ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου 2025

Ἀπό τήν Ρίτα καί τόν Τόμ, μέ ἀγάπη

«Ἐμεῖς δέν ἔχουμε χαριτωμένα λαγουδάκια καί κυνῆγι κρυμμένων “παστέλ” αὐγῶν…

… Ἐμεῖς ψήνουμε ἀρνιά, τσουρέκια καί βάφουμε τά αὐγά μας πορφυρά. Σάν τό αἷμα τοῦ Χριστοῦ. Τήν μέρα τῆς Ἀνάστασης τσουγκρίζουμε τά αὐγά μας καί ὅποιος κερδίσει θά ἔχει καλή τύχη. Γιά τούς Ἕλληνες Ὀρθόδοξους, ὅλη ἡ Μεγάλη Ἑβδομάδα εἶναι ἡ ἑβδομάδα πού δέν προγραμματίζεις τίποτα ἄλλο. Γιατί θά εἶσαι κάθε μέρα στήν ἐκκλησία. Καί γιατί θά νηστεύεις. Στό σπίτι μας, ἐκτός ἀπό τό κρέας καί τά γαλακτοκομικά προϊόντα, ἡ οἰκογένειά μας ἀπέχει ἀπό τό ἀλκοόλ καί τά ἀναψυκτικά –γιά ὅλη τή Μεγάλη Σαρακοστή. Εἶναι μία θυσία πού σκέφτηκαν τά παιδιά μας –γιατί εἴμαστε ὅλοι ἐξαρτημένοι ἀπό τά ἀναψυκτικά…»

Τά γράφει αὐτά στήν «Οὐάσιγκτον Πόστ» ἡ Ρίτα Γουίλσον, ἡ σύζυγος τοῦ σπουδαίου Ἀμερικανοῦ ἠθοποιοῦ (καί Ἕλληνα πολίτη πλέον, ὀρθοδόξου Χριστιανοῦ) Τόμ Χάνκς. Ἡ Ρίτα γεννήθηκε στό Λός Ἄντζελες ἀλλά οἱ ρίζες της εἶναι ἑλληνικές. Ὁ πατέρας της, Χαλίλοβ Ἰμπραίμοβ, γεννήθηκε στήν Ξάνθη στά Πομακοχώρια καί μετανάστευσε στίς ΗΠΑ, ὅπου καί ἄλλαξε τό ὄνομά του σέ Ἄλαν Οὐίλσον, ὅπως ὀνομαζόταν ὁ δρόμος πού ἔμενε. Ἡ μητέρα της γεννήθηκε σέ ἕνα παραδοσιακό ἑλληνικό χωριό τῆς Βορείου Ἠπείρου. Ἔτσι, ἡ Ρίτα μεγάλωσε σέ μιά ἑλληνική παραδοσιακή οἰκογένεια, τηρεῖ τίς παραδόσεις τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας καί λατρεύει ὁτιδήποτε ἑλληνικό, ὅπως καί ὁ ἄνδρας της, στόν ὁποῖο μετέδωσε τήν πίστη καί τήν ἀγάπη πρός τήν Ἑλλάδα. Στό ἄρθρο της, ἡ Ρίτα ἀναφέρεται στά ἔθιμα τῆς Ὀρθόδοξης Χριστιανικῆς Ἐκκλησίας γιά κάθε μέρα τῆς Μεγάλης Ἑβδομάδας. Τόν στολισμό τοῦ ἐπιταφίου, τήν γονυκλισία καί τό προσκύνημα, τήν περιφορά τοῦ Ἐπιταφίου (ὁ Τόμ Χάνκς πάντα σηκώνει τόν ἐπιτάφιο τοῦ Ἁγίου Νικολάου στό Λός Ἄντζελες) τά ἀναμμένα κεριά, ἀκόμα καί τά τσουρουφλίσματα:

«Κάθε ὀρθόδοξος Χριστιανός γνωρίζει τήν μυρωδιά τῶν καμμένων μαλλιῶν. Ὅπου κι ἄν βρεθοῦμε, ἑορτάζουμε τήν Ἀνάσταση. Στό Λός Ἄντζελες, τή Νέα Ὑόρκη, τό Παρίσι, τό Λονδῖνο. Ξυπνοῦσα τά παιδιά μου ὅταν ἦταν ἀκόμα βρέφη καί τά πήγαινα μισοκοιμισμένα στήν ἐκκλησία τά μεσάνυχτα. Καί ἐφέτος θά τηρήσουμε τό ἔθιμο. Θά πᾶμε ἀπό τίς 11 πού ἀρχίζει ἡ λειτουργία, θά πάρουμε τό Ἅγιο Φῶς καί θά τό μεταφέρουμε σπίτι. Γελάω πολύ πού μᾶς προσπερνοῦν αὐτοκίνητα στό δρόμο καί βλέπουν τά τέσσερα μέλη τῆς οἰκογένειας νά κρατοῦν ἀναμμένα κεριά μέσα σ’ ἕνα αὐτοκίνητο! Ὅπως καί οἱ ἐλαιοχρωματιστές, πού ὅταν βάφουν τό σπίτι ἀποροῦν μέ τούς σταυρούς ἀπό καπνό στό κατώφλι τῆς πόρτας μας. Εἶναι ὅμως εὐλογία: νά μᾶς ἔχει ὁ Θεός γερούς καί τήν ἑπόμενη χρονιά! » Οἱ Ἕλληνες ξέρουν πραγματικά νά γιορτάζουν τό Πάσχα! Εἶναι ἡ πιό σημαντική γιορτή τῆς θρησκείας μας. Κι ὅσα σᾶς περιέγραψα δέν εἶναι παρά ἕνα μικρό δεῖγμα. Ἡ θρησκεία μας εἶναι ἀκόμα πιό βαθειά, πιό πλούσια. Εἶναι ἡ παράδοσή μας καί ἡ ἱστορία μας. Εἶναι μυστηριώδης, μεγαλειώδης καί ταυτόχρονα ταπεινή. Κι ἔχει τή δύναμη νά σοῦ δώσει δύναμη. Ἔχει νά κάνει μέ ἀνάσταση ψυχῆς καί πίστης στή ζωή! Σέ ὅλους ἐσᾶς λοιπόν, ἄν καί εἶναι ἀκόμα νωρίς: Χριστός Ἀνέστη!».

