό νηολόγιο τοῦ Παναμᾶ, τό ὁποῖο διατηρεῖ τήν πρώτη θέση παγκοσμίως (μέ 355.530.000 τόνους), τό νηολόγιο τοῦ Χόνγκ Κόνγκ, τό νηολόγιο τῆς Σιγκαπούρης καί τό νηολόγιο τῶν Μπαχάμας.

Ἀπό τά στοιχεῖα τῆς ἔρευνας διαπιστώνεται ὅτι τό ἑλληνικό νηολόγιο δέχεται πιέσεις καί ἀπό εὐρωπαϊκά ἀνταγωνιστικά νηολόγια, ὅπως αὐτό τῆς Μάλτας, τό ὁποῖο πέρασε πρῶτο στήν ΕΕ (111.510.00 τόνοι) ἀλλά καί τό Κυπριακό, τό ὁποῖο μπορεῖ νά βρέθηκε ἐκτός τῆς πρώτης δεκάδας (εἶναι δωδέκατο) παγκοσμίως, ἀλλά παραμένει σταθερό καί μᾶλλον ἀνερχόμενο. Φυσικά, βασικοί ἀνταγωνιστές τῆς ἑλληνικῆς σημαίας παραμένουν ὁ Παναμᾶς, ἡ Λιβερία, τά νησιά Μάρσαλ καί οἱ Μπαχάμες, πρός τά ὁποῖα κυρίως στρέφονται οἱ Ἕλληνες πλοιοκτῆτες.

Στήν ἔρευνα ἀναφέρεται ὅτι: «Ἡ εἰκόνα τῆς Ἑλλάδας ἀντανακλᾶ τήν ἀδυναμία τῆς χώρας νά παραγάγει περισσότερους ναυτικούς, ἡ παρουσία τῶν ὁποίων θά μποροῦσε νά συμβάλει στήν αὔξηση τῆς χωρητικότητας, καθιστώντας τήν ἑλληνική σημαία –πού ἀπαιτεῖ ἕναν ἀριθμό Ἑλλήνων ὡς πλήρωμα στά πλοῖα της– μία πλέον βιώσιμη ἐπιλογή γιά τούς πλοιοκτῆτες.». Ἡ διαπίστωση αὐτή καταγράφει καί τό φλέγον πρόβλημα τῆς Ναυτικῆς Ἐκπαιδεύσεως στήν χώρα. Ἔρευνα πού εἶδε ἐσχάτως τό φῶς τῆς δημοσιότητος ἀναφέρει ὅτι ἕνας στούς τρεῖς σπουδαστές ἐγκαταλείπει τίς δημόσιες «Ἀκαδημίες Ἐμπορικοῦ Ναυτικοῦ» καί δέν περατώνει τίς σπουδές του! Ὑποθέτω ὅτι διαβάζουν τήν «Ἑστία», ἀφοῦ τήν ὡς ἄνω διαπίστωση τήν ἔχουμε κάνει ἀπό αὐτή τήν στήλη ἐδῶ καί ἀρκετό καιρό. Ἡ κυβέρνηση, ὅμως, ἐξακολουθεῖ νά θεωρεῖ τήν ἰδιωτική ναυτική ἐκπαίδευση «καπιταλιστική», ἀφήνει τήν Ἑλλάδα χωρίς Ἕλληνες ἀξιωματικούς καί στέλνει σπουδαστές στήν Κύπρο, τήν Ρουμανία καί τήν Βουλγαρία! Κατά λοιπά ὁ Παναμᾶς (παρ’ ὅτι ἐμφανίζει πτώση κατά 5% στά τάνκερ καί κατά 6% στά φορτηγά) παραμένει πρῶτος στόν κατάλογο τῶν νηολογίων. Στήν δεύτερη θέση βρίσκεται τό νηολόγιο τῶν Νήσων Μάρσαλ (245.100.000 τόνοι), σημειώνοντας αὔξηση τῆς μεταφορικῆς του ἱκανότητός του κατά 7,85% ἐν συγκρίσει πρός τό 2017. Κατά τούς εἰδικούς τό νηολόγιο αὐτό ἀπειλεῖ τόν Παναμᾶ γιά τήν πρώτη θέση! Αὐξητική τάση παρουσιάζει τό νηολόγιο τῆς Λιβερίας. (Ἔφθασε τούς 231.700.000 τόνους ἀπό τούς 226.070.000 τοῦ 2017.) Στήν τέταρτη καί πέμπτη θέση βρίσκονται τά νηολόγια τοῦ Χόνγκ Κόνγκ καί τῆς Σιγκαπούρης, τά ὁποῖα ὅμως ἐμφανίζουν πτώση κατά τό 2018.

