ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Κυριακή 14 Δεκεμβρίου 2025

Δέν τήν θέλουμε αὐτή τήν πρόοδο…

Ἀκόμη κι ἐμεῖς, πού διαβάσαμε μικροί τόν Ντίκενς…

… πού μάθαμε γιά τόν Φέιγκιν καί γιά τόν Ὄλιβερ Τουίστ, ἔχουμε σοκαρισθεῖ μέ ὅσα συνέβησαν στά Χανιά. Φυσικά, δέν ἀποροῦμε ἐπειδή μιά ἐγκληματική ὀργάνωση βασάνιζε καί ἐξόντωνε ἡλικιωμένους ἀνθρώπους σέ μιά ὄμορφη καί ἥσυχη πόλη τῆς ἑλληνικῆς περιφέρειας. Καί γιατί νά μᾶς κάνει ἐντύπωση ὅταν ἔχουμε ζήσει τήν Ἑταιρεία δολοφόνων, ἡ ὁποία ἐξόντωνε ὑπερήλικες, ἀφοῦ πρῶτα ἐξασφάλιζε τήν ὑπογραφή τους στά κληρονομικά καί μάλιστα μέ ἀρχηγό ἕναν δήμαρχο! Ἀλλά, ἔχουμε μία ἀπορία. Αὐτοί οἱ ὑπερήλικες (ὄχι ὅλοι) πῶς καί γιατί βρέθηκαν στό κολαστήριο; Ἔτσι εὔκολα πηγαίνεις τόν πατέρα ἤ τή μητέρα σου στό γηροκομεῖο καί δέν παρακολουθεῖς τήν ἐξέλιξή του/της; Δέν πηγαίνεις νά τούς δεῖς; Δέν βλέπεις ἄν εἶναι καλά ἤ ὄχι; Δέν παρατηρεῖς ὅτι ἔχουν ἀδυνατίσει ἐπικίνδυνα; Δέν τούς ψάχνεις γιά νά δεῖς ἄν ἔχουν ὅλα τά κόκκαλα στή θέση τους;

Τί στήν εὐχή συνέβαινε ἐκεῖ κάτω; Πῶς οἱ συγγενεῖς τώρα δηλώνουν «ὅταν εἶδα τή μάννα μου στό φέρετρο διαπίστωσα ὅτι εἶχε μείνει πετσί καί κόκκαλο»; Δηλαδή ἀπ’ τήν ἡμέρα πού τήν πῆγες στόν Οἶκο Εὐγηρίας δέν ξαναγύρισες νά τήν δεῖς; Ἔπαιρνες στό κινητό, μιλοῦσες μέ τή νοσοκόμο, καί ὅλα καλά; Νά μᾶς συμπαθᾶτε, ἀλλά αὐτά τά πράγματα δέν τά καταλαβαίνουμε! Πῶς μπορεῖς νά πετάξεις τόν ἄνθρωπο πού σέ μεγάλωσε σέ ἕναν θάλαμο καί νά χαθεῖς; Πῶς μπορεῖ νά πέσει τσιμέντο ἐπάνω ἀπό ἐκεῖνα τά βαθειά συναισθήματα πού μᾶς ἔκαναν –τή γενιά μας δηλαδή– νά παίρνουμε τόν κατάκοιτο πατέρα μας ἀγκαλιά καί νά τόν μπανιάρουμε σάν νά εἶναι μωρό παιδί; Πῶς μπορεῖ νά ξεθωριάσει τό χρῶμα τῆς ἀγάπης τοῦ παιδιοῦ πρός τόν γονιό του καί νά πηγαίνει γιά καφέ ἤ γιά μπιρίμπα, χωρίς νά ἔχεις ἀντίληψη τοῦ τί γίνεται ὁ ἄνθρωπος πού σέ γέννησε;

Τό 1978 πήγαμε μέ τήν γυναίκα μου σέ ἕνα ταξίδι στήν Σκανδιναβία. Ἐπισκεφθήκαμε ἕναν καλό φίλο καί τήν ἑπομένη μᾶς εἶπε ἄν θέλουμε νά πᾶμε νά δοῦμε τήν μητέρα του. Φυσικά δεχθήκαμε καί πήγαμε σέ ἕνα ὄμορφο μέρος, μέ μικρά σπιτάκια, μέσα στό πράσινο, ὅπου ζοῦσε ἡ μητέρα του. Ἦταν ἕνα Οἶκος εὐγηρίας. Σέ λίγο, στό σαλόνι, πίναμε καφέ μέ μιά μεγάλη συντροφιά ὑπερηλίκων, τούς ἔπαιξα ἑλληνικά τραγούδια στό πιάνο, περάσαμε καλά καί φύγαμε. «Δέν ξαναπατάω σ’ αὐτή τή χώρα» μοῦ εἶπε στό αὐτοκίνητο ἡ σύζυγος. Μπορεῖ νά χαμογελοῦσαν αὐτοί οἱ ἄνθρωποι, ἀλλά γιατί δέν μένουν στά δικά τους σπίτια ἤ μαζί μέ τά παιδιά τους;