Απόψεις

Νίκος Βισκαδουράκης: «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ» τελευταία μέρα της έκθεσης στη Roma Gallery

Εφημερίς Εστία
Η Roma Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Βισκαδουράκη με τίτλο «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης καθηγητή Μάνου Στεφανίδη.

ΠΟΙΗΣΗ και ΧΡΩΜΑ από τον Κωνσταντίνο Σιδηρόπουλο στο χώρο τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος

Εφημερίς Εστία
Μια συνεργασία –έκπληξη επιφύλαξαν για το φιλότεχνο κοινό ο διδάκτορας Βιολογίας, εικαστικός και λογοτέχνης -στιχουργός Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος και ο γκαλερίστας Γιώργος Καρτάλος. Την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 στις 19:00, παρουσίασαν μια βραδιά ζωγραφικής και ποίησης στην αίθουσα τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος, Μηθύμνης 12 και Επτανήσου με έργα ζωγραφικής του καλλιτέχνη. Παράλληλα με το ποιητικό έργο του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου, ασχολήθηκαν ο Χάρης Ρώμας, ο Γιώργος Χρανιώτης, ο Χρήστος Φερεντίνος, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ένα πολυδιάστατο πολιτιστικό γεγονός. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν: Οι σκηνοθέτες Δημήτρης Αρβανίτης και Γιώργος Παπαθεοδώρου, ο Κωνσταντίνος -Κάρολος Αρμένης ,διευθυντής του Νέου Ελληνικού Θεάτρου, οι ηθοποιοί Δημήτρης Μαυρόπουλος, Χάρης Σώζος, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Πέτρος Ιωάννου, η ηθοποιός και τραγουδίστρια Αγγέλα Σιδηροπούλου, η τραγουδίστρια Νάντια Καραγιάννη, η πρωταθλήτρια Ελλάδος στο βάδην Ελευθερία Ζαπαντιώτη, ο ηθοποιός και εικαστικός Γιάννης Γούνας, οι εικαστικοί Ολυμπία Μπουχλαριώτου, Αφροδίτη Δρακοπούλου Σάρδη και Κατερίνα Μωυσή. Φυσικα δεν έλειπε η πρώην Βουλευτής και Υπουργός Κατερίνα Παπακώστα, μητέρα του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου.

Ν. Φιλαδέλφεια: Τα παιδιά πρωταγωνιστές στο άναμμα του δέντρου

Εφημερίς Εστία
Με βασικούς πρωταγωνιστές τα παιδιά θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου (στις 19.00) το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας στο πάρκο Μνημείου Μικρασιατών και Αλησμόνητων Πατρίδων!

«Ἄν ποῦμε στά μπλόκα ὅσα μᾶς λές, δέν θά προλάβουμε νά ἀρθρώσουμε λέξη!»

Εφημερίς Εστία
Ἐξέγερσις τῆς Κοινοβουλευτικῆς Ὁμάδoς κατά τοῦ ὑπουργοῦ Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως – «Ἄν ἴσχυαν ὅσα ὑποστήριξες γιά τήν τεχνική λύση, ὁ Βορίδης θά εἶχε παραπεμφθεῖ στήν Προανακριτική» – «Πότε θά ἔρθει νά μᾶς ἐνημερώσει ὁ Πρόεδρος τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ;» – «Δέν ἔχουμε στρατηγική ἐκτόνωσης» – Σέ ὑποχώρηση τό Μαξίμου

«Ἀκυρώνονται τά Χριστούγεννα!»…

Μανώλης Κοττάκης
ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ κλισέ, τό ὁποῖο εἴθισται νά χρησιμοποιεῖται καμμιά φορά καθ’ ὑπερβολήν γιά νά δοθεῖ ἔμφαση σέ ἕνα θέμα, ἀλλά ἐδῶ, στήν προκειμένη περίπτωση, ἰσχύει κυριολεκτικῶς: ἡ Κυβέρνηση εἶναι σέ πραγματικό πανικό ἀπό τήν ἔκταση πού ἔχουν λάβει στήν ἐπικράτεια οἱ πανελλαδικές κινητοποιήσεις τῶν ἀγροτῶν, φοβᾶται τήν μετεξέλιξή τους σέ παλλαϊκά συλλαλητήρια τύπου Τεμπῶν καί κάνει σπασμωδικές κινήσεις γιά νά τίς περιορίσει.