Ρήτρα πατριωτισμοῦ

ΚΑΣΣΕΛΑΚΗΣ λοιπόν! Ἡ ἔκπληξη τῶν ἐσωκομματικῶν ἐκλογῶν τοῦ ΣΥΡΙΖΑ. Ὁ μετεωρίτης τοῦ ἑλληνικοῦ πολιτικοῦ συστήματος.

Ποτέ κανείς δέν ἔκανε τήν ἐμφάνισή του στόν ἑλληνικό δημόσιο βίο Ἰούλιο γιά νά ἐκλεγεῖ ἀρχηγός Σεπτέμβριο. Οὔτε ὁ Τσίπρας. Καί μάλιστα στά 35 του. Συνέβη τώρα, καί αὐτό ἀποδεικνύει τήν βαθειά ἀπελπισία πού ὑπάρχει γιά ἡγεσία στήν ἑλληνική κοινωνία. Ἡ ὁποία μπορεῖ νά «ψωνίσει» ὁτιδήποτε μέ ὅρους εἰκόνας, ἀρκεῖ νά τῆς δίδει τήν ψευδαίσθηση, ἔστω, πώς κάτι μπορεῖ νά ἀλλάξει…

Τέσσερεις εἶναι οἱ τρόποι μέ τούς ὁποίους μποροῦμε νά προσεγγίσουμε τήν ὑποψηφιότητα τοῦ νεαροῦ: Ὁ ἀξιακός. Ἡ ἐπίδραση τῆς τυχόν ἐκλογῆς του στήν ἀρχιτεκτονική τοῦ πολιτικοῦ συστήματος (μπορεῖ νά ἀναβιώσει ὁ ὀργανωμένος δικομματισμός ἔναντι τοῦ σημερινοῦ ἀσύντακτου πολυκομματισμοῦ.) Ἡ στάση του στά ἐθνικά θέματα. Καί, τέλος, ὁ τρόπος τῆς τυχόν ἐκλογῆς του, ἡ ἀπ’ εὐθείας ἐκλογή ἀπό τήν «βάση». Κάτι πού δοκίμασαν στό παρελθόν διαδοχικά τό ΠΑΣΟΚ, ἡ ΝΔ καί τώρα ὁ ΣΥΡΙΖΑ.

Ἀξιακά θά ἐπισημάνουμε μερικά ζητήματα ἁπλῶς ὡς εἰσαγωγή στό θέμα, θά γίνουμε ἀναλυτικώτεροι τήν Κυριακή: ἡ σεξουαλική ταυτότητα ἑνός ἑκάστου δέν μπορεῖ νά εἶναι στοιχεῖο τοῦ βιογραφικοῦ του. Καί κατά συνέπεια δέν μπορεῖ νά ἀξιολογεῖται γι’ αὐτήν. Στούς καιρούς μας, σύμφωνα μέ ὅσα μοῦ ἔλεγε ὁ μακαριστός Μητροπολίτης Σιατίστης Παῦλος, «ὅποιος ἔχει τήν ἐλευθερία ἔχει καί τήν εὐθύνη.» Μπορεῖ νά διαθέτει τό σῶμα του ὅπως θέλει.

Ἀλλά ἡ σεξουαλική του παρέκκλιση οὔτε ἔνδειξη προοδευτικότητας εἶναι οὔτε ἡγετικό χάρισμα συνιστᾶ. Τό αὐτό ἰσχύει γιά τούς ἄνδρες, τούς «πολλά βαρύ καί ὄχι», τό αὐτό γιά τίς γυναῖκες «ὅλο χάρη καί ὅλο νάζι». Δέν ψηφίζουμε κάποιον οὔτε ἐπειδή εἶναι «μάτσο», οὔτε ἐπειδή εἶναι ἰδιαίτερος, οὔτε ἐπειδή κάποια εἶναι συλλογικό ἀπωθημένο τῶν ἀνδρῶν. Ἄλλα (πρέπει) νά εἶναι τά κριτήρια.

