ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Κυριακή 14 Δεκεμβρίου 2025

Τεράστιο τό χάσμα στίς ἀποδοχές τῶν Ἑλλήνων μέ τῶν Εὐρωπαίων

ΤΡΙΤΗ ἀπό τό τέλος εἶναι ἡ Ἑλλάς στίς ἐτήσιες ἀποδοχές τῶν ἐργαζομένων, ὅπως ἀποκαλύπτουν τά στοιχεῖα τῆς Eurostat γιά τό 2023 ξεπερνῶντας μόνο τήν Βουλγαρία καί τήν Οὑγγαρία.

Ὡστόσο, τά 17.013 εὐρώ τόν χρόνο πού ὑπολογίζει ἡ εὐρωπαϊκή στατιστική ὑπηρεσία τόν μέσο ἐτήσιο μισθό, εἶναι κάτω ἀπό τό ἥμισυ τοῦ εὐρωπαϊκοῦ μέσου ὅρου.

Εἶναι χαρακτηριστικό ὅτι ὁ μέσος μισθός στήν Ἑλλάδα ἀπέχει κατά 20.887 εὐρώ ἀπό τόν εὐρωπαϊκό μέσον ὅρον. Ὅπως σημειώνεται, ἡ Εὐρωπαϊκή Στατιστική Ἀρχή, τό 2023, ὁ μέσος ἐτήσιος προσαρμοσμένος μισθός πλήρους ἀπασχολήσεως γιά τούς μισθωτούς στήν ΕΕ ἦταν 37.900 εὐρώ, ἀντανακλῶντας σέ αὔξηση 6,5% συγκριτικῶς πρός τά 35.600 εὐρώ τό 2022.

Μεταξύ τῶν χωρῶν τῆς ΕΕ, ὁ ὑψηλότερος μέσος ἐτήσιος προσαρμοσμένος μισθός πλήρους ἀπασχολήσεως κατεγράφη στό Λουξεμβοῦργο (81.100 εὐρώ), ἐνῷ ἠκολούθησαν ἡ Δανία (67.600 εὐρώ) καί ἡ Ἰρλανδία (58.700 εὐρώ). Ἀπό τήν ἄλλη πλευρά, οἱ χαμηλότερες μέσες ἐτήσιες προσαρμοσμένες ἀποδοχές πλήρους ἀπασχολήσεως κατεγράφησαν στήν Βουλγαρία (13.500 εὐρώ), τήν Οὑγγαρία (16.900 εὐρώ) καί τήν Ἑλλάδα (17.000 εὐρώ). Ὁ δείκτης γιά τίς ἀποδοχές, ὅπως σημειώνει ἡ Eurostat, βασίζεται σέ στοιχεῖα ἀπό τούς ἐθνικούς λογαριασμούς καί τίς ἔρευνες ἐργατικοῦ δυναμικοῦ καί ἔχει προσαρμοσθεῖ, ὥστε νά ἐκφράζει τούς μισθούς μερικῆς ἀπασχολήσεως σέ ἰσοδύναμους πλήρους ἀπασχολήσεως.

Ἐπίσης ἡ χώρα μας παρουσιάζει τήν 4η χειρότερη ἐπίδοση στήν μεταβολή μεταξύ 2022 καί 2023. Ἡ αὔξησις τοῦ μέσου μισθοῦ στήν Ἑλλάδα εἶναι μόλις 3,69%, ἐνῷ στήν Ρουμανία παρουσιάζεται ἄνοδος τῆς τάξεως τοῦ 17,76% καί στήν Οὑγγαρία αὔξησις 17,46%, ἐνῷ ἕπεται ἡ Πολωνία μέ 16,57%. Κάτω ἀπό τήν Ἑλλάδα εὑρίσκεται ἡ Ἰταλία μέ αὔξηση μόλις 2,83%, ἡ Μάλτα μέ 1,98% καί τέλος ἡ Σουηδία μέ μείωση 3,91%.

Ὑπενθυμίζεται ὅτι συμφώνως πρός τά στοιχεῖα τοῦ Παγκόσμιου Γραφείου οἱ μισθοί στήν Ἑλλάδα ὑπεχώρησαν στό 26,9% τοῦ ΑΕΠ πέρυσι ἀπό 27% τό 2022, μέ τόν μέσον ὅρον στήν ΕΕ νά εὑρίσκεται στό 37,3% καί στήν Εὐρωζώνη στό 37,4%. Πρόκειται γιά τό χαμηλότερο μερίδιο στήν ΕΕ καί τήν Εὐρωζώνη μετά ἀπό ἐκεῖνο τῆς Ἰρλανδίας, τῆς ὁποίας ἡ οἰκονομία ἔχει διαφορετικά χαρακτηριστικά.

Ἀκόμη, οἱ ἀμοιβές τῶν ἐργαζόμενων στήν Ἑλλάδα (μισθοί σύν κοινωνικές ἐργοδοτικές εἰσφορές) ὑπεχώρησαν ἐλαφρῶς στό 34,7% τοῦ ΑΕΠ τό 2023 ἀπό 34,9% τό 2022, παραμένοντας πολύ χαμηλότερες συγκριτικῶς πρός τόν μέσον ὅρον 47% τοῦ ΑΕΠ τῆς ΕΕ καί 47,7% τοῦ ΑΕΠ τῆς Εὐρωζώνης.

