Εὐτυχῶς, ὑπάρχει καί ἡ Ἑλληνική Ἐμπορική Ναυτιλία

Μπορεῖ ἐμεῖς νά ἀσχολούμεθα μέ τόν δικό μας μικρόκοσμο

μπορεῖ νά μᾶς ἀπασχολεῖ τό γιατί νόσησε ὁ ἐμβολιασμένος ὑπουργός Ἀναπτύξεως, ἀλλά μέσα σ’ αὐτή τήν θολούρα ἡ ἑλληνική Ναυτιλία ἀρμενίζει χωρίς νά κοιτάζει τήν δική μας μελαγχολία…

Κι ἔχεις, λοιπόν, μέσα σ’ αὕτη τήν ἀχλύ, μέσα στήν μίρλα πού κυριεύει τήν κοινωνική μας ζωή, μία ἑλληνικῶν συμφερόντων ἑταιρεία, εἰσηγμένη στό Χρηματιστήριο τῆς Νέας Ὑόρκης, τήν ΤΕΝ (τοῦ Ὁμίλου πού ἵδρυσε ὁ κπτ. Παναγιώτης Τσάκος), νά παρουσιάζει ἔσοδα 140.000.000 καί διαχειριστικά ἔσοδα 2.200.000, ἑκατομμυρίων δολλαρίων κατά τό α΄ τρίμηνο τοῦ 2021!

Καί θαυμάζεις τήν ἑτοιμότητα καί τήν σπιρτάδα τῶν Ἑλλήνων ναυτίλων, καθώς ἡ ἑταιρεία ἐκμεταλλεύθηκε τήν περίοδο τῶν χαμηλῶν ναύλων, ἔθεσε ἀρκετά της σκάφη στήν διαδικασία τοῦ δεξαμενισμοῦ καί περιμένει τώρα, πάνοπλη, τήν ἀνάκαμψη τῆς ἀγορᾶς. Νά σημειώσουμε ὅτι κατά τήν περίοδο αὐτή δραστηριοποιήθηκε τό 92% τοῦ στόλου τῆς ΤΕΝ, ἡ ὁποία διαχειρίζεται 68 δεξαμενόπλοια χωρητικότητος 7.600.000 τόνων, τά ὁποῖα δεξαμενόπλοια τοῦ Ὁμίλου μεταφέρουν 550.000.000 βαρέλια πετρελαίου, δηλαδή «καύσιμα» γιά μία ἑβδομάδα καταναλώσεως γιά τήν παροχή ἐνεργείας σέ παγκόσμια κλίμακα!

Ἀλλά μήπως πᾶνε πίσω οἱ γυναῖκες τῆς Ναυτιλίας μας;

Ἡ κυρία Ἄννα Ἀγγελικούση καί οἱ γυιοί της Φραγκίσκος καί Ἀντώνης «τρέχουν» ἕνα νέο ναυπηγικό πρόγραμμα γιά τήν Pantheon Tankers Management, ἡ ὁποία διαχειρίζεται 37 δεξαμενόπλοια ἐκ τῶν ὁποίων τά πέντε εἶναι ὑπό ναυπήγηση!

Στίς 22 Ἰουλίου ἡ ἑταιρεία παρέλαβε ἀπό κινεζικό ναυπηγεῖο τό ὁλοκαίνουργο δεξαμενόπλοιο “Sea Urchin”, τό δεύτερο ἀπό τά τρία «ἀδελφά» πλοῖα, ἐγγεγραμμένα ἤδη στό ἑλληνικό νηολόγιο. Τά πέντε ὑπό ναυπήγηση πλοῖα θά παραληφθοῦν μέχρι τό τέλος τοῦ 2022. Ἀπό κοντά καί ἡ Costamare, ἡ μεγάλη ἑταιρεία σκαφῶν μεταφορᾶς ἐμπορευματοκιβωτίων, πού ἵδρυσε ὁ ἀξέχαστος κπτ. Βασίλης καί σήμερα διευθύνει ὁ γυιός του Κωστῆς Κωνσταντακόπουλος. Ἡ εἰσηγμένη στήν Wall Street ἑταιρεία ἦλθε σέ συμφωνία γιά τήν ἀγορά ἀκόμη 23 φορτηγῶν πλοίων τά ὁποῖα θά παραλάβει ἕως τό τέλος τοῦ 2021 καί θά προστεθοῦν στά ἤδη 14 πού ἔχει ἀγοράσει.

