Ἡ μοναδική μεγάλη μας βιομηχανία

Δέν εἶναι λίγες οἱ φορές πού χαίρομαι ἐπειδή ἔτυχε νά ἀναμιχθῶ καί…

… νά ἀσχοληθῶ μέ τόν θεοδώρητο κλάδο τῆς Ἐμπορικῆς Ναυτιλίας.

Ἕναν κλάδο ἰδιαίτερα δύσκολο καί τραχύ πού συνδυάζει, ὅμως, ὅλα τά στοιχεῖα ἐκεῖνα πού χαρακτηρίζουν τόν Ἕλληνα ἀπόγονο τοῦ Ὀδυσσέα καί τοῦ Πυθέα.

Χωρίς μεγαλοστομίες καί θόρυβο, ἡ ζείδωρος αὐτή πτυχή τῆς ἐθνικῆς οἰκονομίας ἀναπτύσσεται καί μεγαλουργεῖ, ἐνεργοῦσα μέσα σέ ἕναν ἄκρως ἀνταγωνιστικό χῶρο, παρακάμπτοντας καί ἀφήνοντας πίσω της μεγάλες δυνάμεις καί τεράστιους οἰκονομικούς ὄγκους.

Καί μόλις προχθές ἔρχεται ὁ δρ Νῖκος Τσάκος, ὁ γυιός τοῦ καπτα-Παναγιώτη, νά δηλώσει: «Προτιμᾶμε νά κινούμεθα σέ ἕναν χῶρο εἰρήνης καί ἠρεμίας καί νά ἔχουμε ἕνα λογικό κέρδος, παρά νά ἔχουμε αὐξημένα κέρδη μέσα σέ καταστάσεις πολέμου καί καταστροφῶν». Καί πᾶνε περίπατο ὅλες ἐκεῖνες οἱ θεωρίες περί «ληστῶν-ἐφοπλιστῶν» καί περί «ὁ λύκος στήν ἀντάρα χαίρεται» καί «ὁ θάνατός σου ἡ ζωή μου» καί ἄλλα «καλλιτεχνικά», πού  χρησιμοποιοῦν οἱ «προοδευτικοί» γιά νά «πολεμήσουν τό ἐφοπλιστικό κεφάλαιο», αὐτό, δηλαδή, πού φέρνει πολύτιμο συνάλλαγμα στή χώρα καί πού ἀποτελεῖ τό μεγάλο μας πολιτικό ὅπλο στά διεθνῆ «φόρα».

Κι ἐπειδή ὁμιλοῦν οἱ ἀριθμοί, ἄς δοῦμε μερικούς, μαζί, φυσικά, μέ τά πρόσωπα πού τούς ἀκολουθοῦν.

Ἕξι πλοῖα χωρητικότητας 7.000-8.000 teu ἔχει παραγγείλει ἡ ναυτιλιακή Danaos συμφερόντων τοῦ δρος Γιάννη τά ὁποῖα θά παραλάβει μεταξύ Μαρτίου καί Σεπτεμβρίου 2024. Πρόκειται γιά ἐπένδυση ὕψους 559 ἑκ. δολλαρίων.

Στήν ἀνανέωση τοῦ στόλου μεταφορᾶς ἐμπορευματοκιβωτίων της προχωρᾶ ἡ Tsakos Shipping and Trading, συμφερόντων τῆς οἰκογένειας Τσάκου. Μεταξύ ἄλλων, τόν Μάιο προχώρησε σέ συμφωνία μέ τό ναυπηγεῖο Hyundai Heavy Industries γιά τήν κατασκευή τεσσάρων containerships μεταφορικῆς ἱκανότητας 2.800 teu ἕκαστο. Τό κόστος κατασκευῆς ἐκτιμᾶται στά 47 ἑκατ. δολλάρια γιά κάθε πλοῖο.

Ἡ εἰσηγμένη ναυτιλιακή Euroseas, τοῦ Ἀριστείδη Πίττα, ἔχει κλείσει ἀπό τίς ἀρχές τοῦ ἔτους τρεῖς συμφωνίες γιά τήν κατασκευή συνολικά ἑπτά πλοίων μεταφορᾶς ἐμπορευματοκιβωτίων. Τό ὕψος τῆς ἐπένδυσής του σύμφωνα μέ τή Vessels Value ἀνέρχεται σέ 273 ἑκατ. δολλάρια.

