Στις όχθες του Μολδάβα: 200 χρόνια από τη γέννηση του Μπέντριχ Σμέτανα

Τι κάνει το  Διπλό Κοντσέρτο  για βιολί,  βιολοντσέλο κι Ορχήστρα του Γιοχάνες Μπραμς που παρουσιάζει η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών (02.02) αξεπέραστο;

Καταρχήν η αριστοτεχνική ισορροπία ανάμεσα στους διαφορετικούς ήχους των δύο οργάνων και οι εκπληκτικοί διάλογοι που αναπτύσσονται μεταξύ τους. Την ίδια στιγμή που η ορχήστρα αναδεικνύει ιδανικά την μελωδικότητα και τον αισθησιασμό του. Η ερμηνεία, στις 2 Φεβρουαρίου, στην αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης, φαίνεται ότι θα είναι μεταξύ αυτών που θα συζητηθούν. Γιατί εκτός από την έμπειρη συμφωνικότητα της ΚΟΑ τους σολιστικούς ρόλους αναλαμβάνουν δύο νέοι μουσικοί που εντυπωσιάζουν διεθνώς.

Ο Καναδοαμερικανός βιολονίστας Τίμοθυ Τσούι, νικητής του Διεθνούς Διαγωνισμού Βιολιού Γιόζεφ Γιόακιμ και ο Νοτιοκορεάτης τσελίστας Τζαεμίν Χαν, ο νεότερος νικητής στην ιστορία του Διεθνούς Διαγωνισμού Ζωρζ Ενέσκου. Παράλληλα, η Ορχήστρα τιμά τα 200 χρόνια από τη γέννηση του πατέρα της τσέχικης μουσικής Μπέντριχ Σμέτανα, παρουσιάζοντας τρία συμφωνικά ποιήματα από τη συλλογή Η πατρίδα μου. Το «Βισέχραντ», το οποίο αναφέρεται στο ομώνυμο μεσαιωνικό κάστρο, χτισμένο σε έναν λόφο δίπλα στον ποταμό Μολδάβα δημιουργεί μία ατμόσφαιρα αναπόλησης και αρχαϊκής μεγαλοπρέπειας.

Ο «Μολδάβας» από την άλλη, το δημοφιλέστερο από τα συμφωνικά ποιήματα του κύκλου αναπαριστά την πορεία του ποταμού, που ξεκινά από δύο μικρές πηγές. Τέλος, το «Μπλανίκ» μιλά για  την αναγέννηση του τσεχικού έθνους και υπόσχεται την μελλοντική του ευημερία και ανάταση. Η βραδιά ανοίγει με την λυρική εισαγωγή κοντσέρτου «Οθέλλος» του επίσης μεγάλου Τσέχου συνθέτη Αντονίν Ντβόρζακ. Στο πόντιουμ, ο χαλκέντερος αρχιμουσικός και πρώην Καλλιτεχνικός Διευθυντής της Ορχήστρας, Βύρων Φιδετζής.

In memoriam

Η συμμετοχή των σολίστ της συναυλίας εξασφαλίστηκε χάρη στην ευγενή δωρεά του Αλέξανδρου Σοφιανού εις μνήμη του πατέρα του, Κωστή Σοφιανού. Μέρος των εσόδων θα διατεθεί υπέρ του Κουλούρειου Νοσοκομείου “Παναγία Φανερωμένη” Ύδρας.

Το πρόγραμμα με μια ματιά

ΑΝΤΟΝΙΝ ΝΤΒΟΡΖΑΚ (1841–1904)

Οθέλλος, συμφωνική εισαγωγή, έργο 93, B. 174

ΓΙΟΧΑΝΕΣ ΜΠΡΑΜΣ (1833–1897)

Διπλό Κοντσέρτο για βιολί, βιολοντσέλο και ορχήστρα σε λα ελάσσονα, έργο 102

ΜΠΕΝΤΡΙΧ ΣΜΕΤΑΝΑ (1824-1884)

Τρία συμφωνικά ποιήματα από τη συλλογή «Από την πατρίδα μου»

ΣΟΛΙΣΤ

Τίμοθυ Τσούι, βιολί

Τζαεμίν Χαν, βιολοντσέλο

ΜΟΥΣΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ

Βύρων Φιδετζής

Ώρα: 19:30

Δωρεάν εισαγωγική ομιλία από τον Χαράλαμπο Γωγιό για τους κατόχους εισιτηρίων

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

Τιμές: 50€, 40€, 30€, 20€ και 15€ (εκπτωτικό)

Online αγορά εδώ

Το σχόλιο του Τίμοθυ Τσούι

Το Διπλό Κοντσέρτο για βιολί, βιολοντσέλο και ορχήστρα του Μπραμς είναι ένα από τα πιο επικά και μεγαλειώδη έργα του κλασικού ρεπερτορίου. Συνδυάζει τους βροντερούς, σκοτεινούς ήχους του βιολοντσέλου με τις ευαίσθητες και δεξιοτεχνικές δυνατότητες του βιολιού. 

Ειδήσεις / Άρθρα

Χαλασμένο σύστημα, χαλασμένο κράτος

Μανώλης Κοττάκης
ΕΛ.ΑΣ.: 658 ἀρχεῖα κατεστράφησαν, 165 στιγμιότυπα (frame) ἀφῃρέθησαν καί 150 δευτερόλεπτα πειράχτηκαν ἀπό τό ὑλικό τῆς κάμερας μέ τά πλάνα τῆς ἐμπορικῆς ἁμαξοστοιχίας – Κατέστρεφαν ἀποδείξεις, ἀκόμη καί τήν ἡμέρα πού εἰσέβαλε ἡ ἀστυνομία στά γραφεῖα τῆς ἑταιρείας!

Ἡ «δημοκρατία» τῶν ἀπαγορεύσεων

Εφημερίς Εστία
ΜΙΛΟΥΝ καί οἱ Γερμανοί γιά δημοκρατία!

Ὁ Δεξιός Γκεόργκε Σιμιόν νικητής στήν Ρουμανία

Εφημερίς Εστία
Βουκουρέστι.– Ὁ ἐκπρόσωπος τῆς ταυτοτικῆς δεξιᾶς Γκεόργκε Σιμιόν ἐπεκράτησε στόν πρῶτο γῦρο τῶν ἐπαναληπτικῶν Προεδρικῶν ἐκλογῶν στήν Ρουμανία, χωρίς ὅμως νά ἐξασφαλίζει τό 50% τό ὁποῖο θά τοῦ ἔδιδε τήν Προεδρία ἀπό τήν πρώτη Κυριακή.

Ἡ ἐπιστροφή τῆς βίας στήν καθημερινότητα

Δημήτρης Καπράνος
Τό περιστατικό τῆς γυναίκας πού ἔχασε τήν ζωή της ἀπό τήν βόμβα πού εἶχε ἡ ἴδια τοποθετήσει, σέ συνδυασμό μέ τά ἐκρηκτικά πού βρέθηκαν στό διαμέρισμα rbnb στό ὁποῖο διέμενε καί τό ὁποῖο εἶχε ἐνοικιάσει τρίτο ἄτομο, εἶναι μία ἀκόμη ἀπόδειξη ὅτι ἡ βία –μέ ὅλες τίς μορφές– ἐπανέρχεται δυναμικά στήν ἤδη βεβαρυμένη καθημερινότητά μας.

Τετάρτη, 5 Μαΐου 1965

Πρό 60 ἐτῶν
Ο ΚΟΣΜΟΣ ΧΑΡΙΝΜΕΓΑΛΟΠΡΕΠΕΙΑΣ