Ναυτιλία, μεγάλο κεφάλαιο καί κῦρος

«Εἶναι ὀξύμωρο, τουλάχιστον, νά ὑπάρχουν περισσότερα ἀπό 5.000 ἑλληνικῶν συμφερόντων ποντοπόρα πλοῖα καί μόνο τά 605 ἀπό αὐτά νά φέρουν τήν ἑλληνική σημαία!»

Μέ αὐτή τήν δήλωση ἄρχισε χθές τήν ὁμιλία του στήν Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιῶς ὁ ὑπουργός Ναυτιλίας Ἰω. Πλακιωτάκης.

Ὁ ὑπουργός ὑπογράμμισε τήν ἀνάγκη νά καταστεῖ ἡ ἑλληνική σημαία ἀνταγωνιστική ἀλλά παράλληλα, ἀπευθυνόμενος στό ἀκροατήριό του τό ὁποῖο συνέθεταν ἐκπρόσωποι ὅλων τῶν τάσεων τῆς ναυτιλίας (Ποντοπόρος, Ἀκτοπλοΐα, Μικρές Ἀποστάσεις, Παραναυτιλία, Τραπεζῖτες), παράλληλα κάλεσε τούς πλοιοκτῆτες νά προτιμήσουν τήν ἑλληνική σημαία «ἡ ὁποία, δυστυχῶς, ἀποτελεῖ σήμερα μόνο τό 12% στό σύνολο τῶν ἑλληνικῶν συμφερόντων πλοίων».

«Ἑλληνική σημαία σημαίνει κῦρος, σημαίνει ἐμπιστοσύνη στήν χώρα καί ἐνδυνάμωσή της στά διεθνῆ φόρα, ὅπου ἤδη ἡ ναυτιλία προσδίδει στήν Ἑλλάδα δύναμη τήν ὁποία καμμία ἄλλη οἰκονομική δραστηριότητα δέν μπορεῖ νά τῆς προσδώσει!» τόνισε ὁ Ἰω. Πλακιωτάκης, δηλώνοντας ἐπίσης ὅτι «αἰσθάνεται ἰδιαίτερα ὑπερήφανος γιά τήν τιμή πού ἔχει νά ἐκπροσωπεῖ τήν μεγαλύτερη ναυτιλία τοῦ κόσμου». Ἀναφέρθηκε ἀκόμη στήν Ναυτική Ἐκπαίδευση, τονίζοντας ὅτι ἡ πρώτη Ναυτιλία τοῦ κόσμου πρέπει νά παρέχει καί τήν καλύτερη Ναυτική Ἐκπαίδευση στόν κόσμο. «Ὄνειρό μου εἶναι νά καταστεῖ ἡ ναυτική Ἀκαδημία τοῦ Ἀσπροπύργου ἡ πρώτη στόν κόσμο καί παράλληλα νά ἐπαναλειτουργήσει ἡ Ἰδιωτική ναυτική ἐκπαίδευση, ὥστε ὁ ἀνταγωνισμός νά φέρει ἀκόμη μεγαλύτερη βελτίωση στήν Ναυτική Ἐκπαίδευση» ἀνέφερε ὁ ὑπουργός. Ὡστόσο, παραδέχθηκε ὅτι σήμερα μόνο τό 30% τῶν καθηγητῶν στίς δημόσιες σχολές εἶναι τακτικοί ἐνῶ τό 70% εἶναι ὡρομίσθιοι, γιά νά προσθέσει ἀμέσως ὅτι «εἶναι ἕτοιμος σχεδόν ὁ Νόμος-Πλαίσιο» γιά τήν Ναυτική Ἐκπαίδευση «καί θά ἀλλάξουν ὅλα πολύ γρήγορα!»…

