ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου 2025

Ἄρχισαν τά ὄργανα, βγῆκαν τά μαχαίρια

Δέν τά βλέπω καλά τά πράγματα, ἀγαπητοί. Πολύ ἀνακατεύεται ἡ τράπουλα τῆς πολιτικῆς. Κι ἀπ’ ὅ,τι εἶδα, μπαίνουν στήν κονίστρα τά «μεγάλα μαχαίρια».

Ἀναλαμβάνουν δράση οἱ «μαίτρ» τῆς ἴντριγκας, πού τήν διδάχθηκαν στήν μεγάλη σχολή τῆς κομμουνιστικῆς ἀριστερᾶς, μελετῶντας ἐμβριθῶς τίς κινήσεις τοῦ «πατερούλη» Στάλιν ἀλλά καί τῶν γύρω ἀπό ἐκεῖνον (πρίν τούς ἀποκαθηλώσει ἀκόμη καί ἀπό τίς φωτογραφίες) οἱ ὁποῖοι ὅταν ἄρχιζαν τά «ὑπόσκαφα», δέν ἔμενε τίποτε ὄρθιο. Τοὐλάχιστον ὁ ἄρχων τοῦ Ταύρου τά «ἔχωνε» μέ τρόπο ἄγαρμπο καί προλάβαινες νά προφυλαχθεῖς. Στήν ἄλλη «σχολή», ἄρχιζε σιγά-σιγά νά ἐξυφαίνεται ὁ ἱστός, τοῦ ὁποίου τό χρῶμα ἐξηρτᾶτο πάντοτε ἀπό ἐκεῖνο τοῦ ἑκάστοτε ἐργοδότη.

Καί, φυσικά, δέν εἶναι ὅλοι Μᾶνος Χατζιδάκις, πού δέν εἶχε τίποτε νά φοβηθεῖ, καί, ὅπως ἔχει πεῖ ὁ μέγας Ἄκης Πάνου, «τούς ἔγραφε ὅλους στά παλιά του τά παπούτσια.» Σήμερα, οὐδείς ἐκ τῶν «Ρηγάδων» τῆς πολιτικῆς τράπουλας δέν ἔχει παλιά παπούτσια καί σχεδόν ὅλων τά ἐρμάρια κρύβουν σκελετούς καί ἀποκαΐδια. Κι ὅποιος βρεθεῖ στόν δρόμο τῶν «κατσαπλιάδων» καί δέν πάρει χαμπάρι τί τοῦ γίνεται, βρίσκεται μετέωρος στό «ἄψε-σβῆσε».

Βεβαίως, ὑπάρχει μία διαφορά, κι αὐτό χάρις στήν ἀναδίπλωση τῶν χρηματοπιστωτικῶν ἱδρυμάτων καί δέν εἶναι πιά τόσο εὔκολο νά ξαναρχίσουν τά «δρομολόγια τῆς μαύρης σακούλας», ὅπως γινόταν παλαιότερα κατ’ ἐξακολούθηση. Εἶναι, ὅμως, σχεδόν ἴδια ἡ ἀτμόσφαιρα μέ ἐκείνη τῆς ἐποχῆς τῶν προγόνων, τότε πού οἱ φίλοι μετατρέπονταν σέ πολέμιους ἐν μιᾷ νυκτί καί «δέν ἤξερες ἀπό ποῦ θά σοῦ ’ρθει», ὅπως ἔλεγαν οἱ παθόντες. Οὔτε (ὅλα) τά πρόσωπα εἶναι τά ἴδια. Τό σκηνικό, ὅμως, δέν φαίνεται νά ἔχει ἀλλάξει πολύ. Καί οἱ πρωταγωνιστές ἔχουν ἤδη λάβει θέσεις στούς βατῆρες. Μόνο τό «μπάμ» τοῦ ἀφέτη (ἤ τῶν πολλῶν …ἀφε[ν]τάδων) δέν ἔχει ἀκόμη ἀκουστεῖ γιά νά ἀρχίσουν νά τρέχουν τά γεγονότα μέ ἐκείνους τούς καταιγιστικούς ρυθμούς πού ἀκολουθοῦν κάθε τέτοια «ἐπέλαση».

Οὐδείς πρέπει νά ἀμφιβάλει ὅτι ὁ τροχός πού ἀκονίζει τά μαχαίρια τῶν ἐκδορέων ἔχει μπεῖ σέ τροχιά. Καί ἡ συνέχεια ἀναμένεται μέ ἐνδιαφέρον, καθώς στό ὑπό διαμόρφωση σκηνικό ἐπικρατεῖ ἀτμόσφαιρα «θρίλλερ». Φυσικά, οἱ γνωρίζοντες ἔχουν γνώση τῆς δυνάμεως τοῦ –ἑκάστοτε– «γκουβέρνου» ἐνῷ ἔχει προστεθεῖ καί ὁ παράγων «μέσα κοινωνικῆς δικτύωσης», ὁ ὁποῖος κατά πολύ ὑπερβαίνει σέ ἀποτελεσματικότητα κάθε ἄλλη ὑπονομευτική μέθοδο.

Τά πολυβόλα εἶναι γεμᾶτα, τό πυροβολικό ἐν ἀναμονῇ καί ὅλα δείχνουν ὅτι πᾶμε γιά μάχη σῶμα μέ σῶμα (μπορεῖ καί …κόμμα μέ κόμμα).

