ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου 2025

Ὅταν τό ξενύχτι ἀξίζει τόν κόπο…

Ὅταν χάνεις τόν ὕπνο σου γιά νά παρακολουθήσεις ἕναν ποδοσφαιρικό ἀγῶνα-πανδαισία, ὅπως ὁ προχθεσινός μεταξύ τῆς «Ἴντερ» τοῦ Μιλάνου καί τῆς «Μπαρτσελόνα», δέν μπορεῖς νά παραπονεθεῖς ἐπειδή πρέπει σέ πολύ λίγες ὧρες νά ἀφήσεις τό κρεβάτι.

Βλέπετε, τό μάτς τελείωσε μετά τίς δώδεκα καί μισή τά μεσάνυχτα, ἐνῷ εἶχε προηγηθεῖ τό ἄλλο παιγνίδι, στό μπάσκετ, μεταξύ Παναθηναϊκοῦ-Ἐφές.

Φυσικά χαρήκαμε γιά τήν νίκη τῆς ἑλληνικῆς ὁμάδος, ἀλλά, φρονίμως ποιοῦντες, εἴχαμε φροντίσει γιά «ἐνισχύσεις». Ἔτσι, χρησιμοποιοῶντας καί τήν δεύτερη (μικρή μέν πλήν θαυματουργή) τηλεόρασή μας, ἀπολαμβάναμε καί τά δύο παιγνίδια, ὅπως καί τίς ἀθλητικές ἐκπομπές πού ἀκολούθησαν.

Βεβαίως, οἱ πανηγυρισμοί γιά τό Ἑλληνικό μπάσκετ θά ἦταν περισσότερο δικαιολογημένοι ἄν ἔπαιρναν εὐκαιρίες καί ἔπαιζαν περισσότεροι Ἕλληνες στίς «μεγάλες» ἑλληνικές ὁμάδες.

Προχθές, ἀγωνίσθηκαν μόνον ὁ Μήτογλου καί ὁ Καλαϊτζακης (γιά λίγο). Στόν Ὀλυμπιακό ἐπίσης ἀγωνίζονται λίγοι Ἕλληνες ἀθλητές.

Ἀλλά, ἔστω καί σέ συλλογικό ἐπίπεδο, εἶναι σημαντικό νά βρεθοῦν δύο ὁμάδες ἀπό τήν Ἑλλάδα στούς τελικούς τῆς Εὐρωλίγκα.

Τήν παράσταση, ὅμως, τῆς βραδυᾶς ἔκλεψε τό παιγνίδι Ἴντερ-Μπαρτσελόνα, μέ τούς Ἰταλούς νά ἐπικρατοῦν στήν παράταση μέ 4-3. Καί ἄν σκεφθεῖ κάποιος ὅτι τό πρῶτο παιγνίδι εἶχε λήξει ἰσόπαλο 3-3, ἀντιλαμβάνεται ὅτι σέ δύο μάτς μεταξύ τῶν δύο αὐτῶν κορυφαίων εὐρωπαϊκῶν ὁμάδων, σημειώθηκαν δεκατρία γκόλ!

Ναί, ἡ ἰταλική ὁμάδα, ἡ ὁποία παίζει –ὑποτίθεται– ἀμυντικό ποδόσφαιρο, προηγήθηκε μέ 2-0 στό πρῶτο ἡμίχρονο. Οἱ Καταλανοί, ὅμως, στό δεύτερο μέρος, ὄχι ἁπλῶς ἔφεραν τό σκόρ στό 2-2, ἀλλά τρία λεπτά πρό τῆς λήξεως τοῦ μάτς, πέτυχαν καί τρίτο τέρμα! Καί ἐκεῖ πού εἴπαμε ὅλοι «πάει, τελείωσε», ἔρχεται ἕνας ποδοσφαιριστής 38 ἐτῶν, ὁ Ἰταλός Ἀτσέρμπι, ἕνας ἀθλητής ὁ ὁποῖος νίκησε τόν καρκίνο καί τήν κατάθλιψη, νά πετύχει τό τρίτο τέρμα τῶν Ἰταλῶν στό τελευταῖο λεπτό καί νά ὁδηγήσει τό μάτς στήν ἡμίωρη παράταση!

Ἐκεῖ, ἐνῷ οἱ Ἱσπανοί, μέ τόν νέο σπουδαῖο τους ἀστέρα, τόν 17χρονο Γιαμάλ, δέν μποροῦσαν νά νικήσουν τόν Ἑλβετό τεματοφύλακα τῆς Ἴντερ καί ἔχαναν τίς εὐκαιρίες, οἱ Ἰταλοί, σέ μιά ἀντεπίθεσή τους, πέτυχαν τό νικητήριο τέρμα καί ἔπεισαν καί τόν πλέον φανατικό ἀντίπαλο τοῦ ἀθλήματος, ὅτι τό ποδόσφαιρο δικαίως παραμένει τό κορυφαῖο σπόρ στόν πλανήτη!

Ὡς ἀληθινός φίλος τοῦ ποδοσφαίρου, χάρηκα γιά τόν ἀγῶνα πού εἶχα τήν εὐτυχία νά παρακολουθήσω. Καί συγκινήθηκα βλέποντας τόν Λαμίν Γιαμάλ, αὐτό τό ἐκπληκτικό νέο ποδοσφαιρικό εἴδωλο, νά ξεσπᾶ σέ κλάματα ὅταν ἔληξε ὁ ἀγῶνας καί ἡ ὁμάδα του ἀποκλείσθηκε. «Κλάψε τώρα, πού εἶσαι ἁγνός, γιά νά δικαιώσεις τό ποδόσφαιρο καί τά πλούσια συναισθήματα πού δημιουργεῖ» σκέφθηκα, καθώς ὁ μικρός δέν ἔχει ἀκόμη γίνει ἀπόλυτα «ἐπαγγελματίας» καί μπορεῖ νά κλάψει σέ μιά ἧττα, σέ ἕναν πικρό ἀποκλεισμό.

