ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Σάββατο 13 Δεκεμβρίου 2025

Ἡ εἰρήνη καί ἡ λογική εἶναι γένους θηλυκοῦ

Ἡμέρα τῆς Γυναίκας χθές

Εὐτυχῶς, μέ τό σωστό νόημα καί τήν ἀντιμετώπισή της. Δηλαδή ἡμέρα προκειμένου νά ἀποτίσει ἡ κοινωνία τόν φόρο τιμῆς, ὁ ὁποῖος ἀξίζει στό -κατά τήν ἄποψή μου- πραγματικό ἰσχυρό φῦλο, τό ὁποῖο, παρά τίς συνεχεῖς δοκιμασίες καί τίς ἐπιπολαιότητες ἡμῶν τῶν ἀνδρῶν, ἐξακολουθεῖ νά κρατᾶ τά ἡνία καί νά κρατᾶ στά χέρια του τήν συνέχιση τοῦ ἀνθρωπίνου γένους. Μήν ξεχνᾶμε ὅτι ἡ ὀγδόη Μαρτίου ὑπέστη καί αὐτή τήν βάσανο τῶν γυναικείων ὀργανώσεων, τῆς ἀλήστου μνήμης ἐποχῆς τῶν γυναικείων συγκεντρώσεων σέ κέντρα διασκεδάσεων ἐν εἴδει χοροεσπερίδων τῆς Μονοκκλησιᾶς Σερρῶν, μέχρι νά λάβει τήν θέση ἡ ὁποία τῆς ἁρμόζει.

Φυσικά, γιά τούς σωστούς ἄνδρες δέν χρειαζόταν καμμία ὀχτώ Μάρτη (ποῦ εἶσαι ἀλησμόνητη ἰατρέ Μαρία Κυπριωτάκη-Περράκη) προκειμένου νά σεβαστοῦν καί νά τιμήσουν τήν γυναίκα, πότε ὡς τό ἄλλο μισό τοῦ οὐρανοῦ, πότε ὡς κολώνα τοῦ σπιτιοῦ, πότε ὡς μάνα τοῦ λόχου, μέ κοινό παρονομαστή τήν ἀπόλυτη παραδοχή περί τοῦ ποιό εἶναι τό ἰσχυρό φῦλο… Εἶχα τήν τύχη νά ζήσω δίπλα σέ μιά γυναίκα, ἡ ὁποία, ἀπό τό 1947, περίοδο κατά τήν ὁποία οἱ γυναῖκες οὔτε κἄν ψήφιζαν στήν Ἑλλάδα, διηύθυνε ἕνα ἰδιωτικό ἐκπαιδευτήριο, τό ὁποῖο ἔφθασε -μέχρι τό 1968, ὁπότε ἡ μητέρα μας ἀποφάσισε νά ἀποσυρθεῖ- νά φιλοξενεῖ μεγάλο ἀριθμό παιδιῶν, μέ δασκάλες, σχολικά αὐτοκίνητα κ.λπ.

Διεπίστωσα, λοιπόν, ὅτι σέ μιά καθαρά ἀνδροκρατούμενη κοινωνία εἴχαμε ἕνα Ἰδιωτικό Ἐκπαιδευτήριο μέ γυναῖκα ἰδιοκτήτρια-διευθύντρια καί ἀποκλειστικά μέ γυναῖκες διδασκάλισσες! Καί δούλευαν ὅλα ρολόι, ἡ μητέρα μας κέρδιζε ἀπό τό σχολεῖο ἀρκετά χρήματα, χτίσθηκε νέο κτιριακό συγκρότημα καί ὁ ἰατρός πατέρας μας μποροῦσε ἄνετα νά ἀσκεῖ ἰατρική ἀ-λά Ἄλμπερτ Σβάιτσερ, ἀφοῦ οὐδέποτε πῆρε χρήματα ἀπό φτωχούς ἀνθρώπους και -ὅπως μέ βεβαίωσαν πολλές γυναῖκες τῆς γειτονιᾶς μας, ὅταν ὁ μπαμπᾶς ἔφυγε ἀπό τήν ζωή- τούς χορηγοῦσε δωρεάν τά φάρμακα καί ἄφηνε κι ἕνα πενηντάρι κάτω ἀπό τό μαξιλάρι! Καί ὅλα αὐτά σέ μιά οἰκογένεια μέ πέντε παιδιά, τά ὁποῖα σπούδασαν καί διακρίθηκαν ὁ καθείς τόν τομέα του! Τί μπορεῖ, λοιπόν, περισσότερο, νά μᾶς πεῖ ἡ 8η Μαρτίου; Στήν συνέχεια, πλήν τῆς διαπιστώσεως τοῦ τί σημαίνει νά μεγαλώνεις παιδί, κάτι τό ὁποῖο ἐμεῖς οἱ δημοσιογράφοι τό ἀντιλαμβανόμεθα μόνον ὅταν γίνουμε παπποῦδες, ἀφοῦ ὅταν τά παιδιά μας εἶναι μικρά ἐμεῖς ἐργαζόμεθα τίς ὧρες πού μᾶς χρειάζεται ἡ οἰκογένεια καί ὅλο τό βάρος πέφτει στήν σύζυγο, εἶχα τήν εὐκαιρία νά ζήσω ἀπό πολύ κοντά τό ξεκίνημα τῆς πολιτικῆς σταδιοδρομίας τῆς Μελίνας Μερκούρη! Ἕνα πραγματικό σχολεῖο γιά μελέτη τοῦ τί σημαίνει ἄξια γυναίκα, τί σημαίνει γυναικεῖο μυαλό ἀλλά καί τί σημαίνει νά ἔχει μιά ἄξια γυναίκα ἕναν ἀφοσιωμένο καί ἄξιο ἄνδρα στό πλάι της, τόν σπουδαῖο Τζούλη Ντασέν!

