ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου 2025

Πῆρε, τελικῶς, τήν ἄδειά του…

Τελικά, Ζάχο, δέν τά κατάφερες!

Ἔμεινες στά ἐνενήντα ἐννέα καί δέν πάτησες τά ἑκατό! «Θά μᾶς θάψεις ὅλους» σοῦ ἔλεγα ὅταν ἰσχυριζόσουν ὅτι …παραωρίμασες.

«Ἔ, δέν εἶναι καί τόσο δύσκολο» ἀπαντοῦσες καί γελοῦσε ὅλο τό τραπέζι…

Τόν Ζάχο Χατζηφωτίου τόν γνώρισα μέσῳ τοῦ Ἀλέκου Φιλιππόπουλου. Ἦταν ἡ ἐποχή πού στό «Ἔθνος» ἀρθρογραφοῦσαν ἡ Ἑλένη Χαλκούση καί ὁ Μηνᾶς Χρηστίδης.

«Ἄ, ἐσύ εἶσαι πού τά ἔβαλες μέ τόν Χρηστίδη; Καλά τοῦ τά ἔγραψες! Ἔχουμε τώρα καί τούς ἠθοποιούς νά μπαίνουν στά πόδια μας! Δέν μᾶς φτάνουν οἱ δημοσιογράφοι!» μοῦ εἶπε καί μέ μπέρδεψε.

Εἶχα τσακωθεῖ ἀπό τίς στῆλες τοῦ «Ἔθνους» μέ τόν τότε ἀρθρογράφο τῆς ἐφημερίδας καί ἠθοποιό Μηνᾶ Χρηστίδη. Ὑποστήριζα ὅτι οἱ δικαστές πρέπει νά ἔχουν καλές ἀπολαβές γιά μήν μπαίνουν σέ «πειρασμό», ἐκεῖνος ὅτι ἔπρεπε νά ἀντιμετωπίζοντα ὅπως ὅλοι οἱ δημόσιοι λειτουργοί.

«Κι ἐσεῖς ὡς τί μιλᾶτε;» ρώτησα. «Ὡς Χατζηφωτίου, ἀγαπητέ. Δέν σᾶς ἀρκεῖ;».

Ἔκτοτε, ἀνταμώσαμε ἀρκετές φορές, συνήθως σέ τραπέζια φίλων.

Βρεθήκαμε στόν «Ἀστέρα», καλεσμένοι καλῆς φίλης ἀπό τήν Ἀγγλία. Κάτι μοῦ πρότεινε ἡ οἰκοδέσποινα καί ἀρνήθηκα τήν πρόσκληση λέγοντας «θά πάρω τήν ἄδειά μου καί θά λείπω.»

Ἡ κυρία –προφανῶς γνωρίζουσα τό ἀποτέλεσμα– γυρίζει στόν Ζάχο. «Ἐσύ, Ζάχο μου, πότε θά πάρεις τήν ἄδειά σου;»

Τήν κοίταξε μέσα ἀπό τούς παχεῖς φακούς τοῦ ὀγκώδους σκελετοῦ τῶν γυαλιῶν του, στραβομουτσούνιασε ὅπως ἔκανε κάθε φορά, πρίν πεῖ τό δικό του καί ἀπάντησε, κάνοντας μιά κίνηση ὅπως ἡ «μαντάμ Σουσού».

«Μά, χρυσή μου, ἄδεια παίρνουν μόνο ἐκεῖνοι πού ἐργάζονται. Μέ ἔχεις δεῖ ἐμένα ποτέ νά ἐργάζομαι; Σέ παρακαλῶ!» τῆς λέει καί βάζει τά γέλια!

Σέ μιά σύσκεψη ὑπό τόν τότε δήμαρχο Δημήτρη Ἀβραμόπουλο, ἀνεφέρθη ἡ ὀνομασία «Νέα Λιόσια». Ὁ Ζάχος ἔκανε μιά κίνηση σάν νά ἔλεγε «ὦ, γιατί μοῦ τό θυμίσατε;», καί ἄρχισε νά μιλᾶ.

– Νέα Λιόσια! Τί μοῦ θυμίσατε, κύριοι! Ὁ μπαμπᾶς μου εἶχε μεγάλη, ὅπως γνωρίζετε, περιουσία. Σέ κάθε κυρία, λοιπόν, πού ὑπηρετοῦσε στό σπίτι μας, ὅταν ἔφευγε, ὁ μπαμπᾶς τῆς ἔκανε δῶρο ἕνα ἀπό τά οἰκόπεδά μας!

Μιά φορά, λοιπόν, βρέθηκα σέ μιά ἐκδήλωση στά Λιόσια. Καί ὅταν ἀκούστηκε ἀπό τά μεγάφωνα τό ὄνομά μου, σηκώθηκαν κάποιες γηραιές κυρίες καί μοῦ φιλοῦσαν τά χέρια! Ἦταν οἱ παλιές μας οἰκονόμοι, πού τούς εἶχε χαρίσει ὁ μπαμπᾶς τά οἰκόπεδα, τά εἶχαν δώσει ἀντιπαροχή καί εἶχαν ἀποκτήσει περιουσίες!»…

Βρῆκα εὐκαιρία καί τοῦ ἔρριξα τό καρφί. «Καλά, ἄν ἐκεῖνες ἦσαν “γηραιές”, ὅπως λές, πόσων ἐτῶν ἦταν; Διότι ἐσένα δέν σέ θυμᾶται κανείς νέο!»