Στήν περίπτωση Κασσελάκη ὁ ὁποῖος ἔχει συνάψει γάμο μέ τόν «σύζυγό» του στό ἐξωτερικό, ἀνοίγει ἕνα τεράστιο θέμα συζητήσεως πού ἀφορᾶ τήν ἐλευθεριακή ψευδοεπανάσταση τῶν σεξουαλικῶν σχέσεων καί συνδέεται μέ τήν τεκνοθεσία: Ποιός προηγεῖται; Τό ἄτομο πού εἶναι ἡ «φιλελεύθερη προοδευτική ἄποψη» ἤ οἱ ὀργανωμένες κοινωνίες πού εἶναι ἡ «συντηρητική»; Τό ἄτομο πού ἐπιθυμεῖ νά υἱοθετεῖ «λές καί τά παιδιά εἶναι κομφόρ γιά νά ἱκανοποιοῦμε τίς ματαιοδοξίες μας» (ὅπως ἔλεγε ὁ Σιατίστης Παῦλος) ἤ οἱ ὀργανωμένες κοινωνίες, τίς ὁποῖες οἱ ἐλίτ ἀπαξιώνουν ἐπειδή ἐκπληρώνουν τό κλασσικό σχῆμα ἀναπαραγωγῆς σέ περίοδο δημογραφικῆς ὀξύνσεως; Θά τό συζητήσουμε. Μέ τά ὑπέρ καί τά κατά. Ἕνα τό κρατούμενο.

Τό δεύτερο ζήτημα εἶναι ἡ στάση τοῦ ὑποψηφίου Προέδρου τοῦ ΣΥΡΙΖΑ ἀλλά καί τῆς βασικῆς ἀντιπάλου του, κυρίας Ἀχτσιόγλου, στά ἐθνικά θέματα, κυρίως τά ἑλληνοτουρκικά. Ἡ ἐκλογή κάθε πολιτικοῦ ἀρχηγοῦ πρέπει νά περιέχει καί ρήτρα πατριωτισμοῦ. Καί ἐδῶ, εἰσαγωγικά, ἐπισημαίνω: Ἐάν εἶσαι πατριώτης, μοῦ περισσεύει ἄν εἶσαι γκαίυ. Εἶσαι ὅμως; Χμμμ. Ζήτημα πρός ἀπόδειξη.

Ἡ πρώτη κίνηση πού ἔκανε ὁ ὑποψήφιος Πρόεδρος τοῦ ΣΥΡΙΖΑ ἦταν νά πάει στήν λίμνη Δοϊράνη καί νά γυρίσει ἕνα σπότ στό ὁποῖο μᾶς εἶπε γιά τό Μακεδονικό, ὅτι δέν ἔχει σημασία τί νομίζουμε ἐμεῖς γιά τήν Μακεδονία ἀλλά «τί νομίζουν οἱ ἄλλοι»! Ὡραῖα! Μέ αὐτήν τήν λογική θά διαπραγματευόταν δηλαδή ἄν ἦταν ὑποψήφιος πρωθυπουργός; Μέ βάση τό «τί νομίζουν, ποιά πραγματικότητα ἔχουν στό μυαλό τους, οἱ… ἄλλοι»; Δέν θά προσπαθοῦσε νά τούς ἀνατρέψει τήν πεποίθηση γιά νά μάθουν τί νομίζουμε ἐμεῖς; Γιά τούς «ἄλλους» θά δουλεύει; Ὄχι γιά ἐμᾶς;

Ἔπειτα, σέ καιρούς περιφερειακῆς ἀστάθειας, ἦρθε ὁ κύριος Κασσελάκης νά μᾶς πεῖ, λές καί πήγαινε σέ σχολική ἐκδρομή, ὅτι εἶναι ὑπέρ τῆς καταργήσεως τῆς ὑποχρεωτικῆς θητείας τῶν νέων στόν Στρατό! Μουσική στ’ αὐτιά τῶν ἐθνομηδενιστῶν. Δηλαδή ἄν αὔριο ἔρθουν οἱ κυβερνήσεις Ἑλλάδος – Τουρκίας καί παρουσιάσουν μέ τήν εὐλογία τοῦ διεθνοῦς παράγοντα συμφωνία ἀποστρατιωτικοποιήσεως γιά τά νησιά τοῦ Ἀνατολικοῦ Αἰγαίου γιά νά δημιουργηθεῖ ἡ «πράσινη οὐδέτερη ζώνη» μεταξύ τῶν νησιῶν μας καί μικρασιατικῆς ἀκτῆς, θά συμφωνήσει ὁ κύριος Κασσελάκης ὡς ἀρχηγός τῆς ἀξιωματικῆς Ἀντιπολιτεύσεως; Τά ἴδια ἀκριβῶς ἰσχύουν καί γιά τήν κυρία Ἀχτσιόγλου, ἡ ὁποία φέρεται ὅτι διαδήλωνε στήν κεντρική πλατεῖα τῶν Σκοπίων ὑπέρ τοῦ ὀνόματος «Μακεδονία», τόν καιρό πού ὁ Καραμανλῆς ἔβαζε τό βέτο στό Βουκουρέστι.

