ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Κυριακή 14 Δεκεμβρίου 2025

Ἡ Ἄννα, ὁ Ἀντώνης, ὁ Γιῶργος, μία ὁλόκληρη ἐποχή…

Τήν Ἄννα Παναγιωτοπούλου τήν θαύμασα στό «Ἐλεύθερο Θέατρο».

Ἐκεῖνα τά μαγικά βράδυα, στό Ἄλσος Παγκρατίου, μέ μία μοναδική, μεγάλη καί ἐκλεκτή παρέα, μέ ἠθοποιούς πού ὁ καθένας ἔγραψε τήν δική του ἱστορία καί τίς ὑπέροχες στιγμές τοῦ Λουκιανοῦ Κηλαηδόνη. Ἀργότερα, τήν συνάντησα σέ παραστάσεις σέ θέατρα χειμερινά, πάλι μέ τό «Ἐλεύθερο» καί, ὡς δημοσιογράφος, εἶχα τήν εὐκαιρία νά μιλήσω κάποιες φορές μαζί της.

Μέ γοήτευε ἐκεῖνο τό «γρέζι» (ἔτσι ἀποκαλεῖται καλλιτεχνικῶς ἡ ἐλαφρά βραχνάδα) στήν φωνή της, τό ἐντελῶς «ἀντί-στάρ» ὕφος της καί, κυρίως, ὁ τρόπος πού ἐξέφραζε τά κείμενα πού τῆς ἐμπιστεύονταν οἱ συγγραφεῖς.

Τήν θεωρῶ ὡς «σκαπανέα» ἑνός νέου, διαφορετικοῦ, ὕφους στό θέατρο. Ὕφος, τό ὁποῖο μετέφερε στήν τηλεόραση, σέ μερικές πολύ ἐπιτυχημένες σειρές, πού ἔγραψαν ἱστορία, ἀλλά καί στήν μυθική πλέον Λιλιπούπολη.

Στό σινεμά, ὡς ἀλκοολική καί παράξενη ντίβα τοῦ …μοντάζ στό «Αὐστηρῶς Κατάλληλο», ἐκπληκτική…

Μοῦ ἄρεσε ἐπίσης τό –ἐπιτηδευμένα– ἀφελές ὕφος, τό ὕφος τῆς –δῆθεν– ἀφηρημένης ντίβας, τό ὁποῖο οὐδέποτε υἱοθέτησε στήν καθημερινή της ζωή.

Τήν ἀποχαιρετοῦμε μέ ἀγάπη καί θαυμασμό, καί τήν εὐχαριστοῦμε γιά τίς θαυμάσιες ἑρμηνεῖες τίς ὁποῖες μᾶς χάρισε.

Ὁ Ἀντώνης Τουρκογιώργης, φίλος καλός ἀπό τά μαθητικά χρόνια, εἶναι μία ἀκόμη σημαντική ἀπώλεια.

Καθηλωμένος ἐδῶ καί ἀρκετά χρόνια ἀπό ἕνα ὀξύτατο ἐπεισόδιο, ἄφησε πίσω του σπουδαία σταδιοδρομία στόν χῶρο τοῦ «ἑλληνικοῦ ρόκ».

Τό 1967, μέ τό συγκρότημά μας, τούς «Clouds», ἐπρόκειτο νά ἐμφανισθοῦμε, Κυριακή πρωί, νά παίξουμε στόν κινηματογράφο «Κρυστάλ» τῆς Καλλιθέας, σέ κάποια «Μουσικά πρωινά». Νύχτα Σαββάτου, μοῦ τηλεφώνησε ὁ κιθαρίστας μας, Γιάννης Μπερμπεριάν καί μέ πληροφόρησε ὅτι ἡ δεύτερη κιθάρα μας, Γιῶργος Κουτελόπουλος, δέν πῆρε ἄδεια ἀπό τόν Στρατό καί «ἔμεινε μέσα». Ἔσπευσε, ὅμως, νά μέ καθησυχάσει. «Βρῆκα ἕναν πολύ καλό κιθαρίστα καί χθές κάναμε πρόβα τά κομμάτια (τέσσερα θά παίζαμε ὅλα κι ὅλα). Πήγαμε στό σινεμά νωρίς καί μοῦ σύστησε ἕνα ψηλόλιγνο νεαρό, μέ “σταυρωτό” κουστούμι καί γραβάτα καί μιά ἰταλική κιθάρα. “Ἀντώνης Τουρκογιώργης” μοῦ λέει. Θυμᾶμαι ὅτι εἶπε ἕνα ἀπό τά κομμάτια, τό “I’m coming back” τῶν “Charms”. Ὅταν τελειώσαμε, τοῦ εἶπα “ξέφυγες λιγάκι, εἶχες κάποια φάλτσα”. Μέ κοίταξε στά μάτια. “Ἐγώ εἶμαι ρόκ. Καί ρόκ χωρίς λίγη ἀγριάδα, δέν εἶναι ρόκ”. Γίναμε καλοί φίλοι, ἀργότερα τόν ἔχασα, ὅταν πῆγε στούς “Socrates drunk the connium”, μέ τόν Σπάθα, τόν Μπουκουβάλα καί Γιῶργο Τρανταλίδη. Τόν ξαναβρῆκα ὅταν ἔπαιξε μαζί τους τύμπανα ὁ παλιός μου φίλος (ἀπό τό On The Rocks) Νῖκος Ἀντύπας, μέ τόν ὁποῖο συνυπήρξαμε ἐπί διετία στήν Βάρκιζα. Ὁ Ἀντώνης ἦταν ἀπό τίς “κολῶνες” τῆς ἑλληνικῆς ρόκ σκηνῆς καί θά μᾶς λείπει πάντα. “Βάλε ἕνα γιά τόν δρόμο”, φίλε…»

Εἴχαμε, ὅμως μία ἀκόμη ἀπώλεια. Τόν Γιῶργο Πετρίδη, πού μᾶς ἔφυγε παραμονή τῆς γιορτῆς του. Ἀπό τίς πιό γλυκιές φωνές τῆς ἑλληνικῆς πόπ σκηνῆς. Τραγούδησε τήν μεγάλη ἐπιτυχία «Julie» μέ τούς «Bluebirds» καί ἀργότερα ἦταν ἡ φωνή τῶν «Idols», μέ τραγούδια ὅπως «Ξαφνικά μ’ ἀγαπᾶς» καί «Τρικυμία στήν καρδιά μου».