Ἡ Navios Maritime Partners τῆς Ἀγγελικῆς Φράγκου ἐξαγόρασε δύο ὑπό ναυπήγηση πλοῖα μεταφορᾶς ἐμπορευματοκιβωτίων διπλοῦ καυσίμου, χωρητικότητας 7.700 TEU, στή συνολική τιμή 241,2 ἑκατ. δολλαρίων.

Τά πλοῖα πού ἔχουν τή δυνατότητα νά λειτουργοῦν εἴτε μέ LNG εἴτε μέ συμβατικά καύσιμα, ἀναμένεται νά παραδοθοῦν στήν ἑταιρεία τό τέταρτο τρίμηνο τοῦ 2024. Παράλληλα, ἡ ναυτιλιακή ἔχει δικαίωμα ἀπόκτησης δύο ἀκόμη ἴδιων πλοίων μέ παράδοση τό δεύτερο τρίμηνο τοῦ 2025.

Ναυλομεσιτικές πηγές ἀναφέρουν ὅτι ὁ Νικόλας Μαρτῖνος ἀπέκτησε τό πλοῖο ἀπό τήν ἑταιρεία Unisea Shipping τοῦ Ἀδαμάντιου Λαιμοῦ γιά 76 ἑκατομμύρια δολλάρια. Τήν εἴδηση ἐπιβεβαιώνει καί ἡ Clarksons.

Πρόσφατα ἡ ἑταιρεία τοῦ Νικόλα Μαρτίνου παρέλαβε τό τάνκερ «Ἅγιος Νικόλαος» ἐνῶ ναυπηγεῖ ἄλλα ὀκτώ πλοῖα, τέσσερα δεξαμενόπλοια καί τέσσερα φορτηγά πλοῖα. Ἡ ἑταιρεία διαχειρίζεται συνολικά 82 πλοῖα, ἀπό τά ὁποῖα, τά 60 εἶναι δεξαμενόπλοια καί τά 22 εἶναι φορτηγά πλοῖα.

Γιά βρεῖτέ μου ἄλλη ἑλληνική βιομηχανία μέ αὐτά τά μεγέθη!

Απόψεις

Βόμβα ἀπό τήν Ἀρχή Προστασίας Δεδομένων: Ἐπί θητείας Κεραμέως διέρρευσαν τά 20.000 mails

Εφημερίς Εστία
Γιατί ὁ πρόεδρός της Κωνσταντῖνος Μενουδάκος ἀρνήθηκε νά λάβει ὑπ’ ὄψιν του τό πόρισμα ἐσωτερικοῦ ἐλέγχου πού συνέταξε τό Ὑπουργεῖο Ἐσωτερικῶν γιά νά ἐπιρριφθεῖ ἡ εὐθύνη στόν Διευθυντή Ἐκλογῶν, μέ παραπομπή σέ χρόνο πρό τῆς ἀναλήψεως καθηκόντων τῆς σημερινῆς ὑπουργοῦ – Καί οἱ 300 προσφυγές συνδέονται μέ τήν ἐπιστολική ψῆφο – Μόνον 45.000 ὁμογενεῖς ἐνεγράφησαν στήν πλατφόρμα

Τό Αἰγαῖο τῶν ψευδαισθήσεων καί ἡ τουρκική «θάλασσα τῶν νησιῶν»

Εφημερίς Εστία
Η ΤΟΥΡΚΙΚΗ ἐπιθετικότης δέν περιορίζεται σέ αὐτά πού λέγει ἤ πράττει σήμερα ὁ Ταγίπ Ἐρντογάν.