Ἡμέρα τῆς Γυναίκας, χθές, ἡμέρα κατά τήν ὁποία χιλιάδες γυναῖκες, μητέρες μέ παιδιά, παίρνουν τόν δρόμο τῆς προσφυγιᾶς, θύματα ἑνός ἄκρως κυνικοῦ πολέμου. Πόσο τυχαῖο εἶναι, ἀλήθεια, ὅτι ὁ πόλεμος εἶναι γένους ἀρσενικοῦ καί ἡ εἰρήνη καί ἡ λογική ἀνήκουν στό θηλυκό γένος;

Απόψεις

Νίκος Βισκαδουράκης: «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ» τελευταία μέρα της έκθεσης στη Roma Gallery

Εφημερίς Εστία
Η Roma Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Βισκαδουράκη με τίτλο «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης καθηγητή Μάνου Στεφανίδη.

ΠΟΙΗΣΗ και ΧΡΩΜΑ από τον Κωνσταντίνο Σιδηρόπουλο στο χώρο τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος

Εφημερίς Εστία
Μια συνεργασία –έκπληξη επιφύλαξαν για το φιλότεχνο κοινό ο διδάκτορας Βιολογίας, εικαστικός και λογοτέχνης -στιχουργός Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος και ο γκαλερίστας Γιώργος Καρτάλος. Την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 στις 19:00, παρουσίασαν μια βραδιά ζωγραφικής και ποίησης στην αίθουσα τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος, Μηθύμνης 12 και Επτανήσου με έργα ζωγραφικής του καλλιτέχνη. Παράλληλα με το ποιητικό έργο του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου, ασχολήθηκαν ο Χάρης Ρώμας, ο Γιώργος Χρανιώτης, ο Χρήστος Φερεντίνος, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ένα πολυδιάστατο πολιτιστικό γεγονός. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν: Οι σκηνοθέτες Δημήτρης Αρβανίτης και Γιώργος Παπαθεοδώρου, ο Κωνσταντίνος -Κάρολος Αρμένης ,διευθυντής του Νέου Ελληνικού Θεάτρου, οι ηθοποιοί Δημήτρης Μαυρόπουλος, Χάρης Σώζος, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Πέτρος Ιωάννου, η ηθοποιός και τραγουδίστρια Αγγέλα Σιδηροπούλου, η τραγουδίστρια Νάντια Καραγιάννη, η πρωταθλήτρια Ελλάδος στο βάδην Ελευθερία Ζαπαντιώτη, ο ηθοποιός και εικαστικός Γιάννης Γούνας, οι εικαστικοί Ολυμπία Μπουχλαριώτου, Αφροδίτη Δρακοπούλου Σάρδη και Κατερίνα Μωυσή. Φυσικα δεν έλειπε η πρώην Βουλευτής και Υπουργός Κατερίνα Παπακώστα, μητέρα του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου.

Ν. Φιλαδέλφεια: Τα παιδιά πρωταγωνιστές στο άναμμα του δέντρου

Εφημερίς Εστία
Με βασικούς πρωταγωνιστές τα παιδιά θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου (στις 19.00) το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας στο πάρκο Μνημείου Μικρασιατών και Αλησμόνητων Πατρίδων!

«Ἄν ποῦμε στά μπλόκα ὅσα μᾶς λές, δέν θά προλάβουμε νά ἀρθρώσουμε λέξη!»

Εφημερίς Εστία
Ἐξέγερσις τῆς Κοινοβουλευτικῆς Ὁμάδoς κατά τοῦ ὑπουργοῦ Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως – «Ἄν ἴσχυαν ὅσα ὑποστήριξες γιά τήν τεχνική λύση, ὁ Βορίδης θά εἶχε παραπεμφθεῖ στήν Προανακριτική» – «Πότε θά ἔρθει νά μᾶς ἐνημερώσει ὁ Πρόεδρος τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ;» – «Δέν ἔχουμε στρατηγική ἐκτόνωσης» – Σέ ὑποχώρηση τό Μαξίμου

«Ἀκυρώνονται τά Χριστούγεννα!»…

Μανώλης Κοττάκης
ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ κλισέ, τό ὁποῖο εἴθισται νά χρησιμοποιεῖται καμμιά φορά καθ’ ὑπερβολήν γιά νά δοθεῖ ἔμφαση σέ ἕνα θέμα, ἀλλά ἐδῶ, στήν προκειμένη περίπτωση, ἰσχύει κυριολεκτικῶς: ἡ Κυβέρνηση εἶναι σέ πραγματικό πανικό ἀπό τήν ἔκταση πού ἔχουν λάβει στήν ἐπικράτεια οἱ πανελλαδικές κινητοποιήσεις τῶν ἀγροτῶν, φοβᾶται τήν μετεξέλιξή τους σέ παλλαϊκά συλλαλητήρια τύπου Τεμπῶν καί κάνει σπασμωδικές κινήσεις γιά νά τίς περιορίσει.