Τελευταῖα βλεπόμασταν στίς συναντήσεις τῶν «παλαιῶν τῆς πόπ» στήν «Φοντάνα», στό Πασαλιμάνι. Πάντα γλυκός, σχεδόν ἀμίλητος, ἀλλά μέ γνώσεις καί ἀγάπη γιά τήν πόπ-ρόκ μουσική. Θά σοῦ κρατᾶμε τήν πολυθρόνα ἄδεια, Γιῶργο…

Απόψεις

Νίκος Βισκαδουράκης: «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ» τελευταία μέρα της έκθεσης στη Roma Gallery

Εφημερίς Εστία
Η Roma Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Βισκαδουράκη με τίτλο «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης καθηγητή Μάνου Στεφανίδη.

ΠΟΙΗΣΗ και ΧΡΩΜΑ από τον Κωνσταντίνο Σιδηρόπουλο στο χώρο τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος

Εφημερίς Εστία
Μια συνεργασία –έκπληξη επιφύλαξαν για το φιλότεχνο κοινό ο διδάκτορας Βιολογίας, εικαστικός και λογοτέχνης -στιχουργός Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος και ο γκαλερίστας Γιώργος Καρτάλος. Την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 στις 19:00, παρουσίασαν μια βραδιά ζωγραφικής και ποίησης στην αίθουσα τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος, Μηθύμνης 12 και Επτανήσου με έργα ζωγραφικής του καλλιτέχνη. Παράλληλα με το ποιητικό έργο του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου, ασχολήθηκαν ο Χάρης Ρώμας, ο Γιώργος Χρανιώτης, ο Χρήστος Φερεντίνος, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ένα πολυδιάστατο πολιτιστικό γεγονός. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν: Οι σκηνοθέτες Δημήτρης Αρβανίτης και Γιώργος Παπαθεοδώρου, ο Κωνσταντίνος -Κάρολος Αρμένης ,διευθυντής του Νέου Ελληνικού Θεάτρου, οι ηθοποιοί Δημήτρης Μαυρόπουλος, Χάρης Σώζος, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Πέτρος Ιωάννου, η ηθοποιός και τραγουδίστρια Αγγέλα Σιδηροπούλου, η τραγουδίστρια Νάντια Καραγιάννη, η πρωταθλήτρια Ελλάδος στο βάδην Ελευθερία Ζαπαντιώτη, ο ηθοποιός και εικαστικός Γιάννης Γούνας, οι εικαστικοί Ολυμπία Μπουχλαριώτου, Αφροδίτη Δρακοπούλου Σάρδη και Κατερίνα Μωυσή. Φυσικα δεν έλειπε η πρώην Βουλευτής και Υπουργός Κατερίνα Παπακώστα, μητέρα του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου.

Ν. Φιλαδέλφεια: Τα παιδιά πρωταγωνιστές στο άναμμα του δέντρου

Εφημερίς Εστία
Με βασικούς πρωταγωνιστές τα παιδιά θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου (στις 19.00) το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας στο πάρκο Μνημείου Μικρασιατών και Αλησμόνητων Πατρίδων!

«Ἄν ποῦμε στά μπλόκα ὅσα μᾶς λές, δέν θά προλάβουμε νά ἀρθρώσουμε λέξη!»

Εφημερίς Εστία
Ἐξέγερσις τῆς Κοινοβουλευτικῆς Ὁμάδoς κατά τοῦ ὑπουργοῦ Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως – «Ἄν ἴσχυαν ὅσα ὑποστήριξες γιά τήν τεχνική λύση, ὁ Βορίδης θά εἶχε παραπεμφθεῖ στήν Προανακριτική» – «Πότε θά ἔρθει νά μᾶς ἐνημερώσει ὁ Πρόεδρος τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ;» – «Δέν ἔχουμε στρατηγική ἐκτόνωσης» – Σέ ὑποχώρηση τό Μαξίμου

«Ἀκυρώνονται τά Χριστούγεννα!»…

Μανώλης Κοττάκης
ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ κλισέ, τό ὁποῖο εἴθισται νά χρησιμοποιεῖται καμμιά φορά καθ’ ὑπερβολήν γιά νά δοθεῖ ἔμφαση σέ ἕνα θέμα, ἀλλά ἐδῶ, στήν προκειμένη περίπτωση, ἰσχύει κυριολεκτικῶς: ἡ Κυβέρνηση εἶναι σέ πραγματικό πανικό ἀπό τήν ἔκταση πού ἔχουν λάβει στήν ἐπικράτεια οἱ πανελλαδικές κινητοποιήσεις τῶν ἀγροτῶν, φοβᾶται τήν μετεξέλιξή τους σέ παλλαϊκά συλλαλητήρια τύπου Τεμπῶν καί κάνει σπασμωδικές κινήσεις γιά νά τίς περιορίσει.