ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Σάββατο 13 Δεκεμβρίου 2025

Ἕνα δίκυκλο κι ἕνα λευκό κάλυμμα στήν ἄσφαλτο

Στίς ἑπτά, χθές τό πρωί, ξεκίνησα ἀπό τήν Καστέλλα γιά τήν Σαλαμῖνα. Ὁδηγῶ πάντα προσεκτικά, σέβομαι τά ὅρια ταχύτητος, καί βλέπω τούς ἄλλους νά τρέχουν μέ διπλάσια ταχύτητα ἀπό τήν ἐπιτρεπόμενη.

Συνήθως μπαίνω στό λιμάνι καί βγαίνω στόν περιφερειακό ἀπό τόν κόμβο τῆς Δραπετσώνας, μετά τήν πύλη τῶν «Δωδεκανησιακῶν». Τό ἔχω κάνει συνήθεια νά διασχίζω τό, ἔρημο, λιμάνι νωρίς τό πρωί, ἀλλά ὄχι τέτοιον καιρό, πού τά βαπόρια φεύγουν ἀπό τό χάραμα μέχρι τό βράδυ… Πέρασα τόν σταθμό τῶν ΗΣΑΠ, πέρασα τό κτήριο τῆς «Ναυτεμπορικῆς», ἔρριξα μιά ματιά στόν Ἅγιο Διονύση, ἀντίγραφο σέ μικρογραφία τῆς Ἁγίας Τριάδος, καί μπῆκα στόν νέο περιφερειακό, περνῶντας ἐμπρός ἀπό τόν παλιό σταθμό τῶν ΣΕΚ, τό ὄμορφο πέτρινο φαιό κτήριο τό ὁποῖο, εὐτυχῶς, διεσώθη καί καθαρίστηκε ἀπό τά συνθήματα τῶν «χούλιγκανς»…

Μπῆκα στόν περιφερειακό. «Τηρεῖτε τά ὅρια ταχύτητας» γράφει ὁ φωτεινός πίνακας μπροστά μου καί δείχνει «50». Πηγαίνω μέ «60», ἀλλά ὅλοι γύρω μου τρέχουν σάν δαιμονισμένοι. Φυσικά, ὅλοι θά μποῦμε στό ἴδιο φέρρυ-μπώτ, ἀφοῦ τά πορθμεῖα Πέραμα-Σαλαμῖνα φεύγουν κάθε μισή ὥρα! Κοντά στό πρῶτο φανάρι, στίς ἑπτά καί τέταρτο, βλέπω ἕνα ἀσθενοφόρο σταθμευμένο δεξιά, μέ τό γαλάζιο «καπέλλο» του νά ἀναβοσβήνει. Ἀσυναίσθητα, κόβω ταχύτητα καί κοιτάζω δεξιά, πού νά μήν κοίταζα!

Στό κράσπεδο, δίπλα, ἕνα δίκυκλο καί κάτω, στό ὁδόστρωμα, ἕνα λευκό σκέπασμα, ἀφήνει νά φαίνεται ἕνα νεανικό χέρι, πού φορᾶ ρολόι. Κόβω ταχύτητα καί αἰσθάνομαι ναυτία! Δέν ἔχω εἰκόνα τοῦ δυστυχήματος, δέν σταματῶ οὔτε «ἀπό δημοσιογραφικό ἐνδιαφέρον». Συνεχίζω νά ὁδηγῶ, μέ τόν δείκτη καρφωμένο στό «50», ἐνῷ ὅλοι γύρω μέ προσπερνοῦν «σάν νά μήν ἔχει συμβεῖ κάτι». Κι ἐγώ ἔχω σηκωθεῖ ψηλά, σάν νά ὁδηγῶ drone καί βλέπω, σέ κάποια συνοικία, μιά γυναῖκα νά ἀπαντᾶ στό τηλέφωνο πού χτυπάει, στό σπίτι της…

Καί μέσα μου στήνεται ὁλόκληρο σκηνικό. Ἡ μάνα τοῦ –ἄγνωστου σέ ἐμένα– θύματος (μακάρι νά μήν ἦταν θανατηφόρο τό περιστατικό, ἀλλά τό λευκό σκέπασμα μᾶλλον ἐκεῖ παραπέμπει) ἀπαντᾶ καί κάποιος τήν ρωτᾶ ἄν ὁ «τάδε» εἶναι συγγενής της. Καί ἀμέσως μετά τῆς ζητοῦν «νά πάει στό Τζάννειο, ὅπου ἔχει μεταφερθεῖ τραυματίας ὁ γυιός της»…

Ἔχω ἱδρώσει, τά χέρια μου κρατοῦν τό τιμόνι σφιχτά καί νευρικά. Δέν μπορῶ νά βλέπω ἄλλους τέτοιους θανάτους (μακάρι νά ἔζησε ὁ ἄτυχος νέος) δέν θέλω νά ἀκούω πιά πόσα νέα παιδιά νά ἀκρωτηριάζονται κάθε χρόνο καί ἀπό σφριγηλά νιάτα μετατρέπονται σέ ἄτομα μέ κινητικά προβλήματα. Εἶναι χαζό, εἶναι κουτό, εἶναι ἄδικο!