Απόψεις

Κατάθεσις φωτιά κορυφαίου τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ ἐμπλέκει Παπασταύρου καί Μπρατάκο!

Εφημερίς Εστία
Πῶς ὁδηγήθηκε σέ παραίτηση μετά ἀπό δύο συναντήσεις μαζί τους στό Μέγαρο Μαξίμου ὁ κύριος Σημανδράκος, πού εἶχε μπλοκάρει «παράνομα» ΑΦΜ – Τό ΠΑΣΟΚ βάζει στό κάδρο τῆς Προανακριτικῆς τόν Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη – Τά ἠχητικά τῆς ΕΥΠ «καῖνε» καί ἄλλους – Ὑπογραφές βουλευτῶν κατά Μυλωνάκη – Καταγγελίες συνδικαλιστοῦ γιά σκάνδαλο στόν κάμπο: Πῶς τό σιτάρι ἔγινε βιομηχανική τομάτα γιά νά δοθοῦν ἐπιλεκτικῶς ἀποζημιώσεις

Ζωή χωρίς ζωή

Μανώλης Κοττάκης
ΑΚΟΥΩ αὐτές τίς μέρες μέ προσοχή τίς συνεντεύξεις πού δίδει σέ τηλεοπτικούς καί ραδιοφωνικούς σταθμούς ἡ ὑπουργός Ἐργασίας Νίκη Κεραμέως γιά νά αἰτιολογήσει τίς νέες ρυθμίσεις γιά τό 13ωρο στόν ἴδιο ἐργοδότη καί γιά τήν δυνατότητα κατατμήσεως τῆς θερινῆς ἀδείας χιλιάδων ἐργαζομένων σέ τέσσερεις «δόσεις».

Νέοι διάλογοι ξεσκεπάζουν περισσότερο τούς «προστατευόμενους» ὑπουργούς

Εφημερίς Εστία
Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΙΣ διαμηνύει τά τελευταῖα 24ωρα ὅτι δέν θά ἐπιχειρήσει καμμία συγκάλυψη στό σκάνδαλο τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ, ἀποφεύγοντας ὅμως νά κάνει ὁποιοδήποτε σχόλιο στούς ἀποκαλυπτικούς διαλόγους πού ἐμπλέκουν τό Μέγαρο Μαξίμου, ὑπουργούς, βουλευτές καί στελέχη ὑπουργείων, ἀλλά καί στίς δημοσιογραφικές ἀποκαλύψεις γιά τεράστιες ἐκτάσεις ἐλαιοκαλλιέργειας στόν διάδρομο προσγειώσεως – ἀπογειώσεως τοῦ στρατιωτικοῦ ἀεροδρομίου Ἐλευσῖνος!

Οἱ Ἕλληνες ναυτίλοι καί τό φῶς τοῦ Πολιτισμοῦ

Δημήτρης Καπράνος
Ὀφείλω νά συγχαρῶ τήν πρόεδρο τῆς Ἑνώσεως Ἑλλήνων Ἐφοπλιστῶν.

Σάββατον, 3 Ἰουλίου 1965

Πρό 60 ἐτῶν
O ΚΟΣΜΟΣ H ΚΟΚΑΡΔΑ