Προσπάθησα νά τῆς ἐξηγήσω ὅτι οἱ κοινωνίες στήν Σκανδιναβία εἶναι διαφορετικές, ὅτι ἐκεῖ ἡ πρόοδος θέλει τήν οἰκογένεια χωρίς δυνατούς δεσμούς μεταξύ τῶν μελῶν της, ἀφοῦ τά παιδιά στά 17 τους φεύγουν ἀπό τό σπίτι, ἔτσι κι ἀλλοιῶς… «Ἐμένα αὐτή ἡ πρόοδος δέν μοῦ ἀρέσει!» μοῦ εἶπε καί δέν ξαναπάτησε στήν Σκανδιναβία! Πολύ φοβᾶμαι, ὅμως, ὅτι ἐμεῖς ἔχουμε ἀρχίσει νά ξεπερνᾶμε τούς Σκανδιναβούς στόν τομέα κοινωνική πρόοδος. Ἐκεῖ, τοὐλάχιστον, δέν ἄκουσα ἀκόμη γιά βασανισμούς καί ἁρπαγές περιουσιῶν…

Απόψεις

Νίκος Βισκαδουράκης: «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ» τελευταία μέρα της έκθεσης στη Roma Gallery

Εφημερίς Εστία
Η Roma Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Βισκαδουράκη με τίτλο «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης καθηγητή Μάνου Στεφανίδη.

ΠΟΙΗΣΗ και ΧΡΩΜΑ από τον Κωνσταντίνο Σιδηρόπουλο στο χώρο τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος

Εφημερίς Εστία
Μια συνεργασία –έκπληξη επιφύλαξαν για το φιλότεχνο κοινό ο διδάκτορας Βιολογίας, εικαστικός και λογοτέχνης -στιχουργός Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος και ο γκαλερίστας Γιώργος Καρτάλος. Την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 στις 19:00, παρουσίασαν μια βραδιά ζωγραφικής και ποίησης στην αίθουσα τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος, Μηθύμνης 12 και Επτανήσου με έργα ζωγραφικής του καλλιτέχνη. Παράλληλα με το ποιητικό έργο του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου, ασχολήθηκαν ο Χάρης Ρώμας, ο Γιώργος Χρανιώτης, ο Χρήστος Φερεντίνος, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ένα πολυδιάστατο πολιτιστικό γεγονός. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν: Οι σκηνοθέτες Δημήτρης Αρβανίτης και Γιώργος Παπαθεοδώρου, ο Κωνσταντίνος -Κάρολος Αρμένης ,διευθυντής του Νέου Ελληνικού Θεάτρου, οι ηθοποιοί Δημήτρης Μαυρόπουλος, Χάρης Σώζος, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Πέτρος Ιωάννου, η ηθοποιός και τραγουδίστρια Αγγέλα Σιδηροπούλου, η τραγουδίστρια Νάντια Καραγιάννη, η πρωταθλήτρια Ελλάδος στο βάδην Ελευθερία Ζαπαντιώτη, ο ηθοποιός και εικαστικός Γιάννης Γούνας, οι εικαστικοί Ολυμπία Μπουχλαριώτου, Αφροδίτη Δρακοπούλου Σάρδη και Κατερίνα Μωυσή. Φυσικα δεν έλειπε η πρώην Βουλευτής και Υπουργός Κατερίνα Παπακώστα, μητέρα του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου.

Ν. Φιλαδέλφεια: Τα παιδιά πρωταγωνιστές στο άναμμα του δέντρου

Εφημερίς Εστία
Με βασικούς πρωταγωνιστές τα παιδιά θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου (στις 19.00) το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας στο πάρκο Μνημείου Μικρασιατών και Αλησμόνητων Πατρίδων!

«Ἄν ποῦμε στά μπλόκα ὅσα μᾶς λές, δέν θά προλάβουμε νά ἀρθρώσουμε λέξη!»

Εφημερίς Εστία
Ἐξέγερσις τῆς Κοινοβουλευτικῆς Ὁμάδoς κατά τοῦ ὑπουργοῦ Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως – «Ἄν ἴσχυαν ὅσα ὑποστήριξες γιά τήν τεχνική λύση, ὁ Βορίδης θά εἶχε παραπεμφθεῖ στήν Προανακριτική» – «Πότε θά ἔρθει νά μᾶς ἐνημερώσει ὁ Πρόεδρος τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ;» – «Δέν ἔχουμε στρατηγική ἐκτόνωσης» – Σέ ὑποχώρηση τό Μαξίμου

«Ἀκυρώνονται τά Χριστούγεννα!»…

Μανώλης Κοττάκης
ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ κλισέ, τό ὁποῖο εἴθισται νά χρησιμοποιεῖται καμμιά φορά καθ’ ὑπερβολήν γιά νά δοθεῖ ἔμφαση σέ ἕνα θέμα, ἀλλά ἐδῶ, στήν προκειμένη περίπτωση, ἰσχύει κυριολεκτικῶς: ἡ Κυβέρνηση εἶναι σέ πραγματικό πανικό ἀπό τήν ἔκταση πού ἔχουν λάβει στήν ἐπικράτεια οἱ πανελλαδικές κινητοποιήσεις τῶν ἀγροτῶν, φοβᾶται τήν μετεξέλιξή τους σέ παλλαϊκά συλλαλητήρια τύπου Τεμπῶν καί κάνει σπασμωδικές κινήσεις γιά νά τίς περιορίσει.