Συνδικαλιστές ἔδωσαν ἄδεια γιά περιγραφή ἀγῶνος τοῦ Τσάμπιονς Λήγκ, ἀλλά ἡ ΕΡΤ εἶπε ὄχι στήν Ἐκκλησία γιά τήν Ἀκολουθία τοῦ Νιπτῆρος

Εφημερίς Εστία
Πρό δυσάρεστης ἐκπλήξεως εὑρέθησαν χιλιάδες πιστοί πού προχθές, Μεγάλη Τετάρτη, ὅταν ἄνοιξαν τούς τηλεοπτικούς δέκτες τους γιά νά παρακολουθήσουν τήν Ἀκολουθία τοῦ Νιπτῆρος, εἶδαν ἐπαναλήψεις τηλεοπτικῶν σειρῶν.

Ἡ λαϊκή ποίηση καί τό Θεῖον Δρᾶμα

Δημήτρης Καπράνος
«Ἀπό τήν καρδιά βγαίνουνε τά στιχάκια» ἔλεγε ἡ κυρία Τάσια Κουράκου, ἡ δασκάλα μας, πού κάθε τόσο μᾶς διάβαζε κάποιους στίχους ἀπό τήν λαϊκή, τήν δημώδη ποίηση.

Σάββατον, 2 Μαΐου 1964

Πρό 60 ἐτῶν
Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΟ ΕΛΗΣΜΟΝΗΣΕ; Ἀποροῦμεν μέ τήν ἀφέλειαν τοῦ κ. Παπανδρέου, ὁ ὁποῖος ἔσπευσε νά διαψεύσῃ τήν εἴδησιν μιᾶς Ἀγγλικῆς ἐφημερίδος, περί τῆς παραγγελίας εἰδικοῦ ἀεριωθουμένου ἀεροπλάνου, διά τά βασιλικά ταξίδια: «Ἐκφράζω –εἶπε– τήν λύπην μου, διά τήν εἴδησιν, ἡ ὁποία εἶναι ἐντελῶς ἀνυπόστατος». Ἀλλά, πῶς τολμᾷ νά τά λέγῃ αὐτά, ἀφοῦ καί ὁ ἴδιος ὡμολόγησεν ἐπισήμως, κατά τήν πρωθυπουργίαν του τοῦ Δεκεμβρίου, ὅτι ἡ Κυβέρνησις τοῦ παρήγγειλε τό ἀεροπλάνον αὐτό, ἀντί 35 περίπου ἑκατομμυρίων δραχμῶν;… Μέχρι τοιούτου σημείου ἔχει χάσει τήν μνήμην του, διά τά πρόσφατα γεγονότα; ΤΑ ΣΗΜΕΡΙΝΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΤΟΥ ΕΘΝ. ΣΥΜΒ. ΕΛΛΗΝΙΔΩΝ ΑΙ ΔΙΩΞΕΙΣ ΕΙΣ ΤΟΥΡΚΙΑΝ Τό Ἐθνικόν Συμβούλιον Ἑλληνίδων ἀπηύθυνεν εἰς τό Διεθνές Συμβούλιον Γυναίκων καί τά ἀνά τόν κόσμον ἐθνικά συμβούλια γυναικῶν ἔντονον διαμαρτυρίαν διά τάς διώξεις τῶν Ἑλλήνων τῆς Κωνσταντινουπόλεως καί τόν ἀνήκουστον κατατρεγμόν τῆς Ἑλληνικῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας καί τοῦ Πατριαρχείου. Καταγγέλλει τάς πράξεις αὐτάς ὡς καταφώρους παραβιάσεις τῶν ἀρχῶν τοῦ ΟΗΕ καί τῆς παγκοσμίου διακηρύξεως τῶν δικαιωμάτων τοῦ ἀνθρώπου καί ζητεῖ δικαίαν καί ἀνθρωπιστικήν μεταχείρισιν τοῦ Ἑλληνικοῦ πληθυσμοῦ τῆς Τουρκίας καί ἀπόλυτον σεβασμόν τῆς Ἑλληνικῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας. * Ἐπειδή ἡ 3η Μαΐου 1964 ἦταν Κυριακή καί ἡ «Ἑστία» δέν εἶχε κυκλοφορήσει, σταχυολογοῦμε κείμενα ἀπό τό φύλλο τῆς προηγουμένης ἡμέρας, 2ας Μαΐου 1964.