Η Λεώνη Γιαγδζόγλου παρουσιάζει μεγάλη επιλογή έργων της με τίτλο «Ceramystique»

Στο πωλητήριο της Πινακοθήκης Γκίκα του Μουσείου Μπενακη

CERAMYSTIQUE – Με αυτόν τον τίτλο παρουσιάζει η Λεώνη Γιαγδζόγλου στο πωλητήριο της Πινακοθήκης Γκίκα του Μουσείου Μπενακη μια μεγάλη επιλογή έργων της, ανάμεσα στα οποία και τελευταίες της δημιουργίες.

Τα εγκαίνια θα γίνουν την Τρίτη 21 Μαρτίου, ώρα 19:00 με ελεύθερη είσοδο. Η παρουσίαση θα διαρκέσει έως τις 4 Απριλίου. Κεραμικά έργα αλλά και αριθμημένα σχέδια σε εκτύπωση Giclée θα είναι προς πώληση.

Η Λεώνη έδωσε τον τίτλο CΕRAMYSTIQUE γιατί κάθε έργο περιέχει δικούς του κώδικες και συμβολισμούς, συχνά και με αναφορές σε άλλους πολιτισμούς. Ο τίτλος CERAMYSTIQUE είναι το αόρατο μυστικό νήμα που συνδέει όλα τα έργα μεταξύ τους.

Οι κώδικες και οι συμβολισμοί αυτοί πηγάζουν τόσο μέσα από την επιλογή των χρωμάτων και τον συνδυασμό τους αλλά και μέσα από τα αρθρωτά στοιχεία που συνθέτουν ένα γλυπτό όπως το τοτέμ “I am all ears” ή ακόμα ένα χρηστικό αντικείμενο όπως τα κηροπήγια “Lavalamp23”. Η δυνατότητα που έχει κάποιος να αποδομήσει και να συνθέσει το αντικείμενο είναι χαρακτηριστικό του τελικού σχεδιασμού.

“Ιδανικά τίποτα μόνιμο. Όλα να μπορούν να αλλάζουν σαν παιχνίδι” είναι η φράση που χαρακτηρίζει τη φιλοσοφία της Λεώνης. Κυρίαρχη είναι ακόμη η μαύρη γραμμή που γεννάει το πλήθος με το όνομα Peoplakia, μια από τις αγαπημένες (αλλά και πολύ δημοφιλείς) σειρές της Λεωνής.

Ποιοι είναι όλοι αυτοί, χωμένοι ο ένας μέσα στον άλλο, που συνωστίζονται τη μια στιγμή γύρω από ένα αντικείμενο και την άλλη ξεχειλίζουν από μια επιτοίχια εκτύπωση? Τι λένε μεταξύ τους και ποιοι ακούνε όσα λένε… Ακούει άραγε κανείς?

Η δυσκολία της επικοινωνίας αλλά και της συνύπαρξης είναι πάντα ένα κεντρικό θέμα αναζήτησης για τη Λεώνη. Αυτό όμως αποτελεί και την έμπνευση της. Έτσι γεννήθηκαν τα Peoplakia, μέσα από μια ανάγκη να εκφράσει σαρκάζοντας αυτό που όλοι ζούμε: Την σπάνια έως ανύπαρκτη επικοινωνία της ανθρώπινης φυλής.

Η Λεώνη Γιαγδζόγλου είναι εικαστικός, ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Τα τελευταία δώδεκα χρόνια, έχει αφοσιωθεί στην κεραμική, η οποία συνδυάζει τα δύο βασικά στοιχεία της καλλιτεχνικής της έκφρασης, το design και τη ζωγραφική. Έχει κάνει τέσσερις ατομικές εκθέσεις: “My self as a room” στη DEPAM, Μύκονος το 2017, “Objects born not made” στο KARYBU, Τήνος το 2019, “Narratives from ceramic creations” στην Art Appel Gallery, Αθήνα το 2020 και “The Queen undressed” στην Iris Gallery το 2022.

Έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές εκθέσεις όπως Ceramic Again στο Hermes, Just Art στο Showroom10, When Law goes pop(!)_Project {Just/Art} στο Κέντρο Τεχνών δήμου Αθηναίων, το Εmergency στο Sealed Earth, “The big blue dot”art residency στο Κουφονήσι 2022, το Rebirth στο Sealed Earthκαι το Mirror Project στο Μπενακη. Είναι απόφοιτος της σχολής Βακαλό και του Art Center Europe στο Montreux με εξειδίκευση στον Communication Design.

