Ὁ Βέλτσος στήν Ρωμαϊκή Ἀγορά

ΕΝΑ ΔΙΠΛΟ βίωμα ὡς πρός τήν ἀσθένεια καί τήν καραντίνα…

… μεταφέρεται στό ἔργο «Ἡμερολόγιο ἑνός ἀθέατου ἐγκλεισμοῦ» τοῦ διακεκριμένου Ἕλληνος πανεπιστημιακοῦ, θεατρικοῦ συγγραφέως καί ποιητοῦ Γιώργου Βέλτσου πού παρουσιάζεται σήμερα καί αὔριο (8.30μ.μ.), στήν Ρωμαϊκή Ἀγορά, στό πλαίσιο τῶν ἐκδηλώσεων «Ὅλη ἡ Ἑλλάδα ἕνας Πολιτισμός». Τό βίωμα σχετίζεται ἀφ’ ἑνός μέ τήν εὐθύνη ἀπέναντι στόν ἄλλο, ἀφ’ ἑτέρου μέ τό ζήτημα μιᾶς ἀπάνθρωπης ζωῆς πού κινδυνεύει νά χάσει τό βίωμα τῆς ἴδιας τῆς ζωῆς ὡς ζωῆς, καί ὄχι ὡς ἐπιβιώσεως. Τό βίωμα αὐτό, πού ἀποτελεῖ ἕναν συνδυασμό ποιήσεως καί στοχασμῶν, ἑρμηνεύει ἡ Ρένη Πιττακῆ.

«Ἡμερολόγιο ἑνός ἀθέατου ἐγκλεισμοῦ – ὁ Ελύτης θά ἔλεγε Ἡμερολόγιο ἑνός ἀθέατου Ἀπριλίου – γιατί ὅλοι μας, τίς σκληρές μέρες τοῦ φετινοῦ Ἀπρίλη, σκεφτήκαμε ἔγκλειστοι τούς στίχους τοῦ ποιητῆ ἀπό τό ὁμώνυμο ἔργο του: “Ξημερώθηκα ἔχοντας διατρέξει τήν ἱστορία τοῦ θανάτου τῆς Ἱστορίας, ἤ μᾶλλον τήν ἱστορία τῆς Ἱστορίας τοῦ θανάτου (καί αὐτό δέν εἶναι λογοπαίγνιο)”» σημειώνει γιά τό ἔργο του ὁ Γιῶργος Βέλτσος καί συνεχίζει: «Ὅλοι διατρέξαμε τότε, καί τήν Ἱστορία καί τόν θάνατο σέ ἕναν ἡμερολογιακά καταγεγραμμένο χρόνο πού “ἔγραψε” τόν ὑψηλό του κίνδυνο στή ζωή τοῦ καθενός ξεχωριστά. Κατέθεσα κι ἐγώ μέ τόν τρόπο μου μιά μαρτυρία, γνωρίζοντας ὡστόσο, πώς δέν ὑπάρχει μάρτυρας γιά τόν μάρτυρα παρά ἕνας τρίτος: ἡ φωνή καί ὁ ρυθμός τῆς Ρένης Πιττακῆ πού θά τήν ἐνσαρκώσει».

Τήν σκηνοθεσία ὑπογράφει ἡ Ἐλπίδα Σκούφαλου, συμμετέχουν οἱ μουσικοί Σωκράτης Σινόπουλος (πολίτικη λύρα καί πολίτικο λαοῦτο) καί Βασίλης Παπαβασιλείου (κοντραμπάσο), τόν ἦχο σχεδίασε ὁ Νῖκος Διονυσόπουλος.

Ἡ εἴσοδος γιά τήν παρακολούθηση τῆς παραστάσεως εἶναι ἐλεύθερη καί γίνεται μέ προκράτηση (https://digitalculture.gov.gr/). Ὁ θεατής πληρώνει μόνο τό ἀντίτιμο τοῦ εἰσιτηρίου τοῦ χώρου.

Ειδήσεις / Άρθρα

Δεῖπνο τοῦ Θοδ. Κυριακοῦ στούς Ὑπουργούς τῶν ΗΠΑ, Ντάγκ Μπέργκαμ καί Κρίς Ράιτ

Εφημερίς Εστία
Στό διαρκῶς μεταβαλλόμενο διεθνές περιβάλλον ὁ Ὅμιλος Antenna προέβη σέ μιά σημειολογική κίνηση στό πλαίσιο τῆς δεσμεύσεώς του νά προαγάγει τόν διάλογο καί τήν συνεργασία μεταξύ σημαντικῶν χωρῶν καί ἡγετῶν.

«Συνεργασία» μέ τήν κυβέρνηση τῆς ΝΔ ἀνεκοίνωσε ἡ Μαρία Δαμανάκη

Εφημερίς Εστία
Μέ τήν ἰδιότητά της ὡς μέλους τῆς ὀργανώσεως Ocean 5, ἀμισθί, καί ὄχι ὡς «συμβούλου» – Ἐγκωμιαστικό σχόλιο τοῦ Ὑπουργοῦ Ἐπικρατείας Ἄκη Σκέρτσου σέ ἀνάρτησή του στό διαδίκτυο γιά τό πρόσωπό της «Ἀθόρυβος συνεισφορά» ὅπως τοῦ Παπανδρεϊκοῦ Δημήτρη Δόλλη γιά τήν ὑπόθεση τῶν θαλασσίων πάρκων

Διάβρωσις σέ ἐξέλιξη

Μανώλης Κοττάκης
Ἡ προφητεία του Τζίμη Πανούση γιά τόν προσωπικό ἀριθμό

Χρυσοχοΐδης: Ὁριστικῶς 1.000 κάμερες στό λεκανοπέδιο τόν Ἰούνιο

Εφημερίς Εστία
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ Προστασίας τοῦ Πολίτου, κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, δήλωσε ὅτι τόν Ἰούνιο τοῦ 2026 θά ἀρχίσει ἡ ἐγκατάστασις τῶν 1.000 καμερῶν στούς δρόμους, οἱ ὁποῖες θά λειτουργοῦν μέ εὐθύνη τοῦ Ὑπουργείου Ὑποδομῶν.

Οἱ πόλεις θέλουν κατοίκους, ὄχι παρεπιδημοῦντες

Δημήτρης Καπράνος
Ἐμεῖς, πού ἔχουμε ζήσει τήν Ἀθήνα καί τόν Πειραιᾶ τῆς περασμένης εἰκοσαετίας, περάσαμε χρόνια σέ πόλεις πού ζοῦσαν, πού ἀνέπνεαν, πού πάλευαν νά διώξουν τό καυσαέριο, ἀλλά εἶχαν καί τό δικό τους ἄρωμα καί χρῶμα.