Ἡ φρεγάτα «Λῆμνος» ὁδήγησε τόν Ἐρντογάν σέ ἀναδίπλωση!

Προεκάλεσε ρῆγμα στήν φρεγάτα «Κεμάλ Ρεΐς» ὅταν αὐτή προσπάθησε νά τήν ἐμβολίσει περνώντας μπροστά της

Η «ΕΣΤΙΑ» ἀποκαλύπτει τούς λόγους πού ὁ Πρόεδρος Ἐρντογάν ἐγκατέλειψε χθές αἰφνιδίως τούς λεονταρισμούς, διεβεβαίωσε τήν Κοινοβουλευτική Ὁμάδα του ὅτι δέν ἐπιδιώκει «ἀχρείαστες ἐντάσεις περιπέτειες» (καί κατ’ ἐπέκτασιν θερμό ἐπεισόδιο) καί πώς ζητᾶ λύση «μόνο» μέσα ἀπό τόν διάλογο. Οἱ αἰτίες τῆς ἀναδιπλώσεως Ἐρντογάν –ἐλπίζουμε ὁριστικῆς– εἶναι καί στρατηγικές ἀλλά καί τακτικές. Στρατηγικές, διότι ΗΠΑ καί Γαλλία (εἰδικῶς ἡ δεύτερη μέ τήν κοινή χθεσινή ἄσκηση μέ τήν Ἑλλάδα στήν ἑλληνική ὑφαλοκρηπῖδα) ἔβαλαν φρένο στίς ὀρέξεις τοῦ Σουλτάνου. Στρατηγικές, διότι ἡ συμφωνία Ἑλλάδος – Αἰγύπτου πού τόν αἰφνιδίασε ἀχρηστεύοντας τό τουρκολιβυκό μνημόνιο ἀπεδείχθη game changer. Μητσοτάκης –Δένδιας τοῦ ἔκαναν ρουά μάτ, μέ τήν βοήθεια τοῦ Πομπέο. Καί γιά νά τήν ἀκυρώσει προσπάθησε καί προσπαθεῖ μέ ἀξιώσεις νά γκριζάρει τήν περιοχή τοῦ Καστελλορίζου. Ὁ Ἐρντογάν, ὅμως, τοῦ ὁποίου τό ἐρευνητικό καί οἱ φρεγάτες ἀνεχώρησαν μέ φανφάρες καί ἐπαρχιωτισμό σέ ζωντανή τηλεοπτική μετάδοση ἔκανε γιά δεύτερη φορά ἕνα μεῖζον τακτικό λάθος. Ὑπετίμησε τόν ἀνθρώπινο παράγοντα. Στόν Ἕβρο ὑπετίμησε τόν λαό, τούς Ἐθνοφύλακες, τίς Ἔνοπλες Δυνάμεις καί τά σώματα ἀσφαλείας πού φύλαξαν τά σύνορα. Στήν ἑλληνική ὑφαλοκρηπῖδα οἱ δυνάμεις του ὑπετίμησαν τόν ἀρχηγό ΓΕΕΘΑ Κωνσταντῖνο Φλῶρο, τόν ἀρχηγό ΓΕΝ Ναύαρχο Πετράκη, τόν Ἀρχηγό Στόλου Λυμπέρη, τούς κυβερνῆτες καί τά πληρώματα τῶν πολεμικῶν πλοίων.