Ὅποιος διεκδικεῖ λοιπόν τήν καρέκλα τοῦ ἀρχηγοῦ τῆς ἀξιωματικῆς Ἀντιπολιτεύσεως σέ αὐτούς τούς καιρούς, Στέφανος λέγεται, Ἔφη λέγεται, χρωστᾶ ξεκάθαρες θέσεις γιά ζητήματα πού καῖνε τόν Ἑλληνισμό.

Πᾶμε τώρα στό τρίτο ζήτημα: Μπορεῖ ἡ τυχόν ἐκλογή τοῦ νεαροῦ νά ἀναστήσει τόν δικομματισμό; Πρός συζήτησιν. Τριάντα χρόνια στήν Ἀθήνα ἔχω δεῖ πολλούς νά καίγονται στό ζέσταμα. Οἱ ὄμορφες φιλοδοξίες ὄμορφα καίγονται. Ἀλλά καί ἀρκετούς νά ἀντέχουν. Τυχόν ἐκλογή Κασσελάκη μπορεῖ νά ἔχει ὡς ἀποτέλεσμα νά παρασυρθεῖ ἡ ΝΔ σέ ἕναν διαγωνισμό δικαιωματισμοῦ μέ τόν ΣΥΡΙΖΑ γιά θέματα ἀπό τόν γάμο ἕως τίς ταυτότητες καί ἀπό τόν χωρισμό Κράτους-Ἐκκλησίας ἕως τίς τεκνοθεσίες. Μέ συνέπεια ὁ πολυκομματισμός νά μετατραπεῖ σέ τρικομματισμό: Φρουί ζελέ Κεντροδεξιά, ΛΟΑΤΚΙ Ἀριστερά καί οὔλτρα Δεξιά Δεξιά.

Ὑπάρχει τέλος ἕνα θέμα πού ἀφορᾶ τήν ἀπ’ εὐθείας ἐκλογή ἀρχηγοῦ ἀπό τήν βάση. Μέ τήν ἐμπειρία πού ἔχουν κατακτήσει πλέον τά κόμματα πρέπει νά περιορίσουν τήν ψηφοφορία μεταξύ τῶν ὀργανωμένων μελῶν τους. Διότι, ὅπως ἔλεγε ἕνας κορυφαιότατος διαπλεκόμενος τῆς προηγούμενης εἰκοσαετίας, «ἄν ψηφίζεις γιά ἀρχηγό μέ 2 εὐρώ σέ ἕνα κόμμα, ὅποιος ἐπιχειρηματίας θελήσει νά διαθέσει 200.000 εὐρώ, κερδίζει τό κόμμα.» Ἤ ὁ χαμένος τό διασπᾶ. Προσθέτουμε ἐμεῖς. Καθώς ὅπως ἔδειξαν (μέ ἐξαίρεση τόν Μεϊμαράκη τό 2016) τό 2009 μέ τήν ἵδρυση τῆς «Δημοκρατικῆς Συμμαχίας», τό 2015 μέ τήν ἵδρυση τοῦ ΚΙΔΗΣΟ, τό 2022 μέ τήν ἀποχώρηση Λοβέρδου ἀπό τό ΠΑΣΟΚ, ὁ ἡττηθείς κουνᾶ τό μαντήλι μέ τήν πρώτη εὐκαιρία.

Απόψεις

Βόμβα ἀπό τήν Ἀρχή Προστασίας Δεδομένων: Ἐπί θητείας Κεραμέως διέρρευσαν τά 20.000 mails

Εφημερίς Εστία
Γιατί ὁ πρόεδρός της Κωνσταντῖνος Μενουδάκος ἀρνήθηκε νά λάβει ὑπ’ ὄψιν του τό πόρισμα ἐσωτερικοῦ ἐλέγχου πού συνέταξε τό Ὑπουργεῖο Ἐσωτερικῶν γιά νά ἐπιρριφθεῖ ἡ εὐθύνη στόν Διευθυντή Ἐκλογῶν, μέ παραπομπή σέ χρόνο πρό τῆς ἀναλήψεως καθηκόντων τῆς σημερινῆς ὑπουργοῦ – Καί οἱ 300 προσφυγές συνδέονται μέ τήν ἐπιστολική ψῆφο – Μόνον 45.000 ὁμογενεῖς ἐνεγράφησαν στήν πλατφόρμα

Τό Αἰγαῖο τῶν ψευδαισθήσεων καί ἡ τουρκική «θάλασσα τῶν νησιῶν»

Εφημερίς Εστία
Η ΤΟΥΡΚΙΚΗ ἐπιθετικότης δέν περιορίζεται σέ αὐτά πού λέγει ἤ πράττει σήμερα ὁ Ταγίπ Ἐρντογάν.