Ὅπως εἶχε κλάψει καί ὁ 18χρονος, τότε, Κριστιάνο Ρονάλντο, ὅταν ἡ Ἐθνική Ἑλλάδος τοῦ Ρεχάγκελ εἶχε κερδίσει τήν Πορτογαλία στήν Λισσαβῶνα καί εἶχε στεφθεῖ Πρωταθλήτρια Εὐρώπης! Φυσικά, ὁ Ρονάλντο δέν μπορεῖ σήμερα νά κλάψει γιά μιά ἧττα, καθώς εἶναι δύσκολο νά σκουπίσεις τά δάκρυα μέ χαρτονομίσματα. Τό ἴδιο θά συμβεῖ ἀργότερα καί στόν Γιαμάλ. Ἀλλά, προχθές, ἔκλαψε! Κι ἐμένα μοῦ θύμισε τά χρόνια πού ὅλοι ἔπαιζαν «γιά τήν φανέλλα»…

Απόψεις

Νίκος Βισκαδουράκης: «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ» τελευταία μέρα της έκθεσης στη Roma Gallery

Εφημερίς Εστία
Η Roma Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Βισκαδουράκη με τίτλο «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης καθηγητή Μάνου Στεφανίδη.

ΠΟΙΗΣΗ και ΧΡΩΜΑ από τον Κωνσταντίνο Σιδηρόπουλο στο χώρο τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος

Εφημερίς Εστία
Μια συνεργασία –έκπληξη επιφύλαξαν για το φιλότεχνο κοινό ο διδάκτορας Βιολογίας, εικαστικός και λογοτέχνης -στιχουργός Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος και ο γκαλερίστας Γιώργος Καρτάλος. Την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 στις 19:00, παρουσίασαν μια βραδιά ζωγραφικής και ποίησης στην αίθουσα τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος, Μηθύμνης 12 και Επτανήσου με έργα ζωγραφικής του καλλιτέχνη. Παράλληλα με το ποιητικό έργο του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου, ασχολήθηκαν ο Χάρης Ρώμας, ο Γιώργος Χρανιώτης, ο Χρήστος Φερεντίνος, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ένα πολυδιάστατο πολιτιστικό γεγονός. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν: Οι σκηνοθέτες Δημήτρης Αρβανίτης και Γιώργος Παπαθεοδώρου, ο Κωνσταντίνος -Κάρολος Αρμένης ,διευθυντής του Νέου Ελληνικού Θεάτρου, οι ηθοποιοί Δημήτρης Μαυρόπουλος, Χάρης Σώζος, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Πέτρος Ιωάννου, η ηθοποιός και τραγουδίστρια Αγγέλα Σιδηροπούλου, η τραγουδίστρια Νάντια Καραγιάννη, η πρωταθλήτρια Ελλάδος στο βάδην Ελευθερία Ζαπαντιώτη, ο ηθοποιός και εικαστικός Γιάννης Γούνας, οι εικαστικοί Ολυμπία Μπουχλαριώτου, Αφροδίτη Δρακοπούλου Σάρδη και Κατερίνα Μωυσή. Φυσικα δεν έλειπε η πρώην Βουλευτής και Υπουργός Κατερίνα Παπακώστα, μητέρα του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου.

Ν. Φιλαδέλφεια: Τα παιδιά πρωταγωνιστές στο άναμμα του δέντρου

Εφημερίς Εστία
Με βασικούς πρωταγωνιστές τα παιδιά θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου (στις 19.00) το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας στο πάρκο Μνημείου Μικρασιατών και Αλησμόνητων Πατρίδων!

«Ἄν ποῦμε στά μπλόκα ὅσα μᾶς λές, δέν θά προλάβουμε νά ἀρθρώσουμε λέξη!»

Εφημερίς Εστία
Ἐξέγερσις τῆς Κοινοβουλευτικῆς Ὁμάδoς κατά τοῦ ὑπουργοῦ Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως – «Ἄν ἴσχυαν ὅσα ὑποστήριξες γιά τήν τεχνική λύση, ὁ Βορίδης θά εἶχε παραπεμφθεῖ στήν Προανακριτική» – «Πότε θά ἔρθει νά μᾶς ἐνημερώσει ὁ Πρόεδρος τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ;» – «Δέν ἔχουμε στρατηγική ἐκτόνωσης» – Σέ ὑποχώρηση τό Μαξίμου

«Ἀκυρώνονται τά Χριστούγεννα!»…

Μανώλης Κοττάκης
ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ κλισέ, τό ὁποῖο εἴθισται νά χρησιμοποιεῖται καμμιά φορά καθ’ ὑπερβολήν γιά νά δοθεῖ ἔμφαση σέ ἕνα θέμα, ἀλλά ἐδῶ, στήν προκειμένη περίπτωση, ἰσχύει κυριολεκτικῶς: ἡ Κυβέρνηση εἶναι σέ πραγματικό πανικό ἀπό τήν ἔκταση πού ἔχουν λάβει στήν ἐπικράτεια οἱ πανελλαδικές κινητοποιήσεις τῶν ἀγροτῶν, φοβᾶται τήν μετεξέλιξή τους σέ παλλαϊκά συλλαλητήρια τύπου Τεμπῶν καί κάνει σπασμωδικές κινήσεις γιά νά τίς περιορίσει.