Ὁ Ἰω. Πλακιωτάκης ἐπεσήμανε ἐπίσης τήν ἀνάγκη «νά ἀκουστεῖ ἡ φωνή μας πιό δυνατά στούς διεθνεῖς ὀργανισμούς καί στά κέντρα λήψεως ἀποφάσεων, στά ὁποῖα ἔχει νά ἀκουστεῖ ἀπό τήν ἐποχή πού ὁ Εὐθύμιος Μητρόπουλος εἶχε ἀναλάβει καθήκοντα γεν. Γραμματέως τοῦ ΙΜΟ». Κατά τόν ὑπουργό «παρά τήν μεγάλη μας δύναμη σέ πλοῖα καί τό μεγάλο μας κῦρος, δέν ἔχουμε διεθνῆ ἐκπροσώπηση ἀνάλογη τῆς ὑπεροχῆς μας». Ἀναφερόμενος στό θέμα τῶν σχέσεών μας μέ τήν Κίνα καί τήν ἐπικείμενη ἀξιοποίηση καί ἄλλων λιμένων τῆς χώρας, ὁ ὑπουργός τόνισε ὅτι ἡ κυβέρνηση τοῦ Κυρ. Μητσοτάκη «χτίζει ἐπάνω στήν πολιτική τοῦ Κώστα Καραμανλῆ, ὁ ὁποῖος ὑπέγραψε τό 2006 τήν σημαντική συμφωνία μέ τούς Κινέζους γιά τό λιμάνι τοῦ Πειραιᾶ».

Ἀνέφερε ἐπίσης ὅτι οἱ Ἕλληνες ἐφοπλιστές ἔχουν ἐπενδύσει 64 δισεκατομμύρια δολλάρια στά ναυπηγεῖα τῆς Κίνας καί αὐτή ἡ σχέση ἔδωσε στήν Ἑλλάδα τήν εὐκαιρία νά γίνει ἰδιαίτερα προσφιλής στούς Κινέζους, οἱ ὁποῖοι πλέον ἐπιδιώκουν νά ἐπενδύσουν ἀκόμη περισσότερα κεφάλαια στήν χώρα μας.

Ἀπευθυνόμενος στόν παρόντα ὑφυπουργό Οἰκονομικῶν Ἀπ. Βεσυρόπουλο, ὁ ὑπουργός ἀναφέρθηκε στήν ἀνάγκη μειώσεως τοῦ ΦΠΑ στά εἰσιτήρια τῆς ἀκτοπλοΐας, ἐν ὄψει τῆς αὐξήσεως κατά 130 εὐρώ στόν τόνο, ἀπό τό 2020.

Ἀναφέρθηκε ἐπίσης στίς τρεῖς κινεζικές Τράπεζες οἱ ὁποῖες ἔχουν ἤδη ἐγκατασταθεῖ στήν Ἑλλάδα καθώς καί στήν ἀνάγκη ἐκσυγχρονισμοῦ τῆς Νομοθεσίας στόν Θαλάσσιο Τουρισμό καί τήν δημιουργία σύγχρονων ἐγκαταστάσεων στίς μαρῖνες τῆς χώρας.

Απόψεις

Ἡ Εὐρώπη ἀμφισβητεῖ τό δικαίωμα ἐπεκτάσεως τῶν χωρικῶν μας ὑδάτων

Εφημερίς Εστία
Μπορρέλλ: «Eἶναι ἑλληνο-τουρκική διαφορά» – Ἀπειλές Τσαβούσογλου γιά «δράση ἐπί τοῦ πεδίου» καί ἀποστολή μεταναστῶν

Ὁ «ἄξων» Μητσοτάκη – Τσίπρα

Μανώλης Κοττάκης
Η ΝΕΩΤΕΡΗ ἱστορία μας δείχνει πώς ὅσοι πρωθυπουργοί ἐπιχείρησαν νά…

Ἡ Κομμισσιόν προβλέπει ἠπιότερη ὕφεση ἀλλά μικρότερη ἀνάπτυξη

Εφημερίς Εστία
ΟΡΙΑΚΩΣ βελτιωμένη ἔναντι τῆς προηγούμενης προβλέψεως γιά ὕφεση 9,7% …

Παραμένει ἄλυτο, διεθνῶς, τό πρόβλημα τῶν ναυτικῶν

Δημήτρης Καπράνος
Πῶς διακινοῦνται, ἐν μέσω πανδημίας, τά ἀγαθά σέ ὅλο τόν κόσμο;

Παρασκευή, 8 Ἰουνίου 1960

Πρό 60 ἐτῶν
Ο ΚΟΣΜΟΣ