Ἡ «Ἑστία» ἀποκαλύπτει σήμερα, μολονότι ἐπιθυμία τῆς πολιτικῆς καί στρατιωτικῆς ἡγεσίας εἶναι τό ἀντίθετο, πώς ἡ γείτων κινδύνεψε μέ ἐξευτελισμό στήν περιοχή ἐξ αἰτίας τοῦ ἀτζαμήδικου καί πειρατικοῦ τρόπου μέ τόν ὁποῖο ὁ κυβερνήτης τῆς φρεγάτας «Κεμάλ Ρεΐς» (πού τό 2011 εἶχε φθάσει ἔξω ἀπό τό Σούνιο) ἐπεχείρησε ἐπί τῆς οὐσίας νά ἐμβολίσει τήν φρεγάτα «Λῆμνος» περνώντας ἀπό μπροστά της. Παραβιάζοντας, ἔτσι, κάθε ἄρθρο τοῦ θαλασσίου κώδικος ναυτικῆς κυκλοφορίας. Οἱ ἐρασιτεχνικοί καί ἐπικίνδυνοι χειρισμοί τοῦ κυβερνήτου τῆς Ρεΐς γιά τόν ὁποῖο –καί κάθε Τοῦρκο– ἡ ἔννοια ναυτοσύνη εἶναι ξένη, δέν πανικόβαλλαν τόν ἔμπειρο κυβερνήτη τῆς «Λῆμνος», ἀντιπλοίαρχο Ι. Σαλιάρη. Κρατώντας μέ στιβαρότητα καί εὐελιξία τό τιμόνι μιᾶς φρεγάτας πού κυβέρνησαν στό παρελθόν ὁ ΑΓΕΕΘΑ Π. Χηνοφώτης, ὁ ΑΓΕΝ Γ. Ἰωαννίδης, ὁ ναύαρχος Κ. Σαφλιάνης καί ἄλλοι κορυφαῖοι ἀξιωματικοί, ὁ κυβερνήτης «ἔκοψε» τό πηδάλιο χωρίς νά τραπεῖ σέ φυγή καί προεκάλεσε ἰσχυρό ρῆγμα στήν πρύμνη τοῦ «Κεμάλ Ρεΐς» (ναυάρχου τοῦ ὀθωμανικοῦ στρατοῦ). Ἄν ἤθελε νομιμοποιεῖτο νά τήν κόψει καί στήν μέση!

Ἡ ζημιά ἀπό τό φιλί πού ἔδωσε ἡ πλώρη τῆς «Λῆμνος» στήν πρύμνη τοῦ «Κεμάλ Ρεΐς» ἦταν τόσο μεγάλη, ὥστε ἡ τουρκική φρεγάτα ἐτέθη ἐκτός μάχης καί γύρισε ἆρον-ἆρον στόν ναύσταθμο Ἀκσάζ! Τό περιστατικό πού καταδεικνύει πόσο ἐγκληματικά ἐκινήθη ὁ κυβερνήτης τῆς Ρεΐς κατά τῆς «Λῆμνος» βιντεοσκοπήθηκε ἀπό τό ἑλληνικό Πολεμικό Ναυτικό πρός ἀπόδειξιν καί ἐνημέρωσιν τῶν συμμάχων, ἐνῶ οἱ Τοῦρκοι ἐσιώπησαν. Ἐπειδή ἤξεραν ὅτι φταῖνε, δέν εἶπαν λέξη! Τό ΓΕΕΘΑ ἠρνήθη καί ἀρνεῖται νά ἐπιβεβαιώσει τό περιστατικό γιατί πολιτική του εἶναι «νά μήν τρίβει στήν μούρη» τῶν Τούρκων τίς ἐγκληματικές ἀνοησίες τους. Ὑπάρχουν κώδικες! Ὑπῆρξε ὅμως ἐπικοινωνία τοῦ ΑΓΕΕΘΑ Κ. Φλώρου μέ τόν ὁμόλογό του Τοῦρκο πού τοῦ τά εἶπε «ἕνα χεράκι». Ὁ Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ἀπό τήν πλευρά του εἰς ἐπίδειξιν πρωτοφανοῦς fair play πρός τόν Ἐρντογάν ἁπλῶς ὑπαινίχθηκε τό ἐπεισόδιο στό διάγγελμά του ὡς ἑξῆς: «Ἄς τό γνωρίζουν ὅλοι: ὁ κίνδυνος ἀτυχήματος καραδοκεῖ, ὅταν συγκεντρώνονται τόσες στρατιωτικές δυνάμεις σέ περιορισμένη ἔκταση. Καί τήν εὐθύνη σέ μία τέτοια περίπτωση θά τήν ἔχει ἐκεῖνος πού προκαλεῖ τίς συνθῆκες αὐτές.».

Ὁ Ἐρντογάν μετά τήν ζημία πού προεκλήθη στήν φρεγάτα του ἀπό τούς ἀποφασιστικούς χειρισμούς τοῦ κυβερνήτου τῆς «Λῆμνος» Ι. Σαλιάρη (ἀνέλαβε καθήκοντα τόν Σεπτέμβριο τοῦ 2019 μέ ἀπόφαση τοῦ ΑΓΕΝ Πετράκη) ὁδηγήθηκε τήν ἑπομένη εἰς ἀναδίπλωσιν.

