Ὅταν ἡ δημόσια τηλεόραση, ἐπί τέλους, ἐπιστρέφει

Ἐπιτρέψτε μου σήμερα νά σᾶς ἀπασχολήσω μέ τήν ΕΡΤ

Καί νά ἐξομολογηθῶ ὅτι γιά πολλά-πολλά χρόνια εἶχα σχεδόν ξεχάσει νά συντονίζω τόν δέκτη μου στίς συχνότητές της.

Μέ ἐξαίρεση κάποιες ἀθλητικές μεταδόσεις, δέν παρακολουθοῦσα τήν δημόσια τηλεόραση. Τήν ἀπέφευγα ἐπιμελῶς!

Χθές, λοιπόν, πού –ὅπως κάθε Πέμπτη– καρφώθηκα στήν πολυθρόνα (ποιός; Ἐγώ, στήν ΕΡΤ!) γιά νά παρακολουθήσω «Τά καλύτερά μας χρόνια» καί ἀμέσως μετά τήν «Τούρτα τῆς μαμᾶς», ἀποφάσισα νά κάνω τό δικό μου «γκάλοπ».

Τηλεφώνησα σέ καμμιά δεκαριά φίλους καί φίλες, τῶν ὁποίων οἱ ἀπόψεις καί τά γοῦστα ἔχουν ἕνα ἐπίπεδο. Λοιπόν, ὅλοι ἔβλεπαν ΕΡΤ! Καί μοῦ δήλωσαν ἐνθουσιασμένοι! «Καί γιατί ρωτᾶς; Ἄρχισες πάλι νά συνεργάζεσαι μέ τήν ΕΡΤ;» μέ ρώτησε ἕνας ἀπό τούς μετέχοντες στό «γκάλοπ». Καί πιάσαμε κουβέντα, ἀφοῦ, φυσικά τοῦ ἐξήγησα ὅτι οὐδεμία ἐπαγγελματική σχέση ἔχω μέ τόν κρατικό τηλεοπτικό φορέα.

Ἀποφανθήκαμε, λοιπόν, ὅτι σέ ἕνα δίωρο (10-12 τό βράδυ) εἴχαμε «καρφωθεῖ» στήν ΕΡΤ1, διότι μέ τήν μιά σειρά εἶχε «χτυπήσει» τήν φλέβα τῆς νοσταλγίας, ἡ ὁποία στοχεύει κατ’ εὐθεῖαν στό θυμικό καί στήν καρδιά («Τά καλύτερά μας χρόνια») καί μέ τήν ἄλλη μᾶς εἶχε περιλάβει καί μᾶς χτυποῦσε ἀπό τό ταβάνι στό πάτωμα μέσα σέ ἕνα ἀσταμάτητο κρεσέντο ξέφρενων διαλόγων καί «γκάνγκς», κάτι ἀνάμεσα σέ «Μόντυ Πάυθον» καί «M.A.S.H» (ἡ τούρτα τῆς μαμᾶς)!

Καί μπορεῖ τό σενάριο στά «Καλύτερά μας χρόνια» νά ἔχει τίς ἀδυναμίες του (κυρίως ἐπειδή οἱ συγγραφεῖς δέν ἔζησαν οἱ ἴδιοι τήν ἐποχή πού περιγράφουν καί ἡ ὁποία δέν εἶναι τόσο πολύ παλιά), ἀλλά τό ὅλον δημιούργημα (περιτύλιγμα καί περιεχόμενο) φέρει ἐπαξίως τήν σφραγῖδα «Memories». Χρησιμοποιῶ τήν διεθνῆ ὀνομασία γιά τίς σειρές τοῦ εἴδους, οἱ ὁποῖες «σπᾶνε ταμεῖα» παγκοσμίως. Καί ἄς μοῦ ἐπιτραπεῖ γιά μία ἀκόμη φορά νά δηλώσω ὅτι αἰσθάνομαι «δικαιωμένος» ἐπειδή γνωρίζω ἐξ ἁπαλῶν ὀνύχων (πράγματι) τόν πρόεδρο τῆς ΕΡΤ Κωνσταντῖνο Ζούλα, γιά τήν ἐπάρκεια τοῦ ὁποίου οὐδεμία εἶχα ἀμφιβολία.

