ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου 2025

Νά ἐπιστρέψουμε στίς ρίζες

Πιστεύω ὅτι δέν ὑπάρχει καλύτερη ἔκφραση τοῦ εὖ ἀγωνίζεσθαι καί ὡραιότερο θέαμα ἀπό τόν κλασσικό ἀθλητισμό

Οἱ ἀγῶνες στίβου ἦταν καί εἶναι –γιά μένα– ὅ,τι πιό ὄμορφο στόν χῶρο τῶν σπόρ. Γιατί εἶναι ἡ δύναμη τοῦ ἀνθρώπου, τοῦ μοναχικοῦ ἀθλητῆ, ἡ ἀποθέωση τῆς ψυχικῆς καί σωματικῆς δυνάμεως.

Δέν θέλω νά ὑποτιμήσω καί ἄλλα ὀλυμπιακά ἀθλήματα, τήν γυμναστική, τήν κολύμβηση, τήν ἱστιοπλοΐα, ἀλλά ὁ στίβος εἶναι ἡ κορυφή, ἡ κορωνίδα, τό «ζενίθ»… Ἔτσι σέ συνδυασμό καί μέ ἀδιαθεσία πού μέ κράτησε κλινήρη, δέν ἔχασα οὔτε μέρα ἀπό τό «Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Στίβου» πού διεξήχθη στό Κατάρ.

Καί, φυσικά, ἀσχέτως τοῦ θεάματος, τῆς ἁμίλλης καί τῶν ἐπιδόσεων, ἐθαύμασα τήν γαϊδουριά τῶν «Ἀθανάτων», οἱ ὁποῖοι δέν ὀρωδοῦν πλέον πρό οὐδενός, προκειμένου νά αὐγατίσουν τούς λογαριασμούς τῆς Παγκοσμίου Ὁμοσπονδίας (ἴσως καί τά δικά τους ὀφέλη) ἐκμεταλλευόμενοι στό ἔπακρον τούς «χορηγούς». Κατ’ ἀρχήν καί μόνον ἡ διεξαγωγή τῶν ἀγώνων στό Κατάρ τῶν ὑψηλῶν θερμοκρασιῶν καί τῆς φοβερῆς καί ἀποπνικτικῆς ὑγρασίας, ἀποτελεῖ σκάνδαλο. Καί φυσικά δέν πρόκειται γιά «δίκαιη κατανομή τῆς διεξαγωγῆς τῶν ἀγώνων σέ ὅλες τίς χῶρες», ὅπως ἔσπευσαν νά διαλαλήσουν τά φερέφωνα τῆς πρώην IAAF, διότι ἄν κάτι τέτοιο ἰσχύει, τότε νά δοῦμε τούς ἑπόμενους Ὀλυμπιακούς Ἀγῶνες στήν Γροιλανδία! Οἱ ἀγῶνες ἔγιναν στό Κατάρ, διότι πολύ ἁπλά ἐκεῖ εὐδοκιμοῦν τά πετροδολλάρια.

Διαφωνῶ ἐπίσης ριζικά μέ τή μετατροπή τῶν ἀγώνων σέ ἕνα εἶδος «τσίρκου» μέ δῆθεν ἀγωνίσματα ὅπως αὐτή ἡ «μικτή σκυταλοδρομία» μέ ὁμάδες ἀποτελούμενες ἀπό δύο ἄνδρες καί δύο γυναῖκες. Φτωχό ἐπίσης καί ἀπαράδεκτο τό δρομολόγιο τῶν ἀθλητῶν στόν μαραθώνιο δρόμο καί στό βάδην. Ἡ ὑπερβολική ἴσως ζέστη ἐπέβαλε τήν διεξαγωγή σέ χώρους λιγότερο προβληματικούς ἀπό κλιματική ἄποψη, καί ἔτσι εἴδαμε ἕνα ἀκατάληπτο «γύρω-γύρω ὅλοι». Θά ἔπρεπε κάποιος νά θυμίσει στόν λόρδο Σεμπάστιαν Κόου, ἕναν ἀθλητή πού ἔχει συνδέσει τό ὄνομά του μέ σπουδαίους ἀγῶνες καί ἀτομικές ἐπιδόσεις, ὅτι τό ὀλυμπιακό πνεῦμα πόρρω ἀπέχει ἀπό ὅλο αὐτό τό θέατρο, τό γεμᾶτο φαντασμαγορία «σώου» πού διεξήχθη σέ ἕνα ἀνοιχτό κλιματιζόμενο στάδιο μέ σχεδόν ἄδειες τίς ἐξέδρες τίς περισσότερες ἡμέρες, καί μέ τίς γυναῖκες νά ἀποτελοῦν ἐλάχιστη μειοψηφία καθώς ὅλες σχεδόν οἱ γυναικεῖες παρουσίες ἦταν ἐπισκέπτες. Καί ἐδῶ θά πρέπει νά θυμίσω τούς δικούς μας Ὀλυμπιακούς Ἀγῶνες τοῦ 2004, τῶν ὁποίων ἡ διεξαγωγή, ἡ ὀργάνωση καί οἱ τελετές ἐνάρξεως καί λήξεως ὑπῆρξαν ὑποδειγματικές. Νά θυμίσω ἐπίσης τό κατάμεστο Ὀλυμπιακό Στάδιο μέ τόν κόσμο νά συμμετέχει, νά παροτρύνει καί νά ἐνθαρρύνει τούς ἀθλητές καί ὄχι μέ ἕνα κοινό τό ὁποῖο ἱκέτευαν οἱ συμμετέχοντες στούς ἀγῶνες, γιά ἕνα ρυθμικό χειροκρότημα πρίν ἀπό κάθε προσπάθειά τους.

Καί σκέπτομαι τό ἐπερχόμενο Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου τό ὁποῖο ἐπίσης θά διεξαχθεῖ στό Κατάρ. Δυστυχῶς, τά σπόρ ἔχουν πλέον περάσει σέ ἕνα καθεστώς ἰδιότυπης αἰχμαλωσίας ἀπό τούς χορηγούς. «Μέ τόν παρά μου καί τήν κυρά μου» ὅπως λέει ὁ λαός, οἱ χορηγοί ἀπαιτοῦν, καί οἱ ὑπεύθυνοι τῶν ὁμοσπονδιῶν ἱκανοποιοῦν τίς ἀπαιτήσεις τους. Κάποια στιγμή ἴσως πρέπει νά γυρίσουμε στίς ρίζες. Νά θυμηθοῦμε τόν κότινο καί τό δάφνινο στεφάνι.

Απόψεις

Νίκος Βισκαδουράκης: «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ» τελευταία μέρα της έκθεσης στη Roma Gallery

Εφημερίς Εστία
Η Roma Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Βισκαδουράκη με τίτλο «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης καθηγητή Μάνου Στεφανίδη.

ΠΟΙΗΣΗ και ΧΡΩΜΑ από τον Κωνσταντίνο Σιδηρόπουλο στο χώρο τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος

Εφημερίς Εστία
Μια συνεργασία –έκπληξη επιφύλαξαν για το φιλότεχνο κοινό ο διδάκτορας Βιολογίας, εικαστικός και λογοτέχνης -στιχουργός Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος και ο γκαλερίστας Γιώργος Καρτάλος. Την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 στις 19:00, παρουσίασαν μια βραδιά ζωγραφικής και ποίησης στην αίθουσα τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος, Μηθύμνης 12 και Επτανήσου με έργα ζωγραφικής του καλλιτέχνη. Παράλληλα με το ποιητικό έργο του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου, ασχολήθηκαν ο Χάρης Ρώμας, ο Γιώργος Χρανιώτης, ο Χρήστος Φερεντίνος, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ένα πολυδιάστατο πολιτιστικό γεγονός. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν: Οι σκηνοθέτες Δημήτρης Αρβανίτης και Γιώργος Παπαθεοδώρου, ο Κωνσταντίνος -Κάρολος Αρμένης ,διευθυντής του Νέου Ελληνικού Θεάτρου, οι ηθοποιοί Δημήτρης Μαυρόπουλος, Χάρης Σώζος, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Πέτρος Ιωάννου, η ηθοποιός και τραγουδίστρια Αγγέλα Σιδηροπούλου, η τραγουδίστρια Νάντια Καραγιάννη, η πρωταθλήτρια Ελλάδος στο βάδην Ελευθερία Ζαπαντιώτη, ο ηθοποιός και εικαστικός Γιάννης Γούνας, οι εικαστικοί Ολυμπία Μπουχλαριώτου, Αφροδίτη Δρακοπούλου Σάρδη και Κατερίνα Μωυσή. Φυσικα δεν έλειπε η πρώην Βουλευτής και Υπουργός Κατερίνα Παπακώστα, μητέρα του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου.

Ν. Φιλαδέλφεια: Τα παιδιά πρωταγωνιστές στο άναμμα του δέντρου

Εφημερίς Εστία
Με βασικούς πρωταγωνιστές τα παιδιά θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου (στις 19.00) το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας στο πάρκο Μνημείου Μικρασιατών και Αλησμόνητων Πατρίδων!

«Ἄν ποῦμε στά μπλόκα ὅσα μᾶς λές, δέν θά προλάβουμε νά ἀρθρώσουμε λέξη!»

Εφημερίς Εστία
Ἐξέγερσις τῆς Κοινοβουλευτικῆς Ὁμάδoς κατά τοῦ ὑπουργοῦ Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως – «Ἄν ἴσχυαν ὅσα ὑποστήριξες γιά τήν τεχνική λύση, ὁ Βορίδης θά εἶχε παραπεμφθεῖ στήν Προανακριτική» – «Πότε θά ἔρθει νά μᾶς ἐνημερώσει ὁ Πρόεδρος τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ;» – «Δέν ἔχουμε στρατηγική ἐκτόνωσης» – Σέ ὑποχώρηση τό Μαξίμου

«Ἀκυρώνονται τά Χριστούγεννα!»…

Μανώλης Κοττάκης
ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ κλισέ, τό ὁποῖο εἴθισται νά χρησιμοποιεῖται καμμιά φορά καθ’ ὑπερβολήν γιά νά δοθεῖ ἔμφαση σέ ἕνα θέμα, ἀλλά ἐδῶ, στήν προκειμένη περίπτωση, ἰσχύει κυριολεκτικῶς: ἡ Κυβέρνηση εἶναι σέ πραγματικό πανικό ἀπό τήν ἔκταση πού ἔχουν λάβει στήν ἐπικράτεια οἱ πανελλαδικές κινητοποιήσεις τῶν ἀγροτῶν, φοβᾶται τήν μετεξέλιξή τους σέ παλλαϊκά συλλαλητήρια τύπου Τεμπῶν καί κάνει σπασμωδικές κινήσεις γιά νά τίς περιορίσει.