Γύρισε, μέ κοίταξε μέ οἶκτο καί εἶπε: “Νέε μου, ἐσύ θά τολμοῦσες νά φορέσεις τό κοστούμι πού φορῶ ἐγώ χωρίς νά φορᾶς κάλτσες;»

Καί ἀνέβασε τό πόδι του στό τραπέζι τῶν συσκέψεων καί εἶδα, πράγματι, ὅτι φοροῦσε πανάκριβο κοστούμι, ὑποκάμισο καί γραβάτα σινιέ, παπούτσι ὄχι ἀπό τόν τόπο του, ἀλλά δίχως νά φορᾶ κάλτσες!

«Εἶναι νέα μόδα, τήν λανσάρω! Ὅπως λανσάρισε ὁ Τόνι Πινέλλι στήν “Ἀθηναία” τό “μπλάκ τάι” μέ ἀθλητικό παπούτσι!» μᾶς εἶπε καί συνέχισε νά σκουπίζει τά γυαλιά του…

Απόψεις

Νίκος Βισκαδουράκης: «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ» τελευταία μέρα της έκθεσης στη Roma Gallery

Εφημερίς Εστία
Η Roma Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Βισκαδουράκη με τίτλο «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης καθηγητή Μάνου Στεφανίδη.

ΠΟΙΗΣΗ και ΧΡΩΜΑ από τον Κωνσταντίνο Σιδηρόπουλο στο χώρο τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος

Εφημερίς Εστία
Μια συνεργασία –έκπληξη επιφύλαξαν για το φιλότεχνο κοινό ο διδάκτορας Βιολογίας, εικαστικός και λογοτέχνης -στιχουργός Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος και ο γκαλερίστας Γιώργος Καρτάλος. Την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 στις 19:00, παρουσίασαν μια βραδιά ζωγραφικής και ποίησης στην αίθουσα τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος, Μηθύμνης 12 και Επτανήσου με έργα ζωγραφικής του καλλιτέχνη. Παράλληλα με το ποιητικό έργο του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου, ασχολήθηκαν ο Χάρης Ρώμας, ο Γιώργος Χρανιώτης, ο Χρήστος Φερεντίνος, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ένα πολυδιάστατο πολιτιστικό γεγονός. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν: Οι σκηνοθέτες Δημήτρης Αρβανίτης και Γιώργος Παπαθεοδώρου, ο Κωνσταντίνος -Κάρολος Αρμένης ,διευθυντής του Νέου Ελληνικού Θεάτρου, οι ηθοποιοί Δημήτρης Μαυρόπουλος, Χάρης Σώζος, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Πέτρος Ιωάννου, η ηθοποιός και τραγουδίστρια Αγγέλα Σιδηροπούλου, η τραγουδίστρια Νάντια Καραγιάννη, η πρωταθλήτρια Ελλάδος στο βάδην Ελευθερία Ζαπαντιώτη, ο ηθοποιός και εικαστικός Γιάννης Γούνας, οι εικαστικοί Ολυμπία Μπουχλαριώτου, Αφροδίτη Δρακοπούλου Σάρδη και Κατερίνα Μωυσή. Φυσικα δεν έλειπε η πρώην Βουλευτής και Υπουργός Κατερίνα Παπακώστα, μητέρα του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου.

Ν. Φιλαδέλφεια: Τα παιδιά πρωταγωνιστές στο άναμμα του δέντρου

Εφημερίς Εστία
Με βασικούς πρωταγωνιστές τα παιδιά θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου (στις 19.00) το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας στο πάρκο Μνημείου Μικρασιατών και Αλησμόνητων Πατρίδων!

«Ἄν ποῦμε στά μπλόκα ὅσα μᾶς λές, δέν θά προλάβουμε νά ἀρθρώσουμε λέξη!»

Εφημερίς Εστία
Ἐξέγερσις τῆς Κοινοβουλευτικῆς Ὁμάδoς κατά τοῦ ὑπουργοῦ Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως – «Ἄν ἴσχυαν ὅσα ὑποστήριξες γιά τήν τεχνική λύση, ὁ Βορίδης θά εἶχε παραπεμφθεῖ στήν Προανακριτική» – «Πότε θά ἔρθει νά μᾶς ἐνημερώσει ὁ Πρόεδρος τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ;» – «Δέν ἔχουμε στρατηγική ἐκτόνωσης» – Σέ ὑποχώρηση τό Μαξίμου

«Ἀκυρώνονται τά Χριστούγεννα!»…

Μανώλης Κοττάκης
ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ κλισέ, τό ὁποῖο εἴθισται νά χρησιμοποιεῖται καμμιά φορά καθ’ ὑπερβολήν γιά νά δοθεῖ ἔμφαση σέ ἕνα θέμα, ἀλλά ἐδῶ, στήν προκειμένη περίπτωση, ἰσχύει κυριολεκτικῶς: ἡ Κυβέρνηση εἶναι σέ πραγματικό πανικό ἀπό τήν ἔκταση πού ἔχουν λάβει στήν ἐπικράτεια οἱ πανελλαδικές κινητοποιήσεις τῶν ἀγροτῶν, φοβᾶται τήν μετεξέλιξή τους σέ παλλαϊκά συλλαλητήρια τύπου Τεμπῶν καί κάνει σπασμωδικές κινήσεις γιά νά τίς περιορίσει.