Ένας νέος, επικίνδυνος, ρατσισμός

Αν είναι δυνατόν!

Ενεφανίσθη Ισπανός ιατρός στην τηλεόραση και απεκάλύψε, κλαίγοντας, ότι «ναρκώνουν ασθενείς άνω των 65 ετών για να πεθάνουν ήρεμα προκειμένου να παρασχεθεί στήριξη σε νεώτερους ασθενείς!».

Ποιός αποφασίζει και με ποιά κριτήρια ότι ένας «εξηνταπεντάρης» ή «εβδομηντάρης» είναι λιγώτερο χρήσιμος από έναν «πενηντάρη»;

Σκέψου, δηλαδή, να είχε ενσκήψει ο κορωνοϊός πριν κάποια χρόνια και να εύρισκε τον Αντρέα Καμιλέρι στα 69 του χρόνια, πάσχοντα και να τον άφηναν να πεθάνει για να ζήσει ένας άλλος, νεώτερος. Τί θα είχε συμβεί; Απλώς, δεν θα είχαμε τον αριστουργηματικό συγγραφέα Καμιλλέρι, που άρχισε να γράφει τα αστυνομικά του μυθιστορήματα στα 70 του!

Σκέψου, δηλαδή, να είχε ένας γιατρός στο «Σωτηρία» τον Σεφέρη, στα 70 του, ασθενή από μια επιδημία και να τον νάρκωνε «για να πεθάνει ήσυχος» προκειμένοι να σώσει κάποιον νεώτερο! Με ποιά κριτήρια;

Προχθές, που λέτε, έψαχνα να βρω ταινία για να δω στο «Netflix» και διάλεξα το αριστούργημα του Στάνλεϊ Κιούμπρικ «Το Κουρδιστό Πορτοκάλι». Στα δέκα πρώτα λεπτά, το παράτησα! Δεν άντεξα την βία. Η ταινία αρχίζει με έναν ηλικιωμένο «κλοσάρ», να δέχεται την επίθεση της συμμορίας των νεαρών παραβατικών.

«Σκοτώστε με, δεν θέλω να ζω σε μια κοινωνία που δεν σέβεται τους γέρους!» λέει ο ζητιάνος! Προφητικός ο Κιούμπρικ, «είχε δει το έργο» πριν από εμάς!

Πού είναι, λοιπόν, η πρόοδος; Στον «Οίκο Ευγηρίας» της Ισπανίας, όπου αφέθηκαν μόνοι οι υπερήλικες και ασθενείς τρόφιμοι και βρέθηκαν οι περισσότεροι νεκροί από την Αστυνομία;

Πού είναι, λοιπόν, η Πρόοδος; Στο ότι η λέξη «ηλικιωμένος» (που ακούγεται πλέον στα «amberalert» και για ανθρώπους σε ηλικία μικρότερη του συνταξιοδοτικού ορίου) προφέρεται σαν «περιττό βάρος»;Τί στην ευχή κοινωνία διαμορφώνεται; Ποιός και γιατί επαναφέρει τον «Καιάδα» σε λειτουργία;
Γι αυτό, ίσως, έσπευσαν κάποιοι να επιτεθούν στον καθηγητή εκείνον, που «δέθηκε κόμπο ο λαιμός του» όταν αναφέρθηκε στους ηλικωμένους λέγοντας ότι «χωρίς τους πατεράδες και τις μανάδες, τους παππούδες και τις γιαγιάδες μας, δεν έχουμε ταυτότητα»! Τι στην ευχή ρατσισμός είναι αυτός; Και ποιός μπορεί να αναλάβει τέτοια ευθύνη; Επιστρέφουμε στον Μεσαίωνα; Εγκαταλείπουμε την προσπάθεια για αύξηση του προσδοκίμου ορίου ηλικίας; Θεωρούμε πλέον επιβλαβές το να αποσυρθεί κάποιος από την ενεργό δράση και να απολαύσει την (όποια) σύνταξη και τα χρόνια που του μένουν για να ξεκουραστεί; Αυτό θα μας αφήσει, φεύγοντας, η πανδημία; Τους αριθμούς; Το ότι θα «ξεφορτωθεί» η παγκόσμια Οικονομία (δηλαδή εκείνοι, οι ελάχιστοι, που κρατούν στα χέρια τους τον πλούτο όλου του κόσμου) ένα μεγάλο μέρος από το «βάρος» του «ασφαλιστικού»; Θα νικήσουν και πάλι οι αριθμοί ή θα προχωρήσουμε σε μια γενναία επανεκκίνηση της Οικονομίας, με διαγραφή χρεών και παροχές προς τους πολίτες, ώστε να επανέλθει η ζωή σε αναπτυξιακό ρυθμό; Ας προσέχουν λίγο και τα «κανάλια», όταν μιλούν για «ηλικιωμένους». Ας σταματήσει αυτός ο ύποπτος και επικίδυνος ρατσισμός.