  • Γιά τήν ἱστορία: Ἡ Φ/Γ «Λῆμνος» ἐναυπηγήθη στά ναυπηγεῖα Koninklijka Maatschappij de Schelde στό Vlissingen τῆς Ὁλλανδίας, μαζί μέ τήν Φ/Γ «Ἕλλη», μετά ἀπό παραγγελία τοῦ Γενικοῦ Ἐπιτελείου Ναυτικοῦ. Ἡ σύμβασις γιά τήν ἀπόκτηση τοῦ πλοίου ὑπεγράφη στήν Ἀθήνα τόν Ἰούλιο τοῦ 1981 καί ἡ ὕψωσις τῆς Ἑλληνικῆς σημαίας ἔγινε στό Vlissingen τήν 18η Σεπτεμβρίου 1982, μέ πρῶτο κυβερνήτη τόν Ἀντιπλοίαρχο Ν. Θεμελίδη ΠΝ. Ἡ Φ/Γ «Λῆμνος» κατέπλευσε στήν Ἑλλάδα στίς 5 Νοεμβρίου 1982 καί ἔκτοτε συμμετέχει ἐνεργά στίς ἀποστολές τοῦ ΑΣ. Ἔχει συμμετάσχει σέ ἐθνικές καί συμμαχικές ἀσκήσεις. Ἐπίσης, ἔχει λάβει ἐπιτυχῶς μέρος στίς ἀκόλουθες ἐπιχειρήσεις:

Dessert Shield καί Dessert Storm (1990-91)

ΙΦΙΤΟΣ στό πλαίσιο τῆς ἀσφαλείας τῶν Ὀλυμπιακῶν Ἀγώνων 2004

Ocean Shield (2010)

Unified Protector (2011)

Active Endeavour (2011)

Τό ὄνομα «Λῆμνος» ἐδόθη εἰς ἀνάμνησιν τῆς νικηφόρου ναυμαχίας τοῦ Ἑλληνικοῦ Στόλου πού διεξήχθη τήν 5η Ἰανουαρίου τοῦ 1913, πλησίον τῶν ἀκτῶν τοῦ ὁμωνύμου νησιοῦ. Οἱ νικηφόρες ναυμαχίες («Ἕλλης» καί «Λήμνου») τοῦ Ἑλληνικοῦ Στόλου ὑπό τόν Ναύαρχο Παῦλο Κουντουριώτη, κατά τούς Βαλκανικούς Πολέμους, ἦταν αὐτές πού ἐξησφάλισαν τήν Ἑλληνική κυριαρχία στό Αἰγαῖο. Ἡ Φ/Γ «Λῆμνος» εἶναι τό τρίτο διαδοχικῶς πλοῖο τοῦ ΠΝ τό ὁποῖο φέρνει τό ὄνομα «Λῆμνος». Τό πρῶτο ἦταν τό πρώην Ἀμερικανικό θωρηκτό «Mississippi», τό ὁποῖο ἐναυπηγήθη τό ἔτος 1905 καί ἠγοράσθη ἀπό τήν Ἑλληνική Κυβέρνηση τό καλοκαίρι τοῦ 1914. Ἔλαβε μέρος στίς Ναυτικές Ἐπιχειρήσεις τοῦ Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου καί στίς Ἐπιχειρήσεις στήν χερσόνησο τῆς Κριμαίας τό 1919. Παροπλίσθηκε τό 1932. Τό δεύτερο ἦταν ἁρματαγωγό, τό ὁποῖο παρεχωρήθη τό 1943 ἀπό τήν Ἀμερικανική στήν Ἑλληνική Κυβέρνηση γιά τήν ἐνίσχυση τοῦ μαχομένου κατά τόν Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο Ἑλληνικοῦ Ναυτικοῦ. Συμμετεῖχε στίς ἀποβάσεις τοῦ Ἄντζιο (Ἰανουάριος 1944) καί Νοτίου Γαλλίας (Αὔγουστος 1944). Παροπλίσθηκε τό 1977.

Κεντρικό θέμα