Ἐξ ἄλλου, κάποιος πού ἔχει θητεύσει στήν σχολή Βλάχου καί ἔχει ἀγαπήσει τό rock, δέν μπορεῖ παρά νά ἔχει εὐαισθησίες καί νά φθάνει σέ στόχους.

Ἄς μοῦ ἐπιτραπεῖ ἐπίσης νά συγχαρῶ τήν Λίνα Παπαδάκη, στήν ἐπιμονή καί στό ἔνστικτο τῆς ὁποίας ὀφείλεται σέ μεγάλο βαθμό ἡ ἐπιστροφή μας στίς συχνότητες πού εἴχαμε ξεχάσει. Ὅταν δέ ἔμαθα ὅτι κατάγεται ἀπό τό μαγικό Τολό τῶν παιδικῶν μου χρόνων, μοῦ λύθηκαν πολλά ἐρωτήματα!

Τό ἀπογευματινό «Φλέρτ» ἔχει ποιότητα καί δείχνει τόν «ἄλλο δρόμο» τῆς ψυχαγωγίας ἐνῶ τό «Μουσικό κουτί» τοῦ Νίκου Πορτοκάλογλου σήμανε τήν ἐπιστροφή τῆς καλῆς μουσικῆς στήν τηλεόραση.

Μακράν ἡ καλύτερη μουσική παραγωγή ἀπό τήν ἐποχή τοῦ Διονύση Σαββόπουλου! Μπράβο, Νῖκο, ἀποδεικνύεις ὅτι ἡ γενιά τῆς Μεταπολίτευσης δέν εἶναι «χαμένη». Προχθές, ἡ Βιολέτα Ἴκαρη μᾶς κατέπληξε μέ τό εὖρος καί τό σφρῖγος τῆς φωνῆς της, ἐνῶ ὁ Μανώλης Λιδάκης μᾶς θύμισε ὅτι ὑπάρχουν, εὐτυχῶς ἀκόμη, οἱ «ἔντιμοι ἐρημῖτες» τῆς ποιότητας. Γιά ὅσους ἐργασθήκαμε στήν ΕΡΤ τοῦ Χατζιδάκι, τοῦ Χόρν, τοῦ Μιχάλη Ροζάκη, τοῦ Βασίλη Ριζιώτη, τῆς Σοφίας Μιχαλίτση, τῆς Βίκυς Βαρουτσῆ, ἡ «ἐπιστροφή στό σπίτι μας» εἶναι μεγάλη ὑπόθεση…

Απόψεις

Βόμβα ἀπό τήν Ἀρχή Προστασίας Δεδομένων: Ἐπί θητείας Κεραμέως διέρρευσαν τά 20.000 mails

Εφημερίς Εστία
Γιατί ὁ πρόεδρός της Κωνσταντῖνος Μενουδάκος ἀρνήθηκε νά λάβει ὑπ’ ὄψιν του τό πόρισμα ἐσωτερικοῦ ἐλέγχου πού συνέταξε τό Ὑπουργεῖο Ἐσωτερικῶν γιά νά ἐπιρριφθεῖ ἡ εὐθύνη στόν Διευθυντή Ἐκλογῶν, μέ παραπομπή σέ χρόνο πρό τῆς ἀναλήψεως καθηκόντων τῆς σημερινῆς ὑπουργοῦ – Καί οἱ 300 προσφυγές συνδέονται μέ τήν ἐπιστολική ψῆφο – Μόνον 45.000 ὁμογενεῖς ἐνεγράφησαν στήν πλατφόρμα

Τό Αἰγαῖο τῶν ψευδαισθήσεων καί ἡ τουρκική «θάλασσα τῶν νησιῶν»

Εφημερίς Εστία
Η ΤΟΥΡΚΙΚΗ ἐπιθετικότης δέν περιορίζεται σέ αὐτά πού λέγει ἤ πράττει σήμερα ὁ Ταγίπ Ἐρντογάν.