Θυμᾶμαι τόν ἀείμνηστο ὁδηγό ταχύτητας Τζώνυ Πεσμαζόγλου, πού ὁδηγοῦσε ἐκείνη τήν ἀπίθανη «Στίνγκ ρέι» στήν δεκαετία ’60-’70. Εἶχα μπεῖ μιά φορά στό αὐτοκίνητό του καί ὁδηγοῦσε πολύ ἀργά καί προσεκτικά. «Πῶς μπορεῖτε καί ὁδηγεῖτε τόσο ἀργά ἐσεῖς πού στά σιρκουί καί στά ράλλυ τρέχετε μέ διακόσια;» τόν ρώτησα. «Ράλλυ δέν κάνεις ποτέ στόν δρόμο!» μοῦ εἶχε ἀπαντήσει.

Οὐδέποτε ἔτρεξα ἀπό τότε, ἄν δέν εἶμαι ἀπολύτως βέβαιος ὅτι ὁ δρόμος εἶναι ἄδειος καί ἀσφαλής. Σκέπτομαι πάλι τούς γονεῖς τοῦ θύματος. Γύρω, μέ προσπερνοῦν ὅλοι, μέχρι κι ἕνα σμαρτάκι.

Ἀλλά ἐγώ πηγαίνω μέ «50». Μέ ὅσα, δηλαδή, δέν πήγαινε στήν καυτή ἄσφαλτο, ὁ σκεπασμένος μέ τό λευκό κάλυμμα νέος.

Απόψεις

Νίκος Βισκαδουράκης: «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ» τελευταία μέρα της έκθεσης στη Roma Gallery

Εφημερίς Εστία
Η Roma Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Βισκαδουράκη με τίτλο «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης καθηγητή Μάνου Στεφανίδη.

ΠΟΙΗΣΗ και ΧΡΩΜΑ από τον Κωνσταντίνο Σιδηρόπουλο στο χώρο τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος

Εφημερίς Εστία
Μια συνεργασία –έκπληξη επιφύλαξαν για το φιλότεχνο κοινό ο διδάκτορας Βιολογίας, εικαστικός και λογοτέχνης -στιχουργός Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος και ο γκαλερίστας Γιώργος Καρτάλος. Την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 στις 19:00, παρουσίασαν μια βραδιά ζωγραφικής και ποίησης στην αίθουσα τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος, Μηθύμνης 12 και Επτανήσου με έργα ζωγραφικής του καλλιτέχνη. Παράλληλα με το ποιητικό έργο του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου, ασχολήθηκαν ο Χάρης Ρώμας, ο Γιώργος Χρανιώτης, ο Χρήστος Φερεντίνος, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ένα πολυδιάστατο πολιτιστικό γεγονός. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν: Οι σκηνοθέτες Δημήτρης Αρβανίτης και Γιώργος Παπαθεοδώρου, ο Κωνσταντίνος -Κάρολος Αρμένης ,διευθυντής του Νέου Ελληνικού Θεάτρου, οι ηθοποιοί Δημήτρης Μαυρόπουλος, Χάρης Σώζος, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Πέτρος Ιωάννου, η ηθοποιός και τραγουδίστρια Αγγέλα Σιδηροπούλου, η τραγουδίστρια Νάντια Καραγιάννη, η πρωταθλήτρια Ελλάδος στο βάδην Ελευθερία Ζαπαντιώτη, ο ηθοποιός και εικαστικός Γιάννης Γούνας, οι εικαστικοί Ολυμπία Μπουχλαριώτου, Αφροδίτη Δρακοπούλου Σάρδη και Κατερίνα Μωυσή. Φυσικα δεν έλειπε η πρώην Βουλευτής και Υπουργός Κατερίνα Παπακώστα, μητέρα του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου.

Ν. Φιλαδέλφεια: Τα παιδιά πρωταγωνιστές στο άναμμα του δέντρου

Εφημερίς Εστία
Με βασικούς πρωταγωνιστές τα παιδιά θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου (στις 19.00) το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας στο πάρκο Μνημείου Μικρασιατών και Αλησμόνητων Πατρίδων!

«Ἄν ποῦμε στά μπλόκα ὅσα μᾶς λές, δέν θά προλάβουμε νά ἀρθρώσουμε λέξη!»

Εφημερίς Εστία
Ἐξέγερσις τῆς Κοινοβουλευτικῆς Ὁμάδoς κατά τοῦ ὑπουργοῦ Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως – «Ἄν ἴσχυαν ὅσα ὑποστήριξες γιά τήν τεχνική λύση, ὁ Βορίδης θά εἶχε παραπεμφθεῖ στήν Προανακριτική» – «Πότε θά ἔρθει νά μᾶς ἐνημερώσει ὁ Πρόεδρος τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ;» – «Δέν ἔχουμε στρατηγική ἐκτόνωσης» – Σέ ὑποχώρηση τό Μαξίμου

«Ἀκυρώνονται τά Χριστούγεννα!»…

Μανώλης Κοττάκης
ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ κλισέ, τό ὁποῖο εἴθισται νά χρησιμοποιεῖται καμμιά φορά καθ’ ὑπερβολήν γιά νά δοθεῖ ἔμφαση σέ ἕνα θέμα, ἀλλά ἐδῶ, στήν προκειμένη περίπτωση, ἰσχύει κυριολεκτικῶς: ἡ Κυβέρνηση εἶναι σέ πραγματικό πανικό ἀπό τήν ἔκταση πού ἔχουν λάβει στήν ἐπικράτεια οἱ πανελλαδικές κινητοποιήσεις τῶν ἀγροτῶν, φοβᾶται τήν μετεξέλιξή τους σέ παλλαϊκά συλλαλητήρια τύπου Τεμπῶν καί κάνει σπασμωδικές κινήσεις γιά νά τίς περιορίσει.