Συνδικαλιστές ἔδωσαν ἄδεια γιά περιγραφή ἀγῶνος τοῦ Τσάμπιονς Λήγκ, ἀλλά ἡ ΕΡΤ εἶπε ὄχι στήν Ἐκκλησία γιά τήν Ἀκολουθία τοῦ Νιπτῆρος

Εφημερίς Εστία
Πρό δυσάρεστης ἐκπλήξεως εὑρέθησαν χιλιάδες πιστοί πού προχθές, Μεγάλη Τετάρτη, ὅταν ἄνοιξαν τούς τηλεοπτικούς δέκτες τους γιά νά παρακολουθήσουν τήν Ἀκολουθία τοῦ Νιπτῆρος, εἶδαν ἐπαναλήψεις τηλεοπτικῶν σειρῶν.

Ἡ λαϊκή ποίηση καί τό Θεῖον Δρᾶμα

Δημήτρης Καπράνος
«Ἀπό τήν καρδιά βγαίνουνε τά στιχάκια» ἔλεγε ἡ κυρία Τάσια Κουράκου, ἡ δασκάλα μας, πού κάθε τόσο μᾶς διάβαζε κάποιους στίχους ἀπό τήν λαϊκή, τήν δημώδη ποίηση.

Σάββατον, 2 Μαΐου 1964

Πρό 60 ἐτῶν
Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΟ ΕΛΗΣΜΟΝΗΣΕ; Ἀποροῦμεν μέ τήν ἀφέλειαν τοῦ κ. Παπανδρέου, ὁ ὁποῖος ἔσπευσε νά διαψεύσῃ τήν εἴδησιν μιᾶς Ἀγγλικῆς ἐφημερίδος, περί τῆς παραγγελίας εἰδικοῦ ἀεριωθουμένου ἀεροπλάνου, διά τά βασιλικά ταξίδια: «Ἐκφράζω –εἶπε– τήν λύπην μου, διά τήν εἴδησιν, ἡ ὁποία εἶναι ἐντελῶς ἀνυπόστατος». Ἀλλά, πῶς τολμᾷ νά τά λέγῃ αὐτά, ἀφοῦ καί ὁ ἴδιος ὡμολόγησεν ἐπισήμως, κατά τήν πρωθυπουργίαν του τοῦ Δεκεμβρίου, ὅτι ἡ Κυβέρνησις τοῦ παρήγγειλε τό ἀεροπλάνον αὐτό, ἀντί 35 περίπου ἑκατομμυρίων δραχμῶν;… Μέχρι τοιούτου σημείου ἔχει χάσει τήν μνήμην του, διά τά πρόσφατα γεγονότα; ΤΑ ΣΗΜΕΡΙΝΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΤΟΥ ΕΘΝ. ΣΥΜΒ. ΕΛΛΗΝΙΔΩΝ ΑΙ ΔΙΩΞΕΙΣ ΕΙΣ ΤΟΥΡΚΙΑΝ Τό Ἐθνικόν Συμβούλιον Ἑλληνίδων ἀπηύθυνεν εἰς τό Διεθνές Συμβούλιον Γυναίκων καί τά ἀνά τόν κόσμον ἐθνικά συμβούλια γυναικῶν ἔντονον διαμαρτυρίαν διά τάς διώξεις τῶν Ἑλλήνων τῆς Κωνσταντινουπόλεως καί τόν ἀνήκουστον κατατρεγμόν τῆς Ἑλληνικῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας καί τοῦ Πατριαρχείου. Καταγγέλλει τάς πράξεις αὐτάς ὡς καταφώρους παραβιάσεις τῶν ἀρχῶν τοῦ ΟΗΕ καί τῆς παγκοσμίου διακηρύξεως τῶν δικαιωμάτων τοῦ ἀνθρώπου καί ζητεῖ δικαίαν καί ἀνθρωπιστικήν μεταχείρισιν τοῦ Ἑλληνικοῦ πληθυσμοῦ τῆς Τουρκίας καί ἀπόλυτον σεβασμόν τῆς Ἑλληνικῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας. * Ἐπειδή ἡ 3η Μαΐου 1964 ἦταν Κυριακή καί ἡ «Ἑστία» δέν εἶχε κυκλοφορήσει, σταχυολογοῦμε κείμενα ἀπό τό φύλλο τῆς προηγουμένης ἡμέρας, 2ας Μαΐου 1964.