Για περισσότερες πληροφορίες www.leonieart.gr

ΣΗΜΕΙΩΣΗ:

Επιμελήτρια παρουσίασης: Τατιάνα Σαρλή

Φωτογράφος: Ζωή Γαμπιερακη

Ειδήσεις / Άρθρα

Μέ κλειδωμένο ὁπλισμό μᾶς πωλοῦν οἱ Ἀμερικανοί τά F-35

Εφημερίς Εστία
ΞΑΦΝΙΑΖΕΙ ἡ ὑπεραισιοδοξία τῆς ἑλληνικῆς Κυβερνήσεως ὅπως καί τῆς κατασκευάστριας ἑταιρείας τῶν F-35 Lockheed Martin γιά τήν ἀπόκτηση τῶν πρώτων 20 μαχητικῶν ἀπό τήν χώρα μας τά ἑπόμενα χρόνια.

Ὅταν πυροβολοῦμε ἀσυστόλως τήν γλῶσσα

Δημήτρης Καπράνος
Σέ ὅλες τίς πολιτισμένες χῶρες, ἀλλά καί σέ ἄλλες, πού βρίσκονται στό στάδιο τῆς ἐξέλιξης, ἡ γλῶσσα πού «βγαίνει» ἀπό τά ΜΜΕ, ἀκολουθεῖ τοὐλάχιστον τούς γραμματικούς κανόνες καί σέβεται τόν μέσο ἀκροατή, θεατή ἤ ἀναγνώστη.

Σάββατον, 25 Ἰουλίου 1964

Πρό 60 ἐτῶν
Ο ΚΟΣΜΟΣ ΧΩΡΙΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ «Ὁ δήμαρχος τοῦ Σάο Πάολο ἐξήγησε διά ποῖον λόγον τό προσωπικόν τῆς Δημαρχίας ἠγνόησεν αἴτησιν, ὑποβληθεῖσαν ὑπό γυναικός, ὅπως ἐπιτραπῇ εἰς αὐτήν νά φέρῃ μαγιό “τόπλεςς” εἰς τήν δημοτικήν πισίναν. “Διεπιστώσαμεν ὅτι ἡ αἰτοῦσα εἶχεν ἤδη φθάσει εἰς τήν ἡλικίαν τῶν 51 ἐτῶν καί ἐκ τούτου τό θέαμα ἔπαυε πλέον νά ἔχῃ δημόσιον ἐνδιαφέρον” προσέθεσεν ὁ δήμαρχος». Ἔχει δίκαιον ὁ Δήμαρχος! Πράγματι, αἱ ὑπερβᾶσαι τόν Μαλέαν τῶν 50 δέν εἶναι καθόλου… ἀξιοθέατοι. Ἄς δώσῃ τάς ἀδείας διά τάς τόπλεςς εἰς τίποτε νεαράς δημότιδας καί ἄς εἶναι βέβαιος, ὅτι ὅλοι οἱ ἐκλογεῖς θά τόν… ψηφίσουν!… ΤΑ ΣΗΜΕΡΙΝΑ ΔΕΝ ΘΑ ΜΕΤΑΒΗ ΕΙΣ ΕΠΙΔΑΥΡΟΝ Ο κ. Γ. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ Κατά σημερινάς πληροφορίας, ὁ πρόεδρος τῆς Κυβερνήσεως κ. Παπανδρέου ἀνέβαλε τήν εἰς Ἐπίδαυρον μετάβασίν του σήμερον διά νά παρακολουθήσῃ τήν παράστασιν τῶν «Ἱκετίδων» λόγῳ προσβολῆς του ὑπό κωλικοῦ τοῦ νεφροῦ. Ὁ κ. πρωθυπουργός παραμένει οἰκουρῶν εἰς τήν ἐκ Καστρίῳ οἰκίαν του. *Ἐπειδή ἡ 26η Ἰουλίου 1964 ἦταν Κυριακή καί ἡ «Ἑστία» δέν εἶχε κυκλοφορήσει, σταχυολογοῦμε κείμενα ἀπό τό φύλλο τῆς προηγουμένης ἡμέρας, 25ης Ἰουλίου 1964.

Ἡγετικό στέλεχος τοῦ ΕΛΙΑΜΕΠ ὁ νέος Συνήγορος τοῦ Πολίτη

Εφημερίς Εστία
Ἰσχυρές πιέσεις κοινοβουλευτικῶν παραγόντων σέ ἀρχηγούς κομμάτων, προκειμένου νά ψηφισθεῖ ὁ κ. Δημήτρης Σωτηρόπουλος στήν σημερινή διάσκεψη τῶν προέδρων καί νά ἐξασφαλίσει πλειοψηφία τριῶν πέμπτων

Ζήτημα ἁρμοδιοτήτων τοῦ Προέδρου τῆς Δημοκρατίας ἄνοιξε ἡ κ. Σακελλαροπούλου

Μανώλης Κοττάκης
ΧΑΡΗΚΑ ΠΟΛΥ πού εἶδα προχθές τό βράδυ, στήν ἐκπομπή «Ἐπίλογος» τῆς ΕΡΤ, τήν Πρόεδρο τῆς Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαρόπουλου νά παραχωρεῖ συνέντευξη στόν ἀξιόλογο συνάδελφο Ἀπόστολο Μαγγηριάδη.