Ναυπήγηση, κατασκευές καί νέες ἐπιχειρήσεις

Η ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑ, ἡ γνώση καί ἡ τεχνολογία εἶναι τά κύρια χαρακτηριστικά τοῦ νέου ἀναπτυξιακοῦ προτύπου τῆς ἑλληνικῆς οἰκονομίας…

… τό ὁποῖο προσπαθοῦν νά δημιουργήσουν οἱ ἐπιχειρήσεις κατασκευῆς ναυτιλιακοῦ ἐξοπλισμοῦ –μέλη τῆς HEMEXPO. Στήν διαπίστωση αὐτή προχωρεῖ ἡ μελέτη τοῦ Ἱδρύματος Οἰκονομικῶν καί Βιομηχανικῶν Ἐρευνῶν (ΙΟΒΕ).

Οἱ ὡς ἄνω ἐπιχειρήσεις δραστηριοποιοῦνται σέ μεγάλο εὖρος κλάδων τῆς μεταποιήσεως, τοῦ ἐμπορίου καί τῶν ὑπηρεσιῶν καί καλύπτουν κυρίως τήν ζήτηση τῶν Ἐναλίων Μεταφορῶν, παράγουν ἐξειδικευμένο μηχανολογικό ἐξοπλισμό καί προσφέρουν ὑπηρεσίες ἐγκαταστάσεως καί συντηρήσεως σέ πλοῖα καθώς καί πάσης φύσεως ὑπηρεσίες σχετικές μέ τήν ναυπήγηση, τήν μετατροπή καί τήν συντήρηση πλοίων καί ναυτιλιακῶν δομῶν.

Παράγουν ἀκόμη προϊόντα καινοτομίας καί προσφέρουν ὑπηρεσίες μέ ἰδιαίτερα τεχνολογικά καί γνωστικά χαρακτηριστικά, σέ τιμές καί ποιότητα ἡ ὁποία, τούς ἐπιτρέπει νά εἶναι διεθνῶς ἀνταγωνιστικές.

Ἡ μελέτη τοῦ ΙΟΒΕ, συνυπολογίζοντας τίς ἀλληλεπιδράσεις τῶν κλάδων τῆς ἑλληνικῆς οἰκονομίας, ἀποφαίνεται ὅτι ἡ συμβολή τῶν ἐπιχειρήσεων τῆς HEMEXPO ἀπό τίς πωλήσεις στίς Ἐνάλιες Μεταφορές στά κύρια οἰκονομικά μεγέθη τῆς χώρας πολλαπλασιάζεται, μέ ἀποτέλεσμα ἡ τελική ζήτηση νά δημιουργεῖ στό σύνολό της ἐγχώριο προστιθεμένη ἀξία ὕψους 232.000.000 εὐρώ. Ἡ συνολική συνεισφορά τους στήν ἀπασχόληση διαμορφώνεται σέ 2.600.000 θέσεις ἐργασίας, ἐνῶ τά ἔσοδα τοῦ δημοσίου βελτιώνονται κατά 39.000.000 εὐρώ.

Ἀπό τίς ἐν λόγω ἐπιχειρήσεις, οἱ μικρομεσαῖες, πού ἀποτελοῦν καί τή συντριπτική πλειοψηφία τῆς Ἑνώσεως, ἀποδίδουν περίπου 171.000.000 εὐρώ στό Ἀκαθάριστο Ἐθνικό Προϊόν, προσθέτουν 1.700 θέσεις ἐργασίας καί συνεισφέρουν 27.000.000 εὐρώ στά δημοσιονομικά ἔσοδα. Ὡς συνολικό ἀποτέλεσμα, τά ἔσοδα τοῦ δημοσίου βελτιώνονται κατά περίπου 283.000.000 εὐρώ.

Ἀπό τά ὡς ἄνω ποσά, περίπου 249.000.000 εὐρώ συνεισφορᾶς στό ΑΕΠ, 2.700 θέσεις ἐργασίας καί 41.400.000 εὐρώ δημοσιονομικῶν ἐσόδων προέρχονται ἀπό τήν συνολική δραστηριότητα τῶν μικρομεσαίων ἐπιχειρήσεων – μελῶν τῆς HEMEXPO.

Ἕνα ἀπό τά σημαντικότερα εὑρήματα τῆς μελέτης τοῦ ΙΟΒΕ εἶναι τό γεγονός ὅτι οἱ ἐπιχειρήσεις -μέλη τῆς HEMEXPO παράγουν πολύ περισσότερη προστιθέμενη ἀξία ἀνά μονάδα κύκλου ἐργασιῶν, σέ σχέση μέ τήν μέση ἐγχώρια μεταποιητική ἐπιχείρηση.

