Ἄς ἐλπίσουμε σέ ἀποφυγή τυχόν «πιθηκισμῶν»

Ὅση κατανόηση καί νά δείξω, ὅσο ἐπαγγελματικά διεστραμμένος καί ἄν εἶμαι (πού εἶμαι, ὅπως ὅλοι σχεδόν οἱ ἄνθρωποι τοῦ χώρου μας), κάποια στιγμή ἀγανάκτησα μέ ἐκεῖνο πού συνέβαινε κάθε μέρα μέ τήν τηλεόραση καί τό ραδιόφωνο τῆς πανδημίας.

Εἶναι βέβαιο ὅτι οἱ ἀγαπητοί ἐπιστήμονες μᾶς εἶχαν, ἐπαρκῶς, μπερδέψει! Δέν λέω, οἱ συνάδελφοί μας ψάχνουν ἐναγωνίως τρόπο νά γεμίσουν τά τρίωρα καί τά τετράωρα μέ τά ὁποῖα τούς ἔχουν φορτώσει οἱ προϊστάμενοί τους, ἀλλά, βρέ παιδί μου, εἴχαμε ἀρχίσει νά «τά παίζουμε», πού λέει καί ἡ ἐγγονή μου.

Στό ἕνα κανάλι ἔβγαινε ὁ λοιμωξιολόγος τόν ὁποῖο εἶχαν «κλείσει» ἀποβραδίς στό κανάλι καί μᾶς ἔλεγε τά δικά του. «Δέν βλέπω γιατί πρέπει νά ἀνοίξουν τά σχολεῖα πρίν τίς Γιορτές» μᾶς ἔλεγε καί συμφωνούσαμε.

Γιατί –ἄς ποῦμε– νά ἄνοιγαν τά σχολεῖα γιά μία ἑβδομάδα καί νά ξαναδιέκοπταν τήν λειτουργία τους γιά δεκαπέντε ἡμέρες; Δέν ἀκουγόταν καί τόσο λογικό.

Ἔπινες, λοιπόν, τό καφεδάκι σου –καθώς ἤσουν πλέον ἀποκλεισμένος– καί ἔκανες «ζάπινγκ». Στό ἑπόμενο κανάλι, ἔβγαινε ἡ κυρία καθηγήτρια τῆς Ἰατρικῆς. «Δέν βλέπω τόν λόγο γιά τόν ὁποῖο πρέπει νά μείνουν κλειστά τά σχολεῖα. Τά παιδιά πρέπει νά πᾶνε σχολεῖο ἔστω καί γιά μιά ἑβδομάδα, νά μήν χάσουν τήν ἐπαφή μέ τούς φίλους τους»…

Σοῦ καθόταν ἡ γουλιά τοῦ καφέ στόν λαιμό. Ἐντελῶς τά ἀντίθετα ἀπ’ ὅ,τι ἔλεγε ὁ καθηγητής, στό προηγούμενο κανάλι.

«Κυρία μου, ἔχεις ἐσύ ἐγγόνια πού πᾶνε σχολεῖο; Ἐργάζονται τά παιδιά σου καί πηγαίνεις ἐσύ σχολεῖο τά παιδιά; Θά πήγαινες ἐσύ τά παιδιά σου ἤ τά ἐγγονάκια σου σχολεῖο ὅταν ἀκοῦς κάθε μέρα “κατοστάρες” νεκρῶν στά δελτία εἰδήσεων;» ἔλεγε ἡ γυναῖκά σου.

Τί νά ἔκανες; Ἄναβες ἕνα τσιγαράκι, ἔβγαινες λίγο στήν βεράντα νά πάρεις καθαρό ἀέρα καί τἀνάπαλιν. Κι ὕστερα, καθόσουν στό γραφεῖο γιά νά γράψεις καί ἔβαζες τό ραδιόφωνο, ὅπου ἕνας ἀκόμη καθηγητής.

«Δέν νομίζω ὅτι θά ἦταν σωστό νά ἀνοίξουν καταστήματα γιά τίς Γιορτές. Θά ὑπάρξει συνωστισμός, θά ὑπάρξει ἔνταση στήν διάδοση τοῦ ἰοῦ, θά ἔχουμε τά ἴδια καί χειρότερα.»

Φώναζες, ἀπό μέσα σου, ἕνα «πές τα, Χρυσόστομε», ἀλλά μόλις ὁ σταθμός ἔπαιζε ἕνα τραγούδι μέ τήν Πάολα, τό γύριζες ἀμέσως σέ ἄλλο «ἐνημερωτικό πρωινό». Ἐκεῖ, ὁμιλοῦσε γνωστή κυρία καθηγήτρια, ἡ ὁποία μᾶς διεφώτιζε σχεδόν καθημερινά μέ τήν ἰδιόρρυθμη καί ὀλίγον ἐκνευριστική φωνή της.