Απόψεις

Ἡ Μητρόπολις Νέας Ἰωνίας δημιουργεῖ τό πρῶτο ἐργαλεῖο AI

Εφημερίς Εστία
Η ΙΕΡΑ Μητρόπολις Νέας Ἰωνίας, Φιλαδελφείας, Ἡρακλείου καί Χαλκηδόνος εἶναι ἡ πρώτη στήν χώρα πού εἰσέρχεται δυναμικά στόν κόσμο τῆς Τεχνητῆς Νοημοσύνης.

Τά ἀπόρρητα πρακτικά τῶν διερευνητικῶν ὅπλο στά χέρια τῶν Τούρκων

Εφημερίς Εστία
Τά ἐπεκαλέσθη ὁ Χακάν Φιντάν, ἐπειδή ἡ Ἑλλάς εἶχε καταθέσει ἐπί Γιώργου Παπανδρέου χάρτες (!) μέ χωρικά ὕδατα 6 μιλίων γιά τά νησιά, καί ἐπί Κώστα Σημίτη εἴχαμε δεχθεῖ 12 μίλια μόνο γιά τήν δυτική πλευρά τῶν νησιῶν καί μειωμένη αἰγιαλίτιδα ζώνη γιά Θράκη, Θάσο, Σαμοθράκη

Ἡ δασκάλα μέ τά χρυσᾶ μάτια

Μανώλης Κοττάκης
ΤΗΝ ΓΝΩΡΙΣΑ τό 1986, πρωτοετής φοιτητής στήν Νομική Σχολή Θράκης.

«Ψαλίδισε» τήν τροπολογία γιά τόν Ἄγνωστο ὁ κ. Δένδιας

Εφημερίς Εστία
Η ΧΘΕΣΙΝΗ κατάθεσις τῆς τροπολογίας πού περιγράφει τό καθεστώς πού θά ἰσχύει ἀπό ἐδῶ καί εἰς τό ἑξῆς στό Μνημεῖο τοῦ Ἀγνώστου Στρατιώτου καί τίς ἁρμοδιότητες στό Ὑπουργεῖο Ἐθνικῆς Ἀμύνης καί τήν Ἑλληνική Ἀστυνομία, ἐπιβεβαιώνει τό «παζάρι» πού ἔκανε ὁ ὑπουργός κ. Νῖκος Δένδιας, προκειμένου νά μήν δοῦμε στρατιῶτες μέ σκοῦπες καί σφουγγαρίστρες, οὔτε στρατιωτικά ὀχήματα σταθμευμένα πλησίον τοῦ χώρου. Καί αὐτό γιατί οἱ διαμαρτυρίες τοῦ ὑπουργοῦ ἔπιασαν τόπο καί ἀφῃρέθησαν ἀπό τήν τροπολογία οἱ ἁρμοδιότητες τῆς ἀσφάλειας καί τῆς καθαριότητος ἀπό τίς Ἔνοπλες Δυνάμεις. Οἱ ἁρμοδιότητες πού θά ἔχει τό ΥΠΕΘΑ εἶναι ἡ λῆψις μέτρων γιά τήν συντήρηση, φροντίδα καί ἀνάδειξη τοῦ Μνημείου, καί ἡ ΕΛΑΣ, ἡ τήρησις τῆς δημοσίας τάξεως. Ἐπιβεβαιώνονται δέ οἱ πληροφορίες, ὅτι ἡ ἀνάθεσις τῆς καθαριότητος τοῦ χώρου, καί εἰδικώτερα τοῦ δύσκολου ἔργου μέ τό σβήσιμο τῶν ὀνομάτων τῶν θυμάτων τῶν Τεμπῶν ἀπό τό πεζοδρόμιο μπροστά στό Μνημεῖο, τό ΥΠΕΘΑ θά τό ἀναθέσει «μέσῳ ἀνάθεσης σχετικῶν συμβάσεων» σέ ἰδιωτική ἑταιρεία. Ἀπό αὔριο, καθώς σήμερα θά ψηφισθεῖ ἡ τροπολογία, ἀπαγορεύεται ἡ χρῆσις ἤ κατάληψις τῆς ἐπιφάνειας τοῦ χώρου γιά ὁποιονδήποτε σκοπό πέραν τῆς ἐπισκέψεως τοῦ Μνημείου καί τῆς ἀναδείξεως τῆς σημασίας του. Ἐπίσης, δέν θά ἐπιτρέπεται ἡ ὁποιαδήποτε ἀλλοίωσις τοῦ χώρου, ἡ πραγματοποίησις τῆς ὁποιασδήποτε δημόσιας […]

Περιμένοντας ποῦ θά καταλήξει ἡ μεγάλη κινητικότης

Δημήτρης Καπράνος
«Τί εἶναι πάλι ἐτοῦτο;» μοῦ εἶπε καλός συνάδελφος, ὅταν μάθαμε τό ἀποτέλεσμα τῆς ἐκλογικῆς ἀναμετρήσεως στήν κατεχόμενη Κύπρο.