Ὅπως, πάντως καί νά ἔχουν τά πράγματα, μέχρι τά Χριστούγεννα θά ἔχει διαμορφωθεῖ τό νέο σκηνικό καί θά ἔχει φανεῖ ἄν οἱ ἀναταράξεις θά μετατραποῦν σέ σεισμική δόνηση.

Οἱ παλαιότεροι, πού ἔχουν ζήσει ἐκ τῶν ἔσω παρόμοιες καταστάσεις (κάποιοι, μάλιστα ὑπῆρξαν …παράπλευρες ἀπώλειες), διακρίνουν πολλές ὁμοιότητες μέ ἄλλες, παρόμοιες καταστάσεις. Καί δέν ἀναφερόμεθα, φυσικά, στό 1958 ἤ στό 1965. Δέν χρειάζεται νά πάει κανείς τόσο πίσω. Μόνο πού λείπουν ἐκεῖνα τά «ἐμβληματικά» πρόσωπα. Πού πρωταγωνίστησαν ἐκεῖνες τίς ἐποχές. Ὄχι ὅλα, διά νά εἴμεθα πιό ἀκριβεῖς…

Απόψεις

Νίκος Βισκαδουράκης: «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ» τελευταία μέρα της έκθεσης στη Roma Gallery

Εφημερίς Εστία
Η Roma Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Βισκαδουράκη με τίτλο «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης καθηγητή Μάνου Στεφανίδη.

ΠΟΙΗΣΗ και ΧΡΩΜΑ από τον Κωνσταντίνο Σιδηρόπουλο στο χώρο τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος

Εφημερίς Εστία
Μια συνεργασία –έκπληξη επιφύλαξαν για το φιλότεχνο κοινό ο διδάκτορας Βιολογίας, εικαστικός και λογοτέχνης -στιχουργός Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος και ο γκαλερίστας Γιώργος Καρτάλος. Την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 στις 19:00, παρουσίασαν μια βραδιά ζωγραφικής και ποίησης στην αίθουσα τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος, Μηθύμνης 12 και Επτανήσου με έργα ζωγραφικής του καλλιτέχνη. Παράλληλα με το ποιητικό έργο του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου, ασχολήθηκαν ο Χάρης Ρώμας, ο Γιώργος Χρανιώτης, ο Χρήστος Φερεντίνος, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ένα πολυδιάστατο πολιτιστικό γεγονός. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν: Οι σκηνοθέτες Δημήτρης Αρβανίτης και Γιώργος Παπαθεοδώρου, ο Κωνσταντίνος -Κάρολος Αρμένης ,διευθυντής του Νέου Ελληνικού Θεάτρου, οι ηθοποιοί Δημήτρης Μαυρόπουλος, Χάρης Σώζος, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Πέτρος Ιωάννου, η ηθοποιός και τραγουδίστρια Αγγέλα Σιδηροπούλου, η τραγουδίστρια Νάντια Καραγιάννη, η πρωταθλήτρια Ελλάδος στο βάδην Ελευθερία Ζαπαντιώτη, ο ηθοποιός και εικαστικός Γιάννης Γούνας, οι εικαστικοί Ολυμπία Μπουχλαριώτου, Αφροδίτη Δρακοπούλου Σάρδη και Κατερίνα Μωυσή. Φυσικα δεν έλειπε η πρώην Βουλευτής και Υπουργός Κατερίνα Παπακώστα, μητέρα του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου.

Ν. Φιλαδέλφεια: Τα παιδιά πρωταγωνιστές στο άναμμα του δέντρου

Εφημερίς Εστία
Με βασικούς πρωταγωνιστές τα παιδιά θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου (στις 19.00) το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας στο πάρκο Μνημείου Μικρασιατών και Αλησμόνητων Πατρίδων!

«Ἄν ποῦμε στά μπλόκα ὅσα μᾶς λές, δέν θά προλάβουμε νά ἀρθρώσουμε λέξη!»

Εφημερίς Εστία
Ἐξέγερσις τῆς Κοινοβουλευτικῆς Ὁμάδoς κατά τοῦ ὑπουργοῦ Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως – «Ἄν ἴσχυαν ὅσα ὑποστήριξες γιά τήν τεχνική λύση, ὁ Βορίδης θά εἶχε παραπεμφθεῖ στήν Προανακριτική» – «Πότε θά ἔρθει νά μᾶς ἐνημερώσει ὁ Πρόεδρος τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ;» – «Δέν ἔχουμε στρατηγική ἐκτόνωσης» – Σέ ὑποχώρηση τό Μαξίμου

«Ἀκυρώνονται τά Χριστούγεννα!»…

Μανώλης Κοττάκης
ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ κλισέ, τό ὁποῖο εἴθισται νά χρησιμοποιεῖται καμμιά φορά καθ’ ὑπερβολήν γιά νά δοθεῖ ἔμφαση σέ ἕνα θέμα, ἀλλά ἐδῶ, στήν προκειμένη περίπτωση, ἰσχύει κυριολεκτικῶς: ἡ Κυβέρνηση εἶναι σέ πραγματικό πανικό ἀπό τήν ἔκταση πού ἔχουν λάβει στήν ἐπικράτεια οἱ πανελλαδικές κινητοποιήσεις τῶν ἀγροτῶν, φοβᾶται τήν μετεξέλιξή τους σέ παλλαϊκά συλλαλητήρια τύπου Τεμπῶν καί κάνει σπασμωδικές κινήσεις γιά νά τίς περιορίσει.