«Νομίζω ὅτι δέν μπορεῖ νά ἀντέξει ἡ χώρα τό οἰκονομικό κόστος, ἄν δέν κινηθεῖ–ἔστω καί γιά λίγο– ἡ ἀγορά. Εἶναι καί θέμα ψυχολογίας τῶν πολιτῶν, πού ἔχουν ὑποστεῖ μεγάλη ψυχική κόπωση.

Δέν θά ἔλεγα “ὄχι” στό μερικό ἄνοιγμα τοῦ ἐμπορίου, ἀλλά μέ αὐστηρή τήρηση τῶν μέτρων ἀσφαλείας!»…

Πάει ὁ προηγούμενος καθηγητής, στό καλάθι! Τά ἐντελῶς ἀντίθετα μᾶς ἔλεγε ἡ κυρία καθηγήτρια!

«Καί τί μᾶς τά λές ὅλα αὐτά τώρα;» θά διερωτηθεῖτε. Νά, εἶδα κάπου τήν εἴδηση ὅτι ὁ Παγκόσμιος Ὀργανισμός Ὑγείας ἐξέπεμψε SOS γιά τήν «εὐλογιά τῶν πιθήκων»!

Κι ἀμέσως μιά μεγάλη Φαρμακευτική ἀνακοίνωσε ὅτι «διαθέτει ἤδη» κάποια ἑκατομμύρια ἐμβόλια! Ἄς ἐλπίσουμε ὅτι θά ἀποφύγουμε τούς «πιθηκισμούς»…

Απόψεις

Ὁ ποδόγυρος ὑπονομεύει τίς παγκόσμιες ἀποφάσεις

Μανώλης Κοττάκης
Διαπρεπής Ἕλλην τοῦ ἐξωτερικοῦ μέ βαθιά διείσδυση, ἄν ὄχι ἐπαγγελματική συνεργασία, σέ συμμαχικές ὑπηρεσίες διεθνῶν ὀργανισμῶν μοῦ ἀποκάλυψε πρό διετίας ὅτι ἡ ὑπόθεση Ἔπσταϊν ἔχει καί γεωπολιτική πτυχή. 

Ὁ Ἔπσταϊν «καίει» καί τόν πρέσβυ τῶν ΗΠΑ στήν Ἄγκυρα!

Εφημερίς Εστία
Δέν εχουν τέλος οἱ ἀποκαλύψεις ἀπό τήν δημοσιοποίηση χιλιάδων σελίδων μέ ἔγγραφα, e-mails τοῦ καταδικασμένου χρηματιστοῦ-παιδεραστοῦ Τζέφρυ Ἔπσταϊν, γιά τίς σχέσεις πού εἶχε ἀναπτύξεις μέ δημόσια πρόσωπα ἐντός καί ἐκτός τῶν ΗΠΑ.

Ὑπάρχουν ἀκόμη «ἐγκλήματα τιμῆς» στήν Ἑλλάδα;

Δημήτρης Καπράνος
Ἀνήκω στήν γενιά πού ἔζησε μέ τήν Δικαιοσύνη νά διαχωρίζει τά «ἐγκλήματα τιμῆς» καί νά ἀντιμετωπίζει τούς δολοφόνους αὐτῆς τῆς κατηγορίας μέ ἐπιείκεια.

Σάββατον, 13 Νοεμβρίου 1965

Πρό 60 ἐτῶν
Ο ΚΟΣΜΟΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΝΟΜΟΣ

Ἡ «συνεκμετάλλευσις» τῆς ἐθνικῆς κληρονομιᾶς στό Αἰγαῖο ὑπονομεύει τήν κυριαρχία μας

Εφημερίς Εστία
«Τό Ἀρχιπέλαγος δέν εἶναι οὐδέτερη θάλασσα – ἡ ὑποθαλάσσια πολιτιστική κληρονομιά τοῦ Αἰγαίου εἶναι συντριπτικά ἑλληνική – Προσβάλλει τήν νομική μας κυριαρχία καί ταυτότητα τό κοινό πάρκο – Nά προστατεύσουμε τό Αἰγαῖο μέ σοβαρότητα – Ὁ διαμοιρασμός ἰσοδυναμεῖ μέ ὑποχώρηση στίς μονομερεῖς ἐνέργειες τῆς Τουρκίας στήν UNESCO»