Συνδικαλιστές ἔδωσαν ἄδεια γιά περιγραφή ἀγῶνος τοῦ Τσάμπιονς Λήγκ, ἀλλά ἡ ΕΡΤ εἶπε ὄχι στήν Ἐκκλησία γιά τήν Ἀκολουθία τοῦ Νιπτῆρος

Εφημερίς Εστία
Πρό δυσάρεστης ἐκπλήξεως εὑρέθησαν χιλιάδες πιστοί πού προχθές, Μεγάλη Τετάρτη, ὅταν ἄνοιξαν τούς τηλεοπτικούς δέκτες τους γιά νά παρακολουθήσουν τήν Ἀκολουθία τοῦ Νιπτῆρος, εἶδαν ἐπαναλήψεις τηλεοπτικῶν σειρῶν.

Ἡ λαϊκή ποίηση καί τό Θεῖον Δρᾶμα

Δημήτρης Καπράνος
«Ἀπό τήν καρδιά βγαίνουνε τά στιχάκια» ἔλεγε ἡ κυρία Τάσια Κουράκου, ἡ δασκάλα μας, πού κάθε τόσο μᾶς διάβαζε κάποιους στίχους ἀπό τήν λαϊκή, τήν δημώδη ποίηση.

Σάββατον, 2 Μαΐου 1964

Πρό 60 ἐτῶν
Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΟ ΕΛΗΣΜΟΝΗΣΕ; Ἀποροῦμεν μέ τήν ἀφέλειαν τοῦ κ. Παπανδρέου, ὁ ὁποῖος ἔσπευσε νά διαψεύσῃ τήν εἴδησιν μιᾶς Ἀγγλικῆς ἐφημερίδος, περί τῆς παραγγελίας εἰδικοῦ ἀεριωθουμένου ἀεροπλάνου, διά τά βασιλικά ταξίδια: «Ἐκφράζω –εἶπε– τήν λύπην μου, διά τήν εἴδησιν, ἡ ὁποία εἶναι ἐντελῶς ἀνυπόστατος». Ἀλλά, πῶς τολμᾷ νά τά λέγῃ αὐτά, ἀφοῦ καί ὁ ἴδιος ὡμολόγησεν ἐπισήμως, κατά τήν πρωθυπουργίαν του τοῦ Δεκεμβρίου, ὅτι ἡ Κυβέρνησις τοῦ παρήγγειλε τό ἀεροπλάνον αὐτό, ἀντί 35 περίπου ἑκατομμυρίων δραχμῶν;… Μέχρι τοιούτου σημείου ἔχει χάσει τήν μνήμην του, διά τά πρόσφατα γεγονότα; ΤΑ ΣΗΜΕΡΙΝΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΤΟΥ ΕΘΝ. ΣΥΜΒ. ΕΛΛΗΝΙΔΩΝ ΑΙ ΔΙΩΞΕΙΣ ΕΙΣ ΤΟΥΡΚΙΑΝ Τό Ἐθνικόν Συμβούλιον Ἑλληνίδων ἀπηύθυνεν εἰς τό Διεθνές Συμβούλιον Γυναίκων καί τά ἀνά τόν κόσμον ἐθνικά συμβούλια γυναικῶν ἔντονον διαμαρτυρίαν διά τάς διώξεις τῶν Ἑλλήνων τῆς Κωνσταντινουπόλεως καί τόν ἀνήκουστον κατατρεγμόν τῆς Ἑλληνικῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας καί τοῦ Πατριαρχείου. Καταγγέλλει τάς πράξεις αὐτάς ὡς καταφώρους παραβιάσεις τῶν ἀρχῶν τοῦ ΟΗΕ καί τῆς παγκοσμίου διακηρύξεως τῶν δικαιωμάτων τοῦ ἀνθρώπου καί ζητεῖ δικαίαν καί ἀνθρωπιστικήν μεταχείρισιν τοῦ Ἑλληνικοῦ πληθυσμοῦ τῆς Τουρκίας καί ἀπόλυτον σεβασμόν τῆς Ἑλληνικῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας. * Ἐπειδή ἡ 3η Μαΐου 1964 ἦταν Κυριακή καί ἡ «Ἑστία» δέν εἶχε κυκλοφορήσει, σταχυολογοῦμε κείμενα ἀπό τό φύλλο τῆς προηγουμένης ἡμέρας, 2ας Μαΐου 1964.