Ὁ τομέας τῆς κατασκευῆς ναυτιλιακοῦ ἐξοπλισμοῦ ἐντάσσεται στίς δέλτους τῆς «Γαλάζιας Οἰκονομίας», τῆς ὁποίας ὁ συνολικός κύκλος ἐργασιῶν ὑπερέβη παγκοσμίως τό 1,3 τρισ. εὐρώ τό 2017, ἐνῶ ἀναμένεται νά διπλασιαστεῖ ὥς τό 2030.

Ὁ κύκλος ἐργασιῶν τῶν εὐρωπαϊκῶν τομέων τῆς «Γαλάζιας Οἰκονομίας», δηλαδή ἐκείνων μέ παραδοσιακά σημαντική παρουσία τά τελευταῖα χρόνια στήν εὐρωπαϊκή οἰκονομία, ἐκτιμήθηκε στά 750 δισ. εὐρώ τό 2018 ἔχοντας αὐξηθεῖ κατά 11% σέ σχέση μέ τό 2009. Ὁ τομεύς ναυπηγήσεων καί ἐπισκευῆς στήν Εὐρώπη ἀποτελεῖ ἕνα δυναμικό καί στρατηγικό κλάδο μέ ὑψηλή συμβολή στήν εὐρωπαϊκή οἰκονομία, καθώς δημιουργεῖ περίπου τό 8% τῆς ἀκαθαρίστου προστιθεμένης ἀξίας τοῦ συνόλου τῶν τομέων τῆς «Γαλάζιας Οἰκονομίας».

Τά εὐρωπαϊκά ναυπηγεῖα ἱκανοποιοῦν περίπου τό 6% τῆς ζητήσεως παγκοσμίως σέ νέα πλοῖα σέ ὅρους χωρητικότητος καί τό 19% τῆς ζήτησης σέ ὅρους ἀξίας. Ἀντιστοίχως, ὁ τομέας κατασκευῆς ναυτιλιακοῦ ἐξοπλισμοῦ ἐξυπηρετεῖ περίπου τήν μισή ζήτηση, παγκοσμίως, σέ ὅρους ἀξίας.

Απόψεις

Τό βρήκαμε τώρα: Γιά τά λάθη τῶν θεσμῶν φταίει ὁ «μηδενιστικός λαϊκισμός»!

Μανώλης Κοττάκης
Οἱ δικαστές κατηγοροῦν τούς πολῖτες ὅταν ἐκεῖνοι δέν καταλαβαίνουν τίς ἀποφάσεις τους – Τά κόμματα κατηγοροῦν τούς ἀντιπάλους τους ὅταν ἐκπίπτουν οἱ προσδοκίες πού καλλιεργοῦν

Ἡ ματαίωση ἑνός ταξιδίου

Εφημερίς Εστία
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΖΟΝΤΑΙ οἱ Τουρκολάγνοι ἀναλυτές γιά τά αἴτια τῆς ματαίωσης τοῦ ταξιδίου τοῦ Τούρκου Προέδρου Ταγήπ Ἐρντογάν στήν Οὐάσιγκτων.

Βιαία καταστολή καί συλλήψεις στά ἀμερικανικά πανεπιστήμια

Εφημερίς Εστία
Νέα Ὑόρκη.– Ἡ ἐπέκτασις τῶν διαδηλώσεων κατά τοῦ πολέμου στήν Λωρίδα τῆς Γάζας σέ ὅλο καί μεγαλύτερο ἀριθμό πανεπιστημίων στίς ΗΠΑ ἀνεκόπη μέ ἀστυνομικές ἐπιχειρήσεις, οἱ ὁποῖες ὁδήγησαν σέ χίλιες ἑξακόσιες, μέχρι στιγμῆς, καθώς ἐπίσης καί στήν ἐκκένωση τῶν ἀκαδημαϊκῶν χώρων πού τελοῦσαν γιά μέρες ὑπό κατάληψιν.

Πρωτομαγιά στό ὑπερῶον τοῦ σοῦπερ μάρκετ

Δημήτρης Καπράνος
Πήραμε τό αὐτοκίνητο γιά νά κατέβουμε στό κέντρο. Ὁ καθένας εἶχε νά πάει στήν δική του δουλειά. Στήν Κάνιγγος, πρός τό Πασαλιμάνι, μᾶς κόβει μιά τροχονόμος.

Σάββατον, 2 Μαΐου 1964

Πρό 60 ἐτῶν
Ο ΚΟΣΜΟΣ ΣΦΕΤΕΡΙΣΤΑΙ