Ὁ υἱός Χάνκς καί οἱ ψευδεῖς εἰδήσεις

Ο ΔΙΑΣΗΜΟΣ Ἀμερικανός ἠθοποιός Τόμ Χάνκς ἐπεσκέφθη πρό ἐτῶν τήν Ἀντίπαρο…

… μέ τήν ἑλληνικῆς καταγωγῆς –ἀπό τήν Μακεδονία– σύζυγό του, παρακινηθείς ἀπό γνωστό δικηγόρο πού φέρει ἐξοχική κατοικία στήν περιοχή. Ὁ Τόμ μαγεύτηκε ἀπό τίς Κυκλάδες καί ἀποφάσισε νά ἀποκτήσει κατοικία σέ αὐτό τό ἰδιαίτερο νησί διαφημίζοντάς το ἀνά τήν ὑψήλιο. Ἀλλά καί οἱ κάτοικοί του τόν ἀγκάλιασαν καί τόν δέχθηκαν σάν δικό τους ἄνθρωπο.

Τήν προηγούμενη ἑβδομάδα ὅμως συνέβη κάτι πολύ ἄσχημο, πού διέσυρε καί τήν εἰκόνα τῆς Ἑλλάδος ὡς τουριστικοῦ προορισμοῦ ἀλλά καί τήν εἰκόνα τῆς ἑλληνικῆς Ἀστυνομίας. Ὁ υἱός Χάνκς προφανῶς ἀπό ἀπειρία ἀνέβασε στό λογαριασμό του στό Instagram βίντεο τό ὁποῖο μαγνητοσκόπησε ἀπό μπαλκόνι πολυκατοικίας, τίς πρῶτες πρωινές ὧρες, στήν χώρα τοῦ νησιοῦ. Σέ αὐτό ἐμφανιζόταν Ἕλλην ἀστυνομικός μέ πολιτικά νά βιαιοπραγεῖ ἐναντίον νεαρῶν τουριστῶν. Ἡ εἰκόνα πού πέρασε σέ ὅσους εἶδαν τό βίντεο, στά μέσα κοινωνικῆς δικτύωσης, καί σέ ἑλληνικές ἱστοσελίδες πού ἔσπευσαν νά τό ἀξιοποιήσουν, ἦταν πώς στήν Ἑλλάδα οἱ ἀστυνομικοί βιαιοπραγοῦν ἐναντίον ξένων τουριστῶν. Καί βεβαίως πώς ἕνας φρουρός τοῦ νόμου παραβίαζε τόν νόμο ἐπιτιθέμενος σέ πολῖτες καί προκαλώντας τους σωματικές βλάβες.

Γρήγορα ἀπεδείχθη πώς ἡ εἰκόνα δέ λέει πάντα τήν ἀλήθεια. Ὁ ἀστυνομικός εὑρισκόμενος ἐκτός ὑπηρεσίας μέ πολιτικά προσπάθησε νά χωρίσει νεαρούς πού συμπλέκονταν μεταξύ τους ἀγρίως. Καί μολονότι δήλωσε τήν ἰδιότητά του, τοῦ ἐπιτέθηκαν μέ σφοδρότητα πού ξεπερνοῦσε κάθε ὅριο. Μόνο στήν Ἑλλάδα συμβαίνουν βεβαίως αὐτά. Ἀκόμη καί στίς ταινίες πού πρωταγωνιστεῖ ὁ κ. Χάνκς, οἱ ἀστυνομικοί χαίρουν σεβασμοῦ ἀπό τούς πολῖτες. Οὐδείς διανοεῖται νά σηκώσει χέρι ἐπάνω τους. Ὅταν ἄρχισε νά ἀποκαλύπτεται ἡ ἀλήθεια, ὁ νεαρός Χάνκς (χωρίς νά ἔχει πρόθεση, εἴμαστε βέβαιοι γι’ αὐτό –ἁπλῶς λειτούργησε μέ ἐπιπολαιότητα) δέν εἶχε ὅλο τό βίντεο γιά νά ἀποκαταστήσει τήν ἀλήθεια καί τόν ἀστυνομικό. Τό εἶχε σημειώσει καί στήν πρώτη του ἀνάρτηση στό Instagram, ἀλλά ποιός διαβάζει ἐξηγήσεις ὅταν κυριαρχεῖ ἡ εἰκόνα;

Ἔτσι μετά τόν θόρυβο ἔκανε μία ἀνάρτηση μέ τήν ὁποία παραδέχθηκε πώς ὁ ἀστυνομικός ἦταν σέ ἄμυνα ἀπό τήν ἐπίθεση πού δέχθηκε, σημείωνε πώς δέν εἶχε μαγνητοσκοπήσει ὅλο τό ἐπεισόδιο καί χαρακτήριζε «φλώρους» ὅσους τόν ἐπέκριναν γιά τήν διάδοση τοῦ βίντεο. Νά ἐκφράσει τήν λύπη του πρός τόν ἀστυνομικό πού διέσυρε ἄθελά του μέσα ἀπό τόν ἱστό, οὔτε γιά ἀστεῖο. Ὁ ἴδιος ὁ διάσημος ἠθοποιός προφανῶς γιά νά ξεχαστεῖ ἡ κακή δημοσιότητα πού προκάλεσε ὁ υἱός του, ἀνάρτησε χθές φωτό μέ ἕνα παλαιό ἀνατολικογερμανικό Ι.Χ. Λάντα πού ἀγόρασε γιά τίς μετακινήσεις του στό ὄμορφο κυκλαδονήσι.