Ἡ Costamare, πού συμπληρώνει 47 χρόνια ζωῆς, εἶναι ἡ τρίτη στόν κόσμο ἑταιρεία στόν τομέα τῆς μεταφορᾶς ἐμπορευματοκιβωτίων μέ 87 πλοῖα συνολικῆς μεταφορικῆς ἱκανότητας 581.000 μονάδων καί 37 φορτηγά, τά ὁποῖα ὑπερβαίνουν τούς 1.500.000 τόνους σέ χωρητικότητα.

Ἄλλη μία γυναίκα ὅμως, ἡ Σεμίραμις Παληοῦ, κόρη τοῦ Συμεών Παληοῦ, ἡ ὁποία τώρα ἡγεῖται τῆς Diana Shipping, συνεχίζει δυναμικά τή πορεία τῆς ἐπιχειρήσεως. Ἡ Diana ἀπέκτησε ἕνα ἀκόμη πλοῖο μεταφορᾶς ξηροῦ φορτίου, ἔναντι 22.000.000 δολλαρίων. Πρόκειται γιά τό πλοῖο “Magnolia”, ναυπηγήσεως 2011 καί χωρητικότητας 82.165 τόνων, τό ὁποῖο θά παραληφθεῖ τόν Φεβρουάριο τοῦ 2022. Ἔτσι, ἡ ἐπίσης εἰσηγμένη στήν Χρηματαγορά τή Νέας Ὑόρκης Diana διαχειρίζεται στόλο 36 πλοίων ξηροῦ φορτίου, ὁλικῆς χωρητικότητος 4.700.000 ἑκατ. τόνων, μέ μέσο ὅρο ἡλικίας τά 10,4 ἔτη.

Ἄς μήν βλέπουμε, λοιπόν, μόνο τό μισο-άδειο ἤ μισο-γεμᾶτο ποτήρι τῶν προβλημάτων τοῦ μικρο-κόσμου μας. Ὑπάρχουν καί οἱ εὐχάριστες νότες, τίς ὁποῖες ἐπιμένουμε νά ἀγνοοῦμε…

Απόψεις

Ἄφαντες οἱ εὐρωπαϊκές «Ἀσπίδες» στήν Ἐρυθρά Θάλασσα

Δημήτρης Καπράνος
Σῶος περισυνελέγη τελικῶς ὁ Ἕλληνας ἔνοπλος φρουρός τοῦ πλοίου «Eternity C», ἀφοῦ παρέμεινε περισσότερες ἀπό 24 ὧρες στό νερό!

Τραγωδία γιά τήν ἑλληνική ναυτιλία στήν Ἐρυθρά καί τήν Οὐκρανία

Δημήτρης Καπράνος
Νεκροί Ἕλληνες ἀπό πυρά τῶν Χούθι, δεκάδες ἀγνοούμενοι ὅμηροι – Στόν βυθό ἑλληνικά πλοῖα

Τά τρία ἐγκλήματα τῆς Δύσεως

Μανώλης Κοττάκης
Καί τό ἕνα, μεγάλο καί ἀσυγχώρητο ἔγκλημα τῆς Ἑλλάδος – Στόχος ὁ δυτικός ἄνθρωπος λόγῳ Ἀραβικῆς Ἀνοίξεως, Σουδάν καί Μέσης Ἀνατολῆς

Πρεμιέρα Κίμπερλυ μέ διακηρύξεις γιά τήν ἐθνική ἄμυνα τῆς Ἑλλάδος

Εφημερίς Εστία
ΕΝΑ ΒΗΜΑ πρίν ἀπό τόν διορισμό της στήν πρεσβεία τῶν ΗΠΑ στήν Ἀθήνα εὑρίσκεται ἡ Κίμπερλυ Γκίλφοϋλ, μετά καί τήν χθεσινή ἀκροαματική διαδικασία στήν Ἐπιτροπή Διεθνῶν Σχέσεων τῆς Γερουσίας.

Εἴμαστε μιά πολύ ὡραία ἀτμόσφαιρα…

Δημήτρης Καπράνος
Τελικά, μπούκαρε ἤ δέν μπούκαρε ὁ Λαφαζάνης στήν σύσκεψη τῶν πολιτικῶν ἀρχηγῶν τίς κρίσιμες ἡμέρες τοῦ 2015;