ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Κυριακή 14 Δεκεμβρίου 2025

Ὅταν γίνεται «πατίνι» ἡ καθημερινότητα

Διαβάζω ὅτι ξεσηκώθηκαν οἱ Παριζιάνοι κατά τῆς μάστιγας τῶν ἠλεκτρικῶν «πατινιῶν», πού ἔχουν πληθύνει ἐπικίνδυνα καί ἔχουν ἤδη προκαλέσει πολλά καί σοβαρά τροχαῖα ἀτυχήματα.

Οἱ Παριζιάνοι μιλοῦν γιά σοβαρά ζητήματα ἀσφαλείας ἀλλά καί ἄλλα πρακτικά θέματα, τά ὁποῖα ἐγείρονται κάθε τόσο, καθώς μεγαλώνει ὁ στόλος τῶν ἠλεκτρικῶν εὐέλικτων διτρόχων.

Στήν γαλλική πρωτεύουσα κυκλοφοροῦν περισσότερα ἀπό 20.000 πατίνια καί –ὅπως καί στήν Ἑλλάδα– δέν ὑπάρχει σαφές νομικό πλαίσιο. Κυκλοφοροῦν ἀσύδοτα στά πεζοδρόμια, στούς πεζοδρόμους, σέ κεντρικές λεωφόρους καί προκαλοῦν προβλήματα καί ἀτυχήματα, μέ σοβαρότερο ἐκεῖνο τοῦ περασμένου Ἰουνίου, ὅπου βρῆκε τόν θάνατο ἀπό πατίνι ἕνας νέος 25 ἐτῶν! Στήν Ἀθήνα, τόν Πειραιᾶ καί τήν Θεσσαλονίκη, ὅπου δέν ὑπάρχει ἐπίσης σαφές νομικό πλαίσιο καί οἱ ἑταιρεῖες ξεφύτρωσαν σάν μανιτάρια (χωρίς ἄδειες καί ἄλλα «χαρτιά»), τά πατίνια ἔχουν ἤδη ἀρχίσει νά ἀποτελοῦν πρόβλημα.

Ἐκτός τοῦ ὅτι τά βρίσκεις σπαρμένα, πεταμένα καί ἁπλωμένα σέ κάθε σημεῖο, ἐκτός τοῦ ὅτι περνοῦν σάν σφῆκες ἀνάμεσα στούς πεζούς στά πεζοδρόμια καί τίς διαβάσεις, κατεβαίνουν στούς δρόμους σέ ὧρες αἰχμῆς καί προκαλοῦν σύγχυση. Καί μή νομίζετε ὅτι μόνον ἐδῶ ὅλα ἕνα χάος. Στήν Γαλλία οὐδείς γνωρίζει πῶς φτιάχνονται οἱ ἑταιρεῖες. Μέχρι καί ὁ Γιουσέιν Μπόλτ, ὁ ταχύτερος ἄνθρωπος τοῦ κόσμου, ἔφτιαξε ἑταιρεία καί ἔσπειρε πατίνια στό Παρίσι, μέ τήν ἐπωνυμία «Μπόλτ»! Οἱ «Γκάκγαροι» Παριζιάνοι ἔχουν πονοκεφαλιάσει τήν δήμαρχο τῆς πόλεώς τους καί τῆς μιλοῦν γιά «ἀστική ἀναίδεια», πιέζοντάς την νά λάβει μέτρα. Ἐκείνη, μέ τήν σειρά της, ἔχει ἀπευθυνθεῖ στήν ὑπουργό Μεταφορῶν τοῦ Μακρόν, ἀλλά ἀκόμη δέν ἔχει ὑπάρξει φῶς, καί τά πατίνια ἁλωνίζουν ἐλεύθερα!

Μπορῶ νά σᾶς παρουσιάσω μία προσωπική ἐμπειρία πρό ὀλίγων ἡμερῶν στήν πλατεῖα Κοραῆ, στόν Πειραιᾶ, ὅταν ἕνας περίεργος κοντοβράκης, μέ σακίδιο στόν ὦμο, καπελάκι τζόκεϋ καί χοντρά γυαλιά ἡλίου, καβάλα σέ ἕνα πατίνι, πέρασε πλάι μου στό πεζοδρόμιο μέ ταχύτητα, μέ χτύπησε στό χέρι καί ἔφυγε σάν νά μήν συνέβη τίποτε!

Διαβάζω στό ρεπορτάζ ὅτι «τά ἠλεκτρικά πατίνια ἀποτελοῦν ἀπό τό 2017 πονοκέφαλο γιά ἀρκετές πόλεις τῆς Εὐρώπης καί τῶν ΗΠΑ, καθώς τά ἀτυχήματα καί τά προβλήματα πού δημιουργοῦν στήν εὔρυθμη λειτουργία τῶν πόλεων καί τήν κίνηση τῶν πεζῶν ἔκαναν ἐπιτακτική τήν ὕπαρξη αὐστηροῦ πλαισίου. Στό Παρίσι ἡ δήμαρχος τῆς πόλης Ἄν Ἱνταλγκό ζήτησε ἀπό τίς ἑταιρεῖες ἐνοικιάσεως νά περιορίσουν τόν στόλο τους, ἐνῶ ἀπό τό φθινόπωρο ἀναμένεται νομοσχέδιο πού θά δίνει μεγαλύτερη δικαιοδοσία στίς τοπικές ἀρχές νά ρυθμίζουν τό θέμα. Στίς Βρυξέλλες, ὅπου κυκλοφοροῦν 7.000 πατίνια, σημειώθηκε δυστύχημα μέ θῦμα ἄνδρα 41 ἐτῶν τόν Μάιο καί ἀναμένεται ἡ λήψη αὐστηρῶν μέτρων γιά τή στάθμευση καί τήν κυκλοφορία τους.» Κι ἐπειδή στήν χώρα μας ἀργοῦμε νά ἀφομοιώσουμε τά καλά καί ἐνσωματώνουμε ἀμέσως ὅλα τά ἄσχημα, καλό θά εἶναι νά λάβουμε μέτρα. Ἀρκετά ἔχει γίνει ἡ ζωή μας «πατίνι». Δέν νομίζετε;