Τέλος τῆς ἱστορίας; Ὄχι ἀκριβῶς! Ὁ τουρίστας ὁμολόγησε χθές πώς αὐτός ἐπιτέθηκε στόν ἀστυνομικό, ὅτι ὁ ἀστυνομικός τοῦ ἔσωσε τήν ζωή ἀποσπώντας τον ἀπό τήν συμπλοκή, ἐνῶ κάλεσε τίς ἀρχές νά μήν τόν διώξουν ποινικά. Καί μέ τόν τρόπο του ζήτησε συγγνώμη. Παρακάμπτω τό γεγονός, ὅτι περιμέναμε τόν τουρίστα γιά νά πιστέψουμε τόν ἀστυνομικό. Ἐκεῖ ἔχει φθάσει ἡ κρίση ἐμπιστοσύνης στήν πατρίδα μας. Παρακάμπτω τό γεγονός, πώς ὁ διάσημος ἠθοποιός ζητᾶ σεβασμό στήν ἰδιωτικότητά του καί στά προσωπικά του δεδομένα, ἀλλά ὁ υἱός του παραβίασε λόγω τῆς ἀπειρίας του βάναυσα καί διαστρέβλωσε τά προσωπικά δεδομένα ἑνός ἀνδρός τῆς Ἀστυνομίας. Ἀλλά μετά καί τήν συγγνώμη τοῦ τουρίστα, μήπως πρέπει νά ἐκφράσει τουλάχιστον τήν λύπη του καί ὁ υἱός Χάνκς γιά τά fake news πού διέδωσε ἄθελά του σέ ὅλο τό διαδίκτυο; Ἡ τοπική κοινωνία τῆς Ἀντιπάρου πού ἀγαπᾶ τόν Τόμ γιά τήν τιμή πού τῆς ἔκανε νά διατηρεῖ ἐξοχική κατοικία στό νησί εἶναι παγωμένη καί ἔχει ἀνάγκη νά ἀκούσει αὐτήν τήν δήλωση. Τό «φλῶροι» τοῦ νεαροῦ Χάνκς δέν ἀποτελεῖ ἔκφραση λύπης, πάντως.

Καί κάτι τελευταῖο πού ἀφορᾶ καί τόν υἱό Χάνκς καί ὅσους μετέδωσαν τό βίντεό του. Τό νά μαγνητοσκοπεῖς μέ τό κινητό ἀπό τό μπαλκόνι πολυκατοικίας ἕνα ἐπεισόδιο αὐτό συνιστᾶ μαρτυρία. Ὄχι δημοσιογραφία. Δημοσιογραφία σημαίνει καί διασταύρωση!

Απόψεις

«Βόμβα» ἀπό τόν Πρόεδρο Βουλῆς Λιβύης: Δέν ἀναγνωρίζουμε ΑΟΖ στήν Κρήτη!

Εφημερίς Εστία
Δῶρον ἄδωρον ἡ διακήρυξις τοῦ Ἀκίλα Σάλεχ ὅτι εἶναι ἄκυρο τό τουρκολιβυκό μνημόνιο ἐπειδή ἡ κυβέρνηση δέν εἶχε λάβει ψῆφο ἐμπιστοσύνης – Υἱοθετεῖ πλήρως τήν τουρκική θέση ὅτι ἡ μέση γραμμή χαράσσεται ἀπό τήν ἠπειρωτική Ἑλλάδα καί ὄχι τά νησιά

Δέν εἶναι ταινία, εἶναι Ἱστορία γιά νά τήν κρατᾶς φυλακτό!

Μανώλης Κοττάκης
Παρακολούθησα τήν πρώτη προβολή τῆς ταινίας «Καποδίστριας» τοῦ Γιάννη Σμαραγδῆ μαζί μέ τόν διευθυντή φωτογραφίας τοῦ φίλμ Δημήτρη Σταύρου ἀπό τά ὀρεινά τοῦ «Ἑλληνικοῦ Κόσμου».

Μέτρα Μητσοτάκη γιά δανειολῆπτες σέ ἑλβετικό φράγκο, ἀγρότες καί στεγαστικό

Εφημερίς Εστία
Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στήν ὁμιλία του στήν Βουλή, πρό τῆς ἐγκρίσεως τοῦ προϋπολογισμοῦ τοῦ 2026 μέ ὀνομαστική ψηφοφορία (ἐνεκρίθη μέ 159 ψήφους «ναί», ἔναντι 136 «ὄχι» σέ σύνολο 295 ψηφισάντων), ἀνεφέρθη σέ μιά σειρά μέτρων, μεταξύ τῶν ὁποίων μέτρα γιά τούς δανειολῆπτες σέ ἑλβετικό φράγκο, τόν ΟΠΕΚΕΠΕ, τούς ἀγρότες καί τό στεγαστικό τῶν δημοσίων ὑπαλλήλων.

Μνήμη Μπόστ, μνήμη ἑνός ἄλλου πολιτισμοῦ

Δημήτρης Καπράνος
Πέρασαν τριάντα χρόνια ἀπό τό 1995, ὁπότε μᾶς ἄφησε γιά πάντα ὁ Μέντης Μποσταντζόγλου (Μπόστ), ὁ ἄνθρωπος πού ἐπέβαλε τό δικό του, μοναδικό, ὕφος στόν χῶρο τοῦ Πολιτισμοῦ.

Παρασκευή 17 Δεκεμβρίου 1965

Πρό 60 ἐτῶν
Ο ΚΟΣΜΟΣ Η ΚΙΝΕΖΙΚΗ ΑΠΕΙΛΗ