Ἐπίσης, οἱ ἀμοιβές τῶν ἀσκούντων ἐπιχειρηματική δραστηριότητα ὑπεχώρησαν στό 50,9% ἀπό 52,5% τοῦ ΑΕΠ, ἀλλά παρέμειναν πιό πάνω ἀπό τόν μέσον ὅρον τῆς ΕΕ καί τῆς Εὐρωζώνης, πού ἦταν 42,1% καί 41,7% τοῦ ΑΕΠ ἀντιστοίχως. Μόνον ἡ Ἰρλανδία, ἡ Ρουμανία καί ἡ Μάλτα ξεπερνοῦν τήν Ἑλλάδα. Σημειώνεται ὅτι οἱ μισθωτοί ἀντιπροσωπεύουν πάνω ἀπό τό 70% τῶν ἀπασχολουμένων στήν Ἑλλάδα ἐνῷ οἱ αὐτοαπασχολούμενοι πάνω ἀπό τό 27%.

Ειδήσεις / Άρθρα

Νίκος Βισκαδουράκης: «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ» τελευταία μέρα της έκθεσης στη Roma Gallery

Εφημερίς Εστία
Η Roma Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Βισκαδουράκη με τίτλο «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης καθηγητή Μάνου Στεφανίδη.

ΠΟΙΗΣΗ και ΧΡΩΜΑ από τον Κωνσταντίνο Σιδηρόπουλο στο χώρο τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος

Εφημερίς Εστία
Μια συνεργασία –έκπληξη επιφύλαξαν για το φιλότεχνο κοινό ο διδάκτορας Βιολογίας, εικαστικός και λογοτέχνης -στιχουργός Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος και ο γκαλερίστας Γιώργος Καρτάλος. Την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 στις 19:00, παρουσίασαν μια βραδιά ζωγραφικής και ποίησης στην αίθουσα τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος, Μηθύμνης 12 και Επτανήσου με έργα ζωγραφικής του καλλιτέχνη. Παράλληλα με το ποιητικό έργο του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου, ασχολήθηκαν ο Χάρης Ρώμας, ο Γιώργος Χρανιώτης, ο Χρήστος Φερεντίνος, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ένα πολυδιάστατο πολιτιστικό γεγονός. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν: Οι σκηνοθέτες Δημήτρης Αρβανίτης και Γιώργος Παπαθεοδώρου, ο Κωνσταντίνος -Κάρολος Αρμένης ,διευθυντής του Νέου Ελληνικού Θεάτρου, οι ηθοποιοί Δημήτρης Μαυρόπουλος, Χάρης Σώζος, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Πέτρος Ιωάννου, η ηθοποιός και τραγουδίστρια Αγγέλα Σιδηροπούλου, η τραγουδίστρια Νάντια Καραγιάννη, η πρωταθλήτρια Ελλάδος στο βάδην Ελευθερία Ζαπαντιώτη, ο ηθοποιός και εικαστικός Γιάννης Γούνας, οι εικαστικοί Ολυμπία Μπουχλαριώτου, Αφροδίτη Δρακοπούλου Σάρδη και Κατερίνα Μωυσή. Φυσικα δεν έλειπε η πρώην Βουλευτής και Υπουργός Κατερίνα Παπακώστα, μητέρα του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου.

Ν. Φιλαδέλφεια: Τα παιδιά πρωταγωνιστές στο άναμμα του δέντρου

Εφημερίς Εστία
Με βασικούς πρωταγωνιστές τα παιδιά θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου (στις 19.00) το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας στο πάρκο Μνημείου Μικρασιατών και Αλησμόνητων Πατρίδων!

«Ἄν ποῦμε στά μπλόκα ὅσα μᾶς λές, δέν θά προλάβουμε νά ἀρθρώσουμε λέξη!»

Εφημερίς Εστία
Ἐξέγερσις τῆς Κοινοβουλευτικῆς Ὁμάδoς κατά τοῦ ὑπουργοῦ Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως – «Ἄν ἴσχυαν ὅσα ὑποστήριξες γιά τήν τεχνική λύση, ὁ Βορίδης θά εἶχε παραπεμφθεῖ στήν Προανακριτική» – «Πότε θά ἔρθει νά μᾶς ἐνημερώσει ὁ Πρόεδρος τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ;» – «Δέν ἔχουμε στρατηγική ἐκτόνωσης» – Σέ ὑποχώρηση τό Μαξίμου

«Ἀκυρώνονται τά Χριστούγεννα!»…

Μανώλης Κοττάκης
ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ κλισέ, τό ὁποῖο εἴθισται νά χρησιμοποιεῖται καμμιά φορά καθ’ ὑπερβολήν γιά νά δοθεῖ ἔμφαση σέ ἕνα θέμα, ἀλλά ἐδῶ, στήν προκειμένη περίπτωση, ἰσχύει κυριολεκτικῶς: ἡ Κυβέρνηση εἶναι σέ πραγματικό πανικό ἀπό τήν ἔκταση πού ἔχουν λάβει στήν ἐπικράτεια οἱ πανελλαδικές κινητοποιήσεις τῶν ἀγροτῶν, φοβᾶται τήν μετεξέλιξή τους σέ παλλαϊκά συλλαλητήρια τύπου Τεμπῶν καί κάνει σπασμωδικές κινήσεις γιά νά τίς περιορίσει.