Απόψεις

Νίκος Βισκαδουράκης: «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ» τελευταία μέρα της έκθεσης στη Roma Gallery

Εφημερίς Εστία
Η Roma Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Βισκαδουράκη με τίτλο «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης καθηγητή Μάνου Στεφανίδη.

ΠΟΙΗΣΗ και ΧΡΩΜΑ από τον Κωνσταντίνο Σιδηρόπουλο στο χώρο τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος

Εφημερίς Εστία
Μια συνεργασία –έκπληξη επιφύλαξαν για το φιλότεχνο κοινό ο διδάκτορας Βιολογίας, εικαστικός και λογοτέχνης -στιχουργός Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος και ο γκαλερίστας Γιώργος Καρτάλος. Την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 στις 19:00, παρουσίασαν μια βραδιά ζωγραφικής και ποίησης στην αίθουσα τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος, Μηθύμνης 12 και Επτανήσου με έργα ζωγραφικής του καλλιτέχνη. Παράλληλα με το ποιητικό έργο του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου, ασχολήθηκαν ο Χάρης Ρώμας, ο Γιώργος Χρανιώτης, ο Χρήστος Φερεντίνος, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ένα πολυδιάστατο πολιτιστικό γεγονός. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν: Οι σκηνοθέτες Δημήτρης Αρβανίτης και Γιώργος Παπαθεοδώρου, ο Κωνσταντίνος -Κάρολος Αρμένης ,διευθυντής του Νέου Ελληνικού Θεάτρου, οι ηθοποιοί Δημήτρης Μαυρόπουλος, Χάρης Σώζος, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Πέτρος Ιωάννου, η ηθοποιός και τραγουδίστρια Αγγέλα Σιδηροπούλου, η τραγουδίστρια Νάντια Καραγιάννη, η πρωταθλήτρια Ελλάδος στο βάδην Ελευθερία Ζαπαντιώτη, ο ηθοποιός και εικαστικός Γιάννης Γούνας, οι εικαστικοί Ολυμπία Μπουχλαριώτου, Αφροδίτη Δρακοπούλου Σάρδη και Κατερίνα Μωυσή. Φυσικα δεν έλειπε η πρώην Βουλευτής και Υπουργός Κατερίνα Παπακώστα, μητέρα του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου.

Ν. Φιλαδέλφεια: Τα παιδιά πρωταγωνιστές στο άναμμα του δέντρου

Εφημερίς Εστία
Με βασικούς πρωταγωνιστές τα παιδιά θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου (στις 19.00) το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας στο πάρκο Μνημείου Μικρασιατών και Αλησμόνητων Πατρίδων!

«Ἄν ποῦμε στά μπλόκα ὅσα μᾶς λές, δέν θά προλάβουμε νά ἀρθρώσουμε λέξη!»

Εφημερίς Εστία
Ἐξέγερσις τῆς Κοινοβουλευτικῆς Ὁμάδoς κατά τοῦ ὑπουργοῦ Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως – «Ἄν ἴσχυαν ὅσα ὑποστήριξες γιά τήν τεχνική λύση, ὁ Βορίδης θά εἶχε παραπεμφθεῖ στήν Προανακριτική» – «Πότε θά ἔρθει νά μᾶς ἐνημερώσει ὁ Πρόεδρος τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ;» – «Δέν ἔχουμε στρατηγική ἐκτόνωσης» – Σέ ὑποχώρηση τό Μαξίμου

«Ἀκυρώνονται τά Χριστούγεννα!»…

Μανώλης Κοττάκης
ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ κλισέ, τό ὁποῖο εἴθισται νά χρησιμοποιεῖται καμμιά φορά καθ’ ὑπερβολήν γιά νά δοθεῖ ἔμφαση σέ ἕνα θέμα, ἀλλά ἐδῶ, στήν προκειμένη περίπτωση, ἰσχύει κυριολεκτικῶς: ἡ Κυβέρνηση εἶναι σέ πραγματικό πανικό ἀπό τήν ἔκταση πού ἔχουν λάβει στήν ἐπικράτεια οἱ πανελλαδικές κινητοποιήσεις τῶν ἀγροτῶν, φοβᾶται τήν μετεξέλιξή τους σέ παλλαϊκά συλλαλητήρια τύπου Τεμπῶν καί κάνει σπασμωδικές κινήσεις